Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Ik zet het gewoon even hier neer:

Binc, veel succes met het tot rust komen en het leren kennen van je ego en het anders leren omgaan met je ego.

Dorothé
 
Binc je bent een topper dat je dit opschrijft! Goed bezig en ook jij komt er wel, blijf op deze manier schrijven en denken om de gedachten en aannames die jou niet meer dienen los te kunnen laten.
 
Ik denk dat ik het anders bedoelde dan jij het nu oppikt Mike. Ik denk dat niemand een groot ego moet ontwikkelen, ik denk alleen dat sommige over een groot ego beschikken en dit ego en alle bijbehorende shit graag in stand houden omdat dit voelt alsof het ze bestaansrecht geeft. Juist dat stukje maakt dat je focust op individualiteit en jezelf ‘afscheidt’ van de ander. Op het moment dat je voorbij je ego gaat en echt naar binnen overstijg je dat ego en kom je uit bij goddelijke energie die alles dat leeft met elkaar verbindt en waarbij dus alles in elkaar overvloeit.
God’s waiting room klinkt mooi 🤩
 
Dat filmpje maakt me weer aan het grinniken. Dat onrustige, wachten, proberen te controleren maakt dat ik denk, ja dat voel ik nu en spiegelt mij dat ik weer veel te veel in yang zit en veel te weinig in yin. Het is in deze tijd heel moeilijk om in die berustende vrouwelijke energie te blijven zitten en gewoon te zijn en te wachten.
 
Dank voor de uitleg, KaMaMa, we vinden elkaar in deze weg naar binnen. Ik snap dat je dit ziet als yin, aangezien het een naar binnentrekkende beweging is en gebaseerd op liefde, niet strijd. Daar moet het echter niet bij blijven, de powers-that-be zien niets liever dan dat we passieve mediteerders worden. Er zal weer een weg naar buiten moeten komen (yang), maar deze zal krachtiger en liefdevoller zijn dan voorheen omdat je meer liefde voor en verbinding met jezelf hebt ontwikkeld en daardoor ook liefdevoller en verbindender kunt zijn naar je medemens. Maar volgens mij denk jij hier ook zo over, correct me if I'm wrong.

Mike
 
Dat filmpje maakt me weer aan het grinniken. Dat onrustige, wachten, proberen te controleren maakt dat ik denk, ja dat voel ik nu en spiegelt mij dat ik weer veel te veel in yang zit en veel te weinig in yin. Het is in deze tijd heel moeilijk om in die berustende vrouwelijke energie te blijven zitten en gewoon te zijn en te wachten.
Speciaal voor jou, KaMaMa:



Mike
 
Als je yin als een passieve meditatieve energie ziet dan is die anders dan ik hem voel. Ik ervaar yin door bij mezelf naar binnen te keren maar de energie die het geeft gaat niet alleen naar binnen maar juist naar buiten als iets dat uitdijt en zichzelf van binnenuit blijft voeden waardoor je een eindeloze stroom op gang kan brengen. Eigenlijk een groot krachtenveld. Er is zoveel mannelijke energie momenteel dat die vrouwelijke energie hard nodig is om die liefde en verbinding voor onszelf weer terug te vinden. Uiteindelijk zal er wel weer een krachtige yang-uitstoot zijn maar kan die beter opgevangen worden als er meer yin is om de yang te omhullen. Het blijft pulserende energie tussen man en vrouw 😜.

Overigens zie ik maar weinig yin energie bij vrouwelijke leiders op het wereldtoneel.
 
Het is precies andersom, KaMaMa, de wereld is gefeminiseerd en er is een mannelijke correctie nodig. Ik schreef dit al 7 jaar geleden! Ik verwijs ook naar onderstaand artikel van Israel Shamir:

http://www.israelshamir.com/article/from-yin-to-yang/

Mike

 
Lievergezond, ik heb het niet over psychopathie.
Ik heb het over mensen die bewust kiezen voor zelfonderzoek.
Onderkennen van projectie is een stap in zelfonderzoek.
Er moeten vele zaken onderscheiden worden qua terminologie.
Om te beginnen wat is ego.
Verder in kader, want dit topic, wat is een persoonlijkheid en wat zijn dan persoonlijkheidsstoornissen.
Psychopathie valt niet onder de laatste categorie en men is er tot op heden nog steeds niet over uit hoe het zit.
Jan Storms is iemand die er uitspraak over doet en hij zegt dat bij psychopathie er sprake is van een enorm getraumatiseerd individu.
Ik neem de stelling aan dat psychopathie en verlichting de uiterste spectra op de schaal zijn.

 
Ik heb onder het topic Ego een aantal videoos over Jan Storms geplaatst.
 
We wachten op het ontwaken van de mensheid.

We gaan ervan uit dat we dit kunnen krijgen door de mensen het zelf te laten inzien, het zelf te laten voelen.

Niet iedereen kunnen we hierin meekrijgen, maar vanaf een bepaald percentage gaat het dus om.

Ik denk dat er een groep is die we id. niet kunnen meekrijgen omdat ze zo in elkaar zitten dat ze alleen maar de regels en wetten of verhaallijn van een gezaghebbend persoon (MP) of gezaghebbende instantie (Overheid) of iets wat hun vertrouwen altijd heeft gehad en daarmee dus ook gezaghebbend is (Media) aannemen en daarmee accepteren ZONDER dat ze daarmee de zaken goedkeuren of afkeuren. Ze denken er niet over na, want het is zo op deze manier een feit en dan is het dus een waarheid.

Bv. de  Consul die 12% uitmaakt van de bevolking, dus best veel.

https://www.16personalities.com/nl/esfj-persoonlijkheid

...zal de Consul het morele kompas baseren op gevestigde tradities en wetten, het naleven van gezag en regels, in plaats van hun moraliteit te vormen op basis van filosofie en mystiek.

Dit is dus zeer gevaarlijk, want ze gaan niet af op hun eigen denken, iets in het licht houden en daarmee iets goed-/afkeuren, maar omdat het door een vertrouwde instantie besloten is, is het een feit en dus waar en wordt zo geaccepteerd.

Die mensen ga je nooit meekrijgen, want alle andere info willen ze niet tot zich nemen en geloven. Ze zullen tot het einde toe trouw blijven aan hun geloof in de door hun vertrouwde personen/instanties en de wetten/regels accepteren zelfs als ze misstanden veroorzaken en zelfs als het hun zelf gaat raken.

Dorothé
 
Dit zijn bv. ook de mensen die Rutte weer opnieuw gekozen hebben. Ze weten dat hij niet meer het originele VVD beleid vertegenwoordigt, maar kiezen hem uit principe.

Al het andere, daar houden ze zich niet mee bezig. Alle schandalen interesseren ze niet. Ze kiezen omdat Rutte een vertrouwenspersoon voor hun is en nog meer omdat ze altijd VVD gekozen hebben. Ze kiezen vanuit een traditie en niet omdat ze er over nagedacht hebben.

Dorothé
 
Ik vroeg me al af welke van de 16 MB-archetypes het volgzame schaap was, dank hiervoor! Tegelijkertijd valt het percentage van de bevolking me nog mee. Morry Krispijn zei eens dat 80% zit te wachten op 10%. Van de 20% die overblijft na de 80% bestaat 10% uit 'true believers' (volgzame schapen) en 10% wakkeren die zich verzetten tegen de psychopathie. De overige 80% wacht dus tot 1 van de 2 de overhand gaat nemen. Welk type binnen de MB-schaal is dan dat afwachtende type? In ieder geval zat Krispijn er niet ver naast, als ik de info hierboven lees geplaatst door Dorothe.

Mike
 
Om te beginnen wat is ego.
Dit heb ik reeds gedefinieerd als: beschadigd/verwond zelfbewustzijn. De uitingsvorm is een karikatuur/uitvergroting van het Zelf. Deze kan de weg van de hoogmoed/arrogantie kiezen of juist die van het slachtofferschap. In beide gevallen vervul je niet het Goddelijke Plan dat bestaat voor ieder van ons en met een beetje pech ga je geloven dat je 'nu eenmaal zo bent' tot aan je dood. Het ego is een overlevingsmechanisme dat uit zelfbehoud/zelfbescherming wordt gecreeerd en zolang je bezig bent met overleven ben je niet aan het leven.
Jan Storms is iemand die er uitspraak over doet en hij zegt dat bij psychopathie er sprake is van een enorm getraumatiseerd individu.
Lees mijn bovenstaande tekst en je ziet dat ik het 100% eens ben met Jan Storms!
Ik neem de stelling aan dat psychopathie en verlichting de uiterste spectra op de schaal zijn.
Deze stelling is m.i. volkomen terecht. In spirituele zin is het God vs. Satan/Lucifer. Pyschopathie is de ultieme krankzinnigheid van het ego, voortkomend uit ernstige traumatisering. Ik heb al vaker geschreven: niemand wordt zo geboren en de wereld is zo'n satanisch speelveld geworden dat ook niemand van ons hier ongeschonden uit is gekomen. We zien nu het eindspel tussen beide krachten. Spoiler alert: God wins!

Mike

 
Volgens deze site bestaat iets minder dan de helft van de bevolking (46%) uit de types leidinggevende (ESTJ), consul (ESFJ), logisticus (ISTJ) en verdediger (ISFJ). 27% van de bevolking bestaat uit de types ondernemer (ESTP), entertainer (ESFP), virtuoos (ISTP) en avonturier (ISFP). Dat is samen 73%, ong. driekwart van de bevolking. Ik vroeg me nl. af waar die 80% uit bestaat die passief zit te wachten wat de overige 20% gaat doen.

Houden we nog over 10% bestaande uit de types bevelhebber (ENTJ), debater (ENTP), architect (INTJ) en logicus (INTP), daar bevind ik me ook onder. 16% bestaat uit de types protagonist (ENFJ), campagnevoerder (ENFP), advocaat (INFJ) en bemiddelaar (INFP). Ik ga dit nog nader uitwerken, wordt vervolgd!

Mike
 
Als assertieve avonturier deel ik mijn type met 1,62% van de (NL) bevolking. Geen idee of die dan weer van de 80% deel uitmaken. Ik denk eigenlijk van niet, past ook niet bij het profiel.

Hier een link naar de verdeling per land https://www.16personalities.com/country-profiles/compare/united-states/netherlands
 
Niet zo heel veel verschil met de Amerikanen, zo op het eerste gezicht te zien. Ik sta op de 25e plaats, er zijn precies 1,67% anderen zoals ik. Geen wonder dat ik niet of nauwelijks aansluiting vind bij de doorsnee Nederlander!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.858
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan