Medicijnen

@Lievergezond:
Je link pakt een meetmoment na de studie. Een meetmoment ervoor was leuker geweest en vooral de vergelijking.
Een geneeskundestudie is maar beperkt wetenschappelijk, het is meer een beroepsopleiding.
Waar ik op doel is dat het systeem van opleidingen verrot is, niet de personen die erin gestopt worden als ze van het VWO afkomen.

Het systeem en de individuele personen los van elkaar zien is lastig, maar ik denk wel de enige manier om iets verder te komen.

Er kan gekeken worden naar vaccinaties en naar die arts die niks van voeding wilt weten, of naar zichzelf, een arts is niet nodig om te vertellen dat snoep en patat niet gezond zijn.
 
Bijna 60% van Amerikaanse volwassenen zit aan de medicatie:

http://endoftheamericandream.com/archives/drugged-into-oblivion-nearly-60-percent-of-all-u-s-adults-are-on-prescription-drugs

Mike
 
13e holistische arts gezelfmoord.
https://dublinsmickdotcom.wordpress.com/2015/11/02/13th-holistic-doctor-dead-claimed-to-have-jumped-out-of-a-20th-floor-window-on-halloween-eve/
 

Dr Peter Gøtzsche exposes big pharma as organized crime
John McDougall
Published on Apr 1, 2015

For more informative videos and free information visit http:drmcdougall.com
Peter C. Gøtzsche, MD is a Danish medical researcher, and leader of the Nordic Cochrane Center at Rigshospitalet in Copenhagen, Denmark. He has written numerous reviews within the Cochrane collaboration.
Dr.Gøtzsche has been critical of screening for breast cancer using mammography, arguing that it cannot be justified; His critique stems from a meta-analysis he did on mammography screening studies and published as Is screening for breast cancer with mammography justifiable? in The Lancet in 2000. In it he discarded 6 out of 8 studies arguing their randomization was inadequate.

In 2006 a paper by Gøtzsche on mammography screening was electronically published in the European Journal of Cancer ahead of print. The journal later removed the paper completely from the journal website without any formal retraction. The paper was later published in Danish Medical Bulletin with a short note from the editor, and Gøtzsche and his coauthors commented on the unilateral retraction that the authors were not involved in.

In 2012 his book Mammography Screening: Truth, Lies and Controversy was published. In 2013 his book Deadly Medicines and Organized Crime: How Big Pharma has Corrupted Healthcare was published. http://www.cochrane.org/
 
Wat betreft chips die in het lichaam worden geplaatst. Ik zou ook iets in mijn rug kunnen krijgen waardoor ontlasting gestimuleerd kan worden. Ik ken wel iemand die dat heeft laten doen en die is er tevreden mee. Bij mij gaat het waterspoelen zo goed dat ik dit niet overweeg. Dat zou weer een operatie betekenen.
Ik sprak een man (bij het ziekenhuis) die iedere dag 29 pillen slikte, o.a. bloedverdunners en cholesterol. Ik vertelde hoe ik bezig was met voeding en gaf hem door dat hij op WP moest zoeken. Zou hij doen.
 
Kom net bij de huisarts vandaan, die raadt mij Citalopram aan.

Mensen met ervaring?
 
Muis, heb je natuurlijke oplossingen als St. Janskruid en CBD-olie al geprobeerd?

Citalopram valt onder de SSRI's wat gevaarlijk spul kan zijn, zeker bij lang gebruik.

Hier wat info en een ervaring met Citalopram:
http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-gezondheid/17396-mijn-ervaring-met-citalopram.html

Mark
 
Bedankt Mark!

Ik gebruik CBD, ik denk dat therapie (alternatieve) een beter medicijn is.
 
Ten eerste wil ik je vragen: wat is je situatie? En wat is de reden dat men je een anti depressiva aanraadt?

Ik wil graag opmerken dat ik geen dokter ben en dat ik mijn standpunt(en) dus baseer op basis van eigen ervaring (en wat ik erover heb gelezen op het internet). Ik heb ondertussen 3 anti depressiva's gehad en zelfs een anti psychotica - dit terwijl ik niet psychotisch was maar omdat de spanning zo hoog opliep.

Een anti depressiva schrijft men vaak voor bij depressieve klachten - of angststoornissen, etc. Het probleem is alleen: ze weten de oorzaak van je probleem niet. Is het een dopamine tekort? Of een serotonine tekort? Zijn je hormonen uit belans? Of speelt er iets anders? ?

Anti depressiva zijn in te delen in verschillende groepen:

• MAO-remmers (= mono-amine-oxidase-remmers)
• TCA’s (= tricyclische antidepressiva)
• SRI’s (=serotonine reuptake-inhibitors of wel serotonine-heropname-remmers), die onderverdeeld worden in
- SSRI’s (specific serotonin-reuptake-inhibitors of wel selectieve serotonine-heropnameremmers) en
- NSRI’s (= non-specific serotonin-reuptake-inhibitors of wel niet-specifieke SRI’s)
• niet-tricyclische antidepressiva

En hier komt meteen het eerste probleem: omdat ze niet weten waardoor je klachten worden veroorzaakt volgens ze een protocol. Ze beginnen vaak met een anti depressiva die op je serotonine werkt. Werkt dit niet dan gaan ze weer naar een andere groep. Het is dus schieten met hagel. Laat ik eerlijk zijn: ik ken succesverhalen. Sommigen zijn/waren echt echt bij gebaat (en of het goed is is weer een andere discussie, eveneens wat het op de lange termijn doet). Maar in mijn geval ben ik totaal gesloopt door het op- en afbouwen van medicatie. En ben ik nu verder van huis dan ik eraan begon. Ook heb ik vele suïcidale gedachtes gehad (en nog steeds).

Pas heb ik een esteck bodyscan laten doen. Over de betrouwbaarheid kan je discussiëren. Maar daar kwam dus uit dat mijn serotonine niveau veel te hoog is, en dopamine niveau weer veel te laag. Hoge serotonine niveau wordt mogelijk veroorzaakt door de anti depressiva (citalopram). En een hoog serotonine niveau drukt je dopamine weer naar beneden. Oftewel: in mijn geval verstoord de anti depressiva mogelijk de hele boel. En dan kom ik weer terug wat ik eerder zei: men weet je klachten niet en dus gaan ze schieten met hagel. In de hoop dat er wat gebeurt. En als dat niet werkt krijg je doodleuk een andere. Op- en afbouwen is echt geen pretje - al verschilt dat per persoon. Maar in mijn geval ben ik echt compleet van slag en heel angstig en gespannen. Stel ze zetten je in op 20 of 30 mg citalopram, dan ben je sowieso 3 weken zoet met deze klachten. Totaal moet je 6 weken wachten voordat het effect heeft. En als het dat niet heeft mag je weer afbouwen. En dan begint de hel dus weer.

Concreet: het verschilt heel erg per persoon of het werkt. De ene zweert erbij, de andere ervaart veel problemen. Ik denk alleen dat een symptoom wegdrukken niets oplost - niet op de lange termijn. Anti depressiva is meer een korte termijn oplossing - eigenlijk bestrijding. Of het moet echt niet anders zijn, dan snap ik dat mensen eraan beginnen. Maar persoonlijk ben ik naar mijn ervaring er geen voorstander van.

Hopelijk heb je hier wat aan gehad. Ik kan je er nog veel meer over vertellen. Dus als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
 
Super bedankt, echt heel lief. Het is hormonaal disbalans bij mij en daardoor het gevoel dat 'het leven me zwaar valt' om het maar even zo te benoemen. Ik was uiteraard meteen sceptisch maar wilde toch graag even weten hoe en wat. Het is ook een potje symptoom bestrijding vaak. Ik heb ook nog wel wat te verwerken, dat is stap 1.
 
Nog even een toevoeging. Nogmaals, ik ken je klachten niet. Maar als het gaat om een depressie, angsten, etc. dan raad ik je in eerste instantie aan om e.e.a. te laten prikken. O.a. je schildklier, vitamine d!, magnesium (en zo zijn er nog een paar. Mocht je deze willen weten geef dat dan aub aan). Eerst moet je zeker weten wat er lichamelijk niets aan de hand is en er geen tekorten zijn. Vooral vitamine d kan tot psychische klachten leiden.

Wat je ook vaak ziet bij mensen die kampen met depressie, angsten, etc. is dat hun darmen minder goed werken. Is hiervan ook sprake bij jou? Mogelijk ken je de volgede materie al, maar ik geef het toch even:

http://www.gezondheidsnet.nl/stoelgang-en-spijsvertering/gezond-brein-gezonde-darmen

Stel dat er sprake is van een serotonine probleem dan is het dus een kwestie om je darmen te helen. Of alle klachten weg zijn bij goede darmen durf ik niet te zeggen. Maar het zou dan in ieder geval stukken beter moeten gaan.
 
Mijn darmen werken voor geen meter inderdaad, maar er is al zo veel onderzocht bij mij. De laatste keer viel mij vooral op dat ik tegen anemie (bloedarmoede) aan zit, de waarde moet boven de 50 bijv. en het was net aan 50. Ook vitamine B12 was niet bijster hoog. Ik gebruik levertraan en soms ook vitamine D en Krillolie.

Wat betreft de darmen, god o god, wat heb ik niet geprobeerd (en niet even een weekje, ik ben echt al 3 jaar bezig). Probiotica, kefir gebruik ik nu nog (en ook juist een poos niet genomen om te kijken hoe dat ging), gelatine, colonhydrotherapie, lijnzaad (I know...) etc. Maargoed als mijn hoofd gestresst blijft is het denk ik ook dweilen met de kraan open. Wisselwerken en de kip en het ei verhaal.

Ik zit te denken aan EMDR, voelt alsof mij dat wel weer een stapje verder kan brengen.

Intothewild; nogmaals bedankt!
 
Muis,
Al jouw klachten wijzen wat mij betreft toch echt heel sterk naar een schildklierprobleem. Mag ik vragen wat je hebt laten testen mbt de schildklier?
Alleen de TSH of een compleet profiel?
 
@Muis: balen dat je darmen voor geen meter werken. Hier precies hetzelfde probleem. Hopelijk krijg ik deze week een verwijzing voor de maag lever darm arts. Ken het inderdaad dat je van alles gaat proberen - vaak zonder resultaat. Om moe van te worden! EMDR kan zeker helpen - afhankelijk van je klachten. Helaas werkt dit niet echt als je heel gespannen bent zonder aanleiding precies te weten.
 
Muis als je al zeker weet dat het een hormonale disbalans is (hoe weet je dat, laten meten? ) dan zou je daar aan kunnen werken. Gebruik je schildklier medicatie? Ik heb een korte tijd 4 soorten hormonen gesmeerd en geslikt maar kreeg jeuk. Ik had mijn waardes van te voren niet laten testen, niet handig. Nu weet ik wel mijn waardes (alsnog getest) en gebruik nu niets. Mijn schildklier is wel erg traag, wordt niet veel beter zo te voelen. Ik heb vooral halverwege de dag extreem dode vingers. Verder gaat het wel. Medicatie via orthom. arts en van De Natuurapotheek te Pijnacker (alleen op recept).
@intothewild. Je hebt goed beschreven wat anti-depr. pillen doen. Ik zou ze noooit nemen.
Wat betreft darmen, mijn zus heeft vrij lang bitterzout gebruikt. Colonhydroth. is duur, maar zelf darmen spoelen is misschien ook nog een optie? Kost niets. Als je dat vaak doet word je er handig in.
Verder zijn er verschillende merken stoelgangthee te koop (goedkoop), al is het maar tijdelijk. Daar zit senna in, soms is 1 kopje thee per dag al genoeg.



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan