Nekklachten (ernstig)

Graag gedaan Binc! Het is soms ongelofelijk wat triggerpoints aan pijn en ellende kunnen veroorzaken. Ik heb 2 jaar lang vreselijke pijn in mijn lies gehad en de hele medische mallemolen kon niks vinden. Tig fysiotherapeuten versleten zonder resultaat. Tot ik bij een fysiotherapeut kwam die bekend was met triggerpoints en binnen no-time wist wat er echt speelde (psoas). Omdat ik al 2 jaar met pijn liep voorspelde hij dat hij 6 weken nodig had om mij pijnvrij te krijgen. Dat klopte precies! Hij was ook degene die tegen me zei: koop het boek, bestudeer het, je kunt het allemaal zelf! En ook dat klopte, ben die man nog altijd dankbaar....

Succes morgen bij de tandenfee(ks) (mondhygiëniste vind ik zo'n rotwoord om te typen :))
 
Ja idd. Het is mij ook al eerder opgevallen dat als artsen niks vinden de fysio het zo gevonden heeft. Zo had ik dat ook met buikspieren vorig jaar. Heeft ie geprikt een paar keer en weg. Hier ook lies.

Overmorgen heb ik dan weer afspraak bij fysio. De laatste tijd wel overmatig veel last van slijm wat ook in jou link staat vermeld. Als er morgen niks gevonden word dan moet de fysio dus in me hoofd gaan prikken. Eng idee wel hoor ?

Ik zie dat ik het ook een lastig woord vind om te typen ja. Assistente zei dat ze heel lief is. Ja tuurlijk, vast wel. Dat gereedschap alleen doet alleen altijd zo een pijn. Maar goed, ik ben zeer benieuwd morgen.
 
Medusa,

Geen gaatjes op 1e gezicht bij de mondhygeniste. Ook deed de behandeling geen pijn deze keer ondanks blootliggende tandhalzen. Volgende week nog tandarts voor definitief vast te stellen.
Opvallend is wel dat is gisteren cortisol verlagende kruiden had genomen. Veel pijnlijke spieren voelde ik niet meer na inname daarvan. Alleen in me hals en nek nog wel. Ondanks dat ik dus voortdurend gedacht heb dat ik cortex moest hebben, maar ik daar alleen maar hinder van ondervind werken cortisol verlagende kruiden wel bij mij. De variant met adrenaline heeft ook een tegenovergesteld effect. Ik denk dus dat te hoog cortisol bij mij de klachten zouden kunnen verklaren.
Mijn voorstel topic heb ik ooit cushing geopperd. Ashwaganda heeft mij eerder ook geholpen. Even aan kijken dit.
 
Welke cortisol verlagende kruiden heb je genomen? Gewoon even nieuwsgierig hoor.
Ashwaganda heb ik ook een tijdje geprobeerd maar vreemd genoeg kreeg ik daar juist meer spierklachten door.
 
Kruidentinctuur die ik nog van mijn katten heb staan en waar hun van gaan kotsen.
Dus kan ik die nu net zo goed zelf opmaken.

Zie link voor de kruiden die in deze tinctuur zitten.

Ik heb zelf destijds een ander kuidensupplement genomen.Deze was van megafoods en daar zaten ook meerdere kruiden in. Deze werkte nog het beste volgens mij. Ik nam daarna alleen Ashwaganda maar dat werkte niet zo goed als meerdere bij elkaar. Nu merk ik weer met deze tinctuur resultaat. Veel minder spierpijn.

https://www.pethealthandnutritioncenter.com/adrenal-calm-cushings-dogs-cats-remedy.html
 
Nou Medusa,

Ik kom toch terug op de kruiden. Gisteravond storte ik compleet in elkaar na het nemen ervan. Ik ging ijskoud me bed in en voelde me niet oké. Heb dik 11 uur geslapen ook en compleet moe opgestaan. Dat had ik voordat ik ze nam ook wel Eem beetje laatste tijd maar ik denk dat oorzaak daarvan ijzer tekort is. Dus voorlopig geen kruiden voor mij.

Fysio heeft wel nek gedaan vandaag. Hij zei dat het idd nodig was. Op 8 punten in elk geval. De rest wil ie nog even wachten totdat foto’s bij de tandarts zijn gemaakt. Uiteraard adviseert hij ook magnesium. Maar volgens mij blijft dat dweilen met de kraan open zolang als ijzer niet aangevuld is omdat magnesium omgezet kan worden in ijzer. Dat heb ik gelezen in elk geval. Betekent dan ook een structureel tekort aan magnesium. Smeer 2 keer per dag ermee naast inwendig innemen.
 
Vandaag was ik naar deze orthomomanuele geneeskunde Sickesz arts Mallens te Amstelveen, in eerte instantie voor nekklachten, hoewel die de laatste tijd heel dragelijk was. Maar ik ben ook steeds duizelig, gedurende de dag af en aan meer of minder.
Ik concentreer me steeds op voeding, stress vanuit de darmen bv, duizelig door de schildklier enz, ik had dus geen idee wat hij wilde weten.
Omdat ik die afspraak had voelde ik plotseling meer stress en duizeligheid, echt veel meer dan anders. Onderwijl zat ik nog wat te internetten en zoeken naar duizeligheid, want hoe maak je duidelijk wat je voelt. Ik ervaar het vanuit de nek.
Ik begon mijn verhaal maar hij wilde liever zijn eigen vragen doen. Logisch. Heb je hoofdpijn, maagpijn, schouderpijn, slaap je goed, word je vroeg wakker, ben je wel eens gevallen. enz.
inderdaad ben ik rond mijn 50e van de trap gevallen, niets gebroken maar rechterknie zwaar beschadigd, daar was ik lang mee zoet.
Ook rond mijn 50e met de fiets gevallen door gladheid, was ook een flinke smak, ik wilde blijven werken maar arts zei, oh nee, thuis blijven.
Toen ik stopte met werken (60e) verging ik van de jeuk/pijn op mijn rug en zat ik al bij de Fysio, het is nog steeds aanwezig en liet het regelmatig behandelen met acupunctuur.
Maar als ik smorgens opsta (een beetje als een oud vrouwtje) is dat maar heel even en loop ik mooi rechtop.
Dus uiteindelijk zei hij - ik weet het al, het valt allemaal wel mee bij U, ik zie het aan hoe U beweegt. Dus de rug behandelt en precies op de punten zoals dr. Tan altijd doet maar - zegt hij, de naalden komen niet diep genoeg, het zit dieper.
En natuurlijk voelde ik dat zelf ook wel al die jaren, het zit dieper.
Daarna noemde hij wel al mijn de klachten die verband houden met de rug, stres, duizelig dus zaten we wel op een lijn, maar vanuit een ander gezichtspunt, niet vanuit voeding. Dat moest ik toch wel even laten bezinken voor mezelf.
Mijn nek voelt nu niet 100% maar wel anders. Hij denkt aan nog 2 of 3 behandelingen.
 
Ik heb heel het onderwerp niet doorgelezen maar ....

Ik heb zelf jaren geleden last van mijn nek gehad. Totdat ik van een arts vernam dat dit aan de omega 3 / 6 onbalans lag. IK heb toen het advies gekregen een goed omega drie supplement te nemen. 15 capsules de eerste dag, 12 de tweede, 9 de derde, 6 de vierde 3 de vijfde dag en daarna 2 de rest van de maand. sindsdien gebruik ik geen visolie supplemnenten meer maar elke dag een lepeltje lijnolie zaad en pompoenolie ook een theelepeltje als onderdeel van mijn Budwig dieet

Nergens geen last meer van al na een maand
 
Joost,

Hoe gaat het met je nek? Hebben de behandelingen geholpen?
Ik dacht hier nog een tip te plaatsen. Ik heb zelf naast nekklachten ook een golfarm/tenniselleboog.

Inmiddels gebruik ik hiervoor een gel uitwendig met organisch sillicum en msm. Dit geeft ook verlichting in mijn nek. Wellicht heb je er iets aan.
 
Ik heb gezocht naar gel en vond een prijzige van Fytosil. met silicium en msm. Welk merk heb jij?
 
Ik heb deze. En wat ook heel goed werkt is sint janskruid olie die je zelf kan in masseren. Dit kun je trouwens ook als kruid inwendig nemen.


 
Ik ben 2 weken terug begonnen met blote voeten wandelingen. Ook thuis loop ik zoveel mogelijk op blote voeten.
Sindsdien voel ik mijn knie niet meer (had een lopersknie die af en toe opspeelde en in rust kon steken).
Het voelt zo fijn! Google er maar eers op er zijn eigenlijk alleen maar goede ervaringen te vinden.
 
Dan heb jij daar snel resultaat vsn elkedageenei als dat met 2 weken al af neemt.

Ik loop ook altijd op blote voeten indien mogelijk.
Het doet alleen helaas niks tegen de pijnklachten. Het meeste baat heb ik bij spierverslappende kruiden in een zeer rap tempo overigens. Zowel inwendig als uitwendig op de huid, naast wat ik hierboven plaatste.
 
Hoi Binc, dank je voor het advies, maar beide bieden geen verlichting. Het gaat langzaam wat beter, wel met terugvallen. Het is een langdurig proces, wat veel geduld vergt. Ik neem zoveel mogelijk rust en accepteer het meer dan voorheen.

Joost
 
Geweldig Marijan! Ik heb het ademloos zitten kijken! Heel veel dank.

Ik heb steeds meer het gevoel dat onze 'welvaart ons welzijn tegenwerkt.
Geen contact meer met de natuur, eten uit zakjes, continu straling, giftige medicijnen, ook zogenaamd preventief zoals vaccinaties, hard werken om geld te verdienen om spullen te kopen die we niet nodig hebben en zo ook de aarde uitputten.
En bovenal we (de massa) wordt alleen maar zieker zowel lichamelijk als mentaal.
 
Dan heb jij daar snel resultaat vsn elkedageenei als dat met 2 weken al af neemt.

Ja mooi he.
Ik Was eerst nog wat huiverig en dacht dan heb ik geen demping.
Maar ik heb het juist gekregen tijdens mijn wandeltocht naar Santaigo de Compostela op heel goede schoenen.

Het maakt je voeten sterker, heb hebt een soort voetreflexmassage tijdens het lopen en het aarden op zich is heel goed voor de gezondheid.

Overigens de mensen die medicijnen slikken moeten oppassen met kruiden. Sommige kruiden beïnvloeden de werking van medicijnen!
 
Overigens de mensen die medicijnen slikken moeten oppassen met kruiden. Sommige kruiden beïnvloeden de werking van medicijnen!

bij essentiële oliën heb je ook contra indicaties, bv Wintergreen, oppassen met bloedverdunners en NSAID's wat ook bloedverdunnend werkt.
en zo zijn er nog een aantal regels, bloedverdunning, bloeddruk, epilepsie, kinderen, zwangerschap..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan