Medicijnen

Zwaar gefrustreerd raak ik van mensen die geloven in de wittejassenbrigade met hun heilige farmacie.
Als deze twee hen niet helpen en ze uiteindelijk zuchtend en angstig (eerst toestemming vragend aan de huisarts!!!) bereid zijn het aangeboden alternatief te proberen, bellen ze na 1 inname (van CBD olie) op met de vraag: hoe snel werkt het?
Als ik dan uitleg dat het wel een half jaar kan duren voordat het volledig werkt en er mensen zijn waarbij het niet werkt krijg ik de reactie: ben je besodemieterd, HET MOET NU WERKEN.

Ik ben perplex, voel me machteloos en wellicht ook geïrriteerd. Ik heb het hier over iemand die het grootste deel van haar leven van het 'goede leven' heeft 'genoten'. Meer dan 50 sigaretten per dag, meer dan 8 alcoholische versnaperingen per dag. Nu zit ze in de fase dat ze de keiharde afrekening krijgt, namelijk met nog geen 70 jaar in een verzorgingshuis zitten met heel veel lichamelijke klachten, amper kunnen lopen, veel pijn hebben. De huisarts loopt de deur er plat, de artsen weten het niet meer want de farmacie blijkt niet te werken. Ze krijgt nu al maanden morfine en 'mevrouw, dat moet helpen'. Maar dat helpt niet en ik vermoed wel waarom.

Vandaar dat ik CBD olie aanbood en dan word ik geconfronteerd met de trend die op dit moment zo enorm heerst in dit land, namelijk dat er met een toverstafje gezwaaid wordt, dé gouden pil wordt voorgeschreven en er altijd maar nú gelijk een oplossing komt.

De hele denkwijze van de huidige mens is de wereld op zijn kop! Het is om te janken en dat ga ik ook maar even doen :(

 
Nee Mike, niet van deze dame, want ze eet amper en weet verdomde goed dat het niet klopt. Heeft altijd amper gegeten en zit nu al jaren aan vloeibare voeding en de laatste maanden aan sondevoeding.

Jaja, 'mooi' studiegeval hoor :-?

Inderdaad reageren mensen meestal wel met die woorden dat ze gezond eten en dan is de deur eigenlijk feitelijk alweer dicht voor een discussie, gesprek of advies.
 
Op de radio hoor ik spotjes die ongeveer zo gaan:

2 miljoen Nederlanders hebben reuma. Er is meer geld nodig voor onderzoek.
2 miljoen Nederlanders hebben maag-, lever en darmklachten. er is meer geld nodig voor onderzoek.

Dat zijn slechts TWEE ziektebeelden en al 4 MILJOEN Nederlanders! Is er nog wel 1 Nederlander die niet iets heeft?! Maar iedereen eet 'gezond', hoor. En hoeveel 'onderzoek' moeten we nu nog doen tot we erachter komen dat het heeft te maken met wat we IN ONZE MOND STOPPEN?!

Mike
 
Precies Mike, dat is onder andere wat ik bedoel.
Er zijn momenten dan vecht ik als een leeuwin hiervoor, maar er zijn ook momenten -als nu- dat ik me te machteloos voel en de energie er niet meer voor heb. Telkens kom ik met mijn kop die betonnen muur tegen.

Ik begrijp niet dat mensen het niet begrijpen. Ik sta versteld van (tja, wat is het goede woord) hun blindheid. Ik snap deze blindheid wel met alle hypnotiserende media, de kathedralen van ziekenhuizen en al meer. Zelf was ik ook behoorlijk wazig ziend en ik zal zelfs nu ook nog niet alles zien. Maar sommige dingen zijn zo overduidelijk. Kom op zeg, get real. Ik roep het al decennia over de vele alcohol en roken, waar zit dan toch die blinde vlek? (verslaving, dpp iv enzym, magnesium tekort, etc. natuurlijk zijn er een heleboel oorzaken te noemen maar het verstand, gevoel (nou ja, niet met alcohol :-? ) en instinct moet toch ook nog ergens zitten?!!)

Het is niet aan mij om iedereen te redden, het is niet aan mij om wie dan ook te redden, want dat is hun eigen verantwoording en ze leiden hun eigen leven, maar ik wil zo graag mensen in laten zien dat ze niet ziek hoeven te zijn.

Het lijkt er soms op dat mensen niet geholpen willen worden. Ik dring al niets op, ik laat het vaak maar een tijd waaien. Al die koppigheid en eigenwijsheid kosten mij teveel energie. Ik wil een ander ook niet te hard aanpakken en zeker niet respectloos zijn, maar elke keer zijn zulke reacties op mijn voorzichtige pogingen tot advies zwaar frustrerend en zijn er momenten dat ik er geen uitweg meer mee weet.
 
Kortom: steek je energie in mensen die er wel voor open staan, anders zuigt het je leeg en kost het alleen maar energie die je zelf ook hard nodig hebt voor je eigen herstel.

Mike
 
Mike, ik zie nu net pas het filmpje wat je geplaatst had. Precies! Spijker op de kop! Ik zit hier te lachen al is het eigenlijk om te janken.

Dank je wel!
 
Ja, het is om te janken. Zeker als het in reality personen betreft waarvan je houdt.
Zo mijn vader met diabetes en pancreatitis. Hij heeft een streng vetvrij dieet en loopt constant bij de dokter.
Hij is eigenlijk wel een intelligente man (leraar geweest), maar hier heeft hij blinde vlekken. Hij is nu 73, en heeft deze ziekte al 20 jaar, maar het gaat toch nog goed. Dit zegt hij te verdanken aan de dokters. Ik ga geregeld tegen hem in en wij hebben heftige discussies tot ruzies toe.
Toch blijft er wel degelijk iets bij hem hangen. Zo geeft hij mij zelfs geregeld tips voor tv uitzendingen die er daadwerkelijk toe doen.
Als ik hem er dan op aan spreek, loop ik weer tegen dezelfde harde muur. Hij vind het slechts voorbeelden, maar niet alles zal zo zijn. Zo was er een programma over de invloed van de farmaceutische industrie. Hier werden de verbindingen blootgelegd en over lobby's gesproken. Ik had het er met hem daarna over en hij wilde niet ingaan over het feit waar ik hem al zo lang voor waarschuw.
Dan, en dat is nog erger, spreekt hij zijn dokter soms aan met informatie waar ik het over heb. Bv. zijn Nutricia wat hij moet drinken om bij te komen. Hij vroeg de dokter over het thema suiker. Antwoord dokter: dit zijn goede suikers, complex, en daarom zijn ze voor de gezondheid niet schadelijk.... Ga je de bijsluiters lezen, staat er als eerst glucosefructose siroop.
Hij ze ook tegen zijn dokter dat hij niet weer aan de statines wilde omdat die niet goed zouden zijn. Antwoord dokter: Deze informatie komt niet uit de wetenschappelijk richting.
Ik denk dat mijn vader liever "blind" blijft om daarmee alles te kunnen dragen en er mee door te kunnen gaan.
Ik wil hem zo graag helpen en hem zo graag voor ellende bewaren. Ik houd zoveel van hem, dus je begrijpt dat ik hier heel erg onder lijd.

 
Ik snap precies wat je bedoelt Dorothebjs maar het is ook waar wat Mike schrijft. Soms kan je het maar beter loslaten want het kost jou teveel energie. Jij hebt zelf ook al zoveel aan je hoofd zoals met je werk en je kan niet meer doen dan je best.
Er is nu een generatie die heilig geloof heeft in de artsen en hun pillen. Dat is iets wat we misschien maar beter kunnen accepteren. Misschien is het ergens goed voor? De tijd zal het leren.

Maar het is inderdaad pijnlijk en gek-makend om het te zien gebeuren.

Houd van je vader, maak niet teveel ruzie, help waar je kan en waar hij het toelaat, maar laat het ook een beetje los. Dit moeten we kennelijk beiden leren ;)
 
Op dit forum was eerder een onderwerp Dientamoebe Fragilis: en ook de toepassing van het middel clioquinol was volgens mij daarbij aan de orde, maar dat is dus echt een paardenmiddel (maar je zou het zeker je paard ook niet geven als je bij je positieven was)

http://www.lareb.nl/Nieuws/2015/Aanwijzingen-voor-neurologische-bijwerkingen-bij-c

Aanwijzingen voor neurologische bijwerkingen bij clioquinol

18-06-2015
Afgelopen jaar steeg het aantal meldingen van bijwerkingen bij gebruik van clioquinol capsules en suspensie. Clioquinol werkt tegen infecties met sommige parasieten, infecties met schimmels en infecties met sommige bacteriën.
De meest voorkomende bijwerkingen van clioquinol zijn maag- en darmklachten en een groene verkleuring van tong, urine of ontlasting. Bij gebruik van hoge doseringen of gedurende langere tijd is clioquinol in verband gebracht met neurotoxiciteit en het ontstaan van subacute myelo-optische-neuropathie (SMON). SMON is een aandoening van het zenuwstelsel waarbij het ruggenmerg (myelo) en de oogzenuwen (optisch) worden aangetast. Dit kan leiden tot tintelingen en een doof gevoel in armen of benen, problemen met bewegen en zeer zelden blindheid. Neurologische bijwerkingen zijn niet beschreven als clioquinol wordt gebruikt voor de behandeling van amoebiasis en infecties met Dientamoebe fragilis in de aanbevolen dosering.
Bijwerkingencentrum Lareb ontving tussen februari 2001 en december 2014 33 meldingen van bijwerkingen bij clioquinol (capsules en suspensie). Neurologische klachten werd in 16 gevallen gemeld. Deze klachten varieerden van duizeligheid tot concentratiestoornissen of problemen met zien. Bij 14 van deze meldingen werd de aanbevolen dosering gebruikt. De klachten verdwenen meestal na staken van de behandeling of na afloop van de kuur.
Voorschrijfcijfers laten zien dat het aantal gebruikers in de afgelopen 5 jaar is verdubbeld. Het is belangrijk dat zorgverleners zich bewust zijn dat er aanwijzingen zijn voor neurotoxiciteit bij het gebruik van clioquinol in de aanbevolen dosering. via http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/190615.html



 
In Australie treedt vanaf 1 juli 2015 een wet in werking die het strafbaar stelt als artsen misstanden uit de publieke "zorg" publiek aan de orde stellen http://www.abc.net.au/local/stories/2015/06/19/4258214.htm

Veel mensen nemen met ongeloof kennis van dit soort wetten:
"It's all very vague it's all very secretive, it's frightening I think," Professor David Isaacs said.

"It's the sort of thing you might have expected in a very right wing, almost fascist country, certainly not our so-called democratic country.

In Nederland werd vanuit de staat (lekker makkelijk op kosten van de burger) een rechtzaak aangespannen tegen een huisarts die durfde beweren dat het griepvaccin niet werkt voor het doel waarvoor het zou moeten werken en hij wees op belangenverstrengeling als oorzaak voor dat dit gegeven niet snel aan het licht zou komen.
 
http://pbs.twimg.com/media/CIH8oSrWIAAp_n9.jpg

Dit is voor mij wel herkenbaar.
Met artsen is het ontzettend uitkijken.
Ze zijn als de dood als ze het gevoel krijgen dat jij zelf ook plaatjes maakt over wat er met jezelf aan de hand kan zijn.
Als je daarover begint dan kom je ergens terecht bij die artsen waar je liever niet wil zijn.
 
Medische wetenschap blijkt kwakzalverij
Het gezaghebbende British Medical Journal heeft een onderzoek laten uitvoeren naar 2500 van de meest voorgeschreven reguliere medische behandelingen en medicijnen. De uitkomsten zijn gepubliceerd in Clinical Evidance Handbook. En deze uitkomsten, gedaan door de reguliere medische wereld zelf, zijn zeer verontrustend. De geneeskunde blijkt al jarenlang gebruik te maken van medicatie waarvan slechts 12% een positief effect zou kunnen hebben. De rest is kwakzalverij of zelfs levensgevaarlijk. http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/114348-medische-wetenschap-blijkt-kwakzalverij.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.793
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan