Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Welke argumenten? Ik ga geen argumenten geven. Jij veegt toch ieder argument van tafel als het niet in jouw straatje past. In het kwik-topic staan genoeg argumenten over het gevaar van chlorella en koriander en over waarom de Cutler methode wel werkt.
Ik ga jou niet proberen te overtuigen. Ik ben overtuigd van de werking van de Cutler methode. Daar gaat het voor mij om. Wat jij er van vindt kan me niks schelen.

Dat is dan duidelijk. Ga dan aub terug naar de desbetreffende topic en vervuil dit draadje niet langer met niet ter zake doende verbale diarree over zaken waar je overduidelijk geen verstand van hebt. Je ben te gast op MIJN forum, vergeet dat niet!

Mike

Nou, als de rust weer gekeerd is vraag ik me toch even af hoe het nu precies zit. Is de conclusie nu dat maar één iemand (Cutler dus) die beweert dat chlorella niet gebruikt mag worden bij kwikvergiftiging?
Ik heb geen idee wat het wel of niet doet met kwik. Ik weet wel dat ik vaak pijnlijke gewrichten krijg na inname van chlorella, maar ik heb geen idee waardoor dit is. Het is echter ook een bron van energie voor me maar liet het even een tijdje links liggen door alle berichtgeving op dit forum.

Jammer dat het hier een welles-nietes spelletje lijkt te worden en zo blijkt (voor mezelf) wel weer dat het steeds maar weer zelf experimenteren en uitproberen is.

Wat betreft de lever: heeft iemand een idee waarom ik na het eten van een avocado vaak heel boos en negatief word? Ik heb het idee dat deze vetten mijn lever verstoppen en dat 'gewone' dierlijke vetten dat niet doen. Ik krijg het gevoel (lichamelijk en psychisch) gelukkig wel weer weg met iets bitters te eten/drinken.

Mike, ik heb in 2 periodes chlorella geprobeerd en weet wat het met me doet. Je kan van alles wel zeggen dat het een ontgiftigingsreactie is. Zeg jij niet altijd dat je meer naar je lichaam moet luisteren? Nou, dat is precies wat ik gedaan heb. En m'n lichaam zei STOP!!!! Dan blijf ik niet braaf het chlorella protocol volgen, want 'ze' zullen wel weten wat goed voor me is. Die fase ben ik voorbij. Dan ga ik op onderzoek uit, wat ik uitgebreid gedaan heb waarbij ik onder andere contact gehad heb met het Dr. Klinghardt Institute. Klinghardt wordt gezien als een autoriteit op het gebied van ontgifting via chlorella en het protocol wat ik volgde was een variant van zijn protocol.

Klinghardt heeft z'n protocol moeten aanpassen met een factor 20! Je moet nu 180 tot 300 chlorella pillen PER DAG nemen om te ontgiften van kwik, omdat, en ik quote de executive director van het Klinghardt Institute: "otherwise it does not work well at all."

Oorspronkelijk was het 12 tot 16 chlorella pillen.

180 tot 300 pillen per dag! Goed spul, dat chlorella.
Sluit perfect aan bij de theorie van Cutler dat chlorella niet sterk genoeg is om kwik naar buiten te werken. Je hebt gigantische hoeveelheden nodig om nog iets van een effect te krijgen als je jezelf al niet een stuk zieker hebt gemaakt ermee.

Een voorbeeld van 1 van de vele negatieve chlorella ervaringen van het kwik detox forum:

I am currently taking 45 chlorella tabs a day--have been taking 30-
45 for about 5 weeks now, with increasing fatigue and emotional
disturbance and brain fog.

I am feeling like hell--back into the megasuicidal dali-esque
brainscape and crazy fatigue. I went off the chlorella to see if it
helped, and it did--within 24 hours I felt energetic and happy again
and could think more clearly.

Gewoon doorgaan met die chlorella, hè Mike?

ZELF onderzoeken, niet blind achter een theorie blijven aanlopen als het niet werkt.

Ik schrijf dit niet om jou te overtuigen, Mike. Ik schrijf dit om mensen die hier op dit forum komen omdat ze op zoek zijn naar een methode om van hun kwikvergiftiging af te komen, niet af te laten schrikken door berichten van jou die Cutler wegzetten als een charlatan, terwijl je geen boek van hem gelezen hebt, geen kwikvergiftiging hebt en daardoor z'n protocol niet geprobeerd hebt. De man heeft een beproefd protocol ontwikkeld wat in eerste instantie bedoeld was om zichzelf van kwikvergiftiging af te helpen.

Mark

Ik snap die hoge doseringen niet zo goed eigenlijk. Chlorella is ontgiftend volgens velen, echter kan je iets toch ook gewoon echt over de top heen jagen en het lijkt me dat je dat doet met zulke hoeveelheden. Dat is net zoiets als gelijk liters kefir nemen, of grote hoeveelheden H2O2.

Het lijkt me dat er wat meer geduld en beleid bij het ontgiften komt kijken omdat je lichaam het anders niet bij kan benen. Natuurlijk is geduld moeilijk want we willen uiteraard zo snel mogelijk van de kwalijke stoffen af, maar het lichaam moet wel de tijd krijgen om hier wat mee te kunnen anders dan red je lever het niet en verstopt al die slechte stoffen elders in je lichaam. Dat is met alle stoffen zo; als de lever het niet redt wordt het opgeslagen in o.a. lichaamsvet.

@Heksje
Vraag het Dr. Klinghardt, hij heeft er kennelijk verstand van.

Ik had de chlorella overigens rustig opgebouwd. Telkens 1 meer per dag, zoals me geadviseerd was en de vreselijke hoofdpijnen begonnen al bij een pil of 6.

Chlorella is ontgiftend volgens velen

Ik zeg ook niet dat je met chlorella niet van andere stoffen (geen zware metalen) kan ontgiften, maar kennelijk is het voor kwik niet geschikt.

Mark

Mark, waar het om gaat is dat jij je respect houdt en blijft discussieren op basis van argumenten en niet van sentimenten. We hoeven het niet eens te zijn of te worden, als we maar respect voor elkaar houden. Heel simpel gesteld: als jij in iemands huis wordt uitgenodigd, is het dan gepast om respectloos en onfatsoenlijk naar de gastheer toe te zijn? Edwin is dat wel en als hij nog 1 keer dit kunstje flikt, schop ik hem hoogstpersoonlijk de deur uit.

Mike

Beetje leesvoer: http://www.patrikpeters.amalgaam.be/ontgiften_enkele_cijfers.htm
Als je dan even verder zoekt over DMPS (geen fijn spul) dan vind je o.a. dat het snel in je speeksel komt en amalgaan vullingen kan oplossen.
Stel dan chlorella e.d. dat ook kunnen, alleen het kwik daarbij niet goed binden, zodat het alsnog opgenomen wordt: Dus meer kwik in je lichaam. (daarom dus niet als je nog amalgaam in je mond hebt)

Over "losweken" kan ik weinig vinden, maar de "afvoer cijfers" geven wel wat inzicht in wat er fout zou kunnen gaan. Vooral als die afvoer flink minder is bij o.a. selenium tekort.
Uiteindelijk adviseert ie zoveel supplementen dat je eigenlijk "gewoon" bij complete voeding uitkomt.

Uiteindelijk adviseert ie zoveel supplementen dat je eigenlijk “gewoon” bij complete voeding uitkomt.

Precies datgene wat ik hier al maanden neerzet. Ik denk ook dat goede 'gewone' voeding voldoende is om je lichaam zoveel voedingsstoffen te geven als ze nodig heeft en ze het zware werk kan doen.

Maar we draaien rondjes want al deze argumenten zijn al in het draadje met berichten van Mark (Watisgezond) voorbij gekomen. Ik denk dat iedereen zijn eigen geloof heeft, en geloof in je heling brengt je al een heel eind ;)

Chlorella is ontgiftend volgens velen
Ik zeg ook niet dat je met chlorella niet van andere stoffen (geen zware metalen) kan ontgiften, maar kennelijk is het voor kwik niet geschikt.

Het lijkt me ook niet onwaar of onmogelijk hoor Mark dat chlorella niet geschikt zou zijn. Waarschijnlijk doet het inderdaad wat met de kwik wat het nou net niet moet doen. Eigenlijk lijkt het me ook niet onder 'oervoeding' vallen dus wellicht alleen daarom al is het reden om het links te laten liggen. Zeker in ieder geval zolang iemand nog amalgaamvullingen heeft.
Want volgens mij zit de kneep daar ook in, namelijk dat er vaak een detox wordt begonnen terwijl mensen die vullingen hebben. Deze moeten er eerst uit.

Welke sentimenten, Mike? Omdat ik schreef dat het voor mij het belangrijkste is dat ik weet dat de methode van Cutler mij gaat helpen en dat het mij niet kan schelen hoe jij daarover denkt?
Wat is daar mis mee?

Ik vind het overbodig om argumenten te geven als er al een groot topic is dat vol staat met argumenten. Jij schopt tegen alles aan dat je niet bevalt en dat doe je echt niet altijd met argumenten. Over de methode van Cutler wist je tot een paar dagen geleden niks anders te melden dan dat het hopeloos ingewikkeld is. Is dat inhoudelijk? Dan heb je je er dus niet in verdiept. Wat is er hopeloos ingewikkeld aan iedere drie uur een capsule ALA innemen?

Wie wordt er bedrogen door Cutler? De duizenden ouders die met het protocol van Cutler hun kinderen van bijvoorbeeld autisme hebben afgeholpen? De mensen die een wrak zijn geworden door vaccinaties of amalgaam en door Cutler weer een normaal leven hebben? De methode van Cutler wordt ook gebruikt om de rotzooi van andere kwikprotocollen op te ruimen.

Volgens mij zijn er twee problemen die jij hebt met Cutler. 1. hij is een wetenschapper. 2. hij heeft een protocol ontwikkeld. Wetenschap en protocollen zijn twee woorden waarvan jij snel in de stress schiet. Denk niet te zwaar over het woord protocol en niet alle wetenschappers zijn fraudeurs of bedriegers.

Als je me wilt blokkeren: ga je gang. Ik schrijf wat ik wil schrijven en laat me daar door niemand in beinvloeden. Jij bent toch ook voor zelfdenkendheid en laat je mening toch ook niet beperken door anderen? Ik denk dat ik te veel vet eet en daardoor voor mezelf kan denken. Dat is een bijwerking van WAPF.

Ik denk ook dat goede ‘gewone’ voeding voldoende is om je lichaam zoveel voedingsstoffen te geven als ze nodig heeft en ze het zware werk kan doen.

Fix your diet and your diet will fix you. Dat is zo'n beetje het motto van de WAPF. Ze zijn zeker niet tegen extra ondersteuning in de vorm van kruiden of bijv. ALA, maar de basis is en blijft de voeding. Hun filosofie is vooral.gebaseerd op het ondersteunen van de ontgiftingscapaciteit van het lichaam zelf, iets wat ook de focus is van mijn lezingen over ontgiften.

Ik spreek niet alleen theoretisch, maar ook uit eigen ervaring. Toen ik aan dit gezondheidsverhaal begon had ik verzwakte bijnieren en 100% van mijn klachten en symptomen was daarop terug te voeren. Door mijn voeding aan te passen heb ik deze stier bij de horens genomen. Hier en daar heb ik ook wat supplementen genomen in de loop der jaren, maar het is toch vooral de voeding geweest die mij het meest heeft gebracht. En reken maar dat ik ook zware metalenbelasting heb gehad (of misschien nog wel heb), als je bedenkt dat mijn ouders kettingrokers waren en ik in mijn jeugd ben blootgesteld aan 80 sigaretten per dag! Dat is alleen al heel veel cadmium!

De lever- en galreinigingen (5 in totaal) hebben mij in 2008 een flinke stap verder gebracht richting een betere gezondheid. In dat jaar heb ik 2 heftige galkolieken gehad (zo ben ik ook op L&G-reinigingen gekomen), die daarna nooit meer zijn teruggekomen. Ik heb me nooit beziggehouden met of zoiets al te ingrijpend zou zijn. Ik zie het als een oplossing voor een probleem en neem alle mogelijke ongemakken voor lief, als ik er maar beter van word. Idem met H2O2. Zoals ik al eerder schreef: ontgiften is niet leuk, wel noodzakelijk.

Ik ben van mening dat we teveel bang genaakt worden links en rechts voor precies die dingen die werken. Zogenaamde 'deskundigen' planten deze zaadjes in ons hoofd en wij geven ze voedingsbodem en planten deze vervolgens voort. Dit gebeurt ook in de alternatieve wereld, misschien nog wel meer. Het gebeurt niet altijd bewust. Een ander probleem is dat de westerse academische geest de neiging heeft om de dingen hopeloos ingewikkeld te maken. Er wordt voortdurend naar deelproblemen gekeken, het zijn allemaal blinden die een olifant proberen te beschrijven. En ego speelt ons nu eenmaal veelvuldig parten in de westerse wereld, vooral onder academici, en dus weet de ene blinde het nog beter dan de ander, terwijl niemand de olifant in de kamer ziet staan.

De reden waarom ik op de WAPF ben uitgekomen is dat als het allemaal te verwarrend en ingewikkeld dreigt te worden door de vele blinden die maar wat roeptoeteren ik altijd terug kan vallen op de no-nonsense benadering van de WAPF, die me gewoon de olifant laat zien. Dit is de reden waarom ik de Cutler-volgers ook een artikel van de WAPF-site heb voorgeschoteld waarin staat dat je allereerst de bijnieren moet aanpakken. Ik zou daaraan willen toevoegen: plus de galblaas. Dat is exact ook mijn eigen ervaring, dus ik weet dat het zo werkt. Nuchterheid, met beide benen op de grond blijven staan, aarden, daar gaat het om. Dat de gemoederen hier hoog op lopen betekent dat ik met gestresste mensen te maken heb en DAT is hun basisprobleem! Het maakt dat ze in hun hoofd zitten i.p.v. hun onderbuik. Het maakt dat ze gevoelig worden voor 'autoriteiten' met ingewikkelde, brainy protocollen, die overvoorzichtig zijn omdat alleen zij weten hoe het zit. Het maakt dat ze te weinig varen op hun eigen onderbuikgevoel en wat hun lichaam hen werkelijk vertelt. Het maakt dat ze mij aanvallen als ik ze hierop attendeer.

Dat zie ik heel sterk bij die Cutler- en Buteyko-kliekjes. Ik sta het hier oogluikend in de daarvoor geschikte topics toe. Maar als ze in andere topics ook zieltjes proberen te winnen grijp ik in. Edwin is een jong en onervaren heethoofd en hij doet me denken aan Tuna, die we na de hack niet meer terug hebben gezien. Jullie zijn allemaal welkom, maar houd je respect. Je bent hier in mijn huis en - voordat er weer volop CENSUUR geroepen wordt - er is geen enkele gastheer die je niet het gat van de deur laat zien als je je niet weet te gedragen. Je gal spuwen is prima, maar doe dan eerst een paar L&G-zuiveringen of zo.

Mike

@Mike,

Fix your diet and your diet will fix you. Dat is zo’n beetje het motto van de WAPF. Ze zijn zeker niet tegen extra ondersteuning in de vorm van kruiden of bijv. ALA, maar de basis is en blijft de voeding. Hun filosofie is vooral.gebaseerd op het ondersteunen van de ontgiftingscapaciteit van het lichaam zelf, iets wat ook de focus is van mijn lezingen over ontgiften.

Precies, daar is het wat het allemaal om draait in deze discussie; onze ontgiftingscapaciteit.
Je voeding moet de basis zijn, daar zijn we het allemaal mee eens. Je voeding kan de ontgiftingscapaciteit ondersteunen, maar ik vind niet dat we de illusie moeten hebben dat alleen voeding voor iedereen het ontgiftingsprobleem oplost.
Mensen met bijvoorbeeld het chronische vermoeidheidssyndroom (ME/CVS) hebben allemaal te maken met een een Glutathione tekort. Dit is niet op te lossen met alleen goede voeding. Hierbij komt veel meer kijken (methylation, genetische bepalingen)
En datzelfde geldt, vind ik, voor mensen met een kwikvergiftiging. Het ondersteunen van de ontgiftingscapaciteit met voeding is niet voldoende om te herstellen.

Nuchterheid, met beide benen op de grond blijven staan, aarden, daar gaat het om. Dat de gemoederen hier hoog op lopen betekent dat ik met gestresste mensen te maken heb en DAT is hun basisprobleem! Het maakt dat ze in hun hoofd zitten i.p.v. hun onderbuik. Het maakt dat ze gevoelig worden voor ‘autoriteiten’ met ingewikkelde, brainy protocollen, die overvoorzichtig zijn omdat alleen zij weten hoe het zit. Het maakt dat ze te weinig varen op hun eigen onderbuikgevoel en wat hun lichaam hen werkelijk vertelt. Het maakt dat ze mij aanvallen als ik ze hierop attendeer.

Uiteraard met alle respect maar voor iemand die al lang in deze gezondheid business zit en lezingen geeft, had ik wel een andere inzicht verwacht. Het gaat hier niet om gevoeligheid, het gaat hier wel over ondernemende mensen die iets aan hun gezondheid doen. Hoe kun je daar geen respect voor hebben, mensen zoals Mark en Edwin.
Hoeveel mensen kennen wij in onze omgeving wel niet die ook gezondheid problemen hebben en maar zeggen van 'het is niet anders'. Die geen moeite doen om er uberhaupt even bij stil te zaan en/of zich in te verdiepen.
Ik heb diep respect voor mensen zoals Mark en Edwin, die hun vleugels spreiden en kijken naar de mogelijkheden in het leven die hun gezondheid wellicht kunnen verbeteren. En dit zal ongetwijfeld met vallen en opstaan gaan, er zullen protocollen bij zitten die niet werken etc. Maar laten we aub hun beweegredenen niet vergeten!

Het maakt dat ze te weinig varen op hun eigen onderbuikgevoel en wat hun lichaam hen werkelijk vertelt. Het maakt dat ze mij aanvallen als ik ze hierop attendeer.

Dat zie ik heel sterk bij die Cutler- en Buteyko-kliekjes. Ik sta het hier oogluikend in de daarvoor geschikte topics toe. Maar als ze in andere topics ook zieltjes proberen te winnen grijp ik in.

Kliekjes, zieltjes winnen, ingrijpen? Straks ga je nog denken dat we het forum willen gaan overnemen :)

Ik denk dat mensen deze protocollen volgen juist NADAT ze naar hun lichaam hebben geluisterd! Zelf heb ik de Buteyko methode gevolgd vanwege mijn chronische hyperventilatie.

Maar goed, er leiden meer wegen naar Rome Mike! De gezondheid van een mens wordt niet alleen bepaald door voeding. De ademhaling en het verwerken van opgeslagen zware metalen hoort hier ook bij (lees: Buteyko en Cutler methode).
Ik vind dat als je op dit forum alleen over voeding wilt praten, dat je dit dan ook duidelijk naar je leden moet communiceren.

Kennelijk voel jij je nu ineens ook aangesproken, johan. Maar ik zal inhoudelijk ingaan op je punten:

Je voeding moet de basis zijn, daar zijn we het allemaal mee eens. Je voeding kan de ontgiftingscapaciteit ondersteunen, maar ik vind niet dat we de illusie moeten hebben dat alleen voeding voor iedereen het ontgiftingsprobleem oplost.

Dat heb ik ook niet beweerd. Daarom schreef ik:

Ze zijn zeker niet tegen extra ondersteuning in de vorm van kruiden of bijv. ALA, maar de basis is en blijft de voeding. Hun filosofie is vooral gebaseerd op het ondersteunen van de ontgiftingscapaciteit van het lichaam zelf

Goed lezen voordat je reageert, scheelt een hoop misverstanden!

Mensen met bijvoorbeeld het chronische vermoeidheidssyndroom (ME/CVS) hebben allemaal te maken met een een Glutathione tekort. Dit is niet op te lossen met alleen goede voeding. Hierbij komt veel meer kijken (methylation, genetische bepalingen)

En waar zit glutathion in? Hoe kom je normaal aan deze zeer belangrijke voedingsstof? Uit een supplement? Wat dacht je van rauwe melk, of nog beter: biest? En waar komt CVS/ME vandaan? Bijnieruitputting! Het is STRESS die ons elke dag weer stukje bij beetje sloopt! Dat is geen genetische factor, maar een EPIgenetische. Do your research!

Het gaat hier niet om gevoeligheid, het gaat hier wel over ondernemende mensen die iets aan hun gezondheid doen. Hoe kun je daar geen respect voor hebben, mensen zoals Mark en Edwin.

Wederom niet goed gelezen. Als ik hier een probleem mee zou hebben, zou ik Mark toch net zo goed een veeg uit de pan hebben gegeven? Tegen Mark zei ik letterlijk:

We hoeven het niet eens te zijn of te worden, als we maar respect voor elkaar houden.

Ik viel niet over het feit dat edwin een aanhanger is van Cutler, maar over zijn gebrek aan fatsoen. Hij heeft er inmiddels een nachtje over geslapen (heel verstandig!) en kwam vanochtend weer met meer inhoudelijke argumentatie, maar hij is te trots om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag.

Ik heb diep respect voor mensen zoals Mark en Edwin, die hun vleugels spreiden en kijken naar de mogelijkheden in het leven die hun gezondheid wellicht kunnen verbeteren.

En hieruit leid ik af dat ik dat niet zou hebben. Ik bewonder evengoed iemands zoektocht naar een betere gezondheid, maar op een forum mogen we hierover van mening verschillen, toch? Het punt is dat je dit wel op een respectvolle manier doet. Dat probeer jij nu ook te doen en daarom ga ik hier ook punt voor punt op in. Je moet alleen beter lezen, dan zul je zien dat je qua argumentatie geen poot hebt om op te staan.

Kliekjes, zieltjes winnen, ingrijpen? Straks ga je nog denken dat we het forum willen gaan overnemen

Laatst kwam golden in een topic over de Bilderbergclub ineens een nieuw forumlid overhalen om mee te praten in het kwikonderwerp. Hier komen enkelingen ineens de L&G-reiniging onderuit halen op basis van wat hun goeroe Andrew Culter beweert. De kwiktopic is voor Cutler-liefhebbers, de ademhalingstopic is voor Buteyko-liefhebbers, laten we dat zo houden. Het is inmiddels een publiek geheim dat ik met beiden niet zoveel heb. De grap is dat ik het niet oneens ben met de basisprincipes van Cutler en Buteyko, ik word alleen doomoe van al die regeltjes en protocollen die e.e.a. nodeloos compliceren. Ikzelf vind het geen toeval dat veel Cutler-aanhangers ook Buteyko-aanhangers zijn en andersom. Protocollen voor gestresste mensen. Maar... als het werkt, werkt het. Ga alleen niet uit de hoogte doen over Moritz en zijn L&G-zuivering. Hiervoor geldt evengoed: als het werkt, werkt het.

Ik vind dat als je op dit forum alleen over voeding wilt praten, dat je dit dan ook duidelijk naar je leden moet communiceren.

Als er iemand het vele malen verder trekt dan voeding alleen ben ik het wel. Opnieuw moet ik constateren dat je een slechte lezer bent. Volgende keer je beter inlezen voordat je reageert!

Mike

Ik viel niet over het feit dat edwin een aanhanger is van Cutler, maar over zijn gebrek aan fatsoen. Hij heeft er inmiddels een nachtje over geslapen (heel verstandig!) en kwam vanochtend weer met meer inhoudelijke argumentatie, maar hij is te trots om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag.

Ik ga geen excuses aanbieden als ik niks verkeerd heb gezegd.

Jij gooit alles op stress en bijnieruitputting en ziet stress daarbij als de oorzaak, maar stress kan ook een gevolg zijn. Er zijn meerdere soorten stress. Geestelijk, fysiek, belasting met giftige stoffen en waarschijnlijk nog meer. Dat onderscheid maak jij nooit. Alles wordt op een hoop gegooid. Voor het lichaam geldt dan misschien wel 'stress is stress', maar als wij iets aan de stress willen doen is het wel handig om te weten waar het vandaan komt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.578
Leden
8.680
Nieuwste lid
LouisP
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan