leverreiniging waarna oogklachten

Er is een groot verschil tussen geschreven communicatie en gesproken communicatie. Honderddduizend emoticons kunnen niet voorkomen dat woorden op schrift soms harder overkomen dan ze bedoeld zijn. De reden hiervoor is dat je inderdaad de gezichtsuitdrukking niet ziet en de toon van de stem niet hoort. Ik ben hiermee meerdere malen op mijn bek gegaan in emails.

Daarnaast is er zoiets als persoonlijke stijl, het ligt je of het ligt je niet. Ik heb een zeer directe stijl van communiceren, zonder poespas. Zoals gezegd, bij 95% kom ik over juist vanwege die stijl. bij 5% totaal niet of wat minder. Pinklady, ik vind jouw reactie erg weloverwogen en je weet, dat zeg ik niet vaak! Lekkerromog, ook jouw reactie was verhelderend en grappig bovendien!

Mike

 
Quote:
Alweer iemand die van zichzelf vindt dat ze gezond is, gezond eet en gezond leeft. ... Geen vlees, weinig zuivel? Je eet en leeft niet gezond!


Toen ik dit las dacht ik: Typisch Mike! Hij zou het wel van de daken willen schreeuwen. Ik herken hierin mezelf en ik stuit door zo'n houding, net zoals Caveman aangeeft, regelmatig op weerstand. Ik probeer in mijn eigen leven het goede voorbeeld te tonen in wat ik wel en niet eet en drink. Ik probeer bij belangstellenden op een rustige manier te praten zonder veroordeling en ik probeer openingen te vinden bij mensen die niet zo veel hebben met dit thema. Maar in eerste instantie probeer ik mensen te accepteren zoals ze zijn en niet hun werkelijkheid aan te vallen. Ik wil laten zien dat ik onderzoek gedaan heb en dat dit me bij een grotere waarheid heeft gebracht. Ik heb zelf de ervaring dat ik met zo'n houding véél meer bereik, dan met een bekritiserende houding. Alleen schiet ik daar toch nog wel eens in. Lukte het me maar altijd om geduldig, begripsvol en mededogend te zijn...

Ik ken intussen de stijl van Mike en nuanceer het indien nodig in mijn hoofd zelf wel. Maar iemand die Mike niet kent, kan er van afschrikken. Daarom heb ik onder zijn post een meer constructieve boodschap naar Leverreiniging geschreven, omdat ik het jammer zou vinden als ze afschrikt en een hoop goede info van ons en Mike zou mislopen.

Ik behoor ook tot 95% die het waardeert dat Mike zo direct is en geen blad voor de mond neemt. Maar ik heb Mike er ook al een paar keer op aangesproken dat hij soms echt bot en belerend, zelfs afkrakend kan overkomen. Het is niet altijd nodig om te provoceren en wellicht is dat zijn bedoeling ook niet. Hij wil gewoon duidelijk zijn. Alleen geloof ik zelf dat je ook open en direct kunt zijn op een constructieve manier en dan bereik je nóg meer mensen. En ik ben er van overtuigd dat er onder die 95% meer mensen zitten die zijn directheid inderdaad wel waarderen en heel blij zijn met de informatie, maar ook bij zichzelf denken: "Je had het ook wel wat genuanceerder mogen brengen."

Heel vaak zie ik Mike ook opbouwende kritiek en positieve aanmoedigingen geven, laten we dat niet vergeten, maar soms ook niet. Ik neem hem dit niet kwalijk, want niemand hoeft perfect te zijn. Wel denk ik dat hij meer zou kunnen bereiken als hij hier verbetering in aanbrengt. Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel eens af of Mike voldoende bereid is om naar zichzelf te kijken op dit gebied.

Tijdens een kennisavond leer je Mike kennen als een vrolijke, stralende en inspirerende man. En die persoon probeer ik ook in gedachte te houden als ik zijn waardevolle info op dit forum lees. Maar inderdaad kan geschreven communicatie soms heel hard overkomen; wellicht ook harder dan bedoeld. Het grootste gedeelte (70%!) van de communicatie is namelijk non-verbaal. Op een forum waar je enkel woorden gebruikt mis je lichaamshouding, stem, intonatie, mimiek, handgebaren en positionering. Dat is behoorlijk beperkt! Het lijkt me goed om dit altijd in ons achterhoofd houden, want hoe soepeler de communicatie verloopt, hoe efficiënter we informatie kunnen uitwisselen.

Tot slot wil ik zeggen: het gaat niet over vóór of tégen Mike zijn; het gaat om samen groeien en bewust worden. Binnen dit kader en vanuit die intentie zie ik het graag dat we elkaar ideeën aanreiken en elkaar wijzen op een mogelijk blinde vlek.

 
Maar leverreiniging komt toch niet voor niets op een topic van westonprice? Ik neem aan dat zij zich dan enigzins heeft verdiept in de richtlijnen van westonprice, oa veel dierlijk vet/rauwe melk/eieren.

Als zij dan zegt : ik leef gezond, eet geen vlees en nauwelijks melkprodukten. Dan lijkt het mij handig om haar daarop te wijzen, en niet erom heen te draaien, zodat ze nog maandenlang denkt gezond te leven door vegetarisch te leven.

Ze komt hier vanwege klachten doe ze heeft en ze wil informatie over de leverreiniging.

Bij een leverreiuniging lijkt het mij ook belangrijk dat zij informatie krijgt welke voeding belangrijk is voor de lever.

 
Het forum wordt groter omdat we nu een gunstige page ranking hebben op Google. Mensen komen binnen op basis van 1 steekwoord, in dit geval leverreiniging. Momenteel zie je dit ook bij Anika in de topic over zeezout. Ze hebben geen flauw idee in welk 'nest' ze belanden! Overigens, Dennis en anderen, valt het jullie niet op dat ik heel netjes blijf naar Anika toe in de topic over zeezout? Jawel, ik steek ook iets van jullie op! :wink:

Mike

 
Tja, ik ben het met veel mensen eens en ik wil geen dingen gaan herhalen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik ook nog niet lang op dit forum ben, ik ben er één naar wie Mike verwijst met z'n opmerking: "Alweer iemand die van zichzelf vindt dat ze gezond is, gezond eet en gezond leeft", sterker nog, ik heb hetzelfde te horen gekregen.

Want ik vond absoluut dat ik zeer gezond at en was. Als je weet dat ik een flink anorexia-verleden heb kun je je bij die leefwijze iets voorstellen.

Dus ik had zoiets van "Ja wat maak je me nóu!?" :evil: :roll:

Maar die opmerking heeft me wel wakker geschud. En m'n nieuwsgierigheid gewekt om me te verdiepen in de wereld van vet voedsel. Vandaar dat ik hier nog steeds zit, en in de afgelopen 30 jaar misschien wel niet zoveel vet heb gegeten als in de laatste vier maanden :wink:

Maar even terzijde.......als Leverreiniging nog niet is weggelopen vanwege het feit dat ze zich aangevallen voelt is het waarschijnlijk wel omdat niemand meer op haar vraag ingaat die volledig in de vergetelheid lijkt te zijn geraakt :wink:

 
Louise heeft het antwoord al gegeven:

Quote:
Het kan goed dat de leverreiniging meer druk heeft gelegd op de bijnieren. Toen ik zelf volop in de ontgiftigingsfase van candida zat, vergde dat ook veel van mijn lichaam. Ik werd eerst zieker, extreem moe, etc..


Die zwakke bijnieren komen door al dat 'gezonde eten en bewegen'. Een te hoge bloedsuikerspiegel is stress voor het lichaam.

Mike

 
@ Mike

Quote:
Het forum wordt groter omdat we nu een gunstige page ranking hebben op Google.


Wel goeie zaak toch? Ik vind het een fantastisch forum en sla het niet graag een dag over. De laatste tijd krijg ik reacties/'klachten' van mensen uit mijn netwerk: Hé DenniS, waarom horen we niks meer van jou? Je mailde toch altijd van die interessante dingen rond?! Dan beken ik dat ik voortaan veel van mijn computertijd besteed aan dit forum. :oops:

Quote:
Ze hebben geen flauw idee in welk 'nest' ze belanden!


Hahaha ja! :mrgreen:

Quote:
Jawel, ik steek ook iets van jullie op!


Goed te horen! :)

 
@ Dirtsa

Quote:
Dan lijkt het mij handig om haar daarop te wijzen, en niet erom heen te draaien, zodat ze nog maandenlang denkt gezond te leven door vegetarisch te leven.


Daarom nogmaals: de discussie ging niet over het al dan niet informeren zelf, maar over de manier waarop je de informatie kunt brengen...

 
Dennis, helemaal met je eens.

Ook ik schrok in het begin even van de manier hoe hier op elkaar wordt gereageerd.

Er wordt snel aangenomen dat je alles meteen begrijpt.

 
1 ding wordt wel duidelijk: ik val onder de categorie like-him-or-hate-him. Daar kan ik mee leven, want 'wel leuk' of 'wel aardig' is een vreselijke inschatting van mijn persoon, vind ik zelf.

Dennis, ik vind het zeker prima dat het forum alsmaar meer bezoekers trekt, maar inherent hieraan is dat een grotere groep onwetende mensen hier op basis van een zoekterm belandt die nog hopeloos vet- en zoutfobisch is. We hebben ook al gezien dat er zelfs regelrechte patienten hier menen wortel te moeten gaan schieten.

Ik kan daarom maar beter gelijk duidelijk zijn en zeggen waar het op staat en hoef niet per se iedereen binnen te houden. Of je wordt geprikkeld en wilt meer te weten komen of je haakt al snel af en dan is dit niet de plek voor je. Zoals vaker gezegd, 95% is goed genoeg voor mij, ik kan niet iedereen tevreden stellen.

Mike

 
Er is naar mijn idee niets mis met zeggen waar het op staat en hier inderdaad vooral niet lang mee te wachten. Wat dat betreft sluit ik me aan bij het gezegde wat Dirtsa aanhaalde: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je kunt niet duidelijk genoeg zijn, maar zoals ik schreef kun je op verschillende manieren duidelijk en direct zijn. Naar mijn idee verdient iedereen een respectvolle benadering, hoe hopeloos onwetend ze ook zijn.

 
Quote:
1 ding wordt wel duidelijk: ik val onder de categorie like-him-or-hate-him



Ik ken je niet, dus kan ik daar niet over oordelen. Ik denk dat zulke gevoelens voortkomen vanuit projectie.

Ik zit met name op dit forum om te kunnen leren over een levenswijze die ik me aanspreekt.

Je komt zo nu en dan wat kort door de bocht over, echter voor mij ben je een leraar, die duidelijk is in het overbrengen van zijn kennis. En daar kan ik wat mee.

 
Wat mij persoonlijk erg beviel op de info avond was dat Mike en Ron het op sommige punten niet eens waren en dat over en weer ook duidelijk lieten merken zonder elkaar te verwijten. Dat zegt mij in ieder geval dat er ook opening is voor nieuwe en afwijkende ideeën. Het laatste waar ik op zit te wachten is een nieuwe cult die allerlei dogma's door de strot probeert te drukken. De waarheid van vandaag kan de leugen van morgen zijn.

 
Quote:
Of je wordt geprikkeld en wilt meer te weten komen of je haakt al snel af en dan is dit niet de plek voor je. Zoals vaker gezegd, 95% is goed genoeg voor mij, ik kan niet iedereen tevreden stellen.



En zo is het Mike.

Misschien komt het ook doordat wij jou persoonlijk kennen maar ik hou ook van duidelijkheid.

Ik kan me voorstellen dat je bij een 'hard' antwoord van jou schrikt en denkt 'wat heb ik nou aan mijn fiets hangen'?

Maar het zet aan tot nadenken en wakker schudden. Niets mis mee, toch?

En net wat je zegt, je kunt niet iedereen te vriend hebben.

Je helpt een hoop mensen verder en daar gaat het om.

Het is belangrijk dat nieuwe mensen zich eerst inlezen op het forum voordat ze gaan reageren.

Maar ja, dat weten we wel.

Het is net als dat men een nieuw apparaat koopt, dan gaat men eerst proberen en als het mis gaat komt de gebruiksaanwijzing pas te voorschijn. :lol:

 
Om nog even verder te gaan op het onderwerp 'leverreiniging waarna oogklachten' dat is wat mij op 31 mei is overkomen. Jullie zullen wel denken: hoezo? Heeft Rapunzel de leverreiniging gedaan dan? Nee dus, de grote van Moritz niet, maar wel de kleine! En dat die ook werkt is me nu wel duidelijk! Net als die vrouw die deze topic geopend heeft, heb ik nu ook lichtflitsen in mijn rechterooghoek en als extraatje heb ik nog een vlek in datzelfde oog. Zgn. glasvochttroebeling, eyefloater, mouche volantes.... Ik ben bij de huisarts en de oogarts geweest. Het was iets 'onschuldigs'. Het komt met de ouderdom en vaak als je bijziend bent (ben ik met -7). De oogarts doet een druppel in je oog, waar je een ontzettend grote pupil van krijgt en dan kan ze met haar lampen dwars door je ogen heen kijken. Ze heeft de vlek zien zitten en er is verder niets aan te doen. Mocht het in de toekomst ineens erger worden, dan moet ik onmiddellijk terugkomen want dat kan duiden op netvliesloslating. Dus dat was (en is nog steeds) een flinke schok voor mijn bijnieren! Maar er moet een connectie met de lever zijn!

 
Jammer dat zo'n onderwerp 'vervuild' wordt met zaken die geen betrekking hebben op het onderwerp:(

Rapunzel dank je voor het weer naar boven halen van dit topic.

Ik zou ook graag antwoorden willen hebben op de relatie ogen - lever, zoals Leverreiniing ze stelt.

Mike, wat is jouw visie hierop? (ja ja... Ik mag jouw directe manier van antwoorden wel in ieder geval :lol: )

Rapunzel, wat een vervelende en beangstigende situatie. Kun je er wat aan doen? Fijn dt je hier weer bent trouwens!

 
Ik heb geen idee wat ik hieraan doen moet Angela! Dat floater spul gaat (mogelijk?) na verloop van tijd zakken en komt dan op de bodem van je oog te liggen, waar je er geen last meer van hebt. Ik hoorde later trouwens van mijn moeder van 85 dat zij afgelopen winter ook last van lichtflitsen in de rechterooghoek heeft gehad! Ze zegt dat het nu over is, dus wat dat betreft is er nog hoop.

Jammer dat de vrouw die zichzelf leverreiniging noemde hier weg is. Ik had weleens willen weten welk homeopatisch middel ze gekregen heeft en of het geholpen heeft!

 
Rapunzel: Fijn dat je weer terug bent!

Als je op de forumnaam van leverreiniging (groen) klik kom je op een site, misschien kun je op die manier contact met haar opnemen.

 
vind ik interessant leverreiniging en ogen

ik heb altijd wat gelig oogwit gehad na de toxomaplose dat is zo,n 30 jaar geleden

de dokter wist er niet veel van en er was ook niet veel bekend in die tijd

het was uitzieken

dat heeft een jaar geduurd en daarna was ik een wrak

heeft lang geduurd voordat ik herstelde maar ik heb nooit meer dezelfde energie gehad

ook heb ik al heel lang een leesbril 25 jaar

mijn ogen lijken nu ,na anders te zijn gaan eten veel meer waps , iets beter

van 3.5 naar 2.5

nu na 2 leverreingingen wordt het oogwit al iets witter

maar ik heb ook veel rode adertjes in mijn ogen

ik heb dat nooit in verband gebracht met de lever

is daar wat over bekend ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan