monsanto

Ik vind dit allemaal zo erg he ?

Ik weet niet hoe anderen er financieel voor staan hier , maar wij kunnen het ons niet veroorloven om alles bio te kopen .

Stukje bio vlees kost voor 3 personen een aardige duit .

Dus wie zijn in dit geval weer de dupe ?

De minima !

 
Als je een vriezer hebt mijnlijf, dan staan er genoeg adressen op het forum om voor een schappelijke prijs gmo-vrij vlees te kopen. Als je weinig geld heb, moet je creatiever worden. Maar dat gezond leven uiteindelijk meer geld kost staat buiten kijf, tenminste persoonlijk en op korte termijn. Groente en fruit kun je onderverdelen in noodzakelijk bio (bv druiven), liever bio en niet noodzakelijk bio (bv kiwi's). Ook met verzorgingsproducten heb je de keus tussen heel simpel tanden poetsen met keltisch zeezout of kiezen voor een verantwoord gemaakte tandenpasta.

Dit soort dingen ligt ook voor jou allemaal in je bereik. Het probleem is denk ik eerder goede kwaliteit supplementen, topmerken en bescherming tegen straling en dat soort dingen. Maar balen van tekort geld mag natuurlijk altijd :wink:

 
Tsja individueel kan ik het niet bekijken, maar ik zie zat mensen, ook in mijn kennissenkring die lopen te zeuren en dan denk ik het is maar waar je voor kiest.

 
Iid is het individueel !

En ik zeur niet !

Hier zijn de kosten met een ernstig zieke man veel hoger dan het inkomen .

Dat is geen keuze .

 
Tja ik koop bio grass fed vlees voor 10 euro per kilo. Niet goedkoop maar voor mij nog te betalen. Botten 1,25 per kilo en dan zit daar nog vlees bij en niervet plus niertjes voor 1,25 per kilo..

Maar als je met meer mensen bent en met een kleine budget dan wordt het al snel te duur.

 
Hoi Mijnlijf,

Niet bij jou in de buurt denk ik maar o.a. hier:

http://www.mastohereford.nl/

9 euro per kilo niet officieel bio maar wel oke vind ik

http://www.kleinswormink.nl/?page=verkoop_van_rundvlees

11 euro per kilo

http://www.natuurboeren.nl/verkooppunten/huisverkoop/boer-wim/

10 euro per kilo

Botten en niervet koop ik over het algemeen weer ergens anders.

Voornamelijk waar ik ook mijn melk en/of kefir koop.

Het heeft mij ook enige tijd gekost om deze adresjes te vinden en dan gewoon vragen aan de desbetreffende boeren dat wat je verder nog graag zou willen hebben zoals botten en/of niervet.

succes!

 
@ mijnlijf

sorry, eigenlijk liep ik te zeuren. Het was even een persoonlijke ergernis die boven kwam.

@gezondheid en beste forumleden

nog even een reactie op deze post van jou
Quote:
In Griekenland zijn er al strafkampen aan het ontstaan die vergelijkbaar is met de concentratiekampen in de jaren 40 vorige eeuw.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/griekenland-wil-werkkampen-voor-slechte-belastingbetalers



Ik heb dit dus bij een kennis nagevraagd, die warme banden met Griekland heeft. Hij kreeg geen bevestiging van dit verhaal.

Ik denk dat we moeten oppassen met dit soort berichten en andere kritische boodschappen. Het ziet er naar uit dat dit bericht een hoax is en al je dit dan door vertelt, kan het je eigen geloofwaardigheid aantasten.

 
a)Mijn lijf

Altijd jammer als je ieder dubbeltje moet omdraaien, zeker als het om gezondheid gaat.

Ik ben voor de oorlog geboren en toen was er niet veel. Ik ga nu niet op vakantie vanwege darmproblemen, nou, dan maar niet. Onze ouders gingen vroeger nooit op vakantie. Tijdschriften lees ik in de Bib, daar hebben ze ook het tijdschrift "Genoeg". Lees ik altijd even door en zie hoe mensen er inmiddels een sport van gaan maken om met weinig rond te komen. Aangezien we hier met gezondheid bezig zijn staat groene zeep en soda en azijn me ook wel aan voor de schoonmaak. Wie kan er nog sokken stoppen? I can.

Wie repareert nog kleren? I can. Niet meer omdat het moet maar omdat we dat van vroeger hebben meegekregen. Waar ik woon is er ook een kledingbank voor minima. Ik ga er regelmatig kinderkleertjes van mijn dochter brengen. Misschien kunnen we iets nieuws opzetten. Los van dit forum. Ruilen, lenen, weggeven.

Vandaag was ik naar de open dag van "volkstuintjes". Is dat bij jullie in de buurt ook, en dat ze misschien te veel in de tuin hebben staan?

 
Mijn opleiding was ook huishoudelijk gericht .

Ik was al geen studiebol en mijn ouders hadden er ook geen geld voor .

Ik kan dus ook heel goed kleding maken en doe dat ook regelmatig van hier of daar een lapje van een euro of zo .

Niemand ziet het eraan en je loopt er toch altijd netjes bij nietwaar ?

Vakantie wat is dat ?

Ben in 30 jaar tijd 2 x naar Belgie geweest op een camping .

Hoeft voor mij ook niet .

Ik hou niet van klagen maar kan nu eenmaal niet zomaar dure dingen aanschaffen .

Ik zou heel graag het boek van weston price willen hebben bv en een fatsoendelijk waterzuiversysteem , maar voorlopig zit dat er niet in .

 
Ik ben blij te horen dat mensen zelf het heft in handen gaan nemen. Gisteren een groot stuk gelezen op de site van Wij worden wakker. over vaccineren ja of nee. Word je allemaal niet vrolijk van.

 
@ Gezondheid: Dit is wel echt crimineel van in dit geval Monsanto en degenen bij de EU die dit hebben toegelaten: patenten op gmo-brouwsels is al crimineel maar op planten en dieren waar ze niets mee uit te staan hebben: fikken vanaf blijven!

Ik las Zaplog dat men schreef dat het EU-parlement er op tegen zou zijn.

Het europees parlement heeft echter niet veel macht: dat is zo bedoeld om dit soort wanbeslissingen aan het Europese volk op te dringen waar verder niemand het mee eens kan zijn.

En verder checken ze vooral in in het EU-parlementsgebouw om hun vergoeding op te strijken en dan is men weer weg.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan