Ms

simone

New member
Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze topic al bestaat maar omdat ik ook via mijn werk zoveel mensen tegenkom met ms wou ik deze topic starten.

Heel veel patiënten gaan flink achteruit en ik denk velen belanden ook in een rolstoel.

Ik heb een boek van een arts die beweert dat zo goed als alle ziektes inclusief de erfelijke door gedenatureerde voeding komt en zij heeft ook ms patënten kunnen behandelen.

Hebben jullie ook mischien informatie wat jullie hierover kunnen delen en mischien kunnen wij weer anderen om ons heen informeren.

Er wordt ook vaak te weinig vis of helemaal geen vis eten genoemd in hun eetpatroon maar dan vraag ik me af of visolie tabletten of in een busje ook al zijn deze geconcentreerd en natuurlijk of dat wel zo goed is, je kunt naar mijn mening beter vis uit het wild eten en dan het liefst zo veel mogelijk rauw maar dan moet je zelf haring inkopen en pekelen met Keltisch zeezout.

Moet je wel onbewerkte rauwe haring kunnen vinden natuurlijk maar toch.

 
Ha, ik heb MS en zit inmiddels in een rolstoel. Ter vergelijking: 2 jaar geleden om deze tijd reed ik nog op de bus/buschauffeur dus.

Ik had vanaf het begin enorme afkeer van de medicatie die de neuroloog wilde voorschrijven, ik heb dus nooit medicijnen gebruikt.

Ik ben begonnen met eliminatie dieet en acupunctuur/later orthomoleculair therapeut en langzamerhand weer voeding toevoegen/daarna lezen en nog meer lezen en uitproberen, in Polen geweest voor een dotterbehandeling aan een vernauwd bloedvat in mijn hals en toen kwam ik Mike tegen op het net..en nu dus vooral weaton price langzamerhand met zijstapjes naar gapsdieet en uiteraard begonnen met sole en H202, ik zit nu op 4 x per dag 10 druppels 35 %.

Ik ben zeker niet genezen, zit nog steeds in de rolstoel, maar ik had misschien wel 30 symptomen en door de jaren heen steeds meer symptomen kwijt geraakt, nog wel 15 of zo over...maar ik ga ervan uit dat het lukt deze ook 1 voor 1 kwijt te raken.

ipv visolie gebruik ik de levertraan iedere dag, ik ben absoluut geen viseter, af en toe zalm, en ik hoop dit te compenseren met de sole en andere vetten.

 
Ik heb een boek dat heet Beter met voeding van Mia Tjioe-America.Echt een mooi boek.Zij beweert ook dat zo goed als alle ziektes, ook de erfelijke komt door gedenatureerd voedsel. De auteur van dit boek is niet eens een alternatieve arts of therapeute en zij heeft puur met voeding heel veel mensen kunnen genezen en helpen ook met ms, ik ben het niet op alle vlakken met haar theorie eens bijv. over roomboter soms matig gebruiken maar over het algemeen een heel interessant boek wat je over bep. dingen anders zal laten gaan denken maar dan positief gezien. Het is geen duur boek. Ik heb het op de site: www.betermetvoeding.nl gekocht.

Zeer zeker de moeite waar.

Er staat ook een heel mooi stuk over ms in, een patient die zij heeft kunnen behandelen.

 
Degene die ik ken met MS heeft zich vastgebeten in de medische literatuur en benadert haar ziekte conventioneel: prednisolonstootkuren, interferon en het nieuwe tisabri. Ze is erg gedreven en gemotiveerd een juiste behandeling te vinden maar beperkt zich tot de reguliere gezondheidszorg. Ze staat open voor alternatieven zolang die binnen de regulier wetenschappelijke kaders vallen.

Wat ik van haar weet is dat ze twintig jaar klachten had voordat ze gediagnostiseerd werd. Allemaal klachten die wijzen op auto-immuunreacties van haar lichaam: astma, psoriasis, artritis, herpes, bronchitis, bijholteontstekingen, eczemen etc. en natuurlijk de vermoeidheid en spier- en gewrichtspijnen. Geen enkele arts wist hiermee raad tot ze op haar 37e bij een neuroloog kwam die MS bij haar ontdekte. Erg opvallend was voor mij het verhaal dat ze me onlangs vertelde over een ernstige en uitgebreide verbranding op haar 14e. Ze is wekenlang behandeld geweest met jodiumbaden om infectie te voorkomen. Drie à vier jaar daarna ontstonden geleidelijk aan de klachten van MS. Voor mij ligt hier een duidelijk verband: haar toch al belaste lichaam (want dat hebben we allemaal) kreeg met die verbranding de genadeklap. Zonder de juiste voeding en omstandigheden is ze daar nooit meer bovenop gekomen en hebben haar volledig gecrashte bijnieren immuunreacties op gang gebracht die bij haar niet meer te stoppen waren. Uiteindelijk heeft dat geleid tot MS. Opvallend is ook dat de klachten met de tijd in ernst toenemen. Nu nog steeds, wat betekent dat in eerste instantie de gezondheid van haar lichaam verder achteruit gaat en daarmee ook haar klachten verergeren. De behandelingen ten spijt.

Er is hier al vaak gezegd dat bijna alles in je lijf bestaat uit cholesterol, dat verzadigde vetten voor mineraalopname zorgen en die op hun beurt voor de vitaminehuishouding. Wat zij binnenkrijgt is transvet, vitaminen en mineralen uit een doordrukstrip en bewerkt vlees. Ze heeft een modern voedingspatroon met regelmatige uitstapjes naar junkfood.

Hilda

 
Zo gaat ze er niet komen natuurlijk. De link die je legt met de verbranding is heel terecht. Allereerst is dit een stressperiode geweest voor haar lichaam en dus belastend voor haar bijnieren. Daarnaast is de 'behandeling' van brandwonden totaal verkeerd. De reden waarom er zulke vreselijke littekens ontstaan is omdat men de brand onderdrukt i.p.v. deze naar buiten laat gaan via de huid, zoals het lichaam graag wil. Hierdoor drukt men de brand naar binnen (onder-drukken). Wat ontstaat hierdoor? Zuurstoftekort! In Engeland is Manuka-honing een officieel erkend medicijn. Waarom heelt deze honing brandwonden? Juist ja, de aanwezigheid van waterstofperoxide (en daarnaast natuurlijk enzymen en mineralen). Ze heeft dus ook zuurstoftekort.

Mike

 
Toen mijn klachten meer en duidelijker toenamen werd mij mij ook de diagnose MS gesteld. Pas na een jaar of misschien wel 2 kwamen ze er achter dat het toch geen MS kon zijn.

Ik ontdekte dat de artsen/neurologen mij zagen als patient nr zoveel. De neuroloog wilde niet heel erg graag weten wat er met mij aan de hand was...op een keer kreeg ik te horen "misschien heeft uw aandoening gewoon geen naam en bent u de enige die het heeft".

ik leerde een vrouwelijke arts kennen ( ze was destijds 70 jaar en praktiserend huisarts). Zij was ervan overtuigd dat MS alles te maken had met voeding.

 
Volgens mij is MS niet meer dan een etiket voor een aantal desalniettemin vaak ernstige (!) symptomen bij elkaar. De oorzaak blijft onbegrepen zoniet verdoezeld door de medici en de ¨wetenschap¨. Hoeveel lymepatienten niet eerst worden gediagnostiseerd met de diagnose MS (vanwege de witte vlekken op de hersenscan), terwijl later bijv blijkt dat ze de ziekte van lyme hebben. Zelfde overigens met ME/CVS. Ik wil niet zeggen dat MS-patienten per definitie lyme hebben, zeer zeker niet, maar volgens mij gaat het zeker over gifstoffen, ondervoeding, infecties en ontstekingen. Dit is overigens ook bij veel lymepatienten aan de hand: die hebben niet alleen lyme, maar ook al die andere dingen. Bij iedereen ligt het weer net ff anders, maar de oorzaken van veel ¨welvaarts¨- of liever ¨armoede¨kwalen zowiezo zijn wat mij betreft kwalitatieve ondervoeding en vergiftiging (infecties, allergieen, lichaamonvriendelijke stoffen).

 
Dit zijn exact de termen waarmee ik soms bij vrienden en familie iets probeer:

Quote:
kwalitatieve ondervoeding en vergiftiging


Bij sommigen heb ik een ingang. Bij anderen hoef ik het niet eens te proberen.

 
Lievergezond...het had mijn stukje kunnen zijn, jij verwoord bijn exact dat wat ik tegen iedereen beweer. En maar weinigen snappen wat ik bedoel, de meesten blijven sceptisch en vinden eigenlijk dat ik aan de medicatie zou moeten.

Wat diagnose betreft, ben het helemaal met je eens. Samenraapsel van allerlei symptomen, ze hebben verder alles uitgesolten wat ze kennen en dus zal het wel MS zijn. Ik heb overigens nauwelijks plekjes in de hersenen, echt nauwelijks waarneembaar en 1 ergens op het ruggemerg, dacht de huisarts.

Dus ik trek echt mijn eigen plan, met mensen die ik tegen kom.

Wat mij zeer verwonderd is het mswebforum, vooral patienten die medicijnen nemen en alleen maar klagen dat deze niet helpen, dat ze zich zo slecht erbij voelen, en ooh wat vinden ze daarin veel herkenning bij de anderen. En mekaar maar steunen in de moeilijke tijden en de achteruitgang. En hetzelfde weer opnieuw als ze weer een nieuw medicijn krijgen met dezelfde ellende.

Soms wel 4 prednisonkuren in half jaar tijd of zo.

Maar niemand die eens zegt: goh, denk je wel eens: waar ben ik in godsnaam mee bezig?

 
De diagnose 'diabetes' is ook een verzamelnaam van allerlei klachten en kwalen. Kijk maar naar wat er allemaal fout kan gaan bij diabetes: nierfalen, blindheid, voetgangreen, hartfalen, overgewicht, etc.

Mike

 
Vannacht zat ik te denken, ineens kwam er dus iets in mij op. Geen idee of dit was net voor ik in slaap viel of dat dit halverwege de nacht was.

Ik zag ineens een dronken iemand voor mij, en wat mij opviel: acute MS !!!!

dronkemansloop, balansproblemen, sleepvoeten, spierslapte, reactie vermogen sterk verminderd, concentratievermogen stuk minder, slecht verstaanbaar spreken.

En dit is volgens mij het gevolg van problemen met de lever, die kan alle gif uit de alcohol niet verwerken.

Dus: kan het primaire probleem van MS niet in de lever liggen?

Uiteraard door alle info van de laatste maanden ging ik mij al meer en meer op de lever richten. Maar ik denk dat ik beeld niet voor niets vannacht ineens voor mij zag, ws moet ik nog meer aandacht schenken aan de lever.

 
Hoi Dirtsa, ik las een verhaal van iemand die dacht dat ze MS had en die ging aan de bijensteektherapie! Heel ontroerend verhaal. Die kreeg ook van de neurologen allerlei enge medicijnen voorgeschreven die ze weigerde overigens. Vervolgens ging ze naar Rusland nota bene naar een centrum om te leren over de bijensteektherapie, ook wel apitherapie genaamd. Ze leende een bijenkast (met volk) van een imker, zoog daar met een apparaatje bijen uit en die zette ze dan in de koelkast ff om de bijen de zin om te vliegen te ontnemen. Vervolgens koude kompres op de arm (om zo min mogelijk te hoeven voelen van de steek) en dan met een grote pincet de bij haar laten steken (als je de bij op de arm laat zitten, steektie gelijk uit een reflex). Angel 20 min laten zitten. En zo is ze na een jaar van haar MS klachten grotendeels of helemaal opgeknapt. Nu is ze erachter dat ze feitelijk lyme had! Maar het helpt dus ook tegen lyme. Apart verhaal!

 
Ik ken meerder patienten die naar Rusland zijn geweest, erg wisselende resultaten. met het hele ccsvi verhaal (vernauwde bloedvaten) is het wel logisch dat bijensteken kunnen helpen. Het bijengif schijnt direkt invloed te hebben op de bloedvaten.

 
Volgens de neuroloog in t ziekenhuis zou ik,aan hand van hersenscan&lumbaalpunctie,dus ook MS hebben.

 
Nog even terug naar de bijensteektherapie: Bijensteektherapie, of je kunt het ook met capsules met dat gif doen, zet ook aan tot aanmaak van cortison: het hormoon van de bijnierschors.

 
Can a Vitamin Treat Multiple Sclerosis?

Monday, November 06, 2006 by: NaturalNews

http://www.naturalnews.com/020991_nicotinamide_children_research.html

Quote:
Using a mouse model of MS, researchers in the Neurobiology Program at Children’s Hospital Boston found strong evidence that nicotinamide may protect against nerve damage in the chronic progressive phase, when the most serious disabilities occur. Their findings appear in a cover article in the September 20 Journal of Neuroscience.

[...]A team led by Shinjiro Kaneko [...] worked with mice that had an MS-like disease called experimental autoimmune encephalitis (EAE). Through careful experiments, they showed that nicotinamide protected the animals’ axons from degeneration – not only preventing axon inflammation and myelin loss, but also protecting axons that had already lost their myelin from further degradation.

Intriguingly, mice with EAE who received daily nicotinamide injections under their skin had a delayed onset of neurologic disability, and the severity of their deficits was reduced for at least eight weeks after treatment. The greater the dose of nicotinamide, the greater the protective effect.

Mice with the greatest neurologic deficits had the lowest levels of NAD in their spinal cord, and those with the mildest deficits had the highest NAD levels. Mice that had higher levels of an enzyme that converts nicotinamide to NAD (known as Wlds mice) responded best to treatment.

Moreover, nicotinamide significantly reduced neurologic deficits even when treatment was delayed until 10 days after the induction of EAE, raising hope that it will also be effective in the later stages of MS. “The earlier therapy was started, the better the effect, but we hope nicotinamide can help patients who are already in the chronic stage,” says Kaneko.

NAD is used extensively by cells to produce energy through the breakdown of carbohydrates. Its chemical precursor, nicotinamide, has several characteristics that make it a promising therapeutic agent: it readily crosses the blood-brain barrier, is inexpensive and available in any drugstore, and its close relative, vitamin B3, is already used clinically to treat pellagra (vitamin B3 deficiency), high cholesterol, and other disorders. Although nicotinamide is thought to have few side effects, the doses used in mice would translate to much higher human doses than are normally used clinically, so would need to be tested for safety.


 
Tja, weer een wonder"medicijn", die blijkbaar werkt bij een muis (die overigens normaal gesproken nooit ms krijgen) maar die kunstmatig een soort van ms krijgen en dan is er weer een vitamine of iets dergelijks (vast een synthetische variant) die in ieder geval bij deze muizen iets herstellen wat eerst eerst aangebracht.

Ik heb het idee dat jij nog steeds behoorlijk geloofd in een instantoplossing, ziekte: is pilletje. Al dan niet natuurlijk.

Persoonlijk geloof ik niet in 1 oorzaak van MS, dus ook niet in 1 oplossing.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.821
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan