MSM

G

Guest

Guest
Ik gebruik MSM omdat het zou helpen bij broze nagels en sterker haar en ook omdat het een ontgifter zou zijn. Nu las ik net dit artikel: http://www.ergogenics.org/msm.html

Ik kan hier zelf verder niet heel veel over zeggen maar als het waar zou zijn is het natuurlijk zonde om hier je geld aan uit te geven, want MSM is natuurlijk niet een heel goedkoop supplement.

 
MSM en DMSO zijn wel degelijk werkzaam. Dit is disinfo tegen een natuurlijke medicinale stof die niet patenteerbaar is.

Mike

 
Ja dat heb je soms. Alleen deze website heeft over andere natuurlijke middelen wel positieve artikelen. Daarom vroeg ik het me af.

 
Mogelijk hebben we hier te maken met 'poortwachters'. Dit zijn door de industrie opgezette sites die disinfo plaatsen tussen alternatieve info die ze van andere sites hebben gejat. Mensen raken aangetrokken door de ware info en komen zo voor de poort van de waarheid te staan. Vervolgens wijzen de 'poortwachters' je de andere kant met disinfo i.p.v. je door de poort naar binnen te laten zodat je nog meer waarheid en wijsheid op kan doen. Men kan ons niet meer weerhouden van het doen van eigen onderzoek, maar wat men wel kan doen is ons verwarren met tegenstrijdige informatie en ons op het verkeerde been zetten met verkeerde, dogmatische theorieen, zoals bijv. de foutieve zuur-basentheorie.

Mike

 
Tsss, wat een onzinverhaal op Ergogenics. Ik gebruik ook MSM (optiMSM poeder van Vitals) en heb er echt wel baat bij. Inderdaad een sterke ontgifter. Ik voel me er erg goed bij. De hoeveelheden waarover ze het hebben bij de onderzoeken zijn ook erg laag (wat er per proefpersoon wordt ingenomen). Je moet er voldoende van gebruiken om resultaat te zien en je moet natuurlijk een pure vorm gebruiken. Als je op 'msm powder' googelt dan kan je heel veel waardevolle artikelen tegen over msm. David Wolfe is er ook weg van en dit lees je ook in het door Mike vertaalde boek 'Eating for Beauty' van David Wolfe.

 
Het volgende over MSM uit een nieuwsbrief van Ron Fonteine:

Sommige mensen zweren bij MSM, ook dit is weer een soort zwavel.

http://www.aldo-msm.com/watdoetmsm.html

http://www.hvandervet.nl/pag12.html

Dankzij MSM wordt de celwand goed doorlaatbaar en elastisch, waardoor

voedingsstoffen de cel in kunnen en gifstoffen de cel weer kunnen

verlaten. MSM werkt sterk ontstekingsremmend en versterkt de werking

van de meeste vitaminen en andere voedingsstoffen zoals vitamine C,

A, D en E, Co-enzym Q 10, alle B-vitaminen, aminozuren, selenium,

calcium, magnesium, en vele andere mineralen.

 
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben maar ik heb een vraag over MSM. Mag MSM gecombineerd worden met reumatische medicatie (o.a cortisone en Ro actemra)ik durf het niet te vragen aan mijn reumatoloog want hij is anti alternatieve geneeswijze en dergelijke.. ik had gegoogeld maar vind er niks over of het gecombineerd mag worden. Groetjes

 
Ik heb geen ervaring met msm, er staat her en der al wel iets over op dit forum.

Ik ben wel benieuwd met wat voor reden jij dit bent begonnen en wat je verder doet met je voeding. Laat je bijv de nachtschades weg? (belangrijk, zeker ook bij reuma, er is ook een boek over geschreven: nightshadefree,painfree).

 
Dit is de enige interactie die mij op dit moment bekend is: MSM heeft een licht bloedverdunnend effect en kan (in theorie) de werking van bloedverdunnende medicijnen versterken. Wees hierop bedacht.

 
Ik gebruik MSM nu een jaar, minimaal 500 mg tot 1500 mg per dag. Ik heb het gevoel dat ik beter kan bewegen. Ik heb nogal last van mijn knie en linkerschouder en MSM zorgt naar mijn idee icm magnesium voor een betere beweeglijkheid. Ook heb ik al jaren last van acne en is dit duidelijk erger als ik geen MSM neem.

MSM schijnt een ontstekingsremmende werking te hebben en sinds ik met corticosteroiden inhalaties ben gestopt heb ik nog geen bronchitis gehad in de mate waarbij ik antibiotica of prednisolon nodig had. Voor mij is MSM een blijvertje! :)

 
Dankje voor je reactie! ik ben er nu ook mee begonnen sinds deze week en ben daarom heel benieuwd naar wat anderen ervan ervaren.

 
@ I-lady

Zie ik het goed dat je momenteel met ontstekingen zit ? Mij is bekend dat ontstekingen veroorzaakt door niet goed werkende darm op meerdere manieren behandeld kunnen worden. Een voedingspatroon met teveel Omega-6 ten opzichte van Omega-3 werkt ontstekingen in de hand.

Zelf zou ik met het gebruik van MSM terughoudend zijn. Forumlid Eye4Health meldde in het verleden n.a.v. inname van MSM een ontregelde bloedsuikerspiegel waarop Juglen met het volgende antwoord kwam.

Quote:
Zwavel is een onderdeel van het hormoon insuline, dat de bloedsuiker reguleert. Het klopt dus dat je bloedsuikerwaarden nu anders zijn. Daarnaast zorgt zwavel voor een verbeterde celdoorlaatbaarheid waardoor suiker beter opgenomen kan worden. Het beste is om MSM suppletie langzaam op te bouwen, zodat het ontgiften langzamer verloopt en dat je lichaam kan wennen aan de verbeterde insulinewerking. Ik zou dagelijks met een mespuntje beginnen en dat uitbouwen. Ik ben zelf gestopt bij een halve theelepel per dag, maar er zijn ook mensen die op meerdere theelepels per dag zitten. De juiste dosering is ook een kwestie van aanvoelen.


Beter nog is achterhalen wat de bron van de ontsteking is d.m.v. het aanleggen en bijhouden van een voedingslijstje waarop je noteert welke voedingsmiddelen de ontsteking verhevigen en de voedingsmiddelen die de klachten verhevigen achterwege te laten.

Naast een aangepast voedingspatroon is ontgifting d.m.v. Flor Essence thee of chlorella aangevuld met BBB en kefir ook geschikt om een niet goed werkende darm en de hieruit voortvloeiende ontstekingen te behandelen.

 
Wat ik me dan afvraag, stel dat je omega 3,6 balans helemaal goed is. Zou je dan geen ontstekingen mogen hebben of kan je ook vanuit je constitutie ontstekingsgevoelig zijn? Voor dat laatste is MSM denk ik een hele goede aanvulling. Maar ik moet wel zeggen dat ik het misschien helemaal niet meer nodig heb als ik voor mijn lichaam helemaal optimaal eet, ik hoop het niet iig, al die pillen en poeders.

 
Nee ik zit niet met ontstekingen,niet dat ik weer inieder geval... ik gebruik nu al chlorella en wil MSM gebruiken tegen de fibromyalgie symptomen. {slechte doorbloeding,vermoeidheid,stijve/pijnlijke spieren,verkrampingen e.d.}

 
l-lady heb je ook al eens magnesium (olie ) geprobeerd tegen de stijve, pijnlijke spieren ? Dat helpt bij mij vaak heel goed !

 
Quote:
Maar ik moet wel zeggen dat ik het misschien helemaal niet meer nodig heb als ik voor mijn lichaam helemaal optimaal eet, ik hoop het niet iig, al die pillen en poeders.


Groentes eten met een hoog zwavel gehalte. Knoflook bijvoorbeeld. Zwavel zul je toch altijd nodig hebben.

Quote:
Wat ik me dan afvraag, stel dat je omega 3,6 balans helemaal goed is. Zou je dan geen ontstekingen mogen hebben of kan je ook vanuit je constitutie ontstekingsgevoelig zijn?


Die mag je wel hebben, want er is nog altijd straling, gifstoffen, vervuiling en stress. Daarom moet je jezelf goed blijven voeden. Het is niet zo dat ontstekingen slecht zijn, maar chronische ontstekingen wel. Het ligt natuurlijk aan de oorzaak. Als je je hele metabolisme herstelt hebt en helemaal schoon bent kan je alsnog wel ontstekingen krijgen, maar daar zou ik me niet zo druk om maken, want het is gewoon een deel van een ontgiftingsreactie van je lichaam, dus wees blij zo lang je ze nog kan krijgen.

Brian

 
Quote:
Wat ik me dan afvraag, stel dat je omega 3,6 balans helemaal goed is. Zou je dan geen ontstekingen mogen hebben of kan je ook vanuit je constitutie ontstekingsgevoelig zijn?


@ M.

Ontstekingen worden veroorzaakt doordat de verhouding omega 6 : omega 3 niet in balans is. Als maximale verhouding voor omega 6 / omega 3 wordt 5 : 1 aangehouden. Meer hierover zie http://www.omega3.be/consumenten/ned/01_evenwicht.htm

Dr. David Servan - Schreiber legt het in zijn boek anti-kanker als volgt uit.

Als er teveel omega 6 ten opzichte van omega 3 geconsumeerd wordt dan worden ontstekingen aangewakkerd, treedt er bloedstolling op en wordt de celgroei in negatieve zin gestimuleerd. Bij een goede verhouding worden de ontstekingen in bedwang gehouden, blijft het bloed vloeibaar en wordt de celgroei binnen gezonde proporties gehouden.

Om optimale verhouding tot stand te brengen dient het voedingspatroon gebaseerd te zijn op goeie vetten uit vlees, zuivel en eieren van grasgevoerde dieren die we als biologisch aanduiden, aangevuld met vis (makreel, sardientjes & wildwaterzalm) of visolie of krillolie van vis uit gezonde niet vervuilde wateren. Positief in dat opzicht zijn ook lijnzaad & lijnzaadolie, notenolie en biologische groenten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan