Migraine

eeli

New member
Mijn zoon van 17 heeft vaak last van migraine. Ik heb hem nu zover dat hij voor een tijdje sole gaat nemen om te kijken of hem dit helpt.

Hebben jullie tips ?

 
Bijnieruitputting, stress. Dit zorgt voor constrictie van de bloedvaten. Daarnaast gebrekkige doorstroming van voedsel- en zuurstofrijk bloed naar de hersenen. Veel verzadigd vet, cholesterol en mineralen dus!

Mike

 
Hoi Albert, toxinen! de lever! (waarom krijgt iemand die gedronken heeft bijv. hoofdpijn, waar de lever ook vaak in het spel is).

Niet dat ik denk dat je je puber zover kan krijgen om koffieklysma's te gaan doen (!), maar ik zeg dit toch even. Ik zag gisteren nog een filmpje op youtube van Charlotte Gerson over koffieklysma's &feature=related. Haar vader, max Gerson, was zeg maar de Moerman van Zwitserland volgens mij (later de VS). De beste man is de therapie voor kankerpatienten pas later gestart. Max Gerson ging zelf gebukt onder veelvuldig migraine. Hij heeft grondig gezocht naar een oplossing tegen de migraine voor zichzelf en heeft die ook gevonden.

Later kwam hij erachter dat de therapie voor migraine ook werkt voor kanker! (maar verder uitgebouwd nog natuurlijk). Het gaat, zegt Charlotte Gerson, voor genezing niet om welke ziekte iemand heeft uiteindelijk. Het gaat erom van: wat heeft een mens nodig. Hoe krijg ik iemand aan de praat? En daar zijn wetmatigheden voor menselijke gezondheid op dat gebied. 1 ervan is -zeker in de huidige tijd: kanker of geen kanker- schijnbaar de toxine-afvoer ook als pijnbestrijding. En ja, dan is de vraag: hoe doe je dat?

Charlotte, de dochter van deze Zwitserse Moerman: Max Gerson, zweert bij de koffieklysma, met name ook bij migraine. Ze kende een migrainepatient die eerst geen koffieklysma's wilde doen en later pas toen die ten einde raad was, was de hoofdpijn gelijk weg na de eerste klysma. Maar eerst moest die over de streep. Dat moest ik ook! Wie gaat er nu voor de lol met zo'n slang in de achterste? Maar het valt alleszins mee mijns inziens bij nader inzien. In elk geval is het zo dat ik niet veel hoofdpijn meer heb de laatste tijd en ik had me nog niet zo gerealiseerd dat het te maken kon hebben met de koffieklysma's.

Bij de meeste kankerpatienten helpen de koffieklysma's tegen de pijn schijnbaar. Door de koffieklysma's kunnen de kankerpatienten van de morfine en ontstekingsremmers etc. af. Charlotte, die het werk van haar vader verder brengt, die zegt: in combinatie met potassium (geen idee hoe of wat verder, maar dat zei ze: ik heb gisteren het filmpje nog gezien) komen mensen van de pijn en toxinen af via de lever die elke 3 minuten al het bloed uit het lichaam door zich heen krijgt. Koffie via een klysma gooit de lever open, koffie via de mond legt de lever lam.

 
bedankt voor jullie tips....

en lievergezond, dat zal voor hem echt de ver van mn bedshow zijn, zo'n koffieklysma. Maar ik ga hem zelf wel nemen, binnenkort !!!

 
De koffie klysma werkt bij mij erg goed, maar ooh, ik word er zo hyper van, hartkloppingen en een erg onrustig gevoel de hele dag.

Ik dacht eerst nog dat dit te maken had met het stoppen van adrenal ( heb ik half jaar gebruikt en was op)

Maar ik heb vandaag geen koffieklysma gedaan, en ben vandaag toch een stuk rustiger.

 
Hoi Dirtsa, dan is het zaak dat je minder koffie in je klysma doet!

Bij mij maakt het jammer genoeg niet zoveel uit of ik nou 2 of 4 eetlepels neem op het moment.

Meer dan 4 vind ik wel erg zonde van de koffie.

Ik doe nu per keer 70 gram koffie.

Alleen de eerste keer werd ik warm en een beetje hyper, dat effect heeft het in die zin nu niet op mij.

Wel dat ik iets energieker ben dan een tijdje geleden.

Maar of het aan de koffieklysma´s ligt?

Ik heb nog steeds serieuze gezondheidsproblemen.

Net ineens weer hoofdpijn trouwens (ineens stress aan mijn hoofd) naast nog zoveel andere dingen.

 
Ik heb wel eens gelezen dat (verse) gember goed helpt tegen hoofdpijn en migraine. Je kunt er een thee van maken en dan gewoon de gember erbij opeten.

 
Goeie tip, dat ik daar nu niet op kom...gewoon minder koffie gebruiken. Ga ik zeker proberen.

Ik maak iedere dag thee, lever/galthee(jacob hooy) met geraspte verse gember(ongeveer stukje van ruim centimeter). iedereen vindt dit heerlijke thee. Dus inmiddels moet ik hier flinke pot van zetten.

Misschien is dit ook een tip voor je zoon. En langzamerhand meer verzadigde vetten(de roomboter en als je kunt kopen: rauwe melk).

 
Hoi Albert,

Door de jaren heen heb ik om de zoveel tijd oogmigraine gehad. Gelukkig is het nu alweer ruim een jaar geleden dat het me de laatste keer is overkomen. De oorzaak was altijd stress. Wat voor mij het beste hielp op die momenten, was het uiten van mijn emoties zodat de stress gelijk afnam. Na bijvoorbeeld een potje huilen (niet moeilijk als je je rot voelt door de migraine), was ik weer helemaal ok. Ook een rustige omgeving opzoeken om te ontspannen hielp. Nu is het uiten van emoties voor een 17-jarige jongen misschien niet erg cool, maar ik denk dat je van opgekropte emoties behoorlijk veel stress kan ervaren. Ik weet zeker dat ademhalingsoefeningen of bijvoorbeeld meditatie ook een stuk kunnen helpen. Ik heb vroeger nooit gekeken naar de voedings-kant van het verhaal, dus vandaar deze bevindingen op het geestelijke vlak.

Louise

 
Wat ademhaling betreft: ga eens na of hij met zijn middenrif ademt, of hoog. En kijk verder eens of hij zijn mond vaak open heeft. Met je mond dicht ademhalen en middenrifademhaling scheelt al heel veel, heb ik zelf gemerkt.

Slaaphouding: het best op de buik of de linkerzij, niet op de rug, dan ga je te diep ademhalen.

Deze kleine aanpassingen zijn vast wel het overwegen waard voor een jongen van 17 (daar heb ik er ook één van, btw) - daar ziet niemand wat van.

 
nog meer mooie tips...die thee ga ik zeker ook voor hem maken. Slaaphouding en ontspanning heb ik t met hem over gehad...mooi zo'n forum :D

 
op perfecthealthdiet.com hebben meerdere mensen aangegeven migraine voor goed kwijt te raken door het doen van een ketogenic fast - dus veel vet, maar geen koolhydraten. de wetenschappelijke fundering staat ook op de website.

 
Veel vet, maar geen koolhydraten.

Maar dat kunnen veel mensen hier op dit forum niet mee uit de voeten. :)

 
hierbij de link van een migraine cure met dieet en supplementen: http://perfecthealthdiet.com/?cat=56

 
Teveel tips om allemaal op te schrijven, maar geen enkele uit ervaring...

Moest ik het zelf blijven hebben, ik zou darmspoelingen willen doen en liver flushes.

Ik lees ook regelmatig dat een magnesiumtekort de oorzaak kan zijn.

Wat nog:
Nenah Sylver wrote:
Migraine headaches are the result of low serotonin levels. // A migraine can be caused by an allergy, toxified liver, or Candida albicans. // Pain in the side of the head, typically along the 5th cranial nerve, accompanied by disordered vision, nausea, chill, and fatigue. Migraines may be caused by allergies, drugs, chemicals, unsuitable food, a toxic liver, menstrual difficulties, hormonal conditions, worry, or even strenuous exercise. Often, migraines can be caused by low blood sugar. The brain, small compared to the rest of the body, utilizes 25% of the body’s glucose at any given time. A drop in blood sugar levels of as little as 5% can cause great fatigue and adversely affect thinking, mood and motor coordination, among other brain functions. If glucose levels in the blood decrease, the body compensates for this by increasing the blood volume, so that more glucose is brought to the brain. The best way to increase blood volume is to increase blood flow though the expansion of the blood vessels. Over a period of time, the bulging blood vessels repeatedly pressing on nerves can cause pain. Avoid caffeine and other drugs, fake foods, and overly fatty foods. Rest in a dark room. Alkaline, mineralized water may be helpful.


Als middel tot verlichting las ik al wel eens:

- het sap van 4 stengels selder zou voor velen goed helpen. Dat zou ik graag eens geprobeerd zien als je wil :)

- snuifje kaliumchloride onder de tong laten oplossen [waar haal je dat?]

- Gingko Biloba

Enz. Enz.

 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Joy. Een andere keer zal ik meer over mijzelf vertellen.

Ik lijd al heel mijn leven aan migraine met aura, begonnen op ca. 16jarige leeftijd.

Is ooit 12 jaar helemaal weggeweest maar kwam af en toe weer terug.

Nu in de overgang(ben 59 jaar) heb ik dit korte nieuwe jaar al 7 migraine-aanvallen met aura gehad.

Er is een enorme hormonale storing gaande, maar ben ook gaan begrijpen dat serotonine tekort een hoofdrol speelt.

Daar slik ik sinds kort Rhodiola voor omdat dit serotonine verhoogt.

Wat fatsnodbad schrijft bijnieruitputting/stress speelt ook een rol.

De bijnieren nemen gedeeltelijk de aanmaak van oestrogenen over, maar momenteel maken ze teveel stresshormonen aan ten koste van de oestrogenen.

Heeft iemand een beter advies om serotonine te verhogen en wat kan ik het beste nemen om de bijnieren te ondersteunen?

Alvast dank

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan