Medicijnen

simone

New member
Hoe denken jullie over reguliere medicijnen bij reguliere artsten? Het is toch synthetisch/chemisch dus het lijkt me dat het beter is om het zo veel mogelijk te vermijden.

Je kunt in principe een standaard pakket homeopathische of biologische medicijnen thuis opslaan en buiten de goede voeding deze als je een keer hoofdpijn of iets hebt nemen ipv paracetamol wat echt rotzooi is.

Het is schrikwekbarend om al die programma's op t.v. te zien met obesitas en wat voor een eet adviezen ze krijgen wat naar mijn mening echt maar dan echt super ongezond is en daan maar hopen dat je nooit in het ziekenhuis beland en met spoed opgenomen wordt omdat je dan geen keus hebt, krijg je ook weer heel veel rotzooi in je lichaam wat ook heel lang in je lichaam blijft net als vaccins.

Of als je bij een programma als Holland's got talent of wat dan ook komt worden mensen door visagisten (hoop dat ik het goed schrijf) opgemaakt met alle gifstoffen erin. Dat bevordert de gezondheid zeer zeker niet en dan hebben we het niet eens over al die mensen in de showbizz die jarenlang extreem veel rotzooi gebruiken.

Vraag me af hoe sommige mensen die helemaal bio organic leven dat dan aanpakken met medicijnen, artsbezoek, ziekenhuizen en showbizz.

Denk gooi het even in de groep om wat reacties te krijgen.

 
Ik ben door schade en schande wijzer geworden...reguliere artsen zijn naar mijn idee vooral nog een doorgeefluik voor de medicijnen, waar grof geld aan verdiend wordt.

Er wordt geen of nauwelijks onderzoek gedaan naar oorzaken. Maar ook niet naar de werking van medicijnen als ze eenmaal op de markt zijn.

Veel medicijnen hebben zeer ernstige bijwerkingen, waarvoor weer andere medicijnen worden gegeven, vandaar dat velen wel 5/6 of nog veel meer medicijnen per dag gebruiken.

Vorige week stukje in het nieuwes: pharma neemt bepaalde medicijnen uit de markt omdat er niet genoeg meer aan wordt verdiend...dit zegt alles, niet de werking is belangrijk, maar het verdienen aan de medicijnen staat voorop.

Artsen worden niet meer opgeleid om diagnose goed te stellen, en krijgen er ook niet meer de tijd voor.

Artsen die dit wel doen, vaak natuurartsen/orthomoleculair artsen/homeopaathen worden in de hoek gezet als kwakzalvers.

Je begrijpt het al: ik gebruik geen medicijnen. Ook niet voor mijn MS, ook nooit gedaan trouwens. Helaas wordt dit gedrag niet gewaardeerd door de meeste artsen en zeker niet door de zorgverzekering. Ik kost uiteindelijk veel minder dan patient die wel braaf de voorgeschreven medicatie gebruikt, maar ik wordt gestraft door alles zef te moeten betalen( voornamelijk).

 
Het probleem is dat je het geloof in chemische medicijnen als redmiddel overal om je heen hoort. De overtuiging: "medicijnen genezen mij als ik ziek ben" zit diepgeworteld in de meeste mensen. Ik merk het ook aan mezelf, het is een hardnekkige overtuiging. Zelfs nu ik rationeel weet dat er grote vraagtekens bij chemische medicijnen te zetten zijn. Het vertrouwen in de natuur daarentegen is erg klein tegenwoordig... Misschien dat bijvoorbeeld de werkwijze van de farmaceutische industrie bekender moet worden om mensen het te laten inzien.

 
Gewoon even doorvragen bij de arts, wat verwacht hij, wat weet hij van de medicijnen. Hoe doen andere patienten het op deze medicijnen, wat zijn de bijwerkingen.

Waarom schrijft hij deze medicijnen voor, wat denkt hij wat de oorzaak is van je ziekte.

Lees patientenverhalen die dezelfde medicijnen gebruiken, wordt je meestal echt niet vrolijk van.

Gebruik vooral je gezonde!!! verstand.

Mijn geprek bij neuroloog ging als volgt: Helaas ( na 2 jaar onderzoeken en niet luisteren) gaan wij ervan uit dat je progressieve MS hebt, wij weten nog steeds niet wat MS is....eigenlijk heb ik je niets te bieden...maar ik wil je wel opnemen voor een prednisonkuur van 5 tot 8 dagen...om mee te beginnen.

Alles in mijn lijf ging op verzet, ik ben dus gaan lezen/mijn gevoel gevolgd en heb dus geen medicijnen gebruikt. En aangezien mijn neuroloog hier geen begrip voor kon opbrengen heb ik ook andere neuroloog gezocht.

 
Mijn tip: farma's krijgen alleen nog betaald als mensen genezen door hun medicijnen, of op zijn minst sterk verbeteren. Bij bijwerkingen moeten farma's vergoeding geven aan de patient. Ik vermoed dat dan het overgrote deel van de medicijnen van de markt gehaald moet worden.

Artsen/ziekenhuizen/farma's zijn gebaat bij zoveel mogelijk zieke mensen. Fout dus...er mag alleen nog verdiend worden aan gezonde mensen. Artsen moeten baat hebben bij zoveel mogelijk gezonde mensen.

 
Komt er dus op neer,als ik t hier zo lees,dat niemand hier aan chemische AB gaan...waardoor regulier in principe ook niet echt meer iets te bieden heeft dan.

Laat ik dan het volgende vragen: Vinden jullie het dan niet schandalig dat we wel allemaal verplicht zijn een ziektekostenverzekering te hebben en maandelijks eigenlijk bakken met geld weg te gooien?! Dit frustreert mij soms best wel,want voor t geld dat ik maandelijks betaal aan verzekering zou ik ook mn therapeuten kunnen betalen die maar klein gedeelte worden vergoed. (want zo slinks zijn ze wel,om alternatief steeds meer te schrappen qua vergoedingen)

 
Quote:
Vinden jullie het dan niet schandalig dat we wel allemaal verplicht zijn een ziektekostenverzekering te hebben en maandelijks eigenlijk bakken met geld weg te gooien?!


Het schijnt dat 150.000 mensen per jaar onverzekerd rondlopen (ziektekosten). Dat hoorde ik iemand vermanend zeggen. Wat een grote schande zeg, poeh poeh nou nou. Ik dacht toen: het kan dus gewoon kennelijk.

 
Hebben die homeopathische bedrijven zoals Avogel, Aov, heel en VSM dan niet zo veel macht omdat dat toch wel grote bedrijven zijn die toch wel wat produceren dacht ik.

Zij moeten toch ook steeds meer invloed kunnen uitoefenen?

Homeopathische of biologische medicijnen zijn naar mijn mening toch altijd beter als die laboratorium medicijnen die chemisch synthetisch zijn.

Als we in een echt democratisch maatschappij zouden leven komt van het Grieks demos=volk cratie=kiezen dan zouden we toch zelf mogen kiezen wat we nemen zonder onderscheid in kosten te maken.Nee de gewone medicijnen worden grotendeels vergoed maar de alternatieven steeds minder en zijn ook duurder.

De ziektekosten verzekeraars sluiten allemaal een deal met de medicijn producenten lijkt mij.

Wat we eten wordt zowiezo ook al bepaald door de multinationals die een paar grote ketens in de wereld hebben en alles op tv promoten zodat de consument het gelooft en dat koopt. Streekproducten hebben het heel moeilijk.

Het wordt een grote eenheidsworst en als je anders bent als de massa kijken ze je raar aan want dan ben je niet normaal.

Denk je bij de concurrent iets te kopen blijkt dat ook weer een onderdeel van een of andere multinational te zijn net zoals bij auto's heeft Ford en VW heel veel merken dus maakt niet uit wat je koopt je koopt toch weer in principe hetzelfde alleen houd je jezelf voor de gek.

Moderne kapitalistische communisme, heeft niets met democratie te maken maar ja dit forum gaat niet over politiek en ik zal er ook over ophouden.

Waar waren we gebleven, oh ja over medicijnen.

Als we zo gezond mogelijk proberen te eten voor zover het mogelijk is hebben we zo min mogelijk medicijnen nodig.

 
Dat is inderdaad het boze plan, Haluk. We worden OPZETTELIJK richting reguliere geneesKNUDDE gestuurd i.p.v. alternatieve geneesKUNST. Het is totale onzin dat de premies jaarlijks worden verhoogd omdat de zorgverzekeraars verlies lijden en moeten bezuinigen. Ze maken WOEKERWINSTEN en we zijn systematisch naar een Amerikaans systeem toe aan het werken dat de zorg nu al onbetaalbaar maakt voor een groeiende groep mensen.

De Amerikanen zien de bui al hangen met 'Obamacare', de verplichte ziektezorg van Obama. Er lopen heel veel onverzekerde Amerikanen rond en die hebben een probleem als ze in het ziekenhuis belanden vanwege de torenhoge rekeningen (hele gezinnen worden hierdoor dakloos), maar toch is er veel weerstand tegen wat de Amerikanen 'socialized medicine' noemen, het stelsel dat wij hebben waarbij je bij wet verplicht bent om maandelijks zorgpremie te betalen. Zij zien dat als communisme. Vaak lachen wij hier om en denken dat Amerikanen op elke hoek van de straat communisten zien, maar als je goed kijkt naar het stelsel dat wij hebben en de kenmerken van het communisme kom je tot dezelfde conclusie, althans ik wel.

Wat dit stelsel doet is die mensen die werkelijk met hun gezondheid bezig zijn BESTRAFFEN door verplicht te stellen dat we allemaal meebetalen aan iets waar we misschien wel helemaal niet achter staan en ook niet willen sponsoren. Het stelsel is o.a. zo duur vanwege peperdure chemobehandelingen en radiotherapie voor kanker en het gebruik van radioactieve isotopen die in Petten worden geproduceerd. Wat heeft straling trouwens met gezondheid te maken? Stel jezelf deze vraag eens als je weer je magnetron aanzet voor een opwarmhap.

Dit moeten wij medefinancieren vanuit het oogpunt van 'solidariteit' zodat iedereen een beroep kan doen op dit volkomen toxische systeem. Wist je dat doodsoorzaak nr. 1 een verschijnsel is dat 'iatrogenie' wordt genoemd? Dit betekent 'dood door doktoren'! Je leest het goed, doktoren zijn doodsoorzaak nr. 1! Westerse medicatie is lichaamsvreemd en wordt door het lichaam gezien als gif. Hoe kan vergiftiging nou leiden tot een betere gezondheid?

Ik heb het vaker gezegd, de moderne geneesknudde komt neer op hakken, snijden, branden en vergiftigen. Als ik hier niet aan mee wil betalen, beland ik in de bak, leggen ze beslag op mijn bankrekening, etc. En op Prinsjesdag is alweer de volgende verhoging van de zorgpremie aangekondigd! Als wij zo doorgaan gaat onze economie failliet aan de zorg! Vergeet Griekenland, het zijn de zorgverzekeraars die ons nekken!

Dit is criminaliteit van de eerste orde en ik geef die Amerikanen groot gelijk dat ze dit niet willen. Overigens heeft het Hooggerechtshof daar Obamacare ook ongrondwettelijk verklaard, dus hij is een knappe jongen als hij dat nog doorgevoerd gaat krijgen. Ik vraag me ook wel eens af hoe grondwettelijk ons zorgstelsel, de Nederlandse bank, inkomstenbelasting en andere dubieuze praktijken eigenlijk wel zijn. Zijn er toevallig juristen die meelezen?

Mike

 
Het schijnt dat 150.000 mensen per jaar onverzekerd rondlopen (ziektekosten). Dat hoorde ik iemand vermanend zeggen. Wat een grote schande zeg, poeh poeh nou nou. Ik dacht toen: het kan dus gewoon kennelijk.

Het broertje van een van mn voormalige vrienden heeft ook jarenlang onverzekerd gelopen,omdat hij het niet kon betalen in zn schoolperiode. Toen ie na zn school,zich ergens ging aanmelden hing hem idd een fikse boete boven het hoofd van een paar duizend euro....uiteindelijk na veel juridisch gedoe is hij er nog vrij goed vanaf gekomen.

Maar ja...twijfel de laatste tijd steeds meer of t voor komend jaar niet gewoon t voordeligst is om t bij basisverzekering te houden en geen aanvulling meer...want ze verzinnen telkens wel iets om niet en/of gedeeltelijk uit te keren.

 
Wat ons betreft hoeven wij ook geen verzekering.

De enige, hoge, kosten die we hebben gehad zijn tandartskosten (implantaten) en daar waren we niet voor verzekerd.

En omdat je er niet onderuit komt hebben we gekozen voor de goedkoopste zorgverzekering: http://www.anderzorg.nl/

Als je daar kiest voor het basispakket ben je echt goedkoop uit.

Het scheelde heel veel met onze oude verzekering zeker het bekijken en rekenen waard.

Van dat geld kunnen we lekker veel volwaardige voeding kopen en andere leuke dingen doen.

 
Ik ben op zich absoluut niet tegen een solidaire verzekering, gezonden betalen voor zieken. Maar wel dat zij bepalen wat goed voor mij is, welke medicijnen ik moet gebruiken, in welk ziekenhuis ik geopereerd mag worden, naar welke fysio ik mag etc.

En dat structureel de alternatieve zorg in de hoek getrapt wordt.

De politiek heeft de mond vol over vrijheid. Maar wat gezondheid betreft zijn zorgverzekeringen inmiddels bijna een dictatuur.

 
Quote:
De politiek heeft de mond vol over vrijheid. Maar wat gezondheid betreft zijn zorgverzekeringen inmiddels bijna een dictatuur.


Communisme dus. Dictatuur in een 'sociaal' jasje. Die Amerikanen zijn zo gek nog niet.

Mike

 
In een uitzending van gezondheidradio van Henk Mutsaers met Mike Donkers ging het over Iatrogenese: dood door artsen: doodsoorzaak no. 1 in de VS:

http://www.ourcivilisation.com/medicine/usamed.htm

http://www.uitdaging.net/gezond/nummer_1_gevaar_gezondheid.html

&feature=player_embedded

Het artikel op uitdaging.net zegt hierover o.a. het volgende:

Quote:
"Volgens conservatieve schattingen die gepubliceerd zijn in The Journal of the American Medical Association is iatroginese de op twee na voornaamste doodsoorzaak in Amerika. Ruim 120.000 mensen per jaar sterven aan de nadelige gevolgen van voorgeschreven medicatie. Vorig jaar kwam echter een studie, die gebaseerd was op de resultaten van een overzicht van overheidsstatistieken van de laatste tien jaar, op de proppen met nog somberdere cijfers. Die studie concludeerde dat iatroginese daadwerkelijk de hoofdoorzaak is van sterfte in de Verenigde Staten en dat nadelige reacties op voorgeschreven medicatie verantwoordelijk zijn voor ruim 300.000 doden per jaar."


Hier een artikel over als artsen staken, dan sterven er minder mensen (zoals in Israel gebeurde: 50% minder doden): http://nl.odemagazine.com/doc/0017/als-artsen-staken-sterven-er-minder-mensen/

Quote:
In 1973 staakten de artsen in Israël gedurende een maand; in die maand daalde het sterftecijfer met 50 procent. Een paar jaar later zorgde een artsenstaking van twee maanden in Bogota, de hoofdstad van Columbia, voor een daling van het sterftecijfer met 35 procent. En tijdens een 'langzaamaan-actie' van doktoren in Los Angeles - in protest tegen de sterke stijging van de premies voor aansprakelijkheidsverzekeringen -liep het aantal sterfgevallen met 18 procent terug. Toen de artsen weer volledig aan het werk gingen, bereikte het sterftecijfer onmiddellijk het oude niveau.


 
Wij zijn ook via Anderzorg verzekerd, maar zowel ons gezin als familie van mij schrappen vanaf komend jaar alle extra verzekeringen.

1) Je eigen risico wordt zo hoog dat je sowieso heel veel zelf moet betalen. Je kunt dus beter sparen voor een alternatieve arts dan er een dure verzekering voor nemen en alsnog zelf een flink deel moeten ophoesten.

2) Alles wat vergoed wordt door de zelf betaalde!! extra/aanvullende verzekering, kun je NIET meer als buitengewone ziektekosten aftrekken. Dan snij je jezelf dus twee keer in de vingers, want hogere aftrekpost is lager inkomen, hogere huurtoeslag, etc.

 
Zo heb ik dat dit jaar ook gedaan, en alle aanvullingen eraf. Daarbij heb ik mijn eigen risico verhoogd tot het maximale (moet je wel een spaarpotje hebben) omdat wat ik uitgaf aan poliskosten al jaren meer is dan wat ik uitgaf aan daadwerkelijke ziektekosten. Zelfs nu ik 800 euro per jaar betaal. En voor die 800 euro krijg ik helemaal niets! Het is simpelweg diefstal.

Hilda

 
http://www.diabetesfonds.nl/faq/kun-je-van-prednison-diabetes-krijgen

Quote:
Kun je van prednison diabetes krijgen?

Ja. Bepaalde soorten ontstekingsremmende medicijnen, waaronder prednison, kunnen als bijwerking diabetes hebben. Dat heet met een moeilijk woord 'steroïd-geïnduceerde' diabetes. Ruim twee op de tien mensen die deze medicijnen gebruiken, krijgen daardoor diabetes. Dat komt vooral doordat het lichaam door de medicijnen minder goed reageert op het hormoon insuline. En insuline heb je nodig om de bloedsuikerspiegel in balans te houden. Diabetes die is gekomen door prednison gaat soms weer over na afloop van de prednison-kuur, maar het kan ook blijven.


Vertelt de dokter dit er altijd bij? Eenvijfde deel van de prednisongebruikers heeft last van diabetes als bijwerking van prednison. Is dat niet heel veel?!

 
Dat vind ik heel veel en dat met zo'n levens veranderende bijwerking.

 
Valt het niemand op dat tegenwoordig bijna alles aan diabetes wordt gelinkt? Let er maar eens op.

Alles wordt uit de kast gehaald lijkt het wel om de ware oorzaak van diabetes maar niet te hoeven toegeven, namelijk overmatig gebruik van (artificiele)suikers, koolhydraten en bewerkt voedsel.

 
Ja Kavana, dat vind ik nou ook!

En dan als je die diabetes gekregen hebt na inname van de prednison en je gaat verhaal halen, dan zegt men: ja het stond toch in de bijsluiter?!

Maar dan nog, het stond in de bijsluiter, maar artsen schrijven die middelen dus wel voor!

Ook als ze niet weten wat er aan de hand is met iemand.

Pas ook nog iemand op deze site: men wist niet precies wat iemand scheelde en toen ging men prednison voorschrijven.

Die persoon weigerde dat en die werd zelfs met rechtzaken gedreigd!

https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellenen-opzoek-naar-kennis-of-advies

Gisteravond was er bij Tros Radar een hetze tegen de zwarte zalf die wordt gebruikt bij huidkanker.

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/03-09-2012/wonderzalf/?tx_comments_pi1[page]=3

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/tros-radar-vanavond-zwarte-zalf-zwart-gemaakt/

www.zwartezalf.com

http://blacksalveinfo.com/

Vroeger werd deze zwarte zalf vrijelijk verkocht bij apotheken, dat weet ik nog heel goed, volgens mij heb ik die hier thuis zelfs nog staan in mijn medicijnenkastje: als een wond te ver heen was, dan gebruikte ik de zwarte zalf en dan ging die kloppen als een zweer en dan kwamm het weer goed.

En in die uitzending van Tros Radar zegt iemand op een gegeven moment: van chemo weten we tenminste de werking (ja bijwerking dood!) maar van dit middel, te weten zwarte zalf, weten we dat niet.

We weten de werking van chemo zo goed dat men inmiddels chemo-onderzoekers in ruimtepakken hult: http://www.argusoog.org/chemo-onderzoekers-dragen-ruimtepakken-om-zichzelf-te-beschermen/

En moet je weten die zwarte zalf is grotendeels op kruidenbasis.

Dat is haast geen vergelijking van zichzelf al niet.

Maar als men kennelijk de werking weet, ook al is het de dood, dan kan men alles verkopen!

Punt is dat niemand zoveel geld wil steken in onderzoek naar kruiden als men geld wil steken in onderzoek naar synthetische en andere ¨medicijnen¨ zoals vaccins die ons juist kapot maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan