MSM

Zonne: ja maar dat is veels te mild voor wat ik heb...merk daar nl helemaal niks van..

Dankje Cham!

 
Quote:
Nee ik zit niet met ontstekingen,niet dat ik weer inieder geval... ik gebruik nu al chlorella en wil MSM gebruiken tegen de fibromyalgie symptomen. {slechte doorbloeding,vermoeidheid,stijve/pijnlijke spieren,verkrampingen e.d.}


Fybromyalgie en ontstekingen gaan wel degelijk samen:

Quote:
De patiënt ervaart een voortdurende spierpijn en vermoeidheid die vergelijkbaar is met die van een goede stevige griep. Daarnaast raakt het afweersysteem in verval en krijgt men te maken met diverse ontstekingen.


http://www.fibromaatje.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=32

Mike

 
l-lady, zo zie je maar weer dat iedereen anders is, voor mij werkt de magnesiumolie vaak wel heel goed !

 
Zonne.

Ik zie het iets anders, we zijn allemaal precies hetzelfde.. Alleen we zijn zo complex dat soort gelijke klachten vele oorzaken kunnen hebben.

 
Dat zou heel goed kunnen inderdaad! en wellicht heb ik wel chronische,sluimerende ontstekingshaarden... Het probleem is,ik weet het niet. Inieder geval geen actieve..en de gewrichtsonstekingen die bij fibromyalgie horen heb ik weleens gehad. Maar voornamelijk heb ik last van verkrampingen..{spasmes} in de spieren.

 
MSM wordt trouwens juist aangeraden bij fibromyalgie...vraag me nu af of het wel of niet goed is om te nemen.

 
I-lady misschien kun je hier wat mee?

http://fibromyalgie.pilliewillie.nl/fibromyalgie/behandeling.fibromyalgie.6b.php

Op Amerikaanse sites en fora's is ook ontzettend veel geschreven over MSM, wellicht dat je daar meer info kan vinden.

 
@ I-lady

Spierkramp kan ook samenhangen met een te traag werkende schildklier. In dat geval vermoed ik dat MSM weinig baat heeft.

 
Hoezo denk je dat MSM geen zin heeft. Zwavel is ontzettend belanrijk in het lichaam en komt veel voor in de spieren.

 
@ Cham,

In haar voorsteltopic meldt I-lady dat ze ook problemen met haar schildklier gehad heeft.

Een te trage schildklierwerking hangt in veel gevallen samen met een tekort aan jodium ! In de publicaties over een te trage schildklierwerking wordt nergens melding gemaakt van een positieve werking van MSM, ook niet in de Supplementenwijzer van Juglen die onlangs verscheen.

Positief in dat geval zijn :

jodium

vitamine B-complex

selenium

 
Gehad inderdaad...mijn schildklier is weer helemaal op peil na het weglaten van de gluten. En het niet meer nuttigen van sojaproducten...

Ik weet het omdat ik sinds die tijd in 1.5 jaar tijd nog ong. 4 keer ben geprikt op oa de schildklierwaardes en die van traag naar helemaal normale waardes zijn gegaan.

Laatste keer was de Tsh 0.9,lijkt me een hele mooie waarde.

Jodium neem ik nu zo ongeveer 3 maanden..dus lijkt me dat de tekorten daar ook wel ongeveer van over zouden moeten zijn?

Ik ben nu trouwens even gestopt met de MSM want ik ben vorige week dinsdag begonnen en afgelopen dagen voelde ik me echt beroerd. Hoofdpijn,veel snot en hele zure diarree...ik heb dus het idee dat dat ontgiftiging was van de MSM.

 
Hi I-lady,

Van dat soort symptomen had ik ook erge last, je zou kunnen kijken wat een lagere dosis doet. Hoeveel neem je nu als ik vragen mag? Je weet wel in ieder geval wel dat het wat doet.

 
Nou dat kun je wel zeggen ja! vanmorgen ookal weer 3 keer naar het toilet gemoeten met zure diarree..brandt mn gat uit haha. Ik nam express al heel weinig,van zeg maar het allerkleinste theelepeltje wat er is nam ik de helft ervan met MSM. Maar dat is kennelijk al teveel...

Eigenlijk is het wel logisch dacht ik,dat als MSM ervoor zorgt dat je meer zuurstof in je bloed krijgt. En je celwanden meer doorlaatbaar worden waardoor er meer voedingsstoffen in en afvalstoffen uit kunnen..

 
Ja gelukkig gingen de bijwerkingen toen weg.

Neem je de MSM ook met vitamine C in, dit schijnt erg goed samen te werken.

Misschien kan je hier ook iets mee. Zou geen losse supplementen nemen maar de gelatine ophogen, misschien kun je de Great lakes gelatine innemen naast bottenbouillon.

http://raypeat.com/articles/aging/tryptophan-serotonin-aging.shtml

 
Ja idd Pike. Fijne gast die Ray :mrgreen: Heb net een klein stukje zitten luisteren en kan het redelijk goed volgen. Bedankt voor de tip.

 
Ik ga het morgen ff goed doorlezen, momenteel staat mn hoofd niet meer naar informatie opnemen.

Ik nam het trouwens niet gelijk met vitamine c in...was bang voor een te heftige werking..maar dat had ik dus alsnog.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.146
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan