Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Ik moest even aan de I denken bij deze video.

Heb je het gevoel dat je nergens meer van kunt genieten? Zodra je je hiervan bewust wordt, verliezen eenvoudige genoegens hun magie. Films voelen manipulatief aan. Gesprekken voelen oppervlakkig aan. Feesten voelen hol aan. Ontdek in deze diepzinnige lezing van Alan Watts waarom hoogsensitieve en bewuste mensen moeite hebben om te genieten van wat iedereen leuk vindt – en hoe je je vreugde kunt terugkrijgen zonder je bewustzijn te verliezen.

Ontdek de verborgen kosten van bewustzijn, waarom bewustzijn een gevangenis kan worden en de weg naar ‘tweede onschuld’: het vermogen om helder te zien terwijl je nog steeds volledig aan het leven deelneemt. Dit gaat niet over teruggaan naar slapen. Het gaat over het spelen van het spel terwijl je weet dat het een spel is.

Als je een empathisch persoon, HSP of diepzinnig denker bent die zich geïsoleerd voelt door je bewustzijn, zal deze boodschap je ervaring van eenvoudige genoegens veranderen. Gebruik bewustzijn niet langer als een barrière. Leer diep te kijken en licht te leven.

HSP is een New Age-term bedacht door een VROUW in de jaren '90 die professioneel slachtofferschap legitimeert door er een pseudospiritueel sausje overheen te gieten. Verder kan ik me wel vinden in bovenstaande tekst.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.626
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan