Nierbekkenontsteking

ik wilde een nierreiniging doen voordat ik een keer aan een gal/leverreiniging begin.

nu vond ik deze thee, heeft iemand daar ervaring mee of heeft iemand een ander recept voor nierreiniging.Deze thee is samengesteld volgens een recept van Andreas Moritz,uit zijn boek de ongelooflijke lever en galblaaszuivering. Het totaal is 420 gram thee, genoeg voor 20 dagen.

Symphytum officinale en Eupatorium purpureum vallen onder het Warenwetbesluit Kruidenpreparaten en mogen in Nederland niet verkocht worden voor inwendig gebruik. Deze twee kruiden zijn uit het recept gelaten.

Samenstelling: Oreganum marjorana, Uncaria tomentosa, Foeniculum vulgare, Cichorium intybus, Arctostaphylos uva ursi, Hydrangea arborescens, Althaea officinalis, Solidago virgaurea.

te koop bij.kruidenhuisfonteyne.nl

sheila

 
Hoi Sheila

ik ga er net mee beginnen . heb het via marktplaats.

snel bezorgd en niet duur in verhouding met die uit duistland, is de juiste thee met gebruiksaanwijzing scheelt toch weer een paar euro

je krijgt het in een mooie afgesloten zak en het ziet er goed uit. alle gedroogde kruiden volgens de moritz methode

 
hoi elmo, je bedoelt dezelfde als ik hierboven beschreef?

die kost 27 euro en is dan voor 20 dagen.

 
Ik heb in december ondertaande nierreiniging gedaan. Flinke zak thee, maar niet goedkoop.

Deze komt uit Amerika en daar zit ook smeerwortel in, geheel volgens recept Andreas M.

In de thee van kuidenhuis F., zit geen smeerwortel.

Het schijnt zo te zijn dat smeerwordel in NL niet verkocht mag worden omdat het slecht zou zijn voor de lever.... 8O

Maar daar geloof ik niet veel van. Ik vond de kuur uitstekend om te doen.

http://geluk-in-jezelf.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-11084013/Nier-reinigingsthee-Andreas-Moritz.html

 
hoi scheermes, ik las ergens omdat je het niet op open wonden mocht doen.

maar thee drink je toch, weer iets typisch nederlands.

heb je er wat van gemerkt die kuur voor je nieren

 
scheermes heb jij het via die site besteld die je net opgaf, ik kan niet zien wat daar allemaal in zit . het is wel duurder als het kruidenhuis vandaar dat ik dacht dat hier wel alles in zit.

bestel je hier ook bitterzout?

 
Sheila, ja ik had het bij de site besteld die ik je heb op gegeven. Toen stond de hele opsomming van wat er in zit op de site, nu zie ik dat niet meer staan.

Op de zak met thee stond het in ieder geval wel en het was duidelijk dat ze dit uit de States had geimporteerd.

Wellicht kun je ze voor de zekerheid eerst even bellen, aardige mevrouw.

Overigens mailde kruidenhuis F. mij het volgende:

We hebben de smeerwortel eruit gelaten omdat die niet in NL gebruikt mag worden voor inwendig gebruik. We hebben de smeerwortel ook niet vervangen door een ander kruid. De rest van het recept is precies zoals Andreas Moritz in zijn boek beschrijft.

Van de nierreiniging zelf heb ik niet veel gemerkt.

Je moet gedurende de dag steeds een beetje drinken en tussendoor voldoende water.

Ik heb dus geen fysiek gevoel dat ik gereinigd ben, ook in de urine zie niet veel 8O

Bitterzout koop ik bij de plaatstelijke drogist.

 
scheermes, ja bij kruidenhuis zijn er nu twee kruiden uit maar ik weet niet of ze vervangen zijn door wat anders en of het dan minder goed werkt als die twee er niet in zitten.

moest je niet meer naar de wc dan of dat het sterker rook?

 
Nee, niet echt. Soms wel het idee dat de kleur wat donkerder was dan 'normaal' , maar misschien had ik dan net te weinig water gedronken...

Geur?...niet op gelet....dus niet sterk afwijkend van anders denk ik dan.

Dit is een andere site van diezelfde mevrouw, als op haar webshop klikt kom je op de site die ik hiervoor poste.

http://www.shiatsu-wageningen.nl/

 
@lievergezond:

Ik heb ook al jaren last van blaasontstekingen. Mij was het vrijwel meteen duidelijk: ook na de seks. De dokter zei nadien altijd goed leegplassen, maar dat hielp afdoende en het kwam veel te vaak weer terug. Ik heb heel wat antibiotica-kuurtjes gehad. Soms achter elkaar :( In die tijd zag ik daar ook geen kwaad in! Paar keer op kweek gezet en het was steeds een darmbacterie die in je blaas terecht was gekomen, die nare vorm van E-coli idd. Ik kreeg toen na veelvuldig AB slikken een zeer lage dosis AB capsule die ik steeds na de seks kon slikken, en zo bleef het een tijd weg. Maar toen deze capsules op waren, kwam het weer. Ik vroeg de dokter wat ik er aan kon doen. Zijn antwoord: "geen seks meer hebben." Juist ja! Ik bleef dus geteisterd door blaasontstekingen. De dokter zei ook dat waarschijnlijk mijn plasbuis wijder was en zo gemakkelijker inloop had van ongewenste darmbacteriën. Anatomie-pech en dat veel jonge meisjes dat hadden en dat het gewoon pech is, niets aan te doen aldus de dokter... Daar kon ik niet veel mee. Opplaats had ik chronisch een zwakke blaas, altijd in de nacht naar de WC, altijd nog een beetje uitplassen na het plassen en gewoon een lek gevoel. Dit heb ik toen opgelost met veel cranberrysap drinken om te spoelen en ik was er van verlost!!

Maar die blaasontstekingen zijn om gek van te worden en ja opplaats wordt de seks ook minder leuk, want te vaak was het weer raak en als het weer zo ver was dan hield ik even een tijd de boot af om mn blaas rust te gunnen. Niet fijn!

1,5 jaar geleden ben ik met voeding bezig en gezond gaan eten, ook heb ik geleerd dat AB helemaal niet goed zijn! ;) En dat het dus denk ik mijn darmflora is die de boosdoener is van de blaasontstekingen en niet een zwakke blaas. Bij een goede darmflora is de cultuur daar beter en loop je geen kans op infecties. Dus ik kreeg hoop! Als ik mn darmflora verbeter, wordt de kans op een blaasinfectie kleiner. In het begin van mn nieuwe gezonde leefwijze kreeg ik het nog eenmaal die ik met huis tuin en keukenhulpjes probeerde te overwinnen, maar opplaats trok het naar mn nieren. Dus toch AB. Dus nam ik xtra maatregelen: altijd goed wassen ervoor (douchen), altijd nadien plassen, water drinken, d-mannose capsule van Vogel. Ik heb het maanden buiten de deur weten te houden. Maar toch kwam het weer een keertje en huis-tuin-en keukenmiddelen hielpen niet om het weg te krijgen. Opplaats plas ik bloed en doet het zoveel pijn dat ik toch naar AB grijp. Nadien was het maanden weer weg, maar nu heb ik het weer afgelopen week :( Ik had niet het douchen protocol toegepast, maar soms dan hebje daar geen zin in.

Mijn symptomen zijn, enkele dagen na de seks branderig gevoel. Veelvuldig plassen. Twee dagen later gaat het pijn doen. Nog later plas ik bloed en doet het heel veel pijn. Ik voel me dan ook ziekig. Het trekt dan rap naar boven.

Steeds zijn de indringers darmbacteriën. En steeds werkt nog dezelfde antibiotica gek genoeg. Ik ben nu voor het eerst in mn leven probiotica aan het slikken van Orthica. Ik hoop dat het iets doet met mijn darmcultuur. Verder ga ik me laten onderzoeken op candida, schimmels, en dergelijke bij een natuurarts en kijken hoe mijn darmflora gesteld is. Ik wil echt korte metten maken met die blaasontstekingen en NOOIT meer AB. Ik moet me echt richten op voorkomen, want als de infectie er is krijg ik het alternatief niet weg, en rap trekt het naar boven - mn nieren: misselijk, rugsteken bij nieren etc. Ik heb het nooit zo ver laten komen tot een nierbekkenontsteking, want ik had een vriendinnetje die dat had en die was doodziek en belandde in het ziekenhuis. Ze had haar blaasinfectie zeg maar verwaarloosd.

@lievergezond: ben je na de probiotica beter gaan voelen, ook in het geheel? Zijn je blaasontstekingen nu voorgoed weg? Ik heb btw nooit de pil geslikt.

@Food and mood: vet raar, maar ieder geval fijn dat je je beter voelt!! In elk geval geen AB! Er heerst wel veel griep nu, veel zieken hoor ik om me heen. Maar dat je dan bloed in je blaas krijgt is wel heel apart? Het kan zonder eerst een blaasontsteking, maar dan is het echt een nierprobleem (nierstenen oid). Ik las wel iets laatst op de site van kennisbanknatuurarts.info, wel mooi om te delen: "Angst en onrust belasten nieren en blaas; (daarom, draag uw last rustig; hij is nooit groter dan u dragen kunt, vertrouw daarom op de hoogste Kracht)"; Sterkte in elk geval!

 
Sheila en Scheermes, smeerwortel bevat wel degelijk een stof (pyrrolizidine-alkaloïden) die bij langdurig en intensief gebruik schadelijk kan zijn voor de lever. Zoals alle kruiden met sterke werkzame stoffen is teveel en te lang (langer dan 6 weken) gebruik niet aan te raden, maar voor zo'n kuurtje prima.

 
Bedankt voor je aanvulling Tanja, ik heb het alleen voor die 20 dagen gebruikt.

 
Quote:
ik heb hier op het forum al een thread gevonden.

Citroenzuur schijnt te helpen, eigenlijk gebruik ik dat de laatse weken juist wat meer na het even niet meer gebruikt te hebben. Sinds die tijd zijn mijn klachten inderdaad verergert.

Misschien prikkelt dat dus mijn nieren en gebeurt er daar dus nu al wat daar al moet ik het wel op een andere manier gaan toepassen dan.

Hopelijk gaat de niersteen(en) dan vergruizen

Voor de zekerheid mijn plas nog even laten testen dan maar voor de nierbekkkenonsteking als je ook zonder pijn blaasontsteking kan krijgen



ik zat nog even deze post door te lezen van Elmo,

hier ben ik ook een week of 4 bezig met citroen,olijfolie enz. (voor de 3e keer in anderhalf jaar nu)

en nu ook pijn in mijn onderrug, links ook al een week of 4

Misschien toch inderdaad steentjes die los komen? iemand enig idee?

Ik vond nog dit artikel over smeerwortel: http://www.petssupermart.com/paarde...rpijnstiller/smeerwortel-1-kilo/art_c31_a1434

 
plaats het hier maar even.. sinds een week heb ik last van een niersteen die zit te vervelen.nu lees ik op verschillende websites waar onder die van poekie,over een peterselie drankje om de nieren te reinigen. maar in peterselie zit oxaalzuur wat juist zo slecht is voor de nieren. iemand een tip?
 
Bij nierstenen: citroensap/appelazijn en chanca pedra/quebra pedra http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/129260-de-geneeskracht-van-chanca-piedra-of-steenbreker.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan