leverreiniging waarna oogklachten

G

Guest

Guest
Dag,

Zie nu allemaal mooi (verzonnen) namen en heb mezelf "leverreiniging" genoemd, omdat ik het idee had dat mijn onderwerp geplaatst zou worden.

Zal me nu even in het kort voorstellen. Vrouw, bijna 62, gezond, (eet en leef gezond, fiets 10 uur per week van en naar en eet vnl. biologisch, geen vlees, weinig zuivel)samenwonend en zoon van 20. Geen noemenswaardige ziektegeschiedenis, maar wel een vraag over flitsen naast hoofd na leverreiniding. Ben naar de oogarts geweest, die uitlegde dat het glasvocht gekrompen is. Het ontstond een week na een prima uitgebreide leverreiniging (op eigen houtje), die prima verliep en niet al teveel opleverde, maar goed voelde. Nu van klass.hom. een middel hiervoor. Maar mijn vraag is: WIE HETKENT DEZE KLACHT? Ik had binnen bep. tijd nog een kuur willen doen, maar zie er toch van af.

 
Hoi leverreiniging,

ervaringsdeskundig op het het gebied van leverreiniging met flitsen naast hoofd na leverreiniging ben ik niet.

Er is in de kruidengeneeskunde in elk geval een relatie tussen de lever en de ogen bekend zover ik weet.

De paardebloem is bijv een leverkruid: ook aan de naam te merken op zijn latijn: ¨taraxacum officinale¨.

In het oudgrieks schijnt taraxis oogziekte te betekenen of vertroebelde ooglens.

In mijn kruidenboek staat: ¨met taraxacum kunnen je de schellen van de ogen vallen¨.

 
Welkom Leverreiniging!

Ik heb nog nooit een leverreinigingsprotocol uitgevoerd, dus ik kan hier niet over meepraten. Ik eet en drink wel regelmatig dingen die ook de lever reinigen. Ik doe het liever op deze manier. Maar goed, de lichtflitsen doen mij denken aan oogmigraine. Ik heb zelf heel af en toe deze vorm van migraine. Er is eerder een topic aangemaakt over migraine. Daarin zegt Mike dat de oorzaak van migraine is:
Quote:
Bijnieruitputting, stress. Dit zorgt voor constrictie van de bloedvaten. Daarnaast gebrekkige doorstroming van voedsel- en zuurstofrijk bloed naar de hersenen. Veel verzadigd vet, cholesterol en mineralen dus!



Het kan goed dat de leverreiniging meer druk heeft gelegd op de bijnieren. Toen ik zelf volop in de ontgiftigingsfase van candida zat, vergde dat ook veel van mijn lichaam. Ik werd eerst zieker, extreem moe, etc..

Louise

 
Beste leverreiniging,

Grappig dat we veel overeenkomsten hebben op sport en andere dingen,

Mijn ervaring is(en dat wil misschien niets zeggen) dat ik voor mijn eerste leverreiniging alsmaar meer problemen met mijn ogen kreeg!

Nu weet ik dat dit al een voorbode was leverproblemen!!

Symtomen waren o.a.letters die wegvielen bij de krant lezen,gesprongen aderen in vooral het linkeroog na het sporten en gele streep in oogwit(ook weer het linkeroog)

Ik heb de indruk dat tijdens het zuiveren (4x moritz)mijn ogen het nog zwaarder te verduren kregen, maar in de tussenfasen knapte ze weer op!

In mijn bescheiden mening is er een duidelijk verband tussen leverproblemen en oogproblemen!

Ik hoop over ca. een half jaar te kunnen zeggen dat zowel mijn lever als mijn ogen er betre voorstaan!

Ik hou je (jullie) op de hoogte van de vorderingen!

gr, compex

 
Hier ook duidelijk verband tussen oogproblemen en de lever. Je verteld dat je gezond leeft. veel bewegen en geen vlees/weinig zuivel.

Het is maar zeer de vraag of dit zo gezond is, al is ons dat uiteraard wel geleerd de laatste decennia. Als je je lever wilt ondersteunen, dan zou ik beginnen met vlees/dierlijke vetten(verzadigde dus), eierdooiers,en rauwe melk. Langzaam opbouwen.

Verder suikers schrappen en koolhydraten langzamerhand verminderen.

 
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik echt een die hard ben met alles, maar rauwe eiendooiers, ik weet bijna zeker dat ik die smerig vind.

Rundernieren, iemand ervaring daarmee hoe dat smaakt.

Graag reactie erop, is spotgoedkoop, namelijk 4 euro per kilo

Is een echt superfood lijkt me.

Om een beetje bij het onderwerp te blijven.

Ik heb van het merk NOW, biologisch argentijns runderleverpoeder, 2 weken vries ik het

in omdat het rauw is.

Ook niet verkeerd, maar ik vind het echt vies, en geloof me kan echt een hoop hebben

 
Leon, waar het natuurlijk kan, doe het gewoon natuurlijk. Dus gewoon lekker niertjes of lever eten. Ik ken wel varkensniertjes, die vond ik als kind overheerlijk.

Rauw ei, geklopt in de rauwe melk, eventueel met klein beetje honing, echt heerlijk. gewoon proberen. Ik neem overigens alleen de eierdooiers.

Ook het leverdrankje, 2 rauwe eierdooiers met citroensap en olijfolie, romig geklopt ( niet met metalen bestek) is gewoon lekker.

 
Quote:
Vrouw, bijna 62, gezond, (eet en leef gezond, fiets 10 uur per week van en naar en eet vnl. biologisch, geen vlees, weinig zuivel)samenwonend en zoon van 20.


Alweer iemand die van zichzelf vindt dat ze gezond is, gezond eet en gezond leeft. Heel Nederland zit er vol mee, maar ondertussen hebben we wel 7 miljoen chronisch zieken! Geen vlees, weinig zuivel? Je eet en leeft niet gezond!

Mike

 
@ Leverreiniging

Wij zijn op ons forum er zo ongeveer allemaal van overtuigd dat je niet zonder dierlijke voeding kan zijn. Sterker nog, dierlijke voeding (en dan met name de vetten) vormt de basis van een gezond dieet. Je bent goed op weg met veel lichaamsbeweging in de buitenlucht en biologische voeding! Het is alleen nog niet goed genoeg. Lees anders de intro van het forum eens of de artikelen op het Alleen lezen forum. Met name "Plantaardige en vlezige praatjes" gaat hier over en "Het belang van vetten".

 
@leverreiniging

Begin maar eerst is met eten van vlees/vis en rauwe zuivel producten.... Wat eet je voor je energie als ik vragen mag... 10 uur fietsen etc... wat voor vetten krijg je binnen en waar haal je je proteïne vandaan?

@Mike

Het mag wel iets genuanceerder hoor.... er zijn maar weinig mensen die op die manier iets van jou willen gaan aannemen, ook al heb je wel gelijk.... Dennis geeft het goede voorbeeld ;-)

 
Ik ben het totaal niet met je eens hoor caveman, ik houd van de direkte manier van Mike. Ik weet precies wat hij bedoelt en hij draait nergens omheen...heerlijk!

 
@Dirtsa

Dat snap ik... maar de meeste mensen kennen niet tegen ongenuanceerde kritiek, zeker niet als je wilt dat mensen ook nog iets van je wilt aannemen. Is puur menselijke psychologie.... Eerste wat mensen doen is... alles wat Mike zegt niet aannemen en het liefst ontkrachten. Dit is ook puur mijn mening en hij moet lekker zelf weten hoe hij denkt dat je mensen het beste 'helpt'...

Ligt ook aan je intentie.... maar als je denkt dat dit de meeste slimme en handige manier is om mensen te 'helpen' denk ik niet dat je erg veel bereikt. Het komt alwetend over... soort van arrogantie dat JIJ het beter weet dan HIJ/ZIJ.... misschien heeft Mike wel gelijk maar om iemand anders te 'overtuigen' is het de meest slechte manier om dat te doen in mijn ogen. Ik help erg veel mensen in mijn buurt, maar als ik het zo aanpak dan kijken mensen mij altijd zeer scheef aan... ik kan precies hetzelfde reageren als Mike, alleen probeer ik dit steeds minder te doen.... het werkt eenmaal averechts(mijn ervaring).

Ik denk niet dat een wereldvreemd iemand, die jou niet kent en even ongenuanceerde kritiek uit op jou... dat jij maar ook IETS zal aannemen van zo iemand :) althans... ik niet. Ieder zo zijn eigen manier van informatie verstrekken... :) Zelf pak ik het eerder aan zoals Dennis het doet... Geen conclusies trekken en informatie/advies geven en verder niet oordelen. Plus de positieve kanten belichten... (wat doet iemand wel goed). Straks maakt Mike een inschattingsfout maakt bij iemand... dat kan ook nog.... altijd een beetje voorzichtig zijn met je eigen uitspraken(conclusie) over een persoon/individu.

voorbeeld: ik kom redelijk vaak bij een vriend thuis en we hebben het daar vaak over gezondheid en voeding. Komt natuurlijk door mij maar ook om wat zij allemaal eten daar thuis en alle gezondheid problemen die zij daar thuis allemaal hebben. Soms kan ik echt harde opmerkingen maken en dan heb ik altijd felle discussies met zijn moeder. Die dan elke keer compleet in de verdediging schiet en niks van me wil aannemen, tegenwoordig pak ik het dus anders aan en nu wilt ze wel meer aannemen... ik zeg feitelijk nog steeds hetzelfde... alleen op een andere manier. ;-) Hoe ouder iemand is, hoe moeilijker diegene te overtuigen is naar mijn mening... helemaal vast geroest in zijn/haar gewoontes en dus minder flexibel.. dit is ook weer mijn ervaring.

 
Caveman, ik vind dat jij voor jezelf wel kunt spreken, maar jij spreekt voor anderen. En als je dit forum volgt en naar kennisavonden bent geweest, dan had je geweten dat de meesten juist geen moeite hebben met Mike's manier van benaderen en kennis delen.

Ik vind hem verre van arrogant, ook niet arrogant overkomen. Ik heb al verschillende vrienden meegenomen naar de avonden, en niemand die ik ken deelt jou mening.

Het lijkt erop dat jij moeite hebt met Mike's opmerkingen, maar zo lijkt het alsof dit geldt voor de meesten. En ik betwijfel dit ten zeerste.

En jij hebt meer met Dennis, prima hoor. Maar het is toch echt Mike waarvoor de meesten van ons op dit forum zitten en naar de avonden gaan. En ik praat over honderden inmiddels die zich maar al te graag wakker laten schudden.

Je kent toch de uitdrukking: zachte heel meesters maken stinkende wonden ?

 
Precies Caveman, speak for yourself, zonder Mike geen forum. Mike kan je ongebloemd zijn mening geven maar achteraf klopt het gewoon, althans zo zie ik het voor mezelf.

En hoe iemand het oppakt en wat hij/zij er meedoet ieder voor zich.

 
@Dirtsa

Een forum is iets heel anders dan in 'real life'. Het kan zijn dat Mike soms wat kort door de bocht gaat omdat hij het zelf ook erg druk heeft en andere dingen te doen heb dan op iedereen uitgebreid te reageren. Face-to-face is dit toch echt een heel ander verhaal. Ik had het idee dat de gene die de topic startte, nieuw was op het forum? Een forum, in de zin van, tekst... kan anders geïnterpreteerd worden dan woorden en lichaamstaal. Misschien vind leverreiniging de manier waarop Mike antwoordt helemaal geen probleem en is ze juist blij met zo'n aanpak, mijn ervaring is alleen toch echt anders. Mensen hard confronteren met zijn of haar 'slechte' eigenschappen kan soms echt in de verkeerde keelgat schieten, daarbij heb je ook nog verschillende manieren om iets aan te geven... zeker op een forum. Zelf zou ik eerder kiezen voor de manier waarop Dennis dit verwoordt.

We maken misschien hier wel een mug een olifant. Ik heb geen probleem met Mike want ik weet zeker dat hij ontiegelijk veel weet en ik heb al erg veel geleerd van hem. Soms kan hij wat kort door de bocht gaan op het forum, vind ik. Dat ik daar in de minderheid ben zegt mij om eerlijk te zijn niet zo veel. Daarbij ben ik hier niet voor mike, maar voor de informatie over, wat ik denk dat gezonde voeding is. En ja, die honderden waar jij over praat, die willen dat maar al te graag omdat ze alles al hebben geprobeerd en niks lijkt te werken... De meeste komen op dit forum omdat ze lichamelijke problemen hebben... niet omdat ze ineens geïnteresseerd zijn geraakt om gezond te eten.

Maar dit is super offtopic en is voor haar nutteloze informatie volgens mij :D Sorry ik houdt van discussie.... bottomline: ik zou het jammer vinden als iemand afhaakt omdat hij of zij zich aangevallen voelt, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is... misschien zit ik fout... en jullie hoeven Mike niet te verdedigen hoor, je hoefde niet eens te reageren op mij :D

@Aagje

iedereen mag ongebloemd zijn mening geven, of dit nu wel of niet correct is... dat is vrijheid van meningsuiting.

 
@Aagje

Nee, maar het 'kwam zo over' op mij alsof mijn mening kennelijk niet gewaardeerd wordt, omdat "wat mike zegt... meestal klopt." En jullie duidelijk het niet eens zijn met mijn observatie. Forums en discussies... ik blijf het toch lastig vinden af en toe. Ligt waarschijnlijk aan mezelf.

 
Caveman, ik ga ook even off-topic. Ik heb ook wel eens aangegeven dat Mikes stelligheid voor mij niet weggelegd is. Kennelijk is het zijn manier van communiceren en als dat voor hem (en zoals hij zelf zegt: voor 95% van de mensen) werkt: prima. Ook ik kreeg de reactie dat ik hem waarschijnlijk verkeerd inschatte en werd gerefereerd naar kennisavonden. Die heb ik nooit meegemaakt, dus het zou prima kunnen dat Mike in real life (met nonverbale communicatie erbij) wat qua verbaal geweld wat minder dominant overkomt. En zo niet: even goede vrienden.

Mike heeft en deelt veel kennis, waarvoor we hem dankbaar kunnen en mogen zijn. Daarbij is hij retorisch behoorlijk sterk. Het betekent echter niet dat we het altijd met hem eens hoeven zijn en de mening van anderen moeten onderwaarderen. Wel heb ik besloten geen discussies te voeren met Mike, omdat die stelligheid voor mij niet werkt. Ik lees op een beschouwende manier wat er geschreven wordt en de dingen waar ik het niet mee eens ben, hou ik gewoon voor me. Ik heb niet de behoefte om mijn mening duidelijk te profileren.

Ik ben het ook met je eens dat het over het algemeen moeilijker is mensen te overtuigen wanneer je hen tegen je in het harnas jaagt, maar misschien werkt Mikes manier voor hem wel. Het is natuurlijk ook het totaalplaatje van kennis, "verbaal geweld", de status van autoriteit en misschien nog wel meer. Mij overtuig je er niet zomaar mee; je maakt me er zelfs argwanender door (Want: waarom heb je die stelligheid nodig om je verhaal te verkopen? Als je verhaal op zich goed is, kun je het evengoed beschouwend brengen en is het nog steeds overtuigend.). Ik ga er dan ook vanuit dat ikzelf tot de overige 5% behoor en dat is prima. Als het voor 95% wel werkt, dan zit je al aardig aan je maximale winst. En je weet wat ze zeggen: "Never change a winning team".

In ieder geval waardeer ik elke inbreng in een discussie, ook al ben ik het er misschien niet altijd mee eens. Een forum zonder discussie is voor mij eigenlijk geen forum, dus kom maar op. Ik lees in ieder geval graag mee ;)

 
Caveman:
Quote:
En jullie duidelijk het niet eens zijn met mijn observatie. Forums en discussies... ik blijf het toch lastig vinden af en toe. Ligt waarschijnlijk aan mezelf.


Nee hoor, ik ben het wel met je eens. Ik ben vrij nieuw op dit forum en vind dat Mike ook wel belerend kan overkomen, hoewel ik zijn kennis ten zeerste op prijs stel. Ik ben dan ook blij dat er mensen zijn die tegen hem durven in te gaan, want zoniet zou het maar een dictatuur zijn op dit forum en dat is nooit goed.

Ik kan wel geloven dat mensen die naar zijn kennisavonden zijn geweest een ander beeld hebben van hem, want ik heb Mike intussen ook al bezig gezien op een paar filmpjes die over het www verspreid staan en daar komt hij inderdaad zachter en ontvankelijker over (ik vermoed dat het gebruik maken van fora zijn linkerhersenhelft misschien iets teveel activeert en zodoende zijn vrouwelijke energie onderdrukt, haha :wink: ).

Ik begrijp wel dat je gemakkelijk ook vanzelf wat dominanter en ongeduldiger wordt wanneer je in een positie zit als moderator en veel mensen zich afhankelijk stellen van je kennis, dat heb ik zelf al ervaren en neig er dan ook meer toe om feller uit de hoek te komen en een autoritaire houding aan te meten, maar niettemin moeten andere forumleden dan ook maar het recht worden gegund om op dezelfde manier te praten en dan ben ik het niet eens met Aagje's opmerking tov Caveman 'speak for yourself' want dat kwam ook zo over op mij als 'houd je gedachten maar voor jezelf want ik (we) zijn het niet met je eens', maar dan kunnen we gelijk de rollen omkeren, want blijkbaar is Caveman toch niet alleen in zijn mening en ook al was hij dat wel, dan nog moet hij zijn mening kunnen uiten.

 
2 uitspraken van caveman waar ik op reageerde:

er zijn maar weinig mensen die op die manier iets van jou aan willen nemen

en:

de meeste mensen kunnen niet tegen ongenuanceerde kritiek.

Daar heb ik moeite mee, dat caveman denkt te weten wat andere mensen denken of tegen kunnen.

Als je er zelf moeite mee hebt, dan moet je dat zeggen. Als je iedereen van het forum hebt benaderd met deze vragen en ze allemaal aangeven moeite te hebben met Mike's manier van communiceren, dan zou je dit aan kunnen kaarten.

Speak for yourself, betekend niet: houd je gedachten voor jezelf -maar geef je eigen mening. en zeg niet te spreken namens de meerderheid.

Niemand zegt dat je je mening niet mag geven of niet mag discussieren. Prima. maar houdt het bij jezelf.

En ik had het zeker niet alleen over de kennisavonden, ik vind het ook een verademing hoe Mike hier communiceert, geen dubbele bodem/ik hoef niet te bedenken wat hij kan hebbben bedoeld. Gewoon kort maar krachtig en te begrijpen.

En ik hoef het niet voor Mike op te nemen, ik geef hier gewoon mijn mening.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan