Middenrifbreuk

Dirtsa

New member
Waardoor onstaat een middenrifbreuk?

Geloof niet in de reguliere bull.... omdat daar de oorzaak onbekend is maar het kan ook door bestraling na een tumor komen wat ik weet.

Wat kan je daar tegen doen met voeding ipv levenslang medicijnen daarvoor wat me absoluut niet gezond lijkt?

 
Een middenrif'breuk' is een verslapping van de spier die de toegang biedt van de slokdarm naar de maag. Deze hoort zich te sluiten bij voldoende maagzuur om te voorkomen dat het maagzuur omhoogkomt. Bij onvoldoende maagzuur sluit deze echter niet, of niet voldoende, waardoor er maagzuur wel omhoog kan komen (brandend maagzuur komt dus door TE WEINIG maagzuur). Als dit lang genoeg gebeurt wordt deze spier 'lui' en verslapt hij, de zgn. middenrifbreuk.

Wat je eraan kunt doen is zorgen dat je meer maagzuur krijgt, d.m.v.:

1. Meer zout. Zout is het enige voedingsmiddel dat rechtstreeks bijdraagt aan de aanmaak van maagzuur, omdat er chloride in zit (natriumchloride).

2. Zure dranken en voeding (appelazijn, citroensap, zure vruchten).

3. Vetten en eiwitten (hoe meer de voeding op koolhydraten is gebaseerd, hoe minder maagzuur er nodig is voor de spijsvertering, want maagzuur is specifiek ontworpen voor de vertering van eiwitmoleculen in voedsel).

4. Betaine HCL (maagzuur als supplement).

Zie ook dit artikel.

Mike

 
Deze mevrouw: Patricia Ann Hellinger (website: http://www.quasarhealing.com/ http://www.youtube.com/user/quasarhealing?feature=watch ), heeft 15 jaar rondgelopen met een middenrifbreuk en zij heeft een manier gevonden om zichzelf ervan af te helpen.

Ze zegt dat chirurgie niet helpt: het is gevaarlijk en vaak helpt het niet om de middenrifbreuk blijvend weg te krijgen (komt terug).







Deze arts van het filmpje , John Douillard, zegt dat de middenrifbreuk onstaat omdat we als konijnen oppervlakkig gaan ademen waardoor de spier van het middenrif niet genoeg gebruikt wordt.

Gevolg: maag kruipt omhoog.

Dit filmpje is een inleiding bij het filmpje hierboven van hem: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z00we_ZHVsc

Diepe ademhaling is alleen daarom al belangrijk: je longen moeten je middenrif masseren.

Hier nog twee artikelen van zijn hand over dit onderwerp: http://lifespa.com/2013/01/cool-your-heartburn/

http://lifespa.com/2013/02/heartburn-self-massage-technique/
Quote:
The problem is that most folks do not breathe well or deeply into the lower lobes of the lungs, which come in contact with the diaphragm. Due to stress, lack of exercise or yoga, and chronic mouth breathing, most people become shallow breathers.

Shallow Breathing Can Make Your Diaphragm Sticky

As a result, the diaphragm, which is a huge muscle, is rarely completely contracted and relaxed. Without deep breathing, the rib cage, which is naturally squeezing the heart and lungs, becomes rigid and cage-like over time. So instead of the rib cage breathing and massaging the lungs, heart and diaphragm 26,000 breaths per day, it becomes a rigid cage constricting the diaphragm, and the diaphragm becomes tight.

Here is the problem: When a muscle is not being fully expanded and contracted it will not pump in adequate blood supply that is needed to keep the muscle supple, elastic and functional. Soon the muscle – in this case the diaphragm – loses adequate blood flow and begins to lay down a layer of protective tissue that does not require much blood flow. This is called scar tissue or fibrous tissue and it is sticky and non-elastic.

A Sticky Diaphragm May Actually Adhere to the Stomach

Over many years of bad foods, lots of stress, little exercise and less than efficient breathing, the diaphragm may become contracted, sticky and rigid. When this happens, the stomach can be pulled up tightly to the diaphragm and even be pulled through the diaphragm, causing a hiatal hernia.


De oplossing:
Quote:
Self Hiatal Hernia or Heartburn Therapy

Lie on your back.

Slowly start breathing deeply in and out through your nose.

With your right hand, backed up with your left – drive your fingers up under the rib cage just to the left of center.

Press in and try to gently wedge your fingers up under the rib cage during each exhale. Remember to exhale as you press your fingers up and under the rib cage as if you were going up to grab the stomach which is adhered to the diaphragm.

During each inhale, as the rib cage moves up, pull the stomach – which you should have a fairly good grip on – down.

With each exhale, dig in deeper to reach up and under the rib cage.

With each inhale, pull down on the stomach, breaking the adhesion between the stomach and diaphragm.

Do this for 5-10 breaths, then slide your hands to a new section under the rib cage and repeat for 5-10 more breaths. Do this in each section across the rib cage on both sides. While the stomach is only on the left side, working the right side can help decongest the bile ducts, which is also a common cause of heartburn.

Do this technique twice a day, once in the morning and once in the evening for two weeks, until soreness in the area goes away.


Extra tips:
Quote:
1. Nasal Breathing exercise to activate the lower lobes of the lungs and full respiratory capacity. Read: Body, Mind and Sport.

2. Perform the Sun Salutation 2x/day for 10-15 minutes each with deep coordinated breathing. How to do Sun Salutations

3. Sleep with a small pillow between the mattress and box spring, raising the head of the bed up 1-2 inches to reverse any acid reflux into the esophagus.

4. Read and apply heartburn techniques from Part I in this series. This mechanical technique is typically most effective when combined with the appropriate herbal and dietary strategy.


 
Quote:
Hellinger has found that a hiatal hernia mimics thousands of symptomatic effects and diseases, such as:chronic fatigue syndrome, heart attack, depression, dementia, loss of memory, Alzheimers disease and thyroid problems. Suffering from any one of these dysfunctional problems could very well be the cause from a simple hiatal hernia that is easily healed by a holistic, non-invasive self-help procedure that is proven and guaranteed safe and effective. Its safe for all ages, from infants to seniors.

http://lifestyleinfo.eu/recognized-self-help-advocate-patricia-hellinger-offering-seminar-on-hiatal-hernia,news.html

 
Quote:
2. Zure dranken en voeding (appelazijn, citroensap, zure vruchten).


Ik zit al heel lang met het idee dat als je zure dingen gaat consumeren om een beetje je maagzuur te imiteren, dat je lichaam dan juist zelf minder aanmaakt? Net als melatonine slikken zegmaar

 
hoi Gadsie, tja, niet alle maagzuurbrandproblemen komen mogelijk/kennelijk voort uit een tekort aan maagzuur.

In dit verband komt ook de relatie middenrifbreuk-zuurbranden om de hoek kijken - en dan kom je er inderdaad niet meer met de maagzuuraanvullingen Gadsie:

Quote:
A hiatal hernia is when a small part of the stomach herniates or squeezes above the diaphragm, causing chronic reflux and indigestion that typically does not respond well to the therapies I described in Part I of this series on heartburn. http://lifespa.com/2013/01/cool-your-heartburn/

http://lifespa.com/2013/02/heartburn-self-massage-technique/

Dat dit euvel mij ook dwars zou kunnen zitten, is voor mij in elk geval sinds kort een eye-opener, om niet te zeggen een verbluffend inzicht waarmee ik sinds 2 dagen aan de slag ben gegaan (met name met de simpele massagetechnieken van Hellinger en Douillard).

Ik kamp al 6 jaar dag in dag uit met pijn onder mijn linkerribbenkast en nu ineens lijkt er een kwartje te vallen inclusief een oplossing waar ik gelukkig ook nog eens geen enkele dokter voor nodig heb (kijk daar houden wij van!).

Het schijnt dat je na 14-30 dagen de maag losmasseren van het middenrif resultaat kunt verwachten.

Dus ik kan er nog weinig van zeggen na een avondje en ochtendje maagmassage en een dag bewust diep in- en uitademen om mijn middenrifspieren de kost te geven.

Het zou wel wat zijn zeg, om niet te zeggen de bak van de eeuw als dit koude kunstje mij ineens weer back on track krijgt.

 
Ik ben heel benieuwd naar wat je met die massages gaat bereiken Mike ! Houd je ons op de hoogte ?

 
oooh oeps ........ Lievergezond bedoelde ik ...... hihi wel gemakkelijk ik kan natuurlijk zeggen dat dit de brainfog is door de bijnieruitputting ..... -:)

 
hoi Zonne, ik hou je zeker op de hoogte! Ondertussen masseer ik gewoon door. Ik las wel al een getuigenis van iemand die na een maand masseren niet van zijn klachten af was jammer genoeg. Maar toevallig heb ik ook al weer van twee andere getuigenissen vernomen uit de tweede hand waar het wel effect had. Dus er is hoop. Zie ook onderstaand wat duidt op het genezend vermogen van de mens.
Quote:
Volgens [mijn huisarts] kan de breuk vanzelf dichtgroeien, het is een spier zegt hij, daar komen scheuren in en die kunnen ook weer dicht.

http://www.medischforum.nl/onderwerp/2624/100/

Hier nog een link van Bee hierover: http://www.healingnaturallybybee.com/articles/massage3.php

Bee zegt dat je je ileocecal valve ("valvula coli":een darmklepje in de dikke darm) eerst een week moet masseren voor je met je maag aan de slag gaat: hier een willekeurige youtube-presentaties van hoe je dat doet:

 
heb sinds 3 maanden te horen gekregen dat ik een middenrifbreuk heb ben nu sinds een maand aan de betaine hcl 2x daags en ik drink sole ook 2x per dag daarnaast de supplementen die gezegd worden nu moet ik zeggen dat ik daar wel goed op reageer alleen mijn stem klinkt wat rauwig komt dit misschien door het maagzuur en hoe kan ik dit nog voorkomen? vr, gr. cozy

 
Gerardus, ik zou zeggen: kijk eens naar de tips boven je eigen bericht.

Massage is volgens ervaringsdeskundigen een goede manier om er zelfs vanaf te komen.

 
Hallo lievergezond, gadsie en gerardus,

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met bovengenoemde maatregelen?

 
@gerardus01.

Grappig dat je dat zegt van je stem die rauwig klinkt.

Ik was laatst bij een arts die mij verder niet eerder had ontmoet en die zei dat hij aan mijn stem hoorde dat ik last van de (trage) schildklier had.

Ik heb een vrij hoge stem en kan redelijk hoog zingen en nog nooit heeft iemand daar iets van gezegd. Was dus een opvallende opmerking van die arts.

Dus: heb je iets aan je schildklier? Te traag misschien?

 
Quote:
1. Meer zout. Zout is het enige voedingsmiddel dat rechtstreeks bijdraagt aan de aanmaak van maagzuur, omdat er chloride in zit (natriumchloride).

2. Zure dranken en voeding (appelazijn, citroensap, zure vruchten).

3. Vetten en eiwitten (hoe meer de voeding op koolhydraten is gebaseerd, hoe minder maagzuur er nodig is voor de spijsvertering, want maagzuur is specifiek ontworpen voor de vertering van eiwitmoleculen in voedsel).

4. Betaine HCL (maagzuur als supplement).


Ik heb bijnieruitputting, te weinig maagzuur en een lekke darm.

Wat mij opvalt is dat ik juist intolerant(bloed onderzoek laten doen) ben voor producten die het maagzuur stimuleren zoals azijn en citrus vruchten.

Is dit toeval of kan iemand dit verklaren?

 
@codexx,

is zo'n bloedonderzoek dan leidend? Ik bedoel, daar komt een intolerantie uit maar heb je het wel geprobeerd, kun je er wel of niet tegen om appelazijn en/of citroensap tot je te nemen. Je kunt het gewoon uitproberen toch?

Lia

 
Hoi Rotterdam, ik ben er op een gegeven moment mee gestopt (stom misschien!) met mezelf regelmatig masseren al had het toch wel enig effect.

Ik denk nu toch dat ik puur een luie of spastische darm heb en niet iets met mijn maag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.741
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan