Nederlandse overheid subsidieert megastallen

Dat het geld niet naar "frisse" diervriendelijke bedrijven gaat dat moge wel duidelijk zijn. Maar dat wakker dier over cijfers en dergelijke liegt vindt ik erg triest.

 
Ok, ze overdrijven. Maar dat zijn me een mierenneukers zeg, bij dasKapital!

 
Wakker dier gaat dan wel hard op zijn bek op deze manier.

Triodos is door middel van certificaten van aandelen eigendom van een aantal grote institutionele beleggers zoals Rabobank, Delta Lloyd, Friesland Bank en PGGM.

Zucht :(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Triodos_Bank

 
Dit is voor mij meer een bewijs dat dit soort organisaties en dit soort mensen hun werk totaal niet met een goede intentie doen. Ik zie Jeroen Broekema er nog voor aan om stiekem broodjes ham te eten.

 
Dus eigenlijk is het een organisatie net als het WNF, die zich totaal niet druk maakt om het welzijn van dieren.

 
Quote:
Dus eigenlijk is het een organisatie net als het WNF, die zich totaal niet druk maakt om het welzijn van dieren.


Sommige onder hen dus inderdaad niet.

 
http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2...il-stop-op-intensivering-melkveehouderij.html via http://leefbewust.com/

dinsdag, 19. januari 2016 - 9:16


Brede coalitie wil stop op intensivering melkveehouderij


Amsterdam-
Een brede groep organisaties luidt de noodklok over de intensivering en groei van de melkveehouderij. Ze roepen staatssecretaris van Economische Zaken, Martijn van Dam op te kiezen voor een grondgebonden melkveehouderij en dit vast te leggen in een nieuwe wet.

De ongebreidelde groei van de melkveehouderij leidt tot ernstige problemen voor natuur en milieu. Er staan steeds minder koeien in de wei, en de biodiversiteit op het platteland neemt af. De grutto, bij uitstek een Hollandse weidevogel, wordt ernstig bedreigd. Uit de nieuwste cijfers van het CBS blijkt dat het fosfaatplafond van 172,9 miljoen kilo ruimschoots is overschreden, de mest klotst al over de dijken, zonder ingrijpen gaat uitbreiding en intensivering onverminderd door.

Staatssecretaris Martijn van Dam moet volgens de groene organisaties nu kiezen voor grondgebondenheid in de melkveehouderij en zo een rem zetten op de groei van de afgelopen jaren. Het aantal koeien wordt dan gekoppeld aan de hoeveelheid beschikbare grond. Zo kan de boer zijn mest op zijn eigen land kwijt. Boeren die nu al grondgebonden zijn hoeven niet te krimpen vindt de coalitie van milieu- en natuurorganisaties.

Een grondgebonden veehouderij lost het mestprobleem op, geeft de natuur meer ruimte en schept voor burgers en boeren een gezonde leefomgeving.

De coalitie bestaat uit: Wereld Natuur Fonds, Natuurmonumenten, Vogelbescherming Nederland, Landschappen NL, De Natuur en Milieufederaties en Milieudefensie.

De veestapel is vooral gegroeid doordat vorig jaar het melkquotum is losgelaten. Er kwamen alleen al in 2015 50.000 melkkoeien en 38.000 stuks jongvee bij, de mestproductie is daarmee sterk gestegen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan