Langzaam

Ik heb geleerd dat je het beste in je eigen ritme kan werken en leven. Ik denk dat dat ook het gezonds is. Dat gejaagde leven doet de mens uiteindelijk geen goeds.

Mijn opa van in de 90 had een eigen onderneming en volgens mijn moeder heeft hij geen werkstress gekent, hij werkte en leefde in zijn eigen ritme. Mijn vader van 69 werkt nog steeds. Hij is niet snel maar verzet wel veel werk en werkstres kent hij niet. Soms wel vervelend, want hij maakt zich werkelijk nergens druk om.

 
Hoi Janse, Danielle, Charade en de rest,

Die faster EFT werkt echt heel erg goed, het moet er soms zelf uitzien als een soort duivel uitdrijving. Maar meestal geeft het gewoon een hele grootte opluchting en valt er heel wat van me af. Maar ik denk dat ik de groottste hoeveelheid snelheid op mijn werk heb gekregen door handige trukjes. Ik ben nog steeds langzaam maar niet meer veels te langzaam. Ik ook zou nog wel graag meer uitmijn dag thuis willen halen, het is daarnamelijk niet zo dat toch veel werk verzet. Ik ben gewoon lang met iets bezig of re komt niet veel uit. Al heb ik wel een paar keer iets gedaan met een normale snelheid op momenten dat ik me heel erg lekker in mijn vel voelde.

Janse, Die EFT praktijk van je zus vind ik nog een beetje te ver weg (ik heb geen auto). Bij mij in de stad zit ook een praktijk waar ze ook aan EFT doen, maar ik vind het nu toch wel erg duur.

 
Eft kan zeker werken daar ben ik van overtuigd. Je kan ook qi gong gaan beoefenen of joga. Allemaal vormen van meditatie. Qi gong massage:



Gewoon mediteren kan iedereen proberen.

Ik kan me wel wat vinden in traag zijn. Ik ben ook traag op bepaalde punten, omdat ik perfectionisties kan zijn als ik iets goed wil doen. Als ik werk doe waar ik niet bij na hoef te denken(domwerk)dan ben ik vaak juist sneller dan de rest.

Ik kan dus vaak ook slecht samenwerken, omdat ik dus vaak te snel of te langzaam ben. Als ik me te veel aanpas aan een ander dan kost het me enorm veel energie. Het voelt dan als een blokkade.

Ik weet niet of ik me zelf er in wil trainen, of dat ik maar gewoon lekker me zelf blijf en mijn eigen tempo aan blijf houden. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo als de massa is, dat is toch niet zo erg. Zolang je het maar weet dat je zo bent, anders ga je nog aan je zelf twijfelen. Ik voel me ook meer op me gemak onder mensen die meer introvert zijn.

 
Ik herken het probleem wel. Ik zit zelf te (?) veel in mijn hoofd, ben een denker en geen doener. Als kind kreeg mijn moeder het (antroposofische) advies om mijn meer knollen en dergelijk te laten eten om mij te laten aarden :? Tegenwoordig, als volwassene, heet het in medisch-psychiatrisch jargon "zwakke executieve functies". Ik heb ook een hele carrière van uitzendbaantjes achter de rug waar ik het geld per uur niet waard was (ook magazijnmedewerker,keukenhulp, postsorteerder, kamermeisje, data-entry, inventarisatie...). Ik kon het opvangen met een gedeelte Wajong. Maar uiteindelijk had ik er geen zin meer in, om zo tegen mezelf in te gaan voor de mercedes van de baas bij wijze van spreke :wink: en dat bleek een hele goede beslissing te zijn. Ik kan me geen baan bedenken die ik het waard vind mijn kinderen voor te missen en die strijd aan te gaan.

Bij mij hangen de klachten samen met ADD-klachten, die (zo weet ik nu) weer het gevolg zijn van https://www.fatsforum.nl/topic/leerstoornis-voeding#]ondervoede hersenen[/url]. Maar waarschijnlijk houd je je al aan de meeste voorschriften die hierbij van belang zijn. Het gaat inderdaad ook om jezelf accepteren zoals je bent en vrede leren hebben met de manier waarop je afwijkt van wat men verwacht in de 'maatschappij'. Veel sterkte!

 
Quote:
Janse, Die EFT praktijk van je zus vind ik nog een beetje te ver weg (ik heb geen auto). Bij mij in de stad zit ook een praktijk waar ze ook aan EFT doen, maar ik vind het nu toch wel erg duur.


Volgens mij doet zij het zelfs via Skype, speciaal voor mensen zoals jij die het te ver vinden, geen auto hebben of andere reden waardoor je het huis niet uit kan. Mail of bel haar gewoon even, ik weet zeker dat ze je prima kan helpen.

Quote:
Die faster EFT werkt echt heel erg goed, het moet er soms zelf uitzien als een soort duivel uitdrijving.


Nou, dat vind ik nou niet echt een goede vergelijking. Er is werkelijk NIETS vreemds of raars of zweverigs aan EFT. Je klopt met je vingers op bepaalde punten op het lichaam terwijl je je concentreert op het probleem en gevoel. Als je klopt gaan er zenuwimpulsen naar de hersenen. Er komt dan serotonine en gamma amino boterzuur (GABA) vrij. Deze 2 stoffen zorgen ervoor dat glutamaat de angst, pijn, nare herinnering niet meer kan vasthouden en opnieuw opslaan. Simpel, en vooral ook ongeloofelijk effectief.

 
Dit soort dingen waar op reageren iets meer tijd kost lukt nog steeds niet goed. Maar nu llukt het dan eindelijk.

Quote:
Die faster EFT werkt echt heel erg goed, het moet er soms zelf uitzien als een soort duivel uitdrijving.

Nou, dat vind ik nou niet echt een goede vergelijking. Er is werkelijk NIETS vreemds of raars of zweverigs aan EFT. Je klopt met je vingers op bepaalde punten op het lichaam terwijl je je concentreert op het probleem en gevoel. Als je klopt gaan er zenuwimpulsen naar de hersenen. Er komt dan serotonine en gamma amino boterzuur (GABA) vrij. Deze 2 stoffen zorgen ervoor dat glutamaat de angst, pijn, nare herinnering niet meer kan vasthouden en opnieuw opslaan. Simpel, en vooral ook ongeloofelijk effectief.


Ik ben het met je eens dat het niks met een echte duivel uitdrijving te maken heeft. Maar ik had het geschreven omdat ik er zo heftig op die EFT reageerde ik trilde er helemaal van.

adat ik het een half jaar geleden had geschreven heb ik nog wel wat weg gewerkt maar niet zo veel meer. Ik merkte daarna aan mij zelf dat het alleen nog maar een lichamelijk oorzaak heeft omdat mijn vertering nog steeds te wensen overlaat.

Clara,

Dank je wel (als je nog mee leest) ik herken er wel wat in ik moet alleen wel een baan hebben omdat ik alles rondom een wajong uitkering niet wil ik ben er van overtuigt dat zo mijn herstel veel beter gaat. En ik wil ook wel aan al die mensen die altijd zeiden dat ze ook geloofden dat ik het kan en nu zeggen ik heb altijd al gezegd dat het te veel voor jouw is laten zien dat ik het wel kan. En degene die nu om het hardst zitten te knikken dat ze dat ook zo erg vinden en dat nooit doen, die zijn het ergste. En als jij nu ook weer om het hardst zit te knikken dat je dat ook zo erg vind en het daarom nooit doet dan behoorlijk dus tot die extreem erge soort.

Het duurt een paar jaar maar ik kan hier helemaal van genezen. En dat doe ik mijn manier en dan hebben ze in de tussen tijd maar te accepteren dat de standaard gebruiksaanwijzing bij mijn stickertje niet werkt en dat ik dus ook niet wil dat hij toegepast wordt. Het enige wat zij hoeven te doen is niet de gebruiksaanwijzing lezen en hem niet gebruiken en mij gewoon zoals andere mensen behandelen. En bij die mensen hoef je dus ook nergens rekening mee te houden. En als dat te moeilijk is dan heb je pech.

want dat gaat niet samen met deze mooie uitspraak van clara: "Het gaat inderdaad ook om jezelf accepteren zoals je bent en vrede leren hebben met de manier waarop je afwijkt van wat men verwacht in de 'maatschappij'".

Ik doe op mijn beurt wel mijn best me zo goed mogelijk aan te passen zodat ik mee kan komen. Maar dat doe ik op mijn manier en ik merk het beste wat werkt en wat ik dus ga toepassen en in hoe verre. En dat bepaal ik en niet jij.

En verder werk ik tegenwoordig niet meer als magazijnmedewerker dat kon maar een half jaar anders moesten ze voor mij pensioen premie gaan betalen. Het baantje wat ik toen alleen zaterdags had doe ik nu de hele week. Ik mis mijn collega's wel maar verder is het wel goed zo. Ik merk wel soms dat ik bijna de norm tijd haal andere keren niet maar er zit wel verbetering in.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan