KWF

Quote:
Wat dit ook alweer met KWF te maken heeft weet ik zo even niet.


Ze brengen beiden een deel van de waarheid en niet de correcte achtergrond op hun sympathisanten over !

Gisteren zag ik hier het toppunt van de strijd tegen kanker in Vlaanderen. Folder verspreiden voor Een sneukeltocht waarvan de opbrengst naar Kom op tegen Kanker gaat. Verschaffer van de voeding : een traiteur waarvan de maaltijden hoogst waarschijnlijk vol bewerkte voeding zitten. Prijs van deelname € 15,- / persoon. Daar kan je volgens mij niet veel gezonds voor hebben !

 
2 bakjes slagroom en een gebakken eitje met kaas en een beker melk/kruidenthee. Als jij dan nog pap kan zeggen is dat knap. Dan kom ik zelfs op biologische/ Demeter kwaliteit op een inkoopsprijs van onder de 5,-

Maar dat gaat niet, want dan valt een deel van de mensen om vanwege een galblaasaanval.

 
Ben ik niet met je eens hoor Naief, pas toen ik zoveel vetten ging eten hielden de galsteenaavallen op! En op vetvrij had ik 24/7 pijn met minimaal 1 koliek per nacht.

 
O, maar moet je dan niet eerst een reiniging doen? Klinkt niet best Alexandra. Fijn dat het weer goed gaat

 
De grote reinigingen deed ik al een jaar, maar die hielpen niet. Het werd langzaam aan erger. Dus voor mij blijft staan, er is maar 1 echte oplossing en dat is (vette) voeding!

 
@ Naief

Jammer genoeg staan ze in Vlaanderen op het vlak van gezonde voeding minder ver dan in Nederland. Biologische voeding wordt hier veel beperkter aangeboden om de reden dat meeste consumenten het geld er niet voor over hebben. Resultaat onevenredig hoge prijzen in vergelijking met het aanbod van Demeter en Ekoplaza in Nederland. De enige super die er iets mee doet is de Bioplanet die enkel in de grote steden een vestiging hebben. Als je de boer op gaat krijg je te maken met boeren die grootschalig en industrieel zijn opgezet of hun koeien standaard maïs geven of gaan sproeien op een moment dat niemand het ziet,...

 
Ik geef aan aardig wat goede doelen maandelijks. Rode kruis opgezegd eind vorig jaar. Was nog een hele klus, in eerste instantie hadden ze m'n donatie helemaal niet gestopt.

Nu wil ik m'n KWF donatie gaan stopzetten, omdat ik niet meer geloof ik hun methodes om kanker de wereld uit te helpen.

1 voor 1 ga ik ze doorlichten nu om te zien of ik er nog wel achter sta. Nog een stuk of 4 te gaan denk ik...

Bovendien collecteer ik al een paar jaar voor de Nierstichting. Zullen ze binnenkort wel weer voor bellen. Ik vind het wel belangrijk om me voor een goed doel in te zetten als het inderdaad een goed doel is! De directeur verdient teveel, maar dit is maar een paar procent van de totale inkomsten. Dus dat vind ik niet zo'n sterk argument als hij er verder voor zorgt dat het geld goed terecht komt. Maar dat is zo moeilijk te controleren.

Ik twijfel nog. Misschien iets doen waar ik direct de resultaten van zie. Informatie delen doe ik al :)

Mark

 
Aangezien de oplossingen vaak gezocht worden waar je ze niet moet zoeken, blijven sowieso al weinig doelen over.

 
hoi Mark, sinds ik dit http://geengeleuraanmijndeur.nl/images/colportage_a.jpg op mijn deur geplakt heb zitten, ben ik toch een stuk gelukkiger:)

Sommige mensen komen er wat laat achter dat ik die sticker op mijn deur heb zitten terwijl die toch nauwelijks te negeren valt.

Maar het scheelt een hoop gedoe.

 
@ naief

Er wordt inderdaad vaak aan symptoombestrijding gedaan of erger.

@ Lievergezond

Wow, die sticker is wel ehh... duidelijk, haha. Die laatste zin had voor mij niet gehoeven, maar dat zou ik er nog af kunnen knippen.

Net kwf gebeld voor het stopzetten van de donatie. Ik had verwacht dat er weer veel verweer zou komen (net als bij Rode Kruis), maar ze bleef beleefd en respecteerde m'n beslissing. De reden heeft ze nog genoteerd en dat was dat.

Unicef is next. Eens nagaan of die een beetje ok zijn :)

 
"Goede doelen" zoals het KWF, Unicef, Hartstichting, Nierstichting en veel anderen deugen in mijn ogen helemaal niet. Waarom niet? Ze doen niet wat ze beweren te doen: een ziekte de wereld uit helpen. Daar zijn ze namelijk helemaal niet bij gebaat. Hun bestaansrecht hangt ervan af. Geen kanker: geen KWF. Geen hartziekten: geen hartstichting. Zo simpel is het. Denk je dat ze hun eigen bestaansrecht de wereld uit willen helpen? Ik geloof er niks van!

Verdiep je bijvoorbeeld eens in de geschiedenis van het WNF en wie dat heeft opgericht en wie de grote financiers zijn. Is dat zuiver? Dacht het niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan