Migraine

Gember helpt ook tegen migraine:
Quote:
Gember tegen migraine

Zodra u het begin van een migraineaanval gewaardwordt, mengt u een derde van een theelepeltje fijngemalen gember met een glas water en drinkt u dat op. Gember bevat stoffen die ontsteking afremmen en pijn verzachten. Daarmee kunt een een migraineaanval tegenhouden.



En hier een gember/kruidenthee
Quote:
Kruidenthee tegen spanningshoofdpijn

Gember vermindert de productie in uw lichaam van chemische stoffen die pijn veroorzaken. Kamille en Linde zijn kalmerende kruiden die emotionele en fysieke spanning helpen wegnemen.

Wat hebt u nodig voor de thee?

250ml water

1 theelepeltje vers gehakte gember

1 theelepeltje gedroogde kamille

1 theelepeltje gedroogde lindebloesem

Laat de gember 5 minuten sudderen in het water in een afgedekte pot.

Neem dan van het vuur, voeg de kamille en de linde toe en laat 10 minuten trekken.

Dan zeef je het hele boeltje, voeg indien gewenst zoetstof toe en drink de thee warm.


 
Om je bijnieren te ondersteunen, naast verzadigd dierlijk vet, kokosvet, zou je adrenal kunnen overwegen.(bijnierhormoon).

 
Dirtsa, dankjewel.

Ook het Engelse stukje van Ghee heb ik veel aan, ook bedankt Ghee.

Dat serotonine tekort een rol speelt ben ik wel achter, maar de trigger is bij iedereen verschillend.

Bij mij dus hormonale storingen (overgang) en daar doet gember etc. niets.

Heb al zoveel geprobeerd.

En wat kun je toch doen aan de aura (zoals ze dat noemen) die voor een aanval ontstaat.

Soms heb ik alleen een aura en geen hoofdpijn daarna.

Artsen weten er geen raad mee.

 
Quote:
Artsen weten er geen raad mee.


What else is new? Di-agnose betekent: 2 personen die het niet weten, noch de patient, noch de arts!

Mike

 
Graag gedaan Joy.

Wat is / hoe voelt dat dan zo´n aura?

Ik heb wel vaak hoofdpijn trouwens, ik hoef er echter niet dagen voor op bed te liggen.

Heel heftig zijn ze gelukkig ook meestal niet (meer) bij mij.

Ik accepteer het beetje hoofdpijn dat ik nu heb als onderdeel van de ontgiftiging van de vele giffen (metalen pcb etc) en infecties die ik probeer weg te werken en moet afvoeren.

 
Ik kwam een migraine succes verhaal tegen bij koffieklysma's:

Regarding the headaches, I’d just like to say that Dr Gerson advised coffee enemas to actually cure headaches, and as an ex- long-term migraine sufferer I cured myself with coffee enemas. Nowadays, if I get as much as a suspicion of a headache coming on, a coffee enema takes it away like magic.

 
Lievergezond, een aura (zoals men dat noemt) voel je niet maar ervaar je.

Het begint bij mij, met plots een blinde vlek, die gaat schitteren en bewegen en wordt steeds groter.

Ik kan dan nog maar voor de helft zien.

Het lijkt op een kortsluiting in de hersenen die wham...vanuit het niets ontstaat.

Ik heb het ook als ik slaap, want ben al diverse keren wakker geworden dat er een aanval bezig was.

Soms heb ik daarna erge hoofdpijn en nekpijn en/of last van duizelingen en soms alleen die aura.

Vroeger moest ik echt naar bed bij een flinke aanval, met het ouder worden is de heftigheid afgenomen en probeer ik op te blijven, lukt ene keer beter dan andere keer.

 
Apart zeg (naast natuurlijk helemaal niet leuk voor jou): die blinde vlek, die steeds meer gaat schitteren en bewegen.

Om gek van te worden misschien wel, alsof je in een psychedelische film terecht gekomen bent.

Is dat wat men noemt: typische migraine?

 
Ook al denk je dat gember niets zal doen, misschien wel samen met de andere kruiden. En vergeet ook niet de lever, leverthee met verse gember, heerlijk.

Koffie klysma's, en misschien de (milde) leverreinigingen.

Het feit dat je hoofdpijn hebt zegt nog niets over de oorzaak, die hoeft niet persee in je hoofd te liggen, maar kan net zo goed van je lever of darmen komen.

Ook hormonale storingen komen ergens vandaan.

Ga er maar vanuit dat je niet binnen korte tijd een oplossing hebt, maar begin met de goede voeding en langzamerhand kom je waarschijnlijk uit bij jou probleem.

Je hebt al vele jaren last van migraine, en ook heling kost veel tijd.

 
Lievergezond, ik weet niet wat typische migraine is.

Vroeger werd het Klassieke migraine genoemd.

Tegenwoordig zeggen ze Migraine met aura maarja, wat maakt het uit hoe het heet.

Ik heb weleens op youtube een filmpje bekeken wat mensen (die dit hebben) "zien".

Iemand die dit niet kent zal het nooit echt snappen, maar eng is het wel ja.

 
Ik denk aan de bijnieren. De bijnieren moeten ondersteund worden met verzadigd vet, cholesterol, natrium en vit. C. Daarnaast dierlijk bijnierextract. Daarnaast ondersteuning van de schildklier d.m.v. jodium, kokosolie, paranoten, wilde, vette vis, schaaldieren, zeewier.

Mike

 
Om te zien wat mensen zien als ze een 'aura' migraine hebben, kun je op YouTube zoeken op "eye migraine" of "ocular migraine".

 
Migraine kent vele mogelijke oorzaken. In veel gevallen verdwijnt de aanval heel snel na inname van B6, dan is er dus duidelijk een tekort. Als B6 niets doet, dan laten testen op B12 tekort (niet zelf gaan slikken voordat er is geprikt (op de juiste waarden). Ook kan de 1e cervicaalwervel scheefstaan (dat komt meer voor dan je zou vermoeden, degeneratieprobleempje...). Van bovenaf bezien is het een ruit. Bij scheefstand drukt deze dan links of rechts tegen de bloed- en zenuwbanen. gevolgen zijn skeletproblemen (rugklachten, knieklachten, ongelijke benen) en hersenproblemen door zuurstoftekort.

 
Tekorten van B-vitamines, met name B6 en B12, hebben te maken met te weinig maagzuur. Te weinig maagzuur komt door bijnieruitputting. Bijnieruitputting komt door stress. Stress = spanning. Letterlijk. Pijn komt altijd omdat er sprake is van spanning. Dit kan aanspanning zijn van spieren, maar ook van bloedvaten. Bij bijnieruitputting en te weinig maagzuur zie je ook altijd een magnesiumtekort en magnesium is HET ontspanningsmineraal bij uitstek!

Mike

 
Bij bepaalde vormen van stress krijg ik (achteraf) altijd last van migraine. Stress verminderen of omgang met verbeteren is uiteraard de beste optie, maar dat werkt voor mij nog zoals zou moeten. Nu lees ik verhalen over gember of b6 zodra de aanval opkomt. Prachtige ideeen, maar hoe hou je dat binnen bij een klassieke migraineaanval? Ik krijg het niet voor elkaar en dus heb ik voorlopig alleen nog maar mijn bed als oplossing.

 
Ik heb vroeger regelmatig last gehad van migraine, nu al lang niet meer. Ik dacht toen der tijd dat het kwam door het skippen van tarwe, want sinds ik dat niet meer eet is het weg.

Bij mij trouwens hetzelfde als pinklady, altijd ná de stres een aanval. Toen ik bijvoorbeeld mijn eind presentatie voor mijn scriptie had gedaan, en ik helemaal klaar was met alles, kreeg ik een enorme migraine aanval. Hetzelfde vroeger met tentamen weken, altijd erna een migraine aanval.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.898
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan