Medicijnen


Quote:
Take Your Medicine

Uploaded on Mar 6, 2010

One Flew Over the Cuckoo's Nest


Quote:
¨But I dont like taking something if I dont know what it is¨



Quote:
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) - Jim's Medication


 
Pfft ik wilde dat ik dit geleerd had op school!

Inmiddels ben ik er wel van overtuigd hoeveel troep er in medicijnen zit en hoe weinig artsen eigenlijk weten.

Helaas is dat pas na talloze antibiotica kuren,coistericeden injecties en neusspray,anti schimmel middelen die zeer belastend zijn voor je lever grr..

 
Hoi L-Lady, het is nooit te laat om te leren toch?

Ik heb ook al die vaccinaties gehad die ik vroeger kon krijgen in mijn lijf zitten.

En ik heb die corticosteroide zalf gebruikt op mijn arm tegen de eczeem (maakt de huid permanent dunner en haalt pigment ook weg) en ik heb antibioticakuren geslikt en ik heb de anticonceptiepil geslikt (verdorie) 6 jaar lang tot ik met iemand een essay schreef over de relatie tussen de anticonceptiepil en borstkanker (het onderwerp was gekozen door die ander: ik viel zowat van mijn stoel van de verwondering).

Ik was gelijk genezen toen, maar dat was dus ook pas na 6 jaar die pil slikken en geen relatie leggen met de vele blaasontstekingen die elkaar in die tijd opvolgden.

Geen arts die me wees op de relatie tussen de blaasontstekingen en de pil in die tijd.

Tja, wat een sufkonten of misschien is er een beter woord voor het onrecht van die pillenbedriegers.

 
De pil en blaasontstekingen, wat een ramp. Suf dat ik het verband eigenlijk niet zelf heb gelegd tot ik dit nu lees Lievergezond (terwijl ik de candida etc. er wel mee in verband bracht). Flinke hoeveelheid ABkuren gehad ook, en 8 jaar aan de pil, holadiee. Nooit een huisarts naar gekraaid. Ik heb jarenlang last van die BO's gehad, en ook van candidainfecties. Bizar toch, dat je als meisje (ik begon vroeg met de pil) zoveel ellende moet doorstaan en schaamte (voor de candida), terwijl het makkelijk voorkomen had kunnen worden.

 
San, die schaamte ken ik ook.

Want de artsen zeggen alleen dat het aan de sex ligt dat je die blaasontstekingen krijgt.

Wat een bedrog.

En die schaamte is killing: het maakt dat je niet meer verder nadenkt.

Echt een goed wapen van de artsen: je wijzen op de sex als oorzaak van de blaasontstekingen.

En dan krijg je van die paardemiddelen mee (antibioticakuren) die de schimmelculturen nog verder helpen doorgroeien in de toch al fragiele darmflora.

 
Erg he, Lievergezond. Ik zie mezelf nog bij de dokter zitten met de candidainfectie. Er werd zeer raar op gereageerd, kan er een heel verhaal over typen maar dat doe ik maar niet. Schaamte is een sterk wapen. Ook binnen relaties schaamde ik me, altijd pijn aan de blaas en vaak moest ik afhaken omdat ik weer een ontsteking had. Er was "altijd wat".

Maar: we zitten nu mooi op de goede weg, en kunnen alleen maar gezonder worden. Voor hetzelfde geld hadden we nu nog de pil geslikt, meer ABkuren genomen en nog meer ellende gehad.

 
Nou San, ik heb ook zo van die schaamteverhalen.

Ik had een seksueel gefrustreerde huisarts die -in het bijzijn van mijn vader nota bene- bleef benadrukken dat ik die ziekte van pfeiffer perse van zoenen gehad moest hebben.

Ik was 13 jaar en ik wist zeker waar het van gekomen was: ik was voor het eerst stiekem uit geweest met een vriendinnetje en er was een flesje bier van mond tot mond gegaan in een vrij grote groep.

Pfeiffer kun je ook via glaswerk overdragen, had ik ook al in de medische vraagbaak gelezen die ik had zitten doorspitten bij ons thuis.

Maar niets hoor, moest die arts me inwrijven: dat was van zoenen gekomen en van niets anders.

Op je 13e liggen die dingen toch anders dan als je al wat ouder bent.

En later diezelfde arts weer: toen had ik vergeten een tampon eruit te halen (maar ik wist niet dat dat het euvel was destijds).

En dat ging dus van kwaad tot erger, maar ik wist niet waarom.

Ik weer naar die arts en weet je wat hij zei?

Hij voelde aan mijn buik en hij zei: je bent zwanger (dus geen vraag maar een constatering).

En weet je wat ik van hem meekreeg?

Anticandidaspul!

Wat een psychopaat zeg als je zo met je patientes meent te moeten omgaan als mannelijke arts zijnde.

Om het maar even ongenuanceerd uit te drukken: ik poep op die beroepsgroep al geloof ik zeker dat er mensen tussen zitten die het goed voor hebben nog met de mensheid.

En ik zie heus wel dat artsen zelf verschrikkelijk worden gepiepeld en bewust tegen patienten opgezet worden, maar dan nog: wie leent zich voor zoveel onrecht?

Dat moet ook een beetje in je zitten.

 
Wat een rotverhaal zeg van die arts. Ook fijn dat hij daar op bleef doorhameren waar je vader bij was. Het is ook wel een ouderwetse inslag, zo van: de dokter weet het allemaal en heeft autoriteit. Helaas gebeurt het nog maar al te vaak dat huisartsen zo handelen. En zwanger? Wat een kolder zeg! En dan toch iets tegen candida meegeven? Vaak weten ze precies tegen wie ze het moeten zeggen, tegen jonge kinderen want die hebben geen weerwoord. Je durfde waarschijnlijk ook niet verder te vragen denk ik? Inderdaad een psychopaat, te gek voor woorden. Heb je alle moed verzameld er naar toe te gaan, word je zo behandeld.

In het dorp waar ik vroeger woonde had ik een fijne huisarts, maar na ettelijke verhuizingen heb ik nooit meer een prettige gevonden. Inmiddels heb ik er wel een die niet happig is op het uitschrijven van medicijnen en vrij jong is, dat scheelt iets.

 
Hier in dit topic wordt dan wel gesproken over liever onverzekerd rondlopen. Daar ben ik het dan toch niet mee eens. Om een antibioticakuur hoor je mij niet vragen bij de huisarts. Alle andere pilletjes en middeltjes mag hij ook lekker in zijn kast houden. Toch zijn er situaties denkbaar dat reguliere geneeskunde superieur is.

Voor een voorbeeld kan ik dicht bij mijzelf blijven. In mijn jeugd heb ik eens een verkeersongeluk meegemaakt. Ik zal niet in details treden, maar zonder de operaties die ik ondergaan heb had ik nooit meer kunnen lopen. Nu ben ik juist zo goed geholpen dat ik niet eens meer merk dat het ooit gebeurd is. Voor de ziekenhuisrekening had iemand met een modaal inkomen zeker een jaar moeten werken. Op die momenten ben je toch blij dat je goed verzekerd bent.

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er heel veel dingen binnen de reguliere geneeskunde verkeerd worden aangepakt; dat wanneer mensen fatsoenlijk voor zichzelf zorgen een groot deel van de zorg niet nodig is. De premie van je verzekering zou een fractie zijn van wat het nu is. Maar onverzekerd rondlopen zal je mij nooit zien doen.

 
Hamster, ik vind de chirurgie mbt hersteloperaties, botbreuken, reconstructies etc heel knap en daarvoor verzeker ik mij graag. Inderdaad, wat zou die kosten kunnen als iedereen alleen daarvoor geholpen hoefde te worden.

 
De westerse geneeskunde is briljant in dit soort dingen. Artsen zijn goede 'monteurs', maar slechte helers.

Mike

 
Er zit maar 1 vorm van jodium in, kaliumjodide. Ik mis de gewone jodium. Verder is de best opneembare variant van zink: zinkpicolaat.

Mike

 
Jemig Lievergezond..door jouw berichtje leg ik nu pas de link tussen het pilgebruik en blaasontsteking...

Ik ben ook op mijn 13e de pil gaan slikken vanwege zeer heftige menstruaties waar ik echt 3 dagen goed ziek van was...daarna kreeg ik in mijn puberteit ook blaasonstekingen..en dus ook de ziekte van reclus {masthopatie} wat ik achteraf ook aan de pil wijt..maar waarvoor ik dus behandeld ben met coistericiden.Ook begonnen er daarna depressies...ook door de pil..

Ben op mijn 18e gestopt met die pil maar op mn 22e weer begonnen {stom van me maar huisarts keek niet verder dan dr neus lang was} en ik kreeg onregelmatige menstruaties en vermoedelijk had ik toen al schildklierproblemen.

Sjonge jonge wat een ellende van zo'n stom medicijn zeg!

 
Hamster:ben het trouwens met je eens,voor sommige dingen heb je wel echt artsen nodig..en niet alles is slecht wbt het ziekenhuis.Maar de meeste medicijnen helaas wel..en andere oplossingen kennen ze niet echt.

 
bij mij was het ook zo, de pil en blaasontsteking, en werd ook gezegd door de sex.

Ik heb ruim 9 jaar de pil gebruikt, daarna een rode hond vaccin, daarna een miskraam, jaar later een zoon (6 weken te vroeg), 14 maanden later een dochter, 10 maanden later trombosebeen en half jaar later een hersenbloeding. Tegelijk met onze dochter die toen erg ziek werd na BMR vaccinatie en epilepsie, autisme en ernstige achterstand ontwikkelde.

De trombose en de hersenbloeding zie ik beiden als uitvloeisel van de pil.

 
hoi San, ik heb ook mezelf neergelegd bij een supoptimale huisarts die er nog net mee door kan vergeleken met voorgangers. Deze is in elk geval pro-natuurgeneeskunde, maar goed, dan nog schrijft hij net zo makkelijk antibiotica voor of weet ik wat.

 
Mike, over kalium-jodide. Welk is gewone jodium dan? Weet je een middel

met gewone jodium erin?

Mijn probleem ook is mijn hoofdpijnen. En die gaan alleen maar weg met

kalium (-citraat) suplemmenten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.717
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan