Sinds 2 dagen ben ik aan 1,5 mg. LDN per dag. Mijn arts had er een boek over gelezen: the promise of low dose naltrexone therapy van Elaine Moore en Samantha Wilkinson. Het goedje werd oorspronkelijk gebruikt om verslaafden mee af te laten kicken maar men ontdekte dat het een positieve bijwerking had (in lage dosis?) voor het immuunsysteem. Men onderzoekt het middel sinds 1985 en het heeft een positieve uitwerking op o.a. hiv, kanker en auto-immuunziektes. Ik slik nu 1 tabletje voor het slapen-gaan omdat het immuunsysteem 's-nachts actief is. Volgens de bijsluiter heeft het 2 bijwerkingen die zelden optreden: moeite hebben met inslapen en heftige dromen (nachtmerries) hebben. Van beide heb ik nog geen last gehad maar ik smeer me dan ook in met magnesiumolie voor het slapen gaan. Dromen deed ik sowieso al veel. Het zou kunnen dat ik na enkele weken iets positiefs ga merken. Ik ben zo benieuwd! Eerst wou ik er niet aan omdat ik soms zo raar kan reageren op medicijnen. Dat heeft o.a. met de lever te maken. 10 Procent van de patiënten schijnt anders dan gemiddeld op medicijnen te reageren. Ook had ik gelezen dat Dr. NCM er niet voor is. Maar dat IgA van mij is zo ontzettend laag en mijn arts vond dat de genezing erg lang duurt en vrij moeizaam gaat, zodoende dat ik dit keer JA heb gezegd. Verder ben ik nog steeds lekker GAPS.