Natuurlijke lichamelijke verzorging

Hoi Dorothé, misschien ben je niet zo van het online bestellen juist door je werk ;)
Maakt niets uit uiteindelijk. Heerlijk even shoppen voor fijne producten kan ook heel leuk zijn.
Werkse.
 
Hoi,
Ik heb net biologische vergine arganolie gekocht bij de AH voor culinair gebruik. Ik weet dat dat niet voor cosmetisch gebruik is, maar kan het kwaad als ik 's avonds mijn gezicht daarmee insmeer? De reuk maakt mij niets uit.

Dorothé
 
Heb geen zin om zelf te gaan experimenteren, ik pak ik een merk die voldoet aan keurmerk voor natuurlijke cosmetica zoals BDIH en Ecocert. Zelf vind ik Traay en Urtekram een mooi merk.
 
Hoi Baukje,
Dank je voor je reactie. Ja dat klopt wel, maar ik doe ook kokosolie op mijn gezicht en olijfolie. Dat is ook geen cosmetisch middel, maar ik vind het heel prima.

Dorothé
 
D. De koudgeperste ongeroosterde olie wordt gebruikt voor de huid, omdat de werkzame stoffen er dan nog in zitten. De geroosterde op het eten. Waarom zou je de geroosterde op je huid willen smeren? Of het kwaad kan...nee dat denk ik niet. Kokosolie en olijfolie smeer je toch ook de koudgeperste van op de huid?
 
Ik gebruik sinds een tijdje Aleppo zeep. Nu was ik er ook al mijn haren mee en doe de laatste spoelgang met appelazijn. Gisteren heb ik voor het eerst eens geprobeerd of ik er ook mijn tanden mee kan poetsen. Ja, dat gaat goed en het smaakt niet vies. Nu weet ik niet of dit dan ook goed is. Kan men met Aleppo zeep ook de tanden poetsen en zijn ze dan ook goed verzorgd?

Dorothé
 
Ja dat kan, aleppo zeep is super, zelf heb ik de franse variant.. marseillezeep.ook zo fijn dsar maak ik zelf wasmiddel van.15 gr raspen en oplossen per liter water.
 
Hoi Elkedageenei,

Dank je voor het antwoord. Nou, dan ga ik daar mee door. Helemaal natuurlijk dus. Ik heb ook nog zo een megastuk Marseille zeep liggen. Als ik al de Ecover producten op heb, ga ik dat ook zo doen voor de was. Hoe doe jij dat dan voor de wasmachine?

Dorothé
 
Ik rasp de zeep, 15 gram dus per liter water, water verwarmen, als het warm is, is de zeep zo ongeveer wel opgelost. Ik maak meestal 4 a 5 liter en doe dat in lege wasmiddelflessen.
Ik heb begrepen dat voor de wasmachine marseillezeep beter is omdat aleppozeep nog vetter is. Voor de geur voeg ik en paar druppels etherische olie toe in het wasverzachterbakje.
Eucalyptus bijvoorbeeld die werkt ook tegen mijt dus fijn als je je beddegoed wast.
 
Bedankt voor het antwoord.

Denk je dat het ook mogelijk is om gewoon een stuk geraspt in het wasmiddelbakje van de wasmachine te doen?

Dorothé
 
Hier nog een leuk recept voor wasmiddel, ik maak het al jaren op deze manier:
http://www.genoeg.nl/handig/huis/zelf-wasmiddel-maken/
Heb toevallig net weer 5 liter gemaakt!
Ik las wel ergens dat je het beter niet kunt gebruiken bij een aluminium trommel.
Soda kan aluminium aantasten, dus heb je nog een wasmachine met een aluminium trommel dan is het af te raden dit te gebruiken.
 
Die maak ik ook zelf Zonne:1 eetlepel baking soda mengen met 1 eetlepel kokosolie en 1 eetlepel maizena. De maizene absorbeert vocht, ik maakte hem ook een keer zonder maar miste het tocn.

Ik voeg er nog wat etherische olie aan toe, bijv lavendelolie die vind ik lekker ruiken en het is ook ontsmettend. Je kunt ook tea tree gebruiken die ruikt wat specifieker maar is ok erg ontsmettend, ik vind dat ook wel lekker maar je moet er van houden.

Ik wwet niet wat jij betaalt voor die gekochte deo maar zelf maken is werkje van niets en het kost geen drol.
 
Lavendelolie...... brrrr. Geen fijne geur voor mij. Maar ik snap de bedoeling. Alleen dan heb je dus wel een soort van vette/kleverige substantie lijkt mij ?
 
Geen idee. Ik smeerde kokosolie of een zelfgemaakte creme maar sinds een tijdje smeer ik helemaal niets meer. Mijn huid moest afkicken: voelde erg droog en trekkerig maar het gaat nu goed. Ik vertrouw op het zelfherstellend vermogen van mijn huid. Scheelt nog tijd ook :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan