leverreiniging waarna oogklachten

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/42534-mouches-volantes-zwarte-vlekjes-en-draadjes-voor-je-ogen.html

Quote:
suikerziekte: bij diabetespatiënten kan bloed in het glasvocht leiden tot vertroebeling


Een instabiele bloedsuikerspiegel kan ook ten grondslag leggen hieraan. Velen van jullie zitten (onbewust) voortdurend in de angst en stress, waardoor je bijnieren de lever aansporen glycogeen af te geven die omgezet wordt in glucose en de bloedsuikerspiegel doet stijgen. Stress is ZEER bloedsuikerdestabiliserend!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasvochttroebeling

Quote:
Diabetes mellitus

Suikerziekte (diabetes mellitus) kan ook bloed in het glasvocht tot gevolg hebben, dat waargenomen wordt als glasvochttroebelingen die soms plotseling ontstaan. Regelmatige controle door een oogarts is voor diabetici van groot belang.


Mike

 
bedankt mike

ik bedoel rode adertjes in mijn oogwit

ik heb geen suikerziekte en ook geen klachten

ben pas nog getest

maar het is wel een familiekwaal daarom weet ik wel wat de klachten zijn

ik hou het goed in de gaten

en daarom neem ik mijn hele leven al geen suiker ,frisdrank etc.

maar als dat ook met je bijnieren te maken heeft en veel stress(mijn hele leven al ) dan kan het wel kloppen

 
Getest worden voor suikerziekte betekent helemaal niets. Je wordt geprikt op je bloedsuiker en zelfs een bovenwaarde van 6 is nog 'normaal', terwijl 5 het maximum zou moeten zijn en 4 nog idealer is. Men neemt vaak ook nog bloedonderzoek af, maar er wordt vaak niet getest op insuline en triglyceriden, 2 indicators die veel zeggen over je bloedsuikerspiegel.

Eet je nog wel andere koolhydraten als brood, pasta, aardappelen etc.? En ja, stress doet de bloedsuikerspiegel stijgen, ongeacht wat je eet of drinkt.

Mike

 
Ik zou alles doen om de lever te ontzien, te reinigen en goede voeding voor de lever nemen.

Dus de milde dan wel grote reinigingen, verzadigde vetten, mariadistel/wortelgroente en kruiden/lever en galthee, bitterzout(kan ook onderhoudsdosering volgens mij), warm kruikje op de lever. vermijden van alcohol,bestrijdigsmiddelen,fluor, cosmetica en electrostress zoveel als mogelijk.

 
mike

ik eet 1 a 2 boterhammen per dag

1 aardappel of bataat of rijst

verder volg ik het waps dieet

ik eet smorgens volle kwark,banaan,pompoenpitten, smiddags warm en s,avonds soep met een boterham

verder drink ik rauwe melk of water

 
Stoppen met brood, aardappelen en bananen. Ook de pompoenpitten weglaten, dat is fytinezuur. Uitsluitend glutenvrije granen eten (mijn favoriete zijn: witte basmatirijst en quinoa) en daar niet meer dan 100 gr van per dag.

Mike

 
dirtsa

bedankt voor je advies

ben al bezig met leverreinigingen( nu 2 stuks van moritz) en met resultaat

verder ,drink ik geen alcohol,geen bestrijdingsmiddelen, geen cosmetica

enz.

maar ik ga wel op zoek naar de theetjes

ben ik gek op

droog zelf pepermunt,lindebloesem,brandntel,paardebloemwortel en blad enz.

 
Ik heb gisteren contact gehad met de vrouw die zichzelf leverreiniging noemde. Ze heeft me het volgende gemaild:

Ja, na een paar dagen was de flits verdwenen. In de klassieke homeopathie wordt een middel voorgeschreven dat bij de persoon in kwestie past. Ik kreeg toen Ignatia, maar weet de potentie niet meer.

De flitsen zijn ontstaan omdat er een laagje is losgelaten, volgens mijn oogarts zou dat vanzelf overgaan en dat hoorde ik later van anderen ook.

Maar voor mij was het een teken dat ik niet zomaar een leverreiniging moet doen in het vervolg.


 
Ik heb momenteel wat frustratie/ergernis/stress op mijn werk en à la..........knal rode ogen en een vermoeid zicht..... Dus de link is gelegd: bijnieruitputting in een hevige soort! Wat kan ik doen buiten stressvermindering?

 
Nou Angela.... ik denk dat je eerder moet denken
Quote:
wat heb ik op mijn lever?



Googel maar eens op Traditionele Chinese Geneeskunde+ogen. Dus dan kom je weer op de leverreiniging uit vrees ik. En verder misschien eens flink kwaad worden? Jezelf eens lekker uitleven op een kussen? :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan