Nierbekkenontsteking

Duidelijke taal Mike. Ik ben blij met je reactie. Ik had het even nodig om te horen.

Ben vooral blij om even bevestigd te krijgen dat mijn verantwoordelijkheid op de eerste plaats bij mezelf ligt en bij mijn zoon en dat ik voor de rest voor niemand verantwoordelijk ben.

Ik wéét dat het zo is maar toch.....dat eeuwige schuldgevoel.

Maar ik voel nu langzamerhand dat mijn top is bereikt en dat ik naar mijn lichaam moet gaan luisteren.

Tanja bedankt voor de tip. Zelf ga ik vaker naar Joep de Jong,

(orthomoleculair)natuurarts. Aan hem heb ik in eerste instantie nog niet eens gedacht. Hij heeft ook de Bicom. En doet accupunctuur, inderdaad al veel goede resultaten mee gehad.

Ik zal ook weer eens mijn bloed laten onderzoeken bij hem. Ik zal hem vragen vooral aandacht te besteden aan de schildklier en de bijnieren.

 
Hoi Food en Mood, hoe voelt dat een nierbekkenontsteking?

Ik blijf een onverklaarbaar hard gevoel hebben rond mijn onderste deel van de ribbenkast rechts rond mijn zij', het voelt alsof er iets samen geknepen word, heel soms is het licht stekend en krijg het nu weer in mijn rug wat ook van de laatste week is en ben nu en dan misselijk.

Ik begrijp dat ik ook te snel ben over gegaan van voedselverandering van Mike en dat mijn lever en gal het vet op dit moment niet aan kunnen ,en de nieren de eiwitten niet maar ik eet toch al een hele tijd zo en het ging prima eigenlijk tot 1,5 week terug.

Ik moest vorige week ook ineens vaak plassen en kleine beetjes en vraag me dus af of ik ook niet een onopgemerkte blaasonsteking gehad heb die dus is overgegaan in nierbekkenonsteking.

Komen mijn klachten je bekend voor?

ik weet nog steeds niet goed of het nu mijn nier is die ik voel of mijn galblaas lever met een steentje of zo.

ik word niet echt wijs uit wat waar nu zit en waar ik dat kan voelen maar heb het idee dat het de rechternier is .

Ik had obstupatie, die is weg door de zoutflush die ik genomen heb.

Het heeft ook zeker te maken met wat ik eet. Met name eiwitten en vet inderdaad en als ik veel beweeg heb ik er ook minder last van.

De ontlasting die los kwam door de zoutflush was hoofdzakelijk geel en waterig en rook zurig.

Hoop dat iemand info heeft en anders ga ik inderdaad maar even een plasje inleveren bij de dokter maar ik kom daar liever niet meer :)

 
Elmo, je nieren zitten op een hele andere plek dan je galblaas en lever. Google er eens op en kijk waar wat zit. Leer je eigen lichaam kennen en op die manier een plan van aanpak voor jezelf op te stellen. Ik heb regelmatig gekeken op plaatjes om uberhaupt enig inzicht te krijgen waar welk orgaan zit en op welke ze met elkaar letterlijk verbonden zijn.

Persoonlijk lijkt me dat je niet ongemerkt een blaasontsteking kunt hebben, een lichte blaasontsteking is in mijn geval al heel erg ongemakkelijk...

 
Ja ik heb al zitten kijken naar plaatjes :) uiteraard. En ik snap dat ze ergens anders zitten maar kon nog niet echt een goed anatomisch plaatje vinden. Net nog even gezocht en ben er redelijk zeker van dat het mijn rechternier is die me knijpt.

 
Mijn buurmeisje had 2 jaar geleden ook nierbekkenontsteking zonder dat er een merkbare blaasontsteking aan was vooraf gegaan. Ze had hoge koorts, was misselijk en had pijn in haar onderrug. Heel vaak kleine plasjes kan al best een blaasontsteking zijn geweest, zo begon het bij mijn man ook. Weet ik nog goed, omdat hij dacht een vergrote prostaat te hebben en uiteindelijk best blij was met mijn diagnose blaasontsteking.

 
Je wil niet weten hoeveel plaatjes ik gezocht heb en dus ook bekeken. Ik snap heel goed dat het lastig is, maar ik denk dat je het voor jezelf nog ingewikkelder maakt door klachten die niet overeen komen met die van jezelf bij je te laten passen.

Zoek niet naar een compleet overzicht in de plaatjes, maar zoek op organen. Vanuit het kleine ga je dan steeds beter de verbindingen zien. Zo werkt het bij mij in ieder geval.

Of misschien kan je iemand vragen die je letterlijk kan aanwijzen waar bepaalde organen zitten. Een niersteen is echt elders te vinden dan een galsteen.

Je ontlasting was een ontgiftende, dankzij je lever en galblaas.

 
Ben ik even blij dat een blaasontsteking, ook een beginnende, bij mij gelijk goed voelbaar en herkenbaar is als blaasontsteking!

 
ok bedankt allebei

ga me is richten op de nier, of het dan nierbekkenontsteking is of een niersteen wat me dwars zit misschien.

Is de milde lver reinging ook voor nierstenen of is hier een aparte reinging voor, ga zo zelf zoeken hoor maar als iemand het weet..

 
Ik weet niet hoe je je nieren een reiniging kan geven. De milde reiniging richt zich, net las de grote, op de lever en galblaas.

 
ik heb hier op het forum al een thread gevonden.

Citroenzuur schijnt te helpen, eigenlijk gebruik ik dat de laatse weken juist wat meer na het even niet meer gebruikt te hebben. Sinds die tijd zijn mijn klachten inderdaad verergert.

Misschien prikkelt dat dus mijn nieren en gebeurt er daar dus nu al wat daar al moet ik het wel op een andere manier gaan toepassen dan.

Hopelijk gaat de niersteen(en) dan vergruizen

Voor de zekerheid mijn plas nog even laten testen dan maar voor de nierbekkkenonsteking als je ook zonder pijn blaasontsteking kan krijgen

 
Stel ik heb een niersteen die dwars zit.

moet ik dan oppassen met zout, en vetten van het juiste vlees?

Ik heb namenlijk het gevoel dat dat het inderdaad verergert.

Denk dat het citroensap en de h202 van de laatste weken de nierstenen hebben blootgelegd. Terwijl ik nog dacht dat ik geen last had van de h202.

Ik heb doordat ik het roer zo rigoreus heb omgegooid een aantal maanden terug misschien de stenen wel veroorzaakt omdat mijn maagzuur nog niet op peil was en het zo zelf gevoed. wel verder gevoed bedoel ik natuurlijk op wat er al was

Hoe dan ook , wat raden jullie aan qua zout en vet.

Ik stap al over op zoveel mogelijk vloeibaar en gestoofd zoals aangeraden door Mike en ga appelzijn en gefermenteerde voeding nog meer gebruiken

Ik voel me verder eigenlijk steeds beter :) alleen die vervelende druk daar wat gelukkig nog geen extreme pijn is moet weg.

 
Veroorzaakt een te kort aan maagzuur nierstenen? Ik begrijp deze connectie niet. Kan je me die uitleggen Elmo?

 
van poekie en mike

De bijnieren en gal- en nierstenen

Erg belangrijk voor het voorkomen van gal- en nierstenen is de aanwezigheid van voldoende verteringssappen (maagzuur en galzouten) en enzymen in de lever en alvleesklier. Door bijnieruitputting en de daaropvolgende vertraging van de schildklier en daarmee weer de spijsvertering ontstaat er een tekort aan spijsverteringssappen en verteringsenzymen, waardoor overmatige cholesterolafzettingen verkalken en uiteindelijk gal- en nierstenen kunnen vormen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Nieren.html

 
Elmo tot nu toe weet ik nog niet zeker of ik nierbekkenontsteking heb. De dokter had een vermoeden. In de loop van de week moet ik nog eens wat urine brengen.

Hij is voorzichtig met mij want hij weet hoezeer ik medicatie haat, dus hij gaat niet over één nacht ijs. Wat antibiotica geven betreft.

Dus ik kan je niet echt zeggen dat wat ik voel een nierbekkenontsteking is.

In mijn eerste post staat hoe ik me voel(de) want nu voel ik me al stukken beter.

De pijn onder in de rug is helemaal weg, de misselijkheid ook.

Maar de symptomen die jij beschrijft herken ik toevallig (sinds vandaag) ook. Pijn onder rechter ribbenkast, net of daar een verdikking zit.

Bah, wat is dat nou weer? Ik laat het even met rust misschien vergeet ik het en is het morgen weg :wink:

 
Evt. nierstenen (heb ik ook gehad) kun je helpen uitplassen. Mij hielp destijds de geijkte kruiden waarmee ik het gruis ook echt ben gaan uitplassen. Guldenroede, kumis kutjing, jeneverbes e.d. Na drie weken deze kruiden 3 x pd gebruiken ging ik het gruis echt uitplassen.

Dat was ongeveer begin 2008 bij mij. In die tijd had ik ook lage rugpijn (ik weet het niet aan de nieren toen, maar zou goed kunnen dat het dat was), kon niet goed zitten altijd en liggen was ook niet echt makkelijk zelfs: soms had ik een kussen onder mijn buik nodig om lekker te liggen: ik slaap altijd op mijn buik.

Blaas- en nierbekkenontstekingen had ik ook veel in die tijd. Later heb ik mijn nieren verder opgeschoond met chanca piedra: maar gruis zag ik er niet meer uitkomen.

 
vanochtend gele ontlasting, en heb ook buikpijn van vet en eiwitrijke voeding, ook van kleine beetjes al.

Merk ook dat ik winderiger ben en meer plas, zit dus iets zeker niet lekker.

Mijn galafscheiding gaat dus niet goed, Krijgen de nieren het daardoor ook zwaarder neem ik aan.

Is me nog steeds niet duidelijk of het nu nierstenen , galstenen zijn

Het heeft symptomen van beide zo.

Kan je een galreiniging tegelijk doen met de nierreiniging of is het de bedoeling dat na elkaar te doen?

 
elmo ik hoorde vorige week op de lezing van hulda clark dat je altijd eerst moet beginnen met je nieren te reinigen voordat je ergens mee begint omdat dat die het reiningssysteem zijn

 
Ik lees dat nu ook net in het boek van moritz online inderdaad.

Ik ga dus eerst mijn nieren reinigen al heb ik nu het idee dat mijn lever enorm aan het ontgiften is gegaan door de citroen en de h202.

Plus dat ik vaak in de ochtend olijfolie en rauw ei neem en ook nog aan de lymphyosot was begonnen vanwege mijn klieren.

Denk dat mijn lever daar moeite mee heeft en mijn nieren het zuiveren.

Paar stapjes terug dus maar en is even extra aandacht aan mijn lever geven.

Wacht dus ook nog maar een maand met de grote reiniging

 
Ik heb mijn urine vandaag weer laten onderzoeken bij de huisarts. Er zat nog steeds een beetje bloed in. Hij vroeg hoe het met de klachten ging? Ik heb (bijna) geen pijn meer aan mijn onderrug.

Ik moet over 3 à 4 weken nog eens wat urine laten onderzoeken maar als ik weer meer klachten krijg dan moet ik eerder terugkomen.

Ik denk ik meld het hier ook maar even. Ik vind het vet raar :?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.783
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan