Migraine

Te veel adrenaline (stress) zorgt voor een hogere spierspanning. Ik heb zelf een slechte houding, zit veel achter de pc ook in een slechte houding. Als ik naar de kinesist ga (of osteopaat of wie dan ook) en die maakt nek en schouders los kan ik er een hele tijd tegen, maar als het echt allemaal vast zit door dagelijks die verkeerde houding wordt het steeds erger en krijg ik ook hoofdpijnaanvallen die dagen duren. Door die verhoogde spierspanning wordt die verkeerde houding nog wat versterkt en kan ik ze ook niet meer corrigeren. Mij helpt het dus wel om het een keer of twee per jaar los te laten maken, het zou beter zijn als het niet telkens terug kwam maar ik ben nog niet zo ver dat ik zonder kan.

 
Gebruik je magnesium Pinklady? Er komt bij mij het idee op om gemberpoeder te capsuleren en bij je bed te houden in geval van nood, of lukt dat echt niet bij een migraineaanval (geen ervaring mee)?

Ik herken je verhaal Iklustvet. Toen ik op kantoor werkte had ik dit ook, en nu in mindere mate nog wel. Ben laatst naar de osteopaat geweest en die heeft alles weer goed losgemaakt. Binnenkort nog een keertje terug.

Zelf ben ik na flinke stress altijd een paar dagen uitgeput, alsof ik nachten heb doorgehaald.

 
Inderdaad, wat Sannew zegt. Na studiegerelateerde stress (tentamens, presentaties) krijg ik altijd migraine. Het is dan vaak een hele kunst om thuis te komen zonder overgeven en zodra ik thuis ben, ga ik ook direct liggen. Zelfs de kleinste slok water komt er dan uit. Dat geldt dus ook voor capsules e.d. Magnesium gebruik ik in de vorm van oxypowder. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat opgenomen wordt of alleen maar doorspoelt. Hoe dan ook durf ik niet meer magnesium te gaan gebruiken voor een belangrijke gebeurtenis. Ik loop namelijk al leeg als ik stress heb en als ik extra magnesium gebruik, wordt dat nog erger. Tijdens een tentamen kan ik dat niet gebruiken.

 
Inderdaad uitwendige magnesiumolie van Zechsal. Voorheen gebruikte ik magnesiumcitraat en daar raakte ik van aan de diarree. Met de olie kan ik sprayen wat ik wil, en er gebeurt niks op dat gebied. Misschien kun je het eens rustig testen, flink sprayen en dan kijken of je naar de wc moet. Ik slaap er iig lekker van :)

 
Er beginnen meer mensen een te vermoeden dat er een verband is tussen je darmen en migraine!

https://voedingsonderzoek.wur.nl/promi2/

En als je darmklachten hebt dan kan je vaak ook moeilijker b-vitamines opnemen, heb je je minder maagzuur en hebben bijnieren het ook moeilijker. Ik heb geen migraine maar ik zou nooit met het onderzoek mee doen ondanks de 125 euro. En ik hoef ook niet zo nodig een belangrijke bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek te leveren.

 
Gratis e-book over aarding in het engels

http://mercola.fileburst.com/PDF/EarthingBook.pdf

Volgende citaat komt uit dit boek en gaat over migraine bij lyme (p.125):

Quote:
“A dear friend who has Lyme disease used to have as many as fifteen

migraine headaches a month and now she has one or two. She went to

Arizona to visit her mom for a week. She forgot to take the sheets with

her. She had four migraines during that time. I told her she was crazy. I

wouldn’t go anywhere without my sheets."


 
Cardioloog Sinatra: coenzyme q10 (2 x 100 gram per dag) in combinatie met aarding: is een knock-out voor migraine: hij zegt dit bij 47 min 15 sec:

Sinatra zegt dat migraine net als bijv. parkinson, fybromyalgie, ME-CVS en het golfoorlogsyndroom veroorzaakt worden door dysfunctie van de mitochondrien.

Electromagnetische straling beschadigt de mitochondrien: onze energiecentrales die ATP maken.

 
Ik moeste hierdoor gelijk denken aan wat colonquixote vertelde over ATP:
Quote:
Als ATP-productie een probleem vormt, dan moet je overwegen de mitochondriale functie te ondersteunen. Dit heeft meestal te maken met de productie van vrije radicalen en dat kun je dus het best via die route benaderen.


 
@lievergezond en tanja:

dysfunctie van de mitochondriën ligt inderdaad ten grondslag aan veel klachten. Haal de energie uit een cel en hij kan niet meer functioneren. Afhankelijk van het orgaan of weefsel ontstaan dan specifieke klachten. Mitochondriën zijn relatief gevoelig voor een verhoogde vrije radicaaldruk, met andere woorden, bij een lichaam met veel toxines, waarbij de celmembranen beschadigd worden, de inflammatiepathways worden gestimuleerd en een niet herkende (subklinische) ontstekingssituatie ontstaat. In de cel zijn de mitochondriën en het mitochondriale DNA relatief kwetsbaar, waardoor mitochondriale dysfunctie kan ontstaan voor er andere pathologie ontstaat. Daar er een hoge concentratie van radicalen bestaat in de mitochondriën in verband met chemische processen van de ademhalingsketen (dus in dit geval geen pathologische maar functionele radicalen), kunnen deze bij schade aan de mito's weglekken en kan dit de vrije radicaaldruk in zulke cellen nog versterken.

In de hersenen kan dus een dergelijk subklinisch ontstekingsproces migraine veroorzaken. Er zijn echter vele andere oorzaken te bedenken: allergieën die in de hersenen tot uitdrukking komen zoals glutenallergie, andere processen die de bloedvaten in de hersenen ongunstig beïnvloeden, door samentrekking of uitzetting, dan wel een afwisseling daarvan (waarbij de stadia van migraine veroorzaakt worden door een probleem in de fysiologie en een (over)reactie van het lichaam daarop). Toxicologische, neurale (depolarisatie, neurotransmitters), vasculaire triggers, het laatste woord is er voorlopig niet over gesproken. Ik probeer altijd te zoeken naar de zwakke schakels in de stofwisseling door ook niet migraine gerelateerde verschijnselen en wetenswaardigheden er bij te betrekken. Ontgiftingsproblemen, vrije radicalen en mito's staan hoog op de lijst van gebruikelijke verdachten.

 
Quote:
Migraine lijkt iets anders te zijn dan ‘zware, aanhoudende hoofdpijn’, maar feitelijk is hoofdpijn … hoofdpijn. Het is verrassend hoe effectief een flinke dosis vitamine B3 kan zijn bij het verlichten van hoofdpijn. Combineer dit met ondersteuning van de lever en het effect is nog krachtiger. Heel vaak is er een direct verband tussen de hoofdpijn en storingen in het galsysteem … en dan doet een spoeling van de galwegen http://davidshealthcheck.com/inner-cleansing wonderen!

http://davidshealthcheck.com/migraine-2

 
For migraine one Must also consider treating with rather high doses of B Complex, Vitamin D/K2, Magnesium Citrate &/or Magnesium Glycinate.
What makes mine worse!??Dont lie in at the weekends!!! That is my downfall. MILK, cheese and cheap chocolate(brownies or anything with chocolate chips in), pickled and smoked foods, MSG. Large amounts of Carbs/Starchy food that make me sleep heavily. Creatine monohydrate really really helped my migraines quite alot. Why? Im not sure but try it. Strong, fresh, organic ground coffee. Anyone heard of the LEAKY GUT SYNDROME Linked to migraine????

A former room mate use to somewhat tease that I would have to urinate a lot during a migraine. I would just get comfortable and have to get up and get to the bathroom. When I’m at the treatment center, I ask for a room that has a bathroom in it. I had no idea that the frequent urination was connected to my migraines!!

http://www.thedailyheadache.com/2005/12/other_symptoms_.html
 
Most recently, I found that marijuana is the most reliable way to manage my pain, especially if I use it during the prodrome. Let me add that I am extremely fit (run 10 mi a week) and live with moderation, i.e., drugs are not a part of my “lifestyle.” It also gets rid of the debilitating nausea and sensitivity to light that I get. While I can still get disoriented from the migraine, it simply does not bother me. http://www.thedailyheadache.com/2005/12/other_symptoms_.html

 
My neurologists have never heard of frequent urination as a precursor of migraines, but it is the surest indication I know of that a migraine is on its way. I can easily lose 4-5 lbs. in the day before I get a migraine.

I have the facial swelling with the migraine and wasn’t aware it could do that!

If anyone hasn’t tried going gluten free as a possible remedy or help, you should try it. I’ve had migraines my whole life varying in frequency and strength. I found out I was gluten intolerant recently and as a nice surprise my migraines have almost completely gone except around my monthly cycle. But I’m happy with once a month compared to 5-30 days!

http://www.thedailyheadache.com/2005/12/other_symptoms_.html
 
Butterbur for migraines
Riboflavin / Vitamin B2 for migraines
Vitamin B6
Vitamin D and migraines
Vitamin C
Vitamin E
Magnesium for migraines
Potassium and migraines
MigreLief
Fish Oil and migraines
Co Enzyme Q10
Petadolex for migraines
Marijuana and migraines
Peppermint oil for migraines
Flax seed for migraines
Ginkgo Biloba
Teas for migraines
Feverfew and migraines
Valerian for migraines
Caffeine and migraines
Ginger root for migraines http://migraine.com/migraine-treatment/


 
Even uit eigen ervaring. Sinds ik me kan herinneren, al vanaf mijn pubertijd, heb ik vreselijke migraine aanvallen gehad. Het kwam wel vaak met mijn ongesteldheid samen of in de weekenden. Ik had ook ongelooflijk veel problemen met de ongesteldheid en veel pijn. Uiteindelijk is de baarmoeder er zo'n 5 jaar geleden eruit gemoeten omdat er een goedaardige vleesboom van 13x13 cm inzat (terwijl ik steeds op controle ging en het dus razendsnel gegroeid was).
Daarna dacht ik dat ik geen migraine meer zou hebben, maar mis gedacht.
Nu....sinds ik WAPF eet, heb ik geen migraine aanvallen meer gehad. Als er soms nog wel eens een lichtelijk aanvalletjes optreed, kan ik gewoon functioneren zonder tabletten en verdwijnt het vrij snel.
Dus ik kan beweren dat sinds mijn voedselomstelling ik geen last meer heb van migraine.
 
Het kwam wel vaak met mijn ongesteldheid samen of in de weekenden. Ik had ook ongelooflijk veel problemen met de ongesteldheid en veel pijn.

Godsgeschenk, dat van die weekenden: dat herken ik ook en ook van pijn met ongesteldheid: dat begon bij mij toen ik achter in de twintig was en werd steeds erger. Hoofdpijn in het weekend: bij mij was het een voorbode van het langzame instorten later. Het had te maken met te veel van het verkeerde werk doen voor mijn doen, die weekenden. In het begin sliep ik wat extra bij in het weekend, maar dat werd steeds erger, dat ik in het weekend gestrekt moest liggen. En ik ging ook ibuprofens gebruiken. Heel slecht, maar tegen de hoofdpijn hielp het me zeker.

Fijn dat jij nu van die ellende afbent, ikzelf trouwens zelf ook.
Ik las ook dat je met jodium bezig bent, wat in jouw geval van die vleesboom ook een uitkomst geweest was.
Toevallig dat ik er net over vernam dat jodium werkt als progesteron: iets met receptoren.

Ik hoorde gisteren van een vriendin dat ze al heel lang met migraine kampt. Haar moeder ook en haar dochter ook.
En ook die ibuprofens slikken of nog erger alsof het snoepjes zijn.
Dus ik ben info aan het zoeken waar het mee te maken kan hebben en wat kan helpen voor hen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.860
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan