Nekklachten (ernstig)

Ik heb inmiddels veel natuurartsen versleten, kwam voor het eerst op het hele mestcel gedoe door zo'n arts. Helaas werd dat teveel uitproberen qua supplementen en ben ik daar slechter van geworden.

Ja Jhanne, die verwarring kreeg ik ook al mee op een amerikaanse site. Ik ben in Groningen geweest maar had geen verhoging van de tryptase en de zin die ik daar met regelmatig te horen heb gekregen is. " Wij weten ook niet alles".

Bij Dr. O heb ik een biopsie gekregen gebaseerd op het bestuderen van mijn dossier vanwege de verdenking op MCAS. Hij mag het zo niet meer noemen vanwege problemen/ zeurende andere artsen. Omdat ik al eerder colonsopieen heb gehad hoefde ik deze nu niet meer. Kreeg een biopsie van de maag en de 12 vingerige darm en hij zei dat als er een verhoogde aantal mestcellen aangetroffen werden ik er vanuit kon gaan dat de dikke darm dat ook had.

Mijn maag was schoon en normaal en de 12 vingerige darm bevatten 40 mestcellen in de biopsie waarbij 19 de waarde is die aangehouden wordt. Alles er overheen is teveel.

Hij zei dat het geen mastocytose is omdat bij mastocytose de mestcellen vervormd waren oid. Maar ik begrijp dat de diagnose criteria's heel moeilijk zijn en ze daar in Amerika oa al van terug gekomen zijn dus geen idee verder. In feite maakt het voor de behandeling ook niet uit want de behandeling is hetzelfde.

Wat mij wel triggert is dat het in de famillie lijkt te zitten bij mij, dus genetisch. Ik heb de pech dat het ge-activeerd is geraakt na een stressvolle periode.
 
Ik weet trouwens ook zeker dat ik het in mijn huid heb. Heb al jarenlang roseaca, chronische blepharitis, en hyperpigmentatie in mijn gezicht die allemaal met mestcellen te maken heeft. Chronische KNO klachten die zijn ontstaan van een verdoving bij de tandarts in een periode met veel alcoholgebruik. (allebei triggers)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.873
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan