Levertraan, wat doet het met je?

Angela

New member
Ik gebruik nu een half jaar levertraan blueicedfermed (of hoe je dat ook schrijft...). Wat is het verschil tussen dit en levertraan in capsules? Waarom moet je jezelf kwellen met die afschuwelijke smaak en geur? :wink: Ik moet zeggen dat ik er wel aan begin te wennen, maar echt lekker is het niet. Ik heb de kaneelsmaak.

Nu vraag ik me af waarom ik er eigenlijk mee begonnen ben. Ik ben even kwijt wat het voor je lichaam kan betekenen? Kun je het dagelijks tot je nemen? Kun je er niet teveel van binnenkrijgen? Allemaal vragen.... :lol:

 
Grappig, je neemt het al een half jaar, maar je hebt eigenlijk geen idee waarom :lol:

Levertraan neem je omdat er grote hoeveelheden vit A, D en omega 3 vetten in zitten. Vit A en D zitten in de perfecte verhouding van 1 op 10 in levertraan en schijnen ook samen te werken. De in vet oplosbare vit hebben we bijna allemaal een tekort aan. Weston Price ontdekte dat natuurvolkeren 10x zoveel van deze in vet oplosbare vit binnenkregen dan de "normale" mensen in die tijd.

Vit A is volgens mij vooral belangrijk voor de schildklier, lever, ogen, huid.

Vit D voor zo'n beetje alles lijkt het wel als je al die studies tegenwoordig mag geloven. Omega 3 is een essentieel vetzuur, dus je lichaam kan het niet zelf aanmaken. Super voor o.a. je hersenen.

 
Hey Angela,

Ik begrijp je gruwels! Ik heb ze ook. Wat ik heb gedaan is zelf 00 capsules aangeschaft en daar per dag drie van volspuiten en doorslikken. Geen smaak, minimale geur. Het is even een gepruts, maar dat gaat snel genoeg qua handigheid. Ik doe dit zo omdat ik levertraan samen met mn moeder bestel en het ook aan de kinderen geef. Zij vinden ze smaak niet erg namelijk.

Wat ik verder merk is dat mijn huid er erg mooi van wordt, veel minder pukkels en plekjes. Ook is mijn nachtblindheid nagenoeg verdwenen. Erg plezierig kan ik je zeggen! En ik verbrand niet meer in de zon, dus smeren met nano moleculen is ook overbodig. Ik geef het de kinderen met het oog op de lange termijn: minder kans op allergie, betere concentratie, betere hersenontwikkeling. Dan merk ik er nu direct misschien niks van, maar ik zie het als een investering!

Succes ;)

 
Quote:
Vit A en D zitten in de perfecte verhouding van 1 op 10 in levertraan


Precies andersom, in een verhouding van 10:1.

Mike

 
ik heb ook al een paar maand de blue ice gefermenteerde levertraan met kaneelsmaak. Heb het tijdens de zomer ook genomen (hoewel niet elke dag, ik doe het altijd in een smoothie dus weet niet hoe het puur smaakt, met wat kerrygold boter (voor de X-factor)), aangezien ik niet vaak in de zon lig en dacht de extra vitamine D dan ook wel te kunnen gebruiken.

Ik merkte ook dat het uitstekend is om je te beschermen tegen zonnebrand, ipv dure en ongezonde zonnecrème te moeten gebruiken. En je bruint er ook sneller door.

Nu is mijn levertraan op en ga ik weer nieuwe kopen. Ben nog wat aan het zoeken waar het goedkoopst is. Ik had ze de eerste keer bij qnaturals.nl gekocht, maar zie nu dat vitavie.nl (of .be) goedkoper is.

Heeft iemand trouwens al levertraan van de rog (skate liver oil) geprobeerd? De verhouding vit A&D zou wat anders liggen.

 
Hoi Lekkerromig, over: welke levertraan de beste is: volgens mij is het belangrijk dat de levertraan in elk geval gefermenteerd is. Een soort gecontroleerde fermentatie, want gewone levertraan die hoort niet rot te zijn, maar is dat vaak wel. Ik heb in de zomer een boek gelezen over visolies en daarin werd gezegd dat die visolies bijna allemaal niet meer goed zijn. Daarom liever een gefermenteerde variant.

De blue ice gebruikte je als zonnebrand op je huid? Die stinklevertraan? haha.

Ja het zal best gewerkt hebben :)

Ik heb de levertraan van de rog (skate) die helpt ook bij gewrichtsproblemen die ik heb.

Ik wist niet dat de verhouding A en D anders lagen daarbij.

 
haha nee die stinklevertraan smeer ik niet op m'n huid hoor, het is gewoon de vitamine A&D wellicht die je huid beschermen tegen de zonnebrand. :lol:

Heb ik ook wel ergens gelezen dat visolie snel verdorven wordt.. hier is ook een goeie site met info over waarom gefermenteerde levertraan beter is, welk merk enz..

 
De verhouding A tot D van 10:1 is gelijk in cod liver oil en skate liver oil. Skate liver oil helpt inderdaad beter bij gewrichtsklachten.

Mike

 
Heleen, hoe vul jij die capsules op een handige manier dan? Gewoon met een spuitje? Je hebt er ook van die apparaatjes voor, maar eigenlijk lijkt het me beide erg lastig...

 
Even een hosanna bericht over levertraan (gefermenteerd, Blue Ice).

Sinds ongeveer 6 weken slik ik de levertraan capsules. De laatste weken heb ik op verschillende plekken van verschillende mensen gehoord dat ik een gezondere gezichtskleur heb dan vroeger. Meer kleur en rode blosjes. Ik zie zelf ook duidelijk een verschil en ik kijk nog steeds met verbazing in de spiegel. Ik denk dat mijn gezichtskleur de laatste maanden al beter werd door deze levensstijl, maar er is nu duidelijk een groot verschil te zien sinds de levertraan. Vanaf mijn 13de ben ik begonnen met rouge op mijn wangen aanbrengen, omdat ik altijd zo bleek was. Toen at ik al lang low-fat en meestal vegetarisch.

Ook de extreme haaruitval is gestopt! De haaruitval begon afgelopen maart en de laatste maanden werd ik er bang van omdat het niet stopte. Ik dacht altijd dat het vanzelf zou weggaan door het gezonde dieet en wat supplementen. Maar alleen de levertraan heeft dus geholpen, want verder heb ik niets veranderd de laatste tijd.

Ik ben nog steeds wel moe en heb veel slaap nodig, maar ik ben heel blij met deze twee vooruitgangen! Volop an de goede vetten dus! :)

 
Wat een goede berichten....ik vond de levertraan de eerste keer echt heel erg stinken, ik dacht dat leer ik nooit om door te slikken. Begonnen met honing en levertraan, daarna levertraan gewoon doorslikken en hapje honing erachter aan. Nu heb ik een soort gel, levertraan met boterolie. En ik neem nu gewoon een lepeltje en heb geen honing meer nodig. De smaak went blijkbaar.

 
Over haaruitval: ik heb mijn bloed laten onderzoeken. Het ijzer blijkt te hoog te zijn en het ferritine gehalte te laag, iets wat vreemd is, aangezien een laag ferritine gehalte vaak ook een laag ijzergehalte betekent. Nu las ik (tot mijn schrik) ergens dat je bij een verhoogd ijzergehalte haaruitval kunt krijgen.

Ik slik sinds enkele weken 2 tot 3 capsules blue ice levertraan per dag. Denk het ook in positieve zin aan mijn huid te merken.

Hoe krijg ik mijn ijzer in het bloed weer wat lager? En of de ferritine hoger? Het schijnt iets met de lever te maken te hebben. Helpt levertraan hierbij?

Ik eet veel lever en dat schijnt weer niet goed te zijn als je ijzer verhoogd is in het bloed :?

 
Louise, top joh, dat je vooruitgang merkt.

Stapje voor stapje kom je er.

Inderdaad hosanna, hallelujah.

 
Ik heb ook die gel van levertraan en boterolie. Ik vind de smaak helemaal niet vies, maar ook niet echt lekker. Ik kan me voorstellen dat je een theelepeltje gel zo naar binnen slikt met een slokje water. Dat is misschien gemakkelijker dan de vloeibare levertraan. Ik verbaas me er eerder over dat jullie die waterstofperoide naar binnen krijgen. Als ik het dopje losdraai en de eerste geur opsnuif begin ik al te walgen... :x

 
Thanks Poekie. Het is inderdaad hallelujah! Ik vind de gefermenteerde levertraan magisch spul. Wel knap dat de meesten van jullie de vloeibare gebruiken en niet de capsules. Vloeibaar is goedkoper, maar in dit geval wilde ik het mezelf makkelijk maken. Een vriendin van mij koopt de levertraan trouwens in de VS, scheelt ook wat in de kosten.

Ruiken aan H202? Nog nooit gedaan. Het is een aparte smaak, maar niet gigantisch vies. Ben trouwens sinds 1 week begonnen met de H202, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan