Nederlandse overheid subsidieert megastallen

Op alles bezuinigen maar megastallen ho maar.... Zijn echt niet goed in hun frikkin' hoofd.

Er komt er mischien zelfs één bij mijn volkstuintje in de buurt! :evil: Hoop niet te dichtbij...

Maar ik voorspel geen lange toekomst voor deze misdaden tegen het leven...

Peace

 
Quote:
Als je geen WAPF-kennis hebt en niet verder nadenkt, zou je er toch spontaan vegetariër van worden


Zo zat ik gisteren een stukje van dit filmpje te kijken. http://www.pateo.nl/nieuws.htm

(Gary Yourofsky over veganisme).

Ik zapte een beetje door het filmpje heen, maar aan het eind worden er toch wel zeer walgelijke beelden vertoond. Geen reden om veganist te worden, maar wel weer een reden om alleen het allerbeste vlees te kopen wat er is.

Let op: Zeer(!!!) schokkend.

 
Bel : 114 en red een dier, veel dieren. Ik zou willen dat iedereen dit nummer helemaal platbelt, je mag je best druk maken om een hond die buiten moet slapen, of een zielige pony. maar intussen worden koeien/varkens/kippen met subsidie, met medeweten van de overheid vreselijk mishandeld.

 
Goeie Dirtsa. Lijkt me zeer effectief om dit gecoordineerd te doen met een grote groep mensen ^_^.

Peace

 
@ Janse

Ja dat filmpje kreeg ik ook eens van een semi-vega persoon aangereikt. Hoewel ik het een erg oprechte, gepassioneerde en inspirerende man vind die boeiend kan praten, knapte ik erg af op zijn eenzijdige, ongenuanceerde en veroordelende manier van benadering. Als er geen diervriendelijke teelt zou bestaan, heeft hij volop recht van spreken. Menig modern mens zou wel eens flink wakker geschud mogen worden door zijn verhaal, maar ik vraag me af of hij ook zo uitvoerig praat over wat soja-plantage aanrichten in Zuid-Amerika! En wat de giflandbouw sowieso aanricht overal ter wereld, ook naar de dieren toe!

Het lijkt me wel vermakelijk om hem eens met Mike in een 'discussie-ring' te plaatsen... :mrgreen:

Inderdaad zoals je zegt: ga voor het allerbeste wat je kan krijgen. En zoals ik het zie vind ik biologisch vlees / zuivel nog maar net goed genoeg. Ik vind het aanvaardbaar bij gebrek aan beter, want ook bij de biologische boer worden kalfjes bijvoorbeeld van de koe gescheiden. En zo veel ruimte hebben de dieren nou ook weer niet. Helaas is er bijna geen biologisch-dynamisch vlees te verkrijgen. Tips zijn welkom!

 
@ Dirtsa

Misschien kunnen we eens een keer tijdens een WAPF-dag een hoekje inrichten hierover zodat iedere bezoeker ter plekke zijn bijdrage kan doen.

 
Op het filmpje van Remeker zie je dat de kalfjes in ieder geval 3 weken bij de moederkoe mogen blijven en drinken :)

 
@Dirtsa,

Inderdaad, dit is ook de plek waar ik heel erg graag mijn kaas en vlees haal. Ik wacht nog steeds op de tijd dat ik hier ook rauwe melk kan gaan kopen. Heb een keer een litertje gehad, echt niet normaal meer, zo lekker :D Het vlees is ook niet te vergelijken met "gewoon" biologisch vlees. Je proeft echt dat deze dieren een goed en gezond leven hebben gehad.

 
Zie vorige bericht:
Quote:
DOE MEE EN STUUR EEN E-CARD MET JOUW PERSOONLIJKE BOODSCHAP NAAR STAATSSECRETARIS SHARON DIJKSMA.



Dit las ik ergens:
Quote:
Wat zal ik eens op de kaart zetten.

"Lieve Sharon, mag ik je bek volschijten"


 
Het is niet alleen slecht voor de dieren en onze gezondheid, de milieuschade is ook enorm: Grootschalige conventionele verbouw van mais en soya die rijkelijk besproeid worden met landbouwbestrijdingsmiddelen, daarbij het vervoer van deze producten over grote afstanden (o.a. van Zuid-Amerika naar Nederland), het afschrapen van de zeebodem voor de productie van vismeel en nog wat ernstige zaken. En het gaat alleen maar om geld, geld, geld.

Weet waar je aan meewerkt als je anders dan Biologisch Dynamisch (Demeter keurmerk)vlees koopt!

 
Quote:
Als staatssecretaris Sharon Dijksma dit najaar besluit om het melkquotum en de dierrechten af te schaffen, kan het aantal dieren onbeperkt groeien.



mensen van milieufederaties ed moet je met een korreltje zout nemen, want meestal werken hun hersenen niet zo goed.

Mevr. Dijkstra heeft hier niets over te zeggen. De Nederlandse boer ook niet en de Nederlandse burger ook niet.

Heel veel paniekverhalen. Ik voorzie dat de (melk)veestapel weinig groeit, want de wal keert het schip en de wal is nabij. Wij gaan in elk geval 0% extra groeien.

 
Zie je die rechthoekje linksboven? Dat zijn afgezette paddock waar de runderen lopen. De dieren doen daar al hun behoeftes. Mest en urine spoelen/sijpelen door/over de grond naar de laagste plek. Een raar systeem. Ik heb het wel eens in het klein gezien. Flink stinken op die laagste plek.

Eigenlijk zou alles opgevangen moeten worden en weer over het land uitgereden moeten worden.

 
Niet als verstikkende (rottende) drijfmest, maar pas nadat het een jaar op een mesthoop gerijpt heeft en tot aarde is geworden.

Mike

 
http://lezerscolumns.metronieuws.nl/view/d5sf

Overal over de wereld komen ze op: grote vleesfabrieken.

 
Wakker Dier: Rabo en ING wereldwijd topfinanciers megastallen!

Wakker Dier komt vandaag op zijn website met het volgende nieuws: De Nederlandse bankensector is – na de Amerikaanse - de grootste investeerder ter wereld in de massaproductie van vlees, eieren en zuivel. Met miljarden aan ‘Nederlandse’ euro’s worden in landen als China, Thailand en Brazilië gigantische megastallen neergezet. Rabobank is de grootste investeerder in dierenleed: geen andere bank ter wereld financierde zoveel in deze industrie. ING staat op de negende plaats. Dit blijkt uit onderzoek door economisch onderzoeksbureau Profundo naar kapitaalverstrekkingen van banken van 2010 tot 2013, in opdracht van Wakker Dier. De Nederlandse banken stellen geen concrete eisen aan dierenwelzijn en investeren onder andere in bedrijven die gigantische legbatterijen met miljoenen dieren bouwen in China. Deze investeringen zijn in strijd met het eigen mvo-beleid van de banken. Wakker Dier eist vandaag per brief dat de banken zich aan de eigen regels houden en niet langer investeren in huisvestingssystemen die vanwege dierenleed in Europa verboden zijn.

Trouw wijdt er een uitgebreid artikel aan onder de kop: "Rabo en ING spekken megastallen" (zie het bronartikel). Rabobank zegt in een reactie afstand te nemen van 'de suggestieve conclusies' van Wakker Dier.

http://www.foodlog.nl/short-news/de...n-ing-wereldwijde-financiers-van-megastallen/

 
Dat verhaal van wakker dier is een grote hoax, zo blijkt : http://daskapital.nl/2014/07/nederlandse_banken_investeren.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan