Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
'Ceo van McDonald’s gaat viraal met ongemakkelijke smaaktest van nieuwe burger: ‘
Die man eet duidelijk nooit McDonald’s’Hoe eet je als ceo van McDonald’s je eigen nieuwe burger?
Met volle overtuiging, zou je verwachten.
Maar wanneer de Amerikaanse topman Chris Kempczinski (57) de gloednieuwe Big Arch Burger proeft, mondt dat uit in een opvallend ongemakkelijke smaaktest. Het filmpje gaat razendsnel viraal. ‘Die man eet duidelijk nooit McDonald’s’, klinkt het.Buitenlandredactie
4 maart 2026
In de video die Kempczinski op zijn Instagram plaatste, zien we hoe hij de Big Arch aankondigt, een nieuwe burger die binnenkort in de Verenigde Staten verschijnt. Hij noemt het een ‘enorme burger’, somt de ingrediënten op en kijkt er daarna wat verloren naar. „Ik weet eigenlijk niet hoe ik hieraan moet beginnen”, klinkt het aarzelend.
Dan komt het moment suprême. „Ik ga nu even proeven”, zegt Kempczinski. Hij draait de burger wat onhandig rond, kijkt ernaar alsof het een puzzel is en neemt dan een hap. „Mmm, dat is zó goed. Een grote hap voor een Big Arch”, zegt hij, terwijl iedereen ziet dat het allesbehalve een grote hap was. Hij toont zelfs trots het kleine afdrukje dat hij in de burger heeft achtergelaten.
De reacties lieten niet lang op zich wachten. ‘Dat is de kleinste hap die ik ooit heb gezien’, schrijven kijkers massaal. ‘Die man eet duidelijk nooit McDonald’s’, merkt iemand op. Een andere gebruiker is meedogenloos eerlijk: ‘Hij is bang, omdat hij weet wat erin zit.’
De video verscheen in februari online, maar brak pas afgelopen weekend echt door op sociale media. Chris Kempczinski staat sinds 2019 aan het hoofd van McDonald’s en is opvallend actief op Instagram. Daar deelt hij regelmatig video’s waarin hij zichzelf toont als een toegankelijke en betrokken ceo, met als doel het imago van McDonald’s als merk te versterken.
McDonald’s-CEO Chris Kempczinski tijdens een ongemakkelijke eerste hap van de nieuwe Big Arch Burger. © Instagram Chris Kempczinski
Je kunt nog beter hondenvoer eten, net als Ma Flodder
Je kunt nog beter hondenvoer eten, net als Ma Flodder![]()