Natuurlijke lichamelijke verzorging

Ja, dat klopt wel. Ik denk echter dat het hier meer om de hedendaagse verzorgingsproducten gaat en niet om producten die gewoon puur zijn zoals vet, kokosolie, botervet etc.

Dorothé
 
Ja dat klopt. Maar zelfs na het smeren met kokosolie moest mijn huid er weer erg wennen om het zelf te doen.
 
Nou, de ghee geprobeerd. Voelt zacht aan en het lijkt wel of het minder vet is dan kokosvet. In ieder geval minder vet dan puur wolvet.
Ik wil sowieso afwisselen, maar ik ben er tevreden over. Als ik met mijn hoofd op het kussen lig met mijn vette gezicht, zijn meestal daarna de haren niet zo mooi en ik wil niet vaker dan 1x week wassen met aleppo zeep en azijn. Nu met de ghee is er niets op mijn haren gekomen omdat je het dun kunt uitsmeren.

Dorothé
 
Ik zie net de nieuwsbrief van Juglen Zwaan.
Het gaat over kool tandpasta.
https://www.ahealthylife.nl/webwinkel/product/actieve-kool-tandpasta-my-magic-mud/

Dat vind ik wel interessant en heb er eens verder over gegoogled. Het zou ook voor andere toepassingen mogelijk zijn, zoals gezichtsmaskers.
Tja en de norit zou ook goed zijn bij diarree en ontgiftend werken.

Heeft er iemand ervaring mee?
En hoe zit het met norit, als dat echt ontgiftend werkt, zou men dan iedere dag een pilletje kunnen nemen of zitten daar bijwerkingen aan?

Dorothé
 
Hier over norit en ontgifting
https://www.opgezettebuik.info/norit-actieve-kool-helpt-bij-ontgifting-detox


Naast actieve kool, bevatten de pillen ook nog lactose, saccharose, magnesiumstearaat en natriumcarboxymethylcellulose

Dus toch niet zo natuurlijk.

Dorothé

 
Ik kan niet spreken over de pillen, maar ik heb hier thuis die zakjes (sachets) en dat is pure actieve koolstof.

Mike
 
Bedankt Mike,

Welke zijn dat, waar haal je ze en waarvoor gebruik je ze? Voor ontgifting? En als dat zo is, hoe vaak? Zie ook mijn vragen of de tandpasta boven mijn voorlaatste post.

Dorothé
 
In de nieuwsbrief van Juglen staat ook het volgende:

Wanneer actieve kool in poedervorm komt, kan dit schadelijk zijn als je het inademt (11). Daarom ben ik geen voorstander van actieve kool in poedervorm

Dit verwijst weer naar:
http://journal.chestnet.org/article/S0012-3692(15)46090-8/fulltext

Verder schrijft hij:

Ook bij diarree kan actieve kool helpen de bacteriën het lichaam uit te werken (5).
Dit verwijst weer naar een beschrijving over norit en daar staat:

Gebruik Norit niet te lang: de actieve kool absorbeert niet alleen giftige stoffen, maar ook nuttige voedingsstoffen.



Ik weet dus niet of het inderdaad goed is als tandpasta en of het dan toch in poedervorm of norit (met andere stoffen erin) als een ontgifter kan werken. Net zoals bv. klei. dit zou dan wel een goede methode zijn.

Dorothé
 
Ik zag geen topic over scheren, dus dan maar even hier.

Vorige week viel m'n oog op de verpakking van m'n Gillette scheermesjes en zag een ingrediëntenlijst staan. Ingrediënten? In m'n scheermesjes? Blijkt dat het gaat om de ingrediënten die in de blauwe glijstrip zitten. PEG-dit, PEG-dat, petroleum, titanium oxide, etc. Zit je goed op te letten dat je geen rommel via voeding binnenkrijgt, krijg je dit!

Ok, dus op zoek naar scheermesjes zonder glijstrip. Vond ik in eerste instantie alleen bij wegwerpmesjes. Geprobeerd, maar was niks. Toen vond ik de mesjes van Boldking. Geen glijstrip en geen wegwerpmesjes. Nu 1 keer gebruikt en ik ben om! Geen irritatie/uitslag na afloop en scheert heerlijk.

Ze werken met een repeat systeem (hoeft niet) waarbij je automatisch 4 nieuwe mesjes krijgt toegestuurd na 1 of meer maanden. Kun je zelf aangeven en je kan het ook pauzeren of stoppen op ieder moment.

Ik las dat vrouwen er ook tevreden over zijn.

https://www.boldking.com

Als je de starterskit wil bestellen, krijg je via deze code €2 korting en ik ook: MTM1MDEWNW

Mark

PS: Aleppozeep werkt prima voor nat scheren
 
Ooit is daar reclame op tv over geweest van die boldking. Nooit gebruikt. Proberen waard. Ik gebruik overigens altijd alleen scheermessen voor mannen. Dat gaat beter dan die mesjes speciaal voor vrouwen.

Bestaan eigenlijk die hele ouderwetse scheermessen niet meer?
 
De fysiotherapeut bij mij op het werk geeft aan dat hij psoriasis heeft weten te behandelen bij zichzelf met azijn. Hij moet dat wel blijven doen. Ook gebruikt hij azijn als deo, gewoon op een watje en de oksel schoonmaken.

Ik heb dat nu al enige dagen geprobeerd. Het werkt echt en het ruikt niet naar azijn als het droog is.
Mijn vraag is echter of dit wel mag onder de oksel?

Dorothé
 
waarschijnlijk zal hij ook zijn suikerinname moeten verlagen. Bruce Fife spreekt ook over psoriasis in zijn boek over arthritis, zelfde probleem, en heeft het over kokosvet en dat kan je ook onder oksel smeren om geur tegen te gaan.
 
1. Wat gebruiken jullie als deo, aftershave?

2. Voor vaatwasser en wasmachine?

Kant en klaar biologische afbreekbaar etc. of zelfgemaakte mengels?
 
als deo de smeerstick van Young Living en ook wasmiddel, vaatwas nog niet helemaal uit, gebruik nu mengsel van natriumbicarbonaat, citroenzuur en soda en paar druppels etherische olie Lemon voor de glans en Thieves voor bacteriën doden. (is blend met o.a. kruidnagel) Op zich is het wel schoon en fris, maar wel gedoe, soda kan niet bij de rest, is vochtig en gaat bruisen en de werking eraf. Dus ik voeg alles apart toe. Ik moet nog bedenken hoe dat anders kan. Ik wil wel echt van de vaatwasblokjes af, is echt troep
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan