Levertraan, wat doet het met je?

kunnen jullie me vertellen wanneer je het beste levertraan/boterolie kan innemen ik bedoel welk tijdstip, en met welke voedingsmiddel is het goed opneembaar. en welke voedingsmiddel gaat niet samen met levertraan/boterolie graag jullie mening.gr lola

 
Goeie vraag, ik neem dit altijd in samen met de rauwe melk. Halverwege de ochtend ongeveeer, ik start altijd met water/sole/H202/citroensap/honing, daarna uurtje of zo wachten.

Ik vraag mij af of het wat uitmaakt wanneer je dit inneemt hoor.

 
Wij doen het dus in de smoothie.

En die smoothie (ontbijt) eten wij meestal tussen 12.00-13.00uur.

Volgens mij hoef je niet een uurtje te wachten hoor als je de levertraan hebt ingenomen.

En ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt op welk tijdstip je de levertraan inneemt.

 
oke??!dank jullie wel voor de antwoorden.maar kan het bijv.geen kwaad samen met vit c(fruit) of zo?

want rauwe melkproducten kan ik hier niet in de buurt krijgen, zeer jammer genoeg.weten jullie of er op het web rauwmelkse boter te krijgen is of kan dat echt niet.melk kan niet dat snap ik maar boter???

 
Quote:
Waarom ruik jij aan de H2O2?


Ik inspecteer alles met mijn neus en mijn ogen voordat ik het in mijn mond stop. Maar H2O2, daar ruik ik niet eens aan, de geur penetreert mijn neus voordat ik er erg in heb. ;)

Over de levertraan. Ik denk dat het goed is om die juist bij het begin van de maaltijd mee in te nemen. De enzymen en vitamines bevorderen de spijsvertering en opname van voedingsstoffen. Maar ja, je kunt het ook gewoon invriezen met een stokje erin. Dan heb je een lekkere levertraanlollie en kun je extra lang genieten van de smaak... :mrgreen:

 
Ik ben laat deze herfst maar eens de Green Pasture CLO capsules gaan proberen. Toen deze op waren (na zo'n 3 maanden) is er weer een plekje eczeem op mijn rechterhand onstaan (gelukkig niet zo erg als in 2009). Door de wat donkere zomer (al ben ik gelukkig nog wel in Hongarije geweest voor een week)vermoed ik. Het is op het moment niet erger geworden maar trekt nog niet helemaal weg (blijkbaar toch een Vit. D of mischien een beetje omega 3 tekort opgelopen denk ik zo zelf al is het mischien tijd of weer wat meer aan detox te doen, zeker weer wat leverflushes). Nu heb ik skate liver olie (vanwege de wonderen die het met het gebit kan verrichten en de mogelijke positieve invloed op de pijnappelklier. Is ook duurzamer dan Cod olie dacht ik) gehaald en doe het zelf in capsules, super handig en relatief erg goedkoo. Ook handig voor poeder zaols bijvoorbeeld Chaga(berkenbastzwam)of bepaalde superfoods(en suplementen e.d. in poedervorm).

Ik eet veel biologsiche roomboter(ben nog op zoek naar demeter boerenroomboter(rauw hoop ik)vaak eko boerenroomboter of demeterboter (die vrij lokaal wordt geproduceerd) maar ik vraag me wel af of dat dezelfde synergetische eigenschappen heeft als "pure boterolie" (is Ghee dat niet boterolie?), lijkt mij wel namelijk.

Heeft iemand enig idee of de dosering van 2ML per dag niet wat aan de lage kant is? (al zou gefermenteerde levertraan veel krachtiger moeten werken) De 2 capsules van slechts 500 mg die ik eerder had vond ik ook al vrij sumier.

Peace

 
Je schreef dat je op zoek bent naar boerenroomboter van demeter, is te koop bij van der Ent Ridderkerk. Hier in Almere is er niet aan te komen, heel jammer. Het is namelijk 100 % spatvrij.

 
Quote:
Ik eet veel biologsiche roomboter(ben nog op zoek naar demeter boerenroomboter(rauw hoop ik)vaak eko boerenroomboter of demeterboter (die vrij lokaal wordt geproduceerd) maar ik vraag me wel af of dat dezelfde synergetische eigenschappen heeft als "pure boterolie" (is Ghee dat niet boterolie?), lijkt mij wel namelijk.


Weston Price ontdekte dat de ene roomboter niet de andere is. Hij was een voorstander van roomboter die tot stand kwam door koeien op snel groeiend graangras te laten grazen. Het gras kent groeispurten in de lente en zomer en dit zorgt voor zeer gele, soms zelfs oranjekleurige boter. Deze boter was rijk aan wat Price 'Activator X' noemde (vitamine K2). Van deze boter maakte Price boterolie door deze koud te centrifugeren. Een totaal ander proces dan geklaarde boter (ghee) dus, want dan scheid je de eiwitten van de vetten d.m.v. verhitting.

Mike

 
Heeft iemand toevallig boterolie van biologsiche afkomst gevonden? Kan het zelf namelijk nergens vinden.

Peace

 
En nog enige tips om van de geur van de lvertraan af te komen (schoon te maken)? :O

 
Kaneel erbij?! (die tip kwam ik net toevallig tegen bij een ander item. http://www.cancertutor.com/Other03/Make_Budwig.html (zie ¨item 3¨)

Is ook niet zo raar, die suggestie van kaneel, want er was geloof ik ook een levertraanvariant met kaneel of die is er nog, weet ik niet, van green pastures.

Ik stoei zelf ook met deze kwestie.

Voor mij werkt het minder goed om de levertraan ergens in te verwerken ben ik inmiddels achter.

Dat heb ik al geprobeerd, maar als ik het in een smoothie doe, dan heb ik de hele smoothie als uitdaging want voor mij gaat die geur overal doorheen.

Als ik ontspannen ben gaat het nog, maar anders krijg ik kokhalsneigingen.

En bij mij helpt het om het gewoon eerst te mengen met boterolie (ik heb de skate liver oil en die kun je niet met boterolie samen vermengd kopen) en daar nog olijfolie bij om het aan elkaar te laten wennen en daarna doe ik er een beetje water bij (ik weet niet of dat verkeerd is) en dan drink ik het op.

En dan is het nog niet lekker maar voor mij wel het best uit te houden ben ik achter inmiddels ipv het ergens in te verwerken bedoel ik.

 
M.G.K.,

Je kunt je zoektocht staken, want de producten van Green Pasture zijn in samenwerking met de Amerikaanse WAPF ontwikkeld naar de richtlijnen van Weston Price. Uiteraard zijn deze biologisch. Beter nog: de boterolie is afkomstig van snel groeiend graangras en is daarmee rijk aan 'Activator X' (vitamine K2). Door het maken van de boterolie houdt Dave Wetzel, de oprichter van Green Pasture, magere melk over. Deze gebruikt hij om het gras mee te bemesten. Aangezien melk vloeibaar gras is geeft hij in feite hierdoor het gras terug aan het gras. Je vindt zijn producten hier.

Mike

 
een vraagje van mijn moeder die 58 jaar is:zij wil heel graag weten of het nu op haar leeftijd nog zin heeft om nu nog aan de levertraan te gaan.ik vind van wel maar ik kan haar niet echt niet de voordelen vertellen omdat ik sinds kort pas met dit soort dingetjes bezig bent en ik moet nog zoveel lezen over voeding.bvd namens mij en mijn moeder

 
Het heeft ALTIJD zin! Levertraan is een rijke bron van lange-keten omega-3 vetzuren (EAPA/DHA) die goed zijn voor o.a. de hersenfunctie en de ogen en daarnaast vitamine A en D en mineralen (jodium, goed voor de schildklier!).

Mike

 
Zeker juist ook voor oudere mensen (wilde ik eraan toevoegen).

Hoe ouder iemand wordt hoe minder die uit zichzelf vitamine d via de huid opneemt weet ik, ook niet van de zon.

Mijn moeder van 82 zit er ook aan, in haar geval aan de skate liver oil (ook vanwege haar gewrichten, dat heeft de skate liver oil voor op de kabeljauw- ik zit er zelf ook aan: aan de skate liver oil).

 
Bedankt Mike, ik zat al druk te lezen op vitavie over de boterolie. Maar eens een keer proberen (kan zo alweer bijna nieuwe lege capsules halen hahah).

Peace

 
oke dank jullie voor de antwoorden, zij heeft een verhoogde oogdruk,veel lage rugpijn en veel blaasontsteking,zit in deze klachten ook een verband??en zou ze nou alleen levertraan nodig hebben of die juist met de combi met boterolie,ik hoor graag jullie bevindingen.gr.lola

 
Blaasontstekingen -herkenbaar!- en lage rugpijn: heb ik veel gehad en heeft ook vaak een verband met de darmflora die uit balans is (maar idd ook met bijnieruitputting).

Ze heeft ook probiotica nodig denk ik (zonder suikers of zoetstoffen en/of FOS) en ze kan verder goed gefermenteerde producten gebruiken (zuurkool / yoghurt bijv).

En de darmen help je ook weer door de lever te ondersteunen/ontgiftigen.

Dat is nog weer een hoofdstuk apart.

De combinatie van levertraan / boterolie kan juist extra belangrijk zijn bij immuunondersteuning, maar is zowiezo een aanrader.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan