Leverreiniging vertaling

Dat middel hepudrain heeft ook N-acetylcysteine en dat is volgens mij geen kruid. Ik heb even gegoogeld en blijkbaar kun je daar allergisch op reageren. Hoeveel pillen moest je nemen per dag?
 
Binc, ik kan moeilijk zeggen lees ff na in dit topic ? Dus hier komt ie: wel de appelazijn ( i.p.v. sap) lekker normaal (vet) eten tot de dag van de reiniging, dan gewoon niks behalve de appelazijn en water met sole of rijst met groenten ofzo als je dat niet trekt. Vervolgens het protocol van bitterzout en olie grapefruit netjes opvolgen en de volgende ochtend lekker een glas kefir/bouillon om 10.00 en eten waar je zin in hebt.

Dat protocol is prima maar de veganistische prietpraat van Morritz verder negeren.
 
Dank Tanja!

Het topic is een beetje veel idd.
Begrijp ik je goed dat ik de appelsap kan vervangen voor een liter azijn 6 dagen voor de reiniging? Of bedoel je dat niet?
Ik vond het al erg raar om vet te laten staan. Het lijkt mij anders een verhonger kuur ?

Maar eerst even op knappen hoor. Heb zowat de hele dag geslapen vandaag met tussenpozen. Ben echt even van de leg geloof ik.
 
Liesje,

1 a 2 capsules per dag. Eerder had ik hier geen last van met dit supplement
 
Oh nee niet pure azijn ? 6 eetlepels azijn in een liter water. Je hebt malinezuur nodig, dat zit zowel in appelsap als appelazijn.
 
Ik bedoelde ook geen liter pure azijn hoor. Heb ik dan verkeerd geschreven ??
Denk niet dat er dan nog veel te reinigen valt. Maar wel fijn om te weten dat ik due appelsap dan weg kan laten. Staat mij teveel tegen die zoete bende.
 
Ik begin het idee te krijgen dat ik een ongelukkige timing heb gekozen om die leverkruiden te nemen. Eergisteren echt niet lekker. Veel geslapen. Gister niks aan de hand behakve wat vermoeid. Vanmorgen stond ik doodmoe op. Vandaag naar sauna geweest maar na een paar uurtjes naar huis omdat ik totaal niet lekker werd. Geen kracht meer in mijn lijf, licht in hoofd en snotteren. Vermoedelijk misschien een beginnend griepje gehad of zo bij de start van de kruiden zonder dat ik dat in de gaten heb gehad. Of andersom. Dat ik beter nog even rustig aan had kunnen doen. Maar zoals gezegd, gister had ik totaal nergens last van. Misschien een beroerde timing gekozen.
 
Hallo mede-forummers,

Van poster ben ik inmiddels meelezer geworden, totdat ik een vraag heb, waar ik het antwoord zo gauw even niet op weet. Het zal ongewtijfeld hier in het topic staan, maar lees 245 pagina's nog maar eens na ;) Wellicht heeft iemand het antwoord paraat?

Ik heb afgelopen dinsdagavond een leverreiniging gedaan. Daarbij gebeurde niet zo veel, zoals bij vele eerdere leverreinigingen die ik heb gedaan. En nu, een paar jaar na mijn eerste reiniging, geloof ik dat ik mijn eerste galkoliek te pakken heb. Ik ben bekend met "pijn"/gezeur in mijn rechterschouderblad: Dat heeft mij altijd al doen vermoeden dat er toch stenen zaten, maar dat ze nog niet klaar waren om eruit te komen. Daarom ben ik dus ook doorgegaan met reinigingen. Vandaag heb ik echter - al een paar uur - een heel ander type gevoel in datzelfde schouderblad (en ook een beetje achter/onder mijn borstbeen). Het gevoel laat zich omschrijven alsof ik een veel te grote hap droog en vast eten heb doorgeslikt, die niet door mijn slokdarm heen komt, maar dan dus op een andere plek. Dat is redelijk pijnlijk. Ik heb een sterk vermoeden dat er eindelijk(!) beweging in die galstroom zit, en dat er een galsteen klem zit. Nu weet ik dat het wordt afgeraden om de leverreiniging te snel achter elkaar te doen, maar ik heb de neiging om hem vanavond of morgenavond gelijk nog een keer te doen. Die rommel kan er maar beter uit zijn, dacht ik zo! Alternatief is natuurlijk alleen bitterzout (dat heb ik nu helaas niet bij me, dus dat wordt ook vanavond).

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen met een galsteen klem ná een leverreiniging? Alleen bitterzout, of complete reiniging nog een keer?
 
Hoi Pinklady, toevallig heb ik dinsdagavond ook een leverreiniging gedaan!

Maar de vorige keer kreeg ik na een 2 dagen ook een klomp in mijn maag. Ik had geen last van mijn schouderblad. Maar die klomp was echt vervelend, het voelde inderdaad alsof er nog iets dwarszat Ik heb toen 's avonds een glas water met natriumbicarbonaat genomen. Dit had geholpen.

Eerder heb ik het ook wel eens gehad na een reiniging en toen heb ik na een aantal dagen de kleine reiniging gedaan (even zoeken op dit forum), dus alleen olijfolie met citroen of grapefruit. niet zo veel als bij de grote reiniging maar 1 glas.

Maar ik experimenteer ook altijd. Heb ook wel eens alleen een glas bitterzout genomen.

Ik zou zeggen doe wat je gevoel je aangeeft. Ikzelf zou niet gelijk de hele grote reiniging doen.
Maar ik herken het wel. Net of de reiniging nog niet klaar is.

Heb je toevallig "zware" voeding genomen gisteren? Als je galstroom nog niet goed op gang is na de reiniging zorgt dat ook voor zo'n gevoel.
Ik zou het proberen met natriumbicarbonaat. Kijken wat dat doet. Eventueel na een paar uur een 2e glas. Je krijgt dan wel diarree.

Succes.
 
Ha gif-vrij,

Dank voor je reactie. Ik begin wel met bitterzout als ik straks thuis ben. Het nare gevoel zit er nu inmiddels 8 uur, dus ik ben er wel klaar mee. Een ding weet ik wel: er gaat voortaan na een leverreiniging standaard een potje bitterzout mee in mijn tas!

Overigens heb ik gisteren niet zwaar gegeten. Vrij weinig juist, want het viel niet zo lekker (maagzuur). Vanmorgen had ik wel weer trek, maar na mijn ontbijt begon het dus. Even kijken wat bitterzout kan oplossen. Ik ben er vrij voorzichtig mee, omdat bitterzout vrij agressief is voor mijn darmen. Geeft me het gevoel alsof mijn darmen met schuurpapier behandeld worden. Niet fijn. Al vind ik dat in dit geval minder vervelend dan wat er nu aan de hand is.

Ik ga even experimenteren.
 
En een update: het is een combi van vanalles geworden.

Stap 1: Bitterzout. Deed weinig, behalve heel veel maagzuur (zoals altijd).
Stap 2: Meer bitterzout. Loste ook niet veel op. Het leek alleen alsof de "blokkade" naar boven steeg en in mijn keel belandde, in plaats van ergens achter mijn borstbeen. De steken waren wel weg.
Stap 3: 's Avonds toch maar een grapefruit met olijfolie genomen. Eigenlijk gewoon de leverreiniging dus. In tegenstelling tot de citroenen van afgelopen dinsdag viel grapefruit goed. Niet misselijk geweest, geen last van maagzuur gehad en goed geslapen. Ik werd wel wakker met een licht gevoel van een blokkade vlak onder mijn keel. Er moet wel echt iets gezeten hebben, want ik heb gisteravond en vanochtend meermaals de hik gehad.
Stap 4: 's Ochtends bitterzout. Omdat ik toch al half bezig was met een leverreiniging, heb ik de rest van het protocol maar afgemaakt. Nog 2x bitterzout genomen dus. Halverwege verdween het nare gevoel in mijn keel eindelijk.
Stap 5: Koffieklysma. Die doe ik tegenwoordig minstens 1x per week, maar indien mogelijk 3-4x per week.

En zojuist kwam er iets uit mijn lijf wat ik nog niet eerder heb gehad: groen water (gal, lijkt me) met daarin diep donkergroene, gevulde "vellen". Niet helemaal plat te drukken, maar wat erin zat: geen idee. Hoe dan ook: het was iets dat niet in mijn lijf thuis hoort, en wat eruit zag alsof het er al heel lang zat. Blij dat het eruit is!

De onderkant van mijn schouderblad voelt wat beurs en ik heb wat lichte hoofdpijn, dus ik denk dat mijn galblaas en lever heel hard bezig zijn geweest de afgelopen 24 uur. Daar ben ik ze dankbaar voor, en ze krijgen nu wat reiniging betreft verdiende rust!



 
@ Pinklady
Bedankt voor de update. Ik was toch wel benieuwd hoe het was gegaan.
Klinkt heftig maar heeft uiteindelijk wel resultaat gehad. Het blijkt dat alleen de bitterzout het niet oplost. Je hebt echt de olijfolie met citroen of grapefruit nodig om een en ander er uit te werken. Bij mij werkt grapefruit ook veel beter dan citroen.

Misschien heb je nu de deur opengezet naar meer succesvolle leverreinigingen. Er zat dus echt duidelijk iets in de weg.
Bij mij zat er laatst dus ook iets dwars en was daardoor een beetje angstig voor een nieuwe leverreiniging. Maar de reinigingen daarna gingen juist weer heel goed zonder blokkades oid.
Dus wie weet. Ik zou inderdaad zeker een maand geen reiniging meer doen.
Eerst even rust. En de komende dagen niet te zwaar eten, maar daar heb je waarschijnlijk ook geen trek in.

Bizar wat er allemaal uit je lijf kan komen. Het wisselt iedere keer. Vellen heb ik ook wel eens gehad. Afgelopen week had ik 2 hele donkere, bijna zwarte, stenen. Ik dacht dat het misschien een restant eten was uit mijn darm. maar ik heb ze opengemaakt en de inhoud was precies hetzelfde als bij de groene stenen.

Ik hoop dat je je door de reinigingen beter gaat voelen. Houd ons op de hoogte bij de volgende reiniging.


 
Wat ik heel graag zou willen weten is, waarom mogen we tijdens de kuur alleen een beetje licht eten is dat omdat er geen ontlasting mag zijn? Wat zijn de consequenties als je er niet goed aan houdt?
 
Wat ik heel graag zou willen weten is, waarom mogen we tijdens de kuur alleen een beetje licht eten is dat omdat er geen ontlasting mag zijn? Wat zijn de consequenties als je er niet goed aan houdt?
Voorkomen dat je je des nachts beroerd gaat voelen.
 
Bedankt Johnny, denk toch als mijn lichaam om eten vraagt dat ik toch wat neem, maar zal zeker in mindere maten zijn. Ik heb dagelijks Kefir, en eet ook vaak groente soep broccoli of bloemkool (bereid met roomboter en creme fraîche. Misschien een sneetje desem brood voor de koolhydraten.. Moet zeggen dat ik er veel zin in heb. Gek dat ik het nog nooit gedaan heb, zit al bijna 10 jaar op het forum. Ik eet al die jaren gezond, maar de kans dat het een puinhoop is met mijn lever is groot, na bloedprikken gaf de natuurarts aan dat de waardes in orde zijn. Daarom denk ik dat ik niet eerder hier mee begonnen ben. Voor mij is het nu belangrijk, mijn kwaaltjes zijn nog niet weg, wel verbetering
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.715
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan