Nierbekkenontsteking

Food en Mood

New member
Na een paar dagen flink ziek te zijn geweest ben ik wel weer een beetje opgeknapt maar alles ging nog niet zoals ik het wilde.

Drie dagen geleden werd ik plotseling weer opnieuw ziek.

Symptomen:

ijskoude rillingen, in het begin geen koorts naderhand wel.

misselijkheid die de hele dag en nacht aanhield.

Braakneigingen ( maar zonder overgeven er kwam niets uit).

Tijdens de braakneigingen brak me het klamme zweet uit.

Pijn in de onderrug. Liggen ging moeilijk, maar het was uit te houden. Wel een vieze zeurende pijn. Overdag gaat het maar 's nachts is het erger.

Béétje last van de darmen, geen diarree.

Zelf denk ik dat het de griep is maar ik heb geen echte verkoudheids verschijnselen, wel een akelig vastzittend hoestje wat heel af en toe de kop op steekt.

Maar kan de griep ook zo'n lage rugpijn veroorzaken vraag ik me af?

Ik ben vandaag toch maar naar de huisarts gegaan, hij heeft me goed onderzocht, ook op mijn nieren gedrukt, het deed niet veel pijn.

Maar hij wil voor de zekerheid toch de urine controleren i.v.m nierbekkenontsteking.

Nou is mijn vraag, stel dat het dat is ben ik dan aangewezen op antibiotica?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en kom dan uit op Propolis( natuurlijke antibiotica).

Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met nierbekkenontsteking en die dit op een andere manier hebben genezen i.p.v antibiotica?

Ik krijg nl. heftige bijverschijnselen van die troep en ik moet er niet aan denken dat ik dat moet gaan nemen.

 
Ja via een alternatieve therapie. Ik had geregeld last van blaasontstekingen en daarnaast nierbekkenontstekingen waarna ik op de eerste hulp belande. Deze therapie heeft me niet alleen hiervan blijvend af geholpen maar ook van de nodige klachten op mentaal niveau

 
Daarvoor heb ik echt vanalles geprobeerd van accupunctuur tot ortomoculaire therapie.

Ik heb er absoluut geen aandelen in maar het heeft.me zo enorm geholpen en nu nog steeds, vandaar dat ik het graag deel.

 
De methode Dietmar Kramer via een erkend therapeut.

Zie www.starremedies.nl.

Zijn boeken zijn bij de meeste bibliotheken te verkrijgen.

 
hoi food en mood, nierbekkenontsteking als je die hebt: dan moet je eerst ook een blaasontsteking hebben gehad toch?

Maar die merk je meestal toch wel op?

Alhoewel ik heb wel gelezen dat mensen geeneens meer de blaasontstekingen voelden.

Ik verging bij blaasontstekingen in elk geval wel van de pijn in mijn blaas of ook wel in mijn flanken als het opkroop.

Bij mij hielp: darmfloratest laten onderzoeken door iemand die er verstand van heeft.

En dan op basis daarvan daarop toegesneden probiotica gebruiken.

Ik had een overschot van de (foute?) e-coli in mijn darmen en met 1 of ander lysaat viel dat te stoppen.

En ondertussen deed ik resonantietherapie (ik deed het bij iemand op afstand!).

Die persoon haalde telkens bij een nieuwe blaasontsteking (ze bleven lange tijd terugkomen bij mij- zolang de darmflora niet op orde was- waarschijnlijk een lekke darm) die ontsteking weg.

En zo heb ik de rust gekregen om ondertussen mijn darmflora op te bouwen: heeft echt 2 volle jaren geduurd.

En na die twee jaar hoefde ik niet meer apart van die probioticapillen te slikken.

 
Dat vond ik ook zo vreemd Lievergezond. Ik kan me niet voorstellen dat ik blaasontsteking heb gehad of dat niet heb gemerkt.

 
Food en Mood: heb je dat gezegd tegen je dokter dat je voor een nierbekkenontsteking eerst een pijnlijke en identificeerbare blaasontsteking gehad moet hebben?

Wat zei die dan daarop als je die persoon dat dan gezegd hebt?

Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Vaak is zo'n tijdje bij de dokter misschien nog te kort voor dit soort "dieptegesprekken" misschien?

Als ik zo vrij mag zijn denk ik dat er wel iets is met je spijsvertering Food en Mood.

Lage rugpijn herken ik van de tijd in 2007 dat ik ingestort ben en niet goed kunnen liggen ook: klinkt als: darmproblemen.

Misschien iets van candida?

Misselijk was ik toen denk ik standaard niet, maar als ik misselijk ben, dan komt mijn behandelaar altijd weer terug bij de maag: ook weer de spijsvertering.

 
oh ok Food en Mood, ik snap het.

Ik denk dat die dokter helemaal fout zit.

En dat je misschien toch de griep te pakken hebt?

Lage rugpijn misschien als ymptoom van een griep(je)?: het heerst op het moment echt heel erg, ook op mijn werk zijn mensen echt lange tijd de pineut.

Quote:
Daarbij komt bij griep vaak koude rillingen om de hoek kijken, net als hoofdpijn, pijn in de ledematen, rugpijn en spierpijn.



http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/14955-de-juiste-diagnose-griep-of-verkoudheid.html

 
Ik heb net gebeld voor de uitslag, er zit bloed in mijn urine.

De dokter denkt dat het ook te maken kan hebben met griep, hij vroeg of de pijn al minder was.

De pijn in de rug is inderdaad minder maar dat is overdag sowieso het geval.

's Avonds wordt het pas erger.

Hij wil het nog even aankijken, in de loop van de volgende week moet ik weer mijn urine laten nakijken.

Heb ik nog even uitstel van executie en kan ik nog zelf op zoek gaan naar antwoorden.

 
Food en Mood, bloed in de urine door griep?

Gebruik je ook h202 Food en Mood?

Er is dus iets gevonden van bloed maar geen bacterie?

 
ik weet nog dat mijn oudste blaasontsteking had, maar het was een niet bewezen blaasontsteking, want er waren meerdere bacterien aanwezig aldus de kinderarts.

Wanneer het een bewezen blaasontsteking is moet er 1 bacterie in zitten, maar toch een kuur...........??

blaasontsteking hoeft niet pijnlijk te zijn en ook niet persee met koorts gepaard te gaan heb ik zelf vroeger vaak ondervonden, niet wetende dat ik een blaasontsteking had, maar vaak kleine plasjes binnen een kwartier bv en drukkend gevoel.

Later herkende ik het meteen, kwam door gemeenschap aldus de arts.

Ik heb het nooit meer gehad...........

een collega van mij heeft bloed in de urine en vage klachten en geen arts die weet wat het is, we weten het niet, leer er maar mee leven, ze heeft nu een second opinion........

Hopelijk ben je wel snel van de pijn verlost ..........

 
Wat een onzin dat blaasontsteking door sex komt! Ik heb dit vaker gehoord, maar het nooit geloofd. Maar als er al een kern van waarheid in zit, dan moet dit komen door een zwakke blaas en niet door de sex.

Mike

 
Quote:
Wat een onzin dat blaasontsteking door sex komt! Ik heb dit vaker gehoord, maar het nooit geloofd.


Nou Mike, dat is echt geen onzin, want het is ook mijn ervaring geweest: de sex als directe aanleiding voor blaasontstekingen.

Maar wel, en nu komt het, pas rond de tijd dat ik ook de pil begon te slikken.

En dat is het begin van het einde: want dat bevordert de schimmelvorming.

 
Dus klopt het wel wat ik zeg: niet de sex veroorzaakt dit, maar het feit dat je blaas verzwakt is geraakt.

Mike

 
Over een bacterie is niet gesproken. H2o2 was ik aan het gebruiken maar ik ben er even mee gestopt.

Ik dacht misschien neem ik wel teveel in en kunnen mijn nieren het niet meer verwerken.

H2o2, Vitamine B12, Vitamine D3, chlorella, Hoge vitamine C inname, iedere ochtend sap van 1 hele citroen en een glas water met appelazijn, sole, magnesiumcitraat, Lugol's.

Veel meer dierlijke eiwitten dan ooit, veel meer vet dan ooit. Ik schreef eerder al eens dat ik zulke dikke wallen onder mijn ogen kreeg en vaak duidt dat erop dat de nieren het moeilijk hebben.

Misschien moeten ze te zwaar werken. Dus hier wil ik de komende tijd op gaan letten.

Wel de vetten en de zuivel, met mate vis maar weer afbouwen met het vlees.

En toch maar meer groenten ( en rauwkost) want ik had altijd last van vochtophoping rondom de enkels maar daar was ik helemaal vanaf in de tijd dat ik weinig tot geen vlees at en wel salades met gezonde vetten at.

Nu is dat ook weer terug, dikke enkels, weer heel veel last van hartritmestoornissen, allergieën zijn terug, weer veel last van de luchtwegen ( kortademigheid) nee het loopt niet zo lekker.

Stress had ik in die tijd dat het wel goed ging ook al dus ik kan niet alles op stress gooien.

Het zal de hele zaak geen goed doen maar er moet meer aan de hand zijn.

De klachten ( terugkomende allergieën vooral) zijn begonnen toen ik meer rundvlees

(wildernisvlees) ben gaan eten, dat heb ik nl. jaaaaaaren niet meer gegeten. Alleen af en toe kip, kalkoen en rundergehakt.

Het blijft puzzelen, maar het komt goed als ik maar blijf luisteren naar mijn eigen lichaam.

 
F&M,

Jouw spijsvertering van zware eiwitten en waarschijnlijk ook van vetten loopt niet lekker door jarenlange stress. Zolang je licht verteerbaar (semi-vegetarisch) voedsel at, zonder zware eiwitten (ook witvlees en vis hebben minder zwaar verteerbare eiwitten dan rood vlees), was er ogenschijnlijk niet zoveel aan de hand, maar nu je aan het 'echte werk' bent begonnen, kom je in de problemen.

Je schrijft al dat je nieren het moeilijk hebben. Ze hebben het moeilijk met de eiwitten. Waarschijnlijk zijn ook jouw lever en alvleesklier niet blij met deze verandering van voedingspatroon. De oorzaak ligt in uitputting van de bijnieren en waarschijnlijk ook van de schildklier.

Kortom, dit voedingspatroon vormt voor jou momenteel een overbelasting. Prioriteit nr. 1 is dat je nu eerst en vooral goed voor jezelf moet gaan zorgen en niet voortdurend voor een ander klaar moet staan. Of, laat ik het anders zeggen: je zoon vaart hier wel bij en die help je echt de goede weg op, dus ga daarmee door, maar iedereen die niet wil luisteren moet je loslaten en hun eigen builen laten vallen. Je hebt de neiging teveel van jezelf weg te geven en te weinig aan jezelf te geven. Dit lijkt heel nobel, maar het zorgt ervoor dat je niet zuinig genoeg bent op jezelf en uiteindelijk er dus ook niet genoeg kunt zijn voor anderen. Zie je dat ik het nu helemaal niet over voeding heb? Ik denk dat jouw hoofdprobleem wel degelijk stress is. Stress veroorzaakt een behoefte aan suikers en die gaf jij jezelf eerst op basis van je vorige voedingspatroon, o.a. door fruitconsumptie.

Qua voeding moet je dus het ene langzaam afbouwen en het andere langzaam opbouwen. Je hebt radicaal het roer omgegooid en je lichaam trekt dit niet (zeker niet zolang die stress in je lijf blijft zitten en overbezorgdheid is ook stress!). Dit betekent sowieso dat je niet te laag moet gaan in kh en je vet- en eiwitrijke voeding zoveel mogelijk vloeibaar moet consumeren (smoothies, beestenbottenbouillons, stoofpotten, rauwe melk, kefir), dat scheelt je lichaam ongelooflijk veel verteringsenergie. Ik denk ook dat jij gebaat bent met bijnierextract en jodiumrijke voeding.

Zet jezelf eens voorop, F&M, ook jij verdient het!

Mike

 
Misschien heb je wat aan Margriet Voncken van de praktijk qua gezondheid in Eygelshoven. Dat is niet zo ver voor jou dacht ik. Ik ben een paar keer bij Margriet (zat in de examencommissie van vgl) geweest, zij heeft een bicom en doet aan acupunctuur. Misschien kan zij je helpen je nieren te ondersteunen. De voedingsadviezen kun je naast je leggen uiteraard.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan