Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Uitgaande van die 73% die ik eerder beschreef zie ik plichtsgetrouwe, volgzame, traditiegetrouwe, feitengetrouwe aanpakkers met een sterk sociaal gevoel, die zeker niet bang zijn om te veranderen maar eerder zullen opkomen voor de status quo. Allemaal prima eigenschappen als je een gezonde samenleving hebt, maar daar wringt hem juist de schoen:

Er is al heel lang sprake van een nieuw normaal, al generaties lang. Alle naoorlogse generaties zijn opgegroeid in een alsmaar toenemende links-progressieve werkelijkheid die alle traditionele normen en waarden waarop westerse landen en culturen zijn gestoeld omver heeft geworpen en heeft vervangen door de linkse 'maakbaarheid' van mens en samenleving.

Wie hangt aan tradities en dit normaal beschouwt als de traditie die aangehangen en verdedigd moet worden zal de status quo niet willen veranderen maar juist verdedigen. Wie hangt aan de 'feiten' van de 'wetenschap', omdat de persoon zelf afkomstig is uit het academische systeem dat deze 'wetenschap' mogelijk maakt zal dit niet willen veranderen maar juist verdedigen. Wie plichtsgetrouw is zal de overheden verdedigen die dit nieuwe normaal (neoliberalisme) propageren.

Kortom, er wordt misbruik gemaakt van het sociale en pragmatische instinct van driekwart van de bevolking. Vandaar ook die deugcultuur, mensen willen graag goed doen en hebben het hart op de juiste plek maar ze zijn vanaf de geboorte geindoctrineerd dat de status quo het juiste is. Het nieuwe normaal is hun normaal en ze zijn niet bereid tot een terugkeer naar het oude normaal, omdat alle banden met de historie zijn afgesneden, te beginnen met het opbossen van de vooroorlogse generaties in bejaardenhuizen (en nu de MOORD op deze levende afstammelingen van eeuwenoude tradities en normen en waarden). Deze hardwerkende maar goedgelovige mensen zijn bij de neus genomen en het zal nog niet meevallen om ze op andere gedachten te brengen, ook niet nu de dictatuur voor ieders ogen wordt uitgerold!

Mike
 
In Nederlandse context staat mijn archetype op plaats 21, terwijl in Amerikaanse context het zelfs lager is met een 25e plaats.

Ook ik vind niet makkelijk aansluiting met mijn medemensen.
 
Zo, mijn anders zijn in deze crisis en daar ook echt voor gaan staan wordt nu mooi op de proef gesteld. Mijn dochter wilde ook wel wat aan haar klas (digitaal) vertellen nadat iedereen met zijn dapperheidsdiploma’s en kadootjes na de coronatest had lopen zwaaien. Zij had vrijdag lekker feestje gevierd met opa en oma en haar ooms en tantes en neefje en nichtje (Ze moest vanaf vrijdag in ‘quarantaine’ omdat een klasgenootje ‘positief’ getest is).
 
Again, according to the MBTI institute, the INFJ personality type is the world’s rarest personality type.

Nou, ik zit daarbij.

Dorothé
 
Ik ben ook een advocaatje Dorothé. Opvallend wel dat er zoveel advocaten hier op het forum rondhobbelen ;-)
 
Medusa jij ook al? Het moet veel gekker worden hier!😁

Wat zou dit forum nou zo aantrekkelijk maken voor advocaten? Zou het te maken hebben met een sterk moreel kompas? Dit forum waait absoluut niet met alle winden mee, en ook is niet ieder persoon geschikt om zich hier op te begeven... ik bedoel, hoeveel mensen zijn er hier wel niet teleurgesteld weggegaan?
 
Sietske Bergsma heeft een interessante uitzending

(vanaf minuut 50 wordt het echt interessant)

Boekbespreking: People of the lie van Scott Peck.

Ze zegt dat de slapers het eigenlijke evil zijn  omdat ze het kwaad op grotere schaal creëren.

Dit komt omdat ze hun intuïtie verloren hebben en daarmee het kwaad niet meer zien. Het kwaad komt allereerst door een psychopaat die een zondebok creëert en dan kunnen de schapen zich op deze zondebok richten en daarmee hun eigen leugen waarin ze geloven uitwissen. Dus in de termen van nu, Rutte is een psychopaat en zet de leugen van het coronavirus in de wereld, de mensen geloven dit, de complotdenkers doorzien dit, de complotdenker wordt uiteindelijk de zondebok waar de mensen zich op gaan richten en zo hoeven ze niet meer na te denken over hun eigen rol en verantwoordelijkheid in de wereld en hun eigen taak om actief het goede te doen in hun eigen omgeving. Dit hoeft niet meer als je een zondebok hebt. Psychopaten begrijpen hoe je mensen kunt afleiden en omleiden omdat ze zelf ook zo werken. Goede mensen zullen die zondebok dan gebruiken om zelf goed te praten wat ze doen.

Dorothé
 
Goede mensen zullen die zondebok dan gebruiken om zelf goed te praten wat ze doen.
Ik bedoel hiermee deugdmensen.

Dorothé
 
Beide antwoorden zijn in het verkeerde topic terecht gekomen. Moet worden geplaatst onder black magic. Daar ga ik het nogmaals neerzetten. Sorry voor deze fout. Ik had nl. een ander lang verhaal getypt en dat verscheen niet en toen ben ik opnieuw gaan typen. Uiteindelijk kwam het in het verkeerde topic.

Dorothé
 
Een forum vol advocaten, geleid door een logicus. Het is niet langer eenzaam op de heuveltop! 😎

Mike
 
Medusa jij ook al? Het moet veel gekker worden hier!

Ja, opmerkelijk is het wel ;-) Volgens mij is Sampjes ook advocaat en kwamen er nog meer voor bij. Nou Mike, je wordt ondersteund door een heel team van advocaten!
 
OK, dus ik als logicus voel me aangetrokken tot bevelhebbers die dezelfde meedogenloze rationaliteit hebben als ik. Tegelijkertijd omring ik me met advocaten, die in tegenstelling tot mijzelf veel meer bezig zijn met andermans gevoelens. Advocaten leren mij om meer rekening te houden met anderen, terwijl ik hen kan leren om meer 'eelt op de ziel' te krijgen. Ook avonturiers, met wie ik het eveneens kan vinden, staan meer open voor andermans gevoelens. Al deze persoonlijkheidstypes vertegenwoordigen een zeer klein percentage van de bevolking, hooguit 3%. Geen wonder dus dat menigeen hier met herrie is weggegaan en de vijandigheid waarmee dit gepaard ging was stuitend. Wij zijn bedreigend voor de status quo, dus we moeten volhouden met z'n allen!

Mike
 
ik heb de test opnieuw gedaan, omdat Entertainer absoluut niet bij mij past in meeste wat daar over gezegd wordt, en nu kwam ik uit op Avonturier, niet alles klopt maar zeker wel meer als bij Entertainer. Ik moet zeggen dat in veel gevallen ik de vragen best wel "lastig" vind.
 
Ik weet niet zeker of het al is gepost of besproken, kon het niet meer terugvinden, maar de 16 typen worden onderverdeeld in 4 groepen.

Analisten: de Architect, de Logicus, de Bevelhebber, de Debater.

Diplomaten: de Advocaat, de Bemiddelaar, de Protagonist, de Campagnevoerder.

Schildwachten:  de Logisticus, de Verdediger, de Leidinggevende, de Consul

Verkenners: de Virtuoos, de Avonturier, de Ondernemer, de Entertainer

Dat kon ik lezen op deze site 

Waarschijnlijk kunnen mensen het uit 1 groep goed met elkaar vinden. In een team van een bedrijf lijkt het me goed als je verschillende types bij elkaar hebt, net zoals op dit forum. Als er gevraagd wordt om iets uit te zoeken en je hebt alleen maar leidinggevenden in je forum dan zit iedereen op elkaar te wachten.
 
Tot nu toe zie ik op dit forum dat analisten, diplomaten en ook wat verkenners actief zijn. Tot op heden nog geen schildwachters gezien. Mocht je nou de test doen en ontdekken dat je toch een type bent dat onder de schildwachters valt, voel je dan niet bezwaard. Het gaat niet om uitsluiting van welk archetype dan ook.

Daarom schreef ik eerder al dat de normen en waarden van de archetypes die samen 73% van de bevolking uitmaken op zich prima zijn, het probleem is dat deze mensen vanaf de geboorte onderdeel uitmaken van een 'nieuw normaal' dat al decennia lang zorgvuldig onze samenleving en cultuur heeft bepaald en zij zijn dit gaan accepteren als de status quo. Als echte schildwachters zullen ze deze status quo verdedigen en als het ons niet lukt om hen op andere gedachten te brengen gaan ze hier met veel geschreeuw en negativiteit stampvoetend weg.

Het zou juist fantastisch zijn als de normen en waarden van schildwachters toegepast zouden worden op een GEZONDE SAMENLEVING, er is nl. helemaal niets mis met tradities en plichtsgetrouwheid. Ik ga ook mee met de opmerking van Apha2020, als ik leidinggevende was binnen een bedrijf zou ik elke sollicitant deze test laten doen en op basis daarvan een zo divers mogelijk team samenstellen. We vervullen allemaal een nuttige rol, maar we hebben ons uit elkaar laten drijven waardoor we niet meer samen de rijen sluiten. Alleen de uitrol van pure en openlijke tirannie en satanisme, zoals nu al een jaar lang gaande is, kan ons nog bij elkaar brengen. Het is of dat, of we zijn voorgoed verloren. Maar ik denk dat ik de uitkomst al weet: God wins.

Mike
 
Daar gaat het bij mij fout. Ik heb een familiebedrijf waar ik ingerold ben (eigen keus), maar ik ben een logicus. Ik heb me nergens op mijn gemak gevoeld en dus heb ik uiteindelijk het bedrijf overgenomen. Eigenlijk niets voor mij, hoe vreemd ook voor de meeste mensen om te horen, ik verveel mij. Ik heb een analytisch brein en ook de 'nadelen' die bij een logicus horen. Ik ben rommelig en chaotisch op praktisch gebied, ik improviseer mij door het leven. Ik kan niet plannen en met authoriteit, o.a de belastingdienst heb ik niets. Ik kan mijn ei niet kwijt, dus zit ik grootendeels of eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en ben 'het leven' aan het onderzoeken in mijn gedachten verzonken of op zoek op internet en in boeken. Dat tijdens mijn dagelijkse plichten. Maar hierdoor kom ik in tijdsnood met alle aspecten. Het liefst werk ik niet en richt ik me volledig op onderzoek. Daarbij werk en leef ik samen met een entertainer (verkenner), en werk ik met 2 consuls (schildwachten). Erg vermoeiend voor iedereen. Maar van de andere kant is dit in deze tijd de beste optie, ik red mij prima financieel.

De schildwachten zijn de types die het maatschappelijke probleem echt (nog) niet willen inzien en waaien met elke wind mee, al is het maar om aardig gevonden te worden en mee te gaan met de groep. Mijn vrouw is een echte entertainer, dus bijna helemaal tegengesteld van karakter. Zij is naar buiten gericht en trekt mij daarin mee. Hoezeer we ook botsen (zij is bijv. erg emotioneel, ik kan daar helemaal niets mee), versterken we elkaar op veel fronten. Dankzij haar kan ik bijvoorbeeld mijn zegje doen en kennis delen in verschillende groepen.

Joost
 
Mijn vader is ook consul. Ik schreef er laatst over maar wilde eerst niet zeggen dat hij dat was. Elk oplettend lezer begreep dat ik op hem duidde omdat hij ook Rutte gestemd heeft.

Mijn vriend heeft de test nog niet gedaan. Zal nog wel een tijdje duren. Zodra ik meer weet ga ik het analiseren.

Dorothé
 
Nog een kritische kanttekening bij de podcast van Jason Kristoff:

Als hij het heeft over het medische systeem van deze doodscultus, iets wat ik altijd heb beschreven als 'hakken, snijden, branden en vergiftigen', heeft Kristoff het over 'male energy' (mannelijke energie). Vorige week stelde KaMaMa eveneens dat de energie op deze aardbol te mannelijk zou zijn. Waar iedereen die deze mening is toegedaan echter aan voorbij gaat is dat de mannen in deze agenda slechts de UITVOERDERS zijn, zij zijn de 'muscles' en niet de 'brains'. Wat deze doodscultus voorstaat is een 'hive', waarin een KONINGIN regeert en mannen slechts WERKBIJEN zijn.

Hakken, snijden, branden, vergiftigen, dergelijke actieve dood en vernietiging is ontegenzeglijk de negatieve expressie van mannelijke energie. In dat opzicht had Kristoff gelijk. Positieve expressies van mannelijke energie zijn echter de tegenovergestelde waarden van deze doodscultus: eergevoel, plichtsgevoel, trouw, moraliteit, eerlijkheid, moed, ratio, individualiteit, bescherming/veiligheid/opofferingsgezindheid.

Als de mannelijke energie slechts 1 negatieve expressie kent, nl. ongecontroleerd fysiek geweld, wat is dan de ware energie achter hun systeem? Laten we het tegenovergestelde nemen van de hierboven genoemde mannelijke waarden: wraakzucht, ontrouw, immoraliteit, oneerlijkheid, lafheid, irrationaliteit, collectiviteit, verraad. Kennen we mannen die zich hieraan schuldig maken? Jazeker kennen we die. Wat voor soort mannen zijn dat dan? Over het algemeen niet de meest krachtige mannen, zowel fysiek niet als emotioneel of qua karakter. Hier bestaat een woord voor: beta. Bij de term 'alfa' hoef je je alleen maar Donald Trump voor te stellen, dat is een leider die niet met zich laat sollen en lak heeft aan wat men van hem vindt.

Bij wie passen de hierboven genoemde negatieve waarden beter, bij een beta of bij een alfa? Als je het antwoord 'beta' hebt ingevuld mag je door naar de volgende ronde. Wat kenmerkt een typische beta? Als je het antwoord hebt gegeven dat het niet de meest mannelijke mannen zijn mag je door naar de hoofdprijs. Een ontmannelijkte man heeft aantoonbaar minder testosteron. Als testosteron niet domineert, welke tegenhanger van testosteron domineert dan wel, oestrogeen wellicht? Kunnen we dan stellen dat bovengenoemde negatieve eigenschappen eerder vrouwelijk zijn dan mannelijk en klopt dit met de achterliggende energie van de 'bijenkorf' van deze doodscultus?

Ik denk dat je wel door hebt waar ik naartoe aan het werken ben. Vrouwelijke energie is voor [HEN] veel bruikbaarder dan de eendimensionale mannelijke energie. Waar zijn [ZE]  goed in? Complotten, roddel/achterklap/laster, sadisme/wreedheid, verraad/leugens/achterbaksheid/dubbele agenda's, dat soort dingen. Sorry dames, maar dit zijn bij uitstek negatieve expressies van VROUWELIJKE energie. Zwakke betamannen met veel vrouwelijke energie (denk aan Rutte, Macron, Trudeau) worden ingezet als INWISSELBARE ZETBAZEN. Het zijn geen mannen die aan de touwtjes trekken, de macht achter de troon is VROUWELIJK.

Alleen een MANNELIJKE CORRECTIE kan het evenwicht nog herstellen. Ik geloof ook niet in gelijkheid, dus 50-50 yin en yang. Eerder geloof ik in 70-30 in het voordeel van yang. Mannen zijn de leiders en de bouwers, vrouwen zijn de volgers, de balans moet in het voordeel zijn van mannen. Kijk naar hoe gefeminiseerd de samenleving is geworden de laatste 100 jaar, feiten en logica doen er niet meer toe, het gaat alleen nog maar om gevoelens. We leven in de vleesgeworden vrouwelijke psychose. Jammer dat een intelligente kerel als Jason Kristoff dat niet inziet.

Mike

 
Hahaha, laten we maar eens afwachten. Afwachten of hij überhaupt die test doet.

Want wat ik aandraag is complottheorie, dus waarschijnlijk zal hij hem niet doen.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan