Langzaam

G

Guest

Guest
Ik heb vaak te horen gekregen dat ik op moet schieten en dat ik langzaam ben. Ik ben ook in veel dingen langzamer dan andere mensen. Daar is in de practijk aardig mee te leven, ik doe dingen zo snel mogelijk, begin wat eerder en probeer me niks van opmerkingen aan te trekken. Maar soms is dat niet genoeg. Ik vroeg me af of jullie nog wat weten waardoor ik wat sneller kan worden in alles.

 
Blijven oefenen .

Ooit was ik ook zo (ja ze noemden mij lui en traag ) nu kunnen de meesten mij niet meer bijbenen .

 
Waarom zou je je op laten jagen, de maatschappij is/doet al gejaagd genoeg.

Het werkt voor jou alleen maar stress in de hand.

Als jij je prettig voelt bij iets langzamer aan doen / leven is daar toch niets mis mee.

Lia

 
Ja Poekie daar heb je wel gelijk in , ware het niet dat een baas je per uur betaald en graag ziet dat je zoveel mogelijk doet in dat uur .

 
@Kaaskanlekkerzijn

Heeft het met werk te maken of speelt het zich in je privé sfeer af?

Lia

 
Het heeft met allebei te maken. In de privé sfeer weet ik dat ik het nu nodig heb maar het zou wel handiger zijn als het soms wat sneller ging, maar dat laat ik maar. Ik vraag het omdat het over mijn werk gaat, ik heb net een baan als magazijnmedewerker na twee weken heb je een beoordelingsgesprek en dan moet je 120 artikelen per uur halen, ik haal er nu 80 na 4 dagen. Het is leuk werk maar ik wil nu eens iets voor wat langere tijd en voldoende uur per week om van te kunnen leven (ik ben nog niet door zoiets ontslagen maar er is gewoon niks). Zodat ik iets rustiger kan zoeken naar een baan in mijn vak gebied, wat nu echt niet wil lukken. Dit is inderdaad heel goed voor mijn stress.

 
Herken het bij mijn dochter. Ik zeg weleens de adrenaline die ik teveel heb heeft zij te weinig. Bij mij zijn het uitgeputte bijnieren, opgejaagdheid (die gelukkig steeds minder wordt). Heeft dit ook met de bijnieren te maken misschien?

 
Last van mijn bijnieren heb ik wel. Ook veel stress de grootste bron en de oorzaak dat ik hiermee zit daarvan weet ik niet hoe ik het moet gaan op lossen het gaat op zijn miste jaren duren en daarvoor moet ik van mijn bijnier uitputting af zijn wat nu weer niet gaat hierdoor. Maar een baan zoeken is ook echt niet leuk en levert ook veel stress op. Ik zie er ook echt tegen op om met een baan in mijn vakgebied te beginnen, ik heb met mijn opleiding moeten stoppen omdat ik op mijn afstudeeropdracht liep en er niks meer uit mij kwam aan dieeën om op te schrijven. Daarom ben ik ook bang voor een echte baan en dan te moeten verhuizen en zo. Ik wilde eerst opgang komen met een eenvoudig baantje en rustig gaan soliciteren, maar het wordt eerder erger door dit alles.

Mike,

Had je het over mij dat het overactieve bijnieren zijn die de schildklier onderdrukken. Ik slik adrenaconplex (eerst adrenanorm) en dat helpt wel. Ik heb het even niet gedaan en toen was ik meer moe en neerslagtiger.

 
Er is een leuk diertje: de slow loris: ik mag er graag naar kijken op youtube: werkt erg meditatief.

 
Ik krijg sterk het gevoel dat je ernstig depressief bent. Misschien heb ik het helemaal mis maar ik maak dat o.a. ook op uit je voorsteltekst. Laat naar bed gaan, dingen die je liever niet openbaar wilt bespreken, je schrijfstijl, etc. Voor mij markers dat er meer aan de hand is.

Depressie doet je hele lichaam vertragen omdat het in een zelfbeschermingsmodus is. Heb je al eens een (goede!) therapeut geprobeerd?

 
Er zijn hier wel mensen die ik wil vertellen waar ik mee zit. Maar inderdaad niet op internet, de mensen die alles ervan weten behandelen mij ineens heel anders. Ik ben eens naar een therapeut geweest maar dat maakte het alleen maar erger. Ik wil wel graag een keer naar een goede therapeut maar ik heb die nog niet kunnen vinden.

Ik hoop dat het ook gedeeltelijk licht aan mijn schildklier, zou ook wel kunnen want ik ben altijd al langzaam geweest.

 
overigens was ik vanochtend vroeg op om te gaan werken zo laat ga ik nu ook weer niet naar bed. Ik heb vandaag 115 artikelen per uur gehaald het gaat de goede kant op. Maar het zou ook handig zijn als sommige dingen thuis iets sneller gaan.

 
Ik ken een goede therapeut in wie ik veel vertrouwen heb maar het moet natuurlijk wel in je omgeving zijn.

 
@ Kaaskanlekkerzijn

Wat werkervaring op je CV komt altijd van pas :!:

Stress kan trouwens aangepakt worden met een tijdelijke extra vitamine B5 suppletie en voor de schildklier heb ik goede ervaringen met het eten van jodiumrijke voeding zoals gekookte eieren, zeevis en zeevruchten en voeg maar lekker veel Keltisch zout aan het eten toe. Is trouwens nog lekker ook.

Tenslotte even deze opmerking. Soms kan een tijd iets anders doen weer inspiratie en bruikbare ideëen geven en alsnog tot een succes leiden. Om deze reden zou ik in jouw geval als de tijd en energie er rijp voor is, serieus overwegen om de afstudeeropdracht weer op te pakken in combinatie met een deeltijdbaan. Iets doen wat vertrouwd is en waarvoor je opgeleid bent, leidt tot meer voldoening en een betere levenskwaliteit.

 
Bastiaan, ik woon in Gelderland niet echt in jouw omgeving.

Ik denk ook dat Mike ook gelijk heeft. Er viel echt een hele last van me af toen ik weer werk had. Ik kwam ergens anders op het forum ook tegen dat een slechte huid en haar uitval ook met je schildklier te maken hebben.

Vis vind ik wel lekker maar het komt er te weinig van. Ik ben wel blij met jullie opmerkingen ik hoop zo toch iets sneller voor uit te komen.

 
Ik wil nog altijd een update geven van hoe het nu met mij gaat. Ik ben nog steeds langzaam en ik heb ook al een tweede waarschuwing gehad. Maar bij mijn tweede functioneringsgesprek kreeg ik te horen dat ik snel genoeg was en dat het er zelf in zat dat ik een schaal hoger kon komen. Mijn snelheid is ook de enige reden waarom ik niet in een hogere schaal zit (bij een hogere schaal wordt je meer in geroosterd door het uitzendbureau).

Ik nam al wel lugols jodium maar dat kwam er vaak niet van omdat je na het eten nog even blijft zitten en de afwas moet doen en een nieuwe hoeveelheid kefir moet maken. Is niks mis mee maar het schoot er wel een bij in. Nu stop ik de lugols op een paar dagen bij de melkkefir in en dat gaat goed. Nadat ik dit had gedaan ging alles in het begin een stuk beter mijn neus was ook niet meer constant verstopt. Mijn netipotje hiel wel maar heel snel daarna zat mijn neus weer helemaal vol, vooral bovenin.

Ik ben ook iets meer koolhydraten gaan eten, ik had geen honger maar ik denk dat het voor mijn schildklier wel handig is. Ook denk ik dat ik het nodig heb omdat het hard werk is.

Een paar weken geleden was ik een hele week op vroege dienst ingeroosterd, waarvan we een dag een uur eerder moesten beginnen (om 3 uur opstaan is echt niet leuk meer). Heel eerlijk gezegd was ik een paar keer iets te laat met naar bed gaan. Maar dat was toch echt te veel zeker met mijn postbodewijk die ik nog altijd heb op zaterdag. Om er zeker te zijn dat er iedere week in ieder geval een beetje geld binnen komt. Inmiddels weet ik dat ik genoeg verdien om rond te komen als ik het zo minimaal aan doe. Ik heb nu standaard een dag vrij gevraagd, en dat is wel heel erg lekker en ik merk dat het me goed doet. Ook had ik veel stress van eerst geen werk kunnen vinden, toen dat ik te langzaam was en of ik wel genoeg ingeroosterd zou worden. Dat is nu allemaal veel minder.

Over mijn emotionele problemen wil ik op het internet niet over hebben omdat ik het netjes wil houden op internet. Ik ben na mijn laatste opmerking ook begonnen met EFT er valt heel wat van je af als je het goede onderwerp hebt gevonden. Ik denk dat dit samen met de lugols en iets meer eieren (vis komt er nog steeds niet zo veel van) die ik toen ben gaan eten veel heeft geholpen. Ik zit nog steeds met de zelfde problemen maar de scherpe kantjes zijn er af.

Over twee maanden wordt ik door het uitzendbureau ontslagen omdat ik hier dan een half jaar werk. En dan moet ik opzoek naar iets nieuws. Ik kom er nog niet aan toe om een baan in mijn eigen vakgebied te zoeken, maar ik durf het ook nog niet aan.

Ik heb ook wel eens gehoord dat mijn praten snel en onduidelijk is, maar als ik tot rust kom wordt dit minder, zonder dat ik iets emotioneel heb opgeruimd. Ik hoop dat mijn schrijven ook minder gaotisch wordt met een betere schildklier.

 
Quote:
Over mijn emotionele problemen wil ik op het internet niet over hebben omdat ik het netjes wil houden op internet. Ik ben na mijn laatste opmerking ook begonnen met EFT er valt heel wat van je af als je het goede onderwerp hebt gevonden.


@Kaaskanlekkerzijn,

Fijn dat je ook goede resultaten behaalt met EFT. Als je EFT kent, dan is het ook leuk om je eens te verdiepen in faster EFT

http://www.fastereft.com/

Kijk ook eens een aantal filmpjes van Robert Smith. Hij vertelt het leuk en kan het allemaal goed uitleggen.

http://m.youtube.com/results?q=faster eft

Ik lees dat je in Gelderland woont. Mijn zus is pas gestart met haar eigen EFT praktijkje.

Een ervaren EFT therapeut kan je vaak flink op weg helpen, vooral bij dingen die wat zwaarder zijn, of dingen die jij zelf niet ziet (of niet wilt zien)etc.

Ik lees ook dat je problemen hebt om goed rond te komen. Nu weet ik dat ze waarschijnlijk in de maand Maart een erg leuke "actie" gaat doen.

Je krijgt een consult van een uur en je bepaalt helemaal zelf wat je betaalt.

http://www.eft-therapiejeevania.nl/index.php

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan