Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

INFJ - De extraverte introvert

Heel herkenbaar. De meeste mensen denken dat ik extrovert ben vanwege de spontane en belangstellende manier waarop ik anderen benader. Ik ben niet verlegen maar echt wel een introvert. Veel mensen bij elkaar en veel persoonlijk contact kost mij energie, opladen doe ik weer als ik alleen ben, zo simpel is het.

Alleen in een (spreekwoordelijk) hutje op de hei voel ik me prima. Pas op dag 4 van eenzame opsluiting begint er een verlangen op te borrelen naar menselijk contact.

Mijn man is pas een echte introvert (INTJ) die zou zo ja zeggen tegen een solo vlucht naar Mars, zelfs een enkele reis.
 
INFJ - De extraverte introvert

Heel herkenbaar. De meeste mensen denken dat ik extrovert ben vanwege de spontane en belangstellende manier waarop ik anderen benader. Ik ben niet verlegen maar echt wel een introvert. Veel mensen bij elkaar en veel persoonlijk contact kost mij energie, opladen doe ik weer als ik alleen ben, zo simpel is het.

Alleen in een (spreekwoordelijk) hutje op de hei voel ik me prima. Pas op dag 4 van eenzame opsluiting begint er een verlangen op te borrelen naar menselijk contact.

Mijn man is pas een echte introvert (INTJ) die zou zo ja zeggen tegen een solo vlucht naar Mars, zelfs een enkele reis.
Voor mij ook heel herkenbaar maar ik ben dan ook een INFJeetje ;)
 
De coronamaatregelen zijn een zegen voor ons INTP's! Ga maar na:

1,5 m afstand tot de medemens willen wij ons hele leven al. Vooral niet te dichtbij in mijn 'personal space' aub!

Thuiswerken geen enkel probleem, heerlijk! Hoef ik niet met collega's verplicht in de 'kantoortuin' te zitten.

Weinig tot geen bezoek thuis. Perfect! Bij mij kwam er toch al bijna niemand over de vloer en dat wil ik graag zo houden!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Oke, dit klinkt me wel heel erg bekend in de oren :unsure:
Als ik wat meer tijd heb ga ik me daar ook even wat meer in verdiepen.
 
1,5 m afstand tot de medemens willen wij ons hele leven al, vooral niet te dichtbij in mijn 'personal space' aub!
Ja, grappig dit had ik ook altijd heel sterk maar nu vind ik het juist fijn als mensen (niet iedereen hoor!) dichterbij me staan. Dan denk ik:
'oh heerlijk die is ook niet bang' :)
 
Exact
Ja, grappig dit had ik ook altijd heel sterk maar nu vind ik het juist fijn als mensen (niet iedereen hoor!) dichterbij me staan. Dan denk ik:
'oh heerlijk die is ook niet bang' :)
Exact.

Verder heb ik ook nog wel last van smetvrees, maar sinds corona is dat heeel veeel minder. Eerst al eens is iedereen cleaner geworden door dat domme handen wassen en alles zuiver maken. Voor mij fijn. Dan zie ik in dat net niet zo clean veel gezonder kan zijn, denk maar aan kinderen op de boerderij. Al met al is dit voor mij een therapie en ik ben een stuk gemakkelijker geworden.

Tja, ik wil natuurlijk niet dat deze maatregelen allemaal ons leven binnen komen, maar werken thuis etc., dat zou voor mij ideaal zijn. Ik zou geen collega's missen.

Dorothé
 
Als je nog steeds last hebt van smetvrees zit je nog steeds muurvast in de zwarte magie die de ziektekiemtheorie heet en dus hebben [ZE] je nog steeds. En dat na alles wat je hier hebt opgestoken al die jaren! Zie je hoe diep [ZE] zich in je onderbewustzijn kunnen graven als jij dat toelaat? Heb je onderstaande video al bekeken? Die zou voor eens en voor altijd korte metten moeten maken met de 'boze geest' van besmettelijke bacterien:


Mike
 
Moet ik beroerd zijn als dumpen van veel onschadelijk gemaakt afval zien?

Ik zei gister tegen mijn moeder dat ik niet in besmettelijkheid geloof. Toen kwam zij met een aantal voorbeelden waaruit zou moeten blijken dat besmettelijkheid weldegelijk bestaat en ook rondwaart in ons dorp.
Ze vroeg niet eens waarom ik niet in besmettelijkheid geloof of wat volgens mij dan de oorzaak is dat veel mensen tegelijkertijd beroerd zijn in ons dorp.
 
INFJ - De extraverte introvert

Heel herkenbaar. De meeste mensen denken dat ik extrovert ben vanwege de spontane en belangstellende manier waarop ik anderen benader. Ik ben niet verlegen maar echt wel een introvert. Veel mensen bij elkaar en veel persoonlijk contact kost mij energie, opladen doe ik weer als ik alleen ben, zo simpel is het.

Alleen in een (spreekwoordelijk) hutje op de hei voel ik me prima. Pas op dag 4 van eenzame opsluiting begint er een verlangen op te borrelen naar menselijk contact.

Mijn man is pas een echte introvert (INTJ) die zou zo ja zeggen tegen een solo vlucht naar Mars, zelfs een enkele reis.
Ik ben ook zeer introvert (ISTJ), ik zou echter nee zeggen tegen een reis naar Mars. Mijn leven is mij te dierbaar.
 
Ik ben ook zeer introvert (ISTJ), ik zou echter nee zeggen tegen een reis naar Mars. Mijn leven is mij te dierbaar.
Interessant 🧐

Dat komt dan waarschijnlijk door de S (sensing) tov N (intuition)

Een N is meer abstract en een S is juist meer concreet.

Je hebt helemaal gelijk dat je niet naar Mars moet willen. Veel te tricky. Maar als gedachten experiment is het wel interessant.
 
Exact

Exact.

Verder heb ik ook nog wel last van smetvrees, maar sinds corona is dat heeel veeel minder. Eerst al eens is iedereen cleaner geworden door dat domme handen wassen en alles zuiver maken. Voor mij fijn. Dan zie ik in dat net niet zo clean veel gezonder kan zijn, denk maar aan kinderen op de boerderij. Al met al is dit voor mij een therapie en ik ben een stuk gemakkelijker geworden.

Tja, ik wil natuurlijk niet dat deze maatregelen allemaal ons leven binnen komen, maar werken thuis etc., dat zou voor mij ideaal zijn. Ik zou geen collega's missen.

Dorothé
Ja, men noemt dat smetvrees, maar ik bedoel eigenlijk gewoonweg dat ik snel vies van alles ben. https://www.depsycholoog.nl/smetvrees/ Smetvrees is een buitensporige angst voor viezigheid en obsessie met schoonmaken. Als ik aan een pinautomaat kom, dan maak ik daarna mijn handen schoon. Ik bedoel niet dat ik bang ben voor besmetting, maar gewoon vies van mensen die misschien in de neus peuteren etc. en dan aan zo'n automaat gaan. Het zijn gewoonweg vreemde gedachten die ik heb, maar ja, ze zijn er. Ik kan ook over mijn nek gaan als er spuug op de grond ligt. Dat blijf ik wel heel vies vinden. Ik zou dus nooit in de verzorging kunnen werken maar ik heb groot respect voor deze mensen die dat wel kunnen.
Toen ik bij de dermatoloog werkte had ik het er moeilijk mee om vieze huidstukken te zien en nagels. Ik kan daarvan aan het overgeven komen. Ik ben dus niet bang voor besmetting. Wel was ik vies voor iemand met schurft.
Zo ben ik echter niet vies van dieren.
Toch ben ik door deze covid-tijd gemakkelijker geworden en heb minder last van mijn gedachten hierin.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Dat is een diepgaande angst voor besmetting, ook al.zit je daar nu zelf over in ontkenning. Ze hebben je te pakken, Dorothe!

Mike
 
Nou, ik ben dus absoluut NIET bang voor die zgn. covid. Dus de rest laat ik maar hoe het is en stap snel over vieze spuug op de bodem heen. Als ik erin zou trappen zou ik de schoen bij wijze van spreken moeten weggooien. (Omdat nieuwe schoenen duur zijn, zou ik toch een andere oplossing moeten vinden en de schoen toch schoonmaken, maar het zou een drama zijn 🤮)
Maar dit covid-sprookje en virustheorie zit er nu zo in en ik weet dat er geen virussen zijn, dat ik weet dat ik daar dus NIET bang voor ben.
Voor spike-eiwitten dan wel weer, dus ik ben blij met mijn ivermectine.

Dorothé
 
Tja, ik weet niet eens of ik me ooit gedachten gemaakt heb over het waarom en over bacteriën. Ik ben gewoon vies om het aan te raken, aan mijn handen en lijf te krijgen, dat het kleverig is, plakkerig. Ja, het zal de opvoeding zijn geweest. Maar, ik ben nu wel zo nuchter dat ik zie wat de elite aan het doen is en ik zou nooit een vaccin nemen om bacteriën te voorkomen. Ik heb ook geen antibacteriële zeep. Gewone aleppo zeep en ik was mijn handen alleen met zeep nadat ik op de toilet geweest ben. Douchen ook zonder zeep. Ik heb laatst een boek gelezen:

Schoon​

Wat de wetenschap ons leert over huid en hygiëne​

Dit was een zeer goed boek voor mij en misschien ook wel voor al die covid-gelovigen.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Hier een artikel over James Hamblin en zijn filosofie over hygiene:


En zo kom je altijd toch weer bij een INTP uit die e.e.a. uitpluist en bestaande ideeen omverwerpt!

Mike
 
Hier een artikel over James Hamblin en zijn filosofie over hygiene:


En zo kom je altijd toch weer bij een INTP uit die e.e.a. uitpluist en bestaande ideeen omverwerpt!

Mike
Dank je voor dat artikel. 🌹
Ik als INFJ heb dus ook zitten zoeken en was zo al bij zijn boek uitgekomen en het was mega-interessant.

Dorothé
 
Boeiende analyse:

Over persoonlijkheid en verdiencapaciteit


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan