monsanto

Lievergezond, ik denk dat dat net zoiets is als tegen de meteropnemer zeggen, je mag de meterstand controleren, maar dan ....

Trouwens wat voor waarde kun je nu hechten aan zo'n uitslag.

1 was de test omdat wij een breuk voor aan de weg hadden en de andere keer? omdat er in de meter kast gerotzooid was. Dat was ik vergeten.

 
@ Naief:
Quote:
[...] ik denk dat dat net zoiets is als tegen de meteropnemer zeggen, je mag de meterstand controleren, maar dan ....


Nou Naief, met de meterstandopname is er direct geld mee gemoeid.

Dat vind ik nog iets anders.

Je hebt gelijk dat ze selectief kunnen zijn in wat de uitslag van de testen precies was, maar dan nog: de principekwestie komt meer in zicht van dat de burger niet alleen maar lijdend voorwerp hoeft te zijn.

Weg aanleggen geeft soms problemen in het drinkwater: lijkt me een goede reden om op de hoogte gehouden te worden over de kwaliteit van je drinkwater.

 
Europeanen eten onbewust Roundup

Europeanen eten onbewust Roundup

Foto: Michiel Wijnbergh

Brussel/Amsterdam, 13 juni 2013 – Uit onderzoek van Milieudefensie en Friends of the Earth Europe in achttien Europese landen blijkt dat mensen het gif glyfosaat in hun lichaam hebben. Bij vijf van de acht Nederlandse proefpersonen zijn resten van het onkruidbestrijdingsmiddel glyfosaat in de urine gevonden. Van alle Europese deelnemers is vierenveertig procent positief getest op de aanwezigheid van glyfosaat, ook wel bekend onder de merknaam Roundup. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) test niet op de aanwezigheid van dit gif op groente en fruit. Milieudefensie pleit voor meer onderzoek en meer controle op dit veelgebruikte middel. In totaal zijn er 182 urinemonsters onderzocht. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd.

“Deze onderzoeksresultaten tonen aan dat het gif glyfosaat haar weg vindt naar de burgers, terwijl we niet precies weten hoe de gifresten in het lichaam van de mensen terecht komen, of wat dat betekent voor de volksgezondheid” aldus onze campagneleider Klaas Breunissen. “Het is bizar dat we nota bene van één van de meest gebruikte onkruidverdelgers niet weten hoeveel er in ons eten zit. Milieudefensie roept de overheid op hier grondig onderzoek naar te laten doen.” Wetenschappers veronderstellen dat schadelijke effecten voor de mens zullen optreden bij herhaalde of langdurige blootstelling, zelfs bij hele lage concentraties van dit middel in het menselijk lichaam. “Reden genoeg voor de voedsel- en warenautoriteit om te testen hoeveel van dit gif in ons voedsel zit,” aldus Breunissen.

Roundup

Glyfosaat wordt gebruikt door boeren, tuinders, lokale overheden en particulieren om onkruid te bestrijden. Zo wordt het bijvoorbeeld uitgebreid toegepast bij de teelt van genetisch gemanipuleerde gewassen die in Europa geïmporteerd worden voor gebruik als veevoer, met name soja uit Zuid-Amerika. De grootste producent is Monsanto, die het gif verkoopt onder de merknaam Roundup. In Europa wordt glyfosaat veel gebruikt door boeren om onkruid uit velden te verwijderen voorafgaand aan het planten of ontkiemen van de zaden. Roundup is de meest gebruikte herbicide in Nederland en het gebruik neemt ieder jaar toe, ook in de rest van Europa.

In achttien landen

In alle achttien deelnemende landen werden sporen van de chemische stof gevonden. Alle vrijwilligers die een monster verstrekten wonen in steden. Deelnemers aan het onderzoek hebben tijdens de test geen Roundup gebruikt of in handen gehad. Dit is de eerste keer dat in heel Europa de aanwezigheid van dit bestrijdingsmiddel bij de mens onderzocht is.

Meer informatie

•De onderzoeksresultaten van Friends of the Earth Europe

•Uitgebreide informatie over glyfosaat (de werkzame stof in Roundup)

 
Belangrijk is dat we in de Europese grondwet de zogeheten voorzorgsprincipe hebben opgenomen staan.

Deze in acht nemend mogen wij Europese burgers niet als proefkonijn dienen voor schadelijke invloeden tot deze bewezen veilig zijn.

Jammer genoeg blijkt dit principe in de praktijk een holle letter als je over de onderzoeksuitkomsten over schadelijke pesticiden, zware metalen, gifstoffen en straling etc leest nadat burgers al jaren aan troep en straling bloot staan.

Ik weet dat Amerikaanse bedrijven probeerden voor elkaar te lobbyen dat deze voorzorgsmaatregel uit de Europese grondwet wordt geschrapt.

Zij wensen vrij spel om ons verder te vergiftigen.

 
In Hongarije is blijkbaar Monsanto GMO zaad gevonden ondanks een verbod van de regering. Alle oogst dient nu vernietigd te worden.

 
Nog maar een keer : Ik heb een vraag al het zaad van Monsanto is toch GMO's zaad ???

Ik werk namelijk de helft van de week voor een import export bedrijf die goederen importeren voor bedrijven. sinds wij overgenomen zijn dit jaar Importeert het bedrijf ook heel veel Monsanto zaad er komen echt tonnen binnen wekelijks van bloemkool zaad tot koolzaad bijna alles. ik denk dat ze bij albert heijn en de dirk ook veel monsanto groenten verkopen waar gaat het anders naar toe.

 
hoi Robinalexander: ik denk niet dat al het Monsantozaad al gmo-zaad is. Wel is monsanto hard bezig de zadenmarkt in beslag te nemen. Een belangrijke speler op de Nederlandse zadenmarkt was De Ruyterseeds in Lansingerland. Die is nu ook opgekocht door Monsanto.

 
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.html?id=98241

Quote:
India wil verzet tegen ggo's strafbaar maken

2013-06-14 | Bron: IPS | Ranjit Devraj

Het Indiase parlement bespreekt een wetsvoorstel dat "ongefundeerd verzet" tegen genetisch gemodificeerde gewassen strafbaar maakt. Het verzet tegen genetisch gemodificeerde organismen (ggo's) is groot in India.


Ja goed zo: nog meer zelfmoorden!

 
Arme mannen, vrouwen, jongens en meisjes.

Dit begint toch wel een beetje apocalyptische vormen aan te nemen en dan praat ik over het begin van de einde, het einde van de wereld. Kijk maar eens naar Amerika waar de aftakeling erg snel gaat, daar ook veel meer gezondheidsproblemen dan hier en daar had Monsanto ook al veel eerder de macht dan hier in Europa. Er moet absoluut een massale ontwaking plaatsvinden wil de massale totale zelfvernietiging voorkomen worden want als het zo doorgaat dan sterft de mensheid vanzelf uit door degeneratie en wel door zwaar gebrekkige en gifvoedsel die het naam "voedsel" niet waard is.

Wat ben ik toch blij dat er een forum als deze is.

Gezondheid,

 
Amen Gezondheid

Gister was ik op een verjaardag buiten mijn normale kringetje en daar een hele groepsdiscussie over gmo, e-nummers etc. Verrassend genoeg was iedereen kritisch. Heel fijn. Dat in tegenstelling tot mijn directe kennissen, die zijn juist heel kritisch op mijn boodschap. Ik krijg binnenkort vast een knipselmap van mijn mam om toch vooral mijn kinderen te vaccineren, moet je zien wat er anders gebeurd.

Over het einde: ik heb geen zin om mijn stoffige bijbel er op na te slaan, maar uit mijn jeugd herinner ik mij de voorspelling van een wereldoorlog die het einde inluid.

Vandaag las ik in de krant dat er weer meer bezuinigd/belast moet worden, zal dat zijn om de gewone man al die belastingen zat te maken, zodat we ook graag grote bedrijven willen belasten en zo naar een wereldbelasting toe gaan glijden?

 
Naief,

En zo zie je dat mensen helemaal niet het beste met elkaar voor hebben, ook al zeggen ze van wel, dan liegen ze want dan doen ze anders voor dan hoe ze van binnen op het moment zijn, dat komt door ongezonde voeding wat zelfhaat(ego) en haat aan de medemens veroorzaakt, dat in tegenstelling tot echt gezonde voeding dat juist ervoor zorgt dat je van jezelf en anderen gaat houden. Voeding is dan ook een zeer machtige wapen om op ongemerkte(en daarom toegestane) manier om greep op burgers te hebben en is ook meest bepalend of mensen met liefde met elkaar om zullen gaan of met haat, helaas gaan mensen niet met liefde met elkaar om, ook al wil men ons dat graag wijs maken dat mensen en ook de overheid het beste met ons voor hebben, maar je kunt burgers niet aanrekenen voor hun geestelijke krankzinnigheid(Zelfhaat en haat aan anderen toe) want ook zij zijn slachtoffer van ongezonde voeding, puur door onwetendheid en machteloosheid, vooral ook omdat ze zo gebrainwashed zijn. De wereldoorlog waar je erover spreekt is dan ook al begonnen via voeding en dat creëert steeds ziekelijker mensen, zowel lichamelijk als geestelijk totdat de aftakeling zo ernstig is dat de mens als soort met uitsterven wordt bedreigd, ik denk dat Amerika met zijn ontelbare welvaartsziekten uiteindelijk ook zijn eigen ondergang word.

Er zijn wel erg duistere machten aan het werk die niet onwetendheid zijn zoals de normale burgers en die zijn wel net zo ziekelijk is als de psychopaten in jaren 30 en 40 vorige eeuw, waaronder ik denk aan mensen die voor Monsanto werken want dat is wel met OPZET.

En over de bezuinigingen, ook dat is allemaal puur met OPZET gedaan, ik geloof dan ook helemaal niet in crisis, het zijn allemaal leugens. Kijk wat er gebeurd. Jongeren komen zeer moeilijk aan het werk(ondanks de leugens van school dat de diploma je meehelpt voor het vinden van een baan), ouderen steeds langer laten doorwerken tot hun 70ste jaar(zo niet, nog langer dus hoe krankzinnig!), mensen tegen elkaar als vijanden opzetten(jongeren VS ouderen), bedrijven die steeds meer werknemers moeten ontslaan door de bezuinigingen, steeds meer mensen naar de voedselbanken en mensen die voor hun eigen onderhoud niet kunnen betalen en ook de zorg wordt onbetaalbaar, verder wordt er vooral ook en jawel met OPZET de meest zwakkeren in onze samenleving aangedaan, ga zo maar door! Dan geloof ik echt niet in crisis, nogmaals, dit is met OPZET gedaan.

In Griekenland zijn er al strafkampen aan het ontstaan die vergelijkbaar is met de concentratiekampen in de jaren 40 vorige eeuw.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/griekenland-wil-werkkampen-voor-slechte-belastingbetalers

Ondertussen kicken de meest onmenselijke krankzinnigen(de rijken) erop dat ze geld kunnen verdienen terwijl andere mensen zo erg lijden of ziek zijn tot aan kanker toe, denk maar aan farmamaffia, voedingsmaffia en natuurlijk ook de figuren die alles op alles hun best doen om ons wijs willen maken dat we dom of stel complotters zijn als we niets van hun onzin willen aannemen. Zo worden mensen dus gemanipuleerd om te voorkomen dat wij te gezond worden.

De wetenschap is trouwens ook een zo geweldig iets om mensen lekker dom te houden zodat ze vooral niet verder en dieper gaan denken. Het is trouwens ook dankzij de wetenschap dat er atoombommen gebouwd kan worden. Hoezo is de moderne mens minder primitief dan zijn prehistorische voorouders? volgens mij is de moderne mens pas echt zeer extreem primitief!

Fatsnotbad heeft het ook erover geschreven dat de wetenschap het onderdeel is van het probleem en niet de oplossing. Zeker de moeite waard om te lezen.

https://www.fatsforum.nl/topic/waar...-is-van-het-probleem-en-niet-van-de-oplossing

Vind het al heel wat dat ik zo'n reactie geef, het klinkt zo negatief.

Maar moeten wij onze kop in het zand steken en doen alsof deze onvermijdelijke waarheid niet gaande is?

We kunnen dit alles niet steeds maar blijven negeren lijkt mij zo en ik ga de waarheid niet uit de weg.

Gezondheid,

 
Gezondheid

Dat van Griekenland leg ik even voor aan een kennis met banden daar. Kijken wat hij daar van zegt.(1e reactie, onbekend, gaat verder informeren)

Nu ik met andere ogen de krant lees (soms) en veel op internet, zie ik inderdaad ook een hoop tekenen die kunnen wijzen op een voorbereiding op verregaande onderdrukking. Zoals het plan voor al die hekken langs het spoor, onderdrukking van informatie (homeopathie e.d.) etc.

Ik vraag me ook af dat iedereen wel denkt dat we nog nooit zo slim, rijk, ontwikkeld, welvarend e.d. zijn geweest. Maar leg telefoon en internet plat en de wereld ligt op zijn gat. Tenminste bij de rijke landen. We kunnen niet meer bij ons geld, de winkels kunnen de bestellingen niet meer doorgeven. Binnen 2 weken is Nederland onherkenbaar verandert.

Ontregelen kan zo makkelijk, ze hoeven maar een van de volgende dingen te doen:

-telefoon en internet eruit

-elektriciteitsnet plat

-olie aanvoerblokkeren

Ik kan niet meer op het forum, mijn vriezer ontdooit, de winkel heeft geen voorraden meer, alles moet weer op de fiets gebeuren en een nieuwe band kopen kun je ook wel vergeten, je buren zijn doorgedraaid etc.

 
Naief,

Ja, wat leven we ook in een zo vreemde en bizarre tijd he!

Ik denk dat op dit moment liefde voor elkaar en gezondheid het hoogste doelen zijn, als het niet via gezonde voeding kan, dan wel via ademhaling waarmee je jezelf door liefde-energie laat voeden, vandaar ook dat ik aan meditaties doe. En of mijn of de volgende aankomende generaties(ik ben ook maar 22 jaar) de huidige en de nog aankomende donkere tijden wel of niet zullen overleven, eerlijk gezegd stelt het mij wel enigszins gerust als deze planeet opnieuw zal herstellen en dat er al gauw weer een nieuw harmonische evenwicht zal ontstaan waardoor er ruimte zal ontstaan voor al het nieuwe leven, het ontstaan van nieuwe schepselen en dat blaakt van gezondheid omdat de natuur weer helemaal kan herstellen, net zoals in de oertijd. Echter denk ik dat dit plaats zal vinden nadat er apocalyptische taferelen plaatsgevonden hebben waarbij zelfs de vraag is of dat het einde van de mensheid gaat betekenen.

Maar zo zie je wel dat na regen altijd weer zonneschijn komt, zo ook wat er op wereldwijde niveau gebeurd en ook het nieuwe leven dat zal ontstaan als er een einde aan de mensheid komt, al zullen er misschien maar enkele mensen het misschien wel overleven.

Gezondheid :mrgreen:

 
Even aanvulling op mijn vorige reactie:

Dat geruststelling waar ik over had mag natuurlijk geen excuus zijn om dan maar weer verder te verheerlijken, doen alsof er niks aan de hand is en dat we maar niet hoeven te ontwaken. Het probleem waar de mensheid op dit moment zich bevindt dient serieus genomen te worden en we moeten ervoor waken dat we geen of zo min mogelijk GMO-rotzooi in ons lichaam krijgen en dat we een toenemend aantal mensen op de juiste pad weten te brengen door zo gezond mogelijk voedingspatroon over te stappen voor zover het nog mogelijk is.

 
Lievergezond : het is totaal niet het begin van de einde, het einde van de wereld. juist anders om. En de mensheid zal nooit uitsterven kijk maar naar dit forum.

Wat ik wel heel veel meemaak bij mensen is dat ze niet eens meer onwetend zijn maar gewoon heel arrogant van ahhhh die monsanto/cola/E-nummers verhalen dat geloof ik niet ik eet het al me helen leven en ben hartstikke gezond. en die mensen mogen er van mij in stikken doe maar gebruik het maar net als drugs legaliseer alles maar. er zullen toch altijd arrogante mensen blijven bestaan.

 
RobinAlexander,

Volgens mij was ik dat die dat zei dus ik denk dat je juist mij bedoeld.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar niets is zekerheid.

Quote:
En de mensheid zal nooit uitsterven kijk maar naar dit forum.


Zoals ik al eerder zei ben ik blij met het forum als deze. Met einde van de mensheid bedoel ik niet dat er absoluut geen overlevenden zullen zijn, dat zullen de ontwakende mensen zijn die voedingspatroon veranderd hebben en daardoor waarschijnlijk niet door degeneratie ten onder zullen gaan.

Maar inderdaad wat je zegt. De arrogantie van de mens, helaas hebben zij het voor te zeggen over de volksgezondheid en de natuur en het leven op deze planeet en Monsanto is ook zo sneaky bezig om burgers op ongemerkte manier te kunnen doen vergiftigen, dat gebeurt dan via een achterdeurtje, ik bedoel maar, lees de reactie van Sheila eens. Verder is het ook zo dat mensen zo moeilijk te overtuigen zijn dat ze met hun huidige voedingspatroon op weg naar zelfvernietiging zijn. Ik weet dat Mike daar ontzettend veel moeite voor doet hier op het forum.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.705
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan