MSM

Ja kan ik me voorstellen hoor, engels lezen kost mij ook veel moeite.

Denk juist dat de vitamine C de detoxreactie wat kan verzachten.

 
@ Pike & Cham

Dat interview met Ray Peat heb ik toevallig vorige week beluisterd. Ik ben echt gefascineerd door Ray Peat! Ik weet dat Mike niet zoveel met hem heeft. Ik begrijp wel waarom. Sommige dingen die Ray Peat verkondigt staan haaks op de overtuigingen van Mike. Ik weet in ieder geval wel dat mijn lichaam heel blij is met de grotere hoeveelheden gelatine in de vorm van Collageen Hydrolysaat.

 
Nou, hij zegt ook dat je bij een all meat diet een onbalans krijgt in de fosfor/calcium balans dus is het belangrijk om naast vlees ook zuivel te eten. Klinkt goed toch?

En gelatine zit ook in bouillon dus wat dat betreft zit ik ook goed.

Ik heb trouwens nog niet alles gehoord van het interview, hij heeft wel een beetje een krakerige, raspende stem dus af en toe is het een beetje moeilijk te volgen maar ja daar kan hij ook niks aan doen.

 
Wat de meeste onderwerpen betreft zit hij op dezelfde lijn als WAPF. Wat hij echter ook beweert: wij hebben suiker nodig in ons dieet in de vorm van natuurlijke suikers (zoals aanwezig in fruit en honing). Sterker nog, onze cellen geven de voorkeur aan glucose als brandstof. Wanneer wij niet voldoende natuurlijke suikers binnen krijgen in ons dieet en onze voorraad glycogeen in de lever is opgeraakt (bij stress verbruiken de cellen veel glucose), zal het lichaam zal het eigen spierweefsel afbreken om aan energie te komen (de eiwitten worden omgezet in suikers). Bovendien beweert Ray Peat dat het eten van veel vetten het metabolisme vertraagt en dus hypothyreoïdie zal veroorzaken of verergeren.

Deze standpunten wijken wel erg af van WAPF!

 
Hoi Kaja dat had ik ook gelezen idd. Op het forum van Ray houden sommige mensen er rare eetgewoontes op na en eten veel suikers. De stukken die hij over de werking van hormonen heeft geschreven vind ik wel erg goed net zoals over de gelatine. Ik pik er uit wat me aanspreekt en de rest is de rest :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan