Kun je dik worden van het drinken van veel water?

Ufo

New member
Ik las een bewering van iemand op het Internet:

***Als je gedurende langere periode heel veel water drinkt, dwing je je lichaam om veel water op te nemen, en dat wordt dan opgeslagen omdat je lichaam er niets mee kan...

Indien je na verloop van tijd, minder water tot je gaat nemen, zal je lichaam in een spaarstand geraken, en veel van het water op gaan slaan, omdat het niet weet wanneer er weer opnieuw water zal binnenkomen...***

Waar of niet waar??

 
Nou ufo, even geen geintje. Ik heb laatst een meisje leren kennen en die leeft echt zeer ongezond en ook bizar in mijn ogen. Ze eet bijna niks door de dag heen, ze drinkt alleen water en dan in de avond eet ze wel maar over het algemeen alleen salade. Mijn punt is dat zij klein en best 'mollig' is en ze zei dat haar benen veel vocht vast houdt waardoor haar benen dik lijken. Dus ja ik denk dat als je een slecht voedingspatroon er op na houdt en door de dag heen veel water drinkt, dat je lichaam dit opslaat.

Als je begint met afvallen en helemaal op de manier waar wij het op doen dan zal de persoon de eerste week wel 5 kilo afvallen... dit is alleen maar vocht... alles daarna gaat een stuk langzamer.

 
@Caveman86,

Nee, dat is zeker niet geinig!

Eerder zielig!!!

En de meest klassieke fout bij het willen afslanken, namelijk: te weinig eten.

En dan natuurlijk ook te weinig vitamines en mineralen binnen krijgen.

Kwalitatieve honger dus, die dikmakend is.

 
Voor haar was het ook een behoorlijke 'shock' toen ze hoorde hoe ik at en ze vond me er wel al goed uit zien etc.. tja, ik ben het voorbeeld meid... eet veel dierlijke vet, vlees, vis en eieren en je bent al goed op weg. Ze deed ook nog aantal x per week sporten... dat zag ik er dus niet echt vanaf. Vond zij ook niet, haha :D ach ik probeer mezelf altijd als voorbeeld te nemen... hopelijk dat ik dan mensen motiveer :)

 
Ik denk dat hier meer aan de hand is.

Waterhuishouding hangt niet alleen van de opname af, maar ook van de verwerking.

We weten wel dat zo'n patroon van 'vermageren' door slecht eten wel dit effect heeft: je lichaam slaat voedingsstoffen op voor de volgende slechte tijd.

Maar dat geldt misschien ook voor water?

Klinkt onwaarschijnlijk.

Laat ons eens weten hoe dit soort gevallen aflopen.

 
Caveman,

Dat geldt ook voor ons. We eten zo enorm veel verzadigde vetten en sporten totaal niet en dat vertellen we mensen dan die pseudio gezond leven en dus verkeerde voeding hebben en vaak ook nog eens zichzelf te pleures sporten en ja dan ook nog bijna geen gewicht verliezen.Dan vertel ik ons leefstijl en voedingspatroon en kunnen ze het bijna niet geloven.

Ufo, wat betreft water wat ik weet kan je zeer zeker van water aankomen als je heel veel water uit plastice flessen drinkt omdat daar een op de oestrogeen hormoon lijkende stof in zit.

Daarom weer ik ook alle plastic voorzover mogelijk.

 
Ik nag hopen dat dit een geintje is want ik drink zn 4 liter waar per dag, geldt dit ook voor kraanwater of water uit pakken?

 
Kraanwater uit glazen of metalen flessen lijkt me het beste.

Noodgedwongen koop ik ook wel eens plastic flessen water.

Maar dan liever de 1½ liter versie, daar zit minder van die weekmaker in.

En die gebruik ik een paar keer achter elkaar voordat ik ze in de plasticbak gooi.

Frank

 
met 4 ltr water is de kans groot dat je veel mineralen uit je lichaam wegspoelt. oedeem is vaak een gevolg van dehydratie, het lichaam slaat het water op omdat het te weinig water in de cellen krijgt. En dit komt niet door te weinig water drinken, maar door te weinig mineralen die met het water door de celwand(membraam) kunnen komen.

Drink dus je water met de sole van keltisch zeezout.

Je zult merken dat je dan minder water nodig hebt, minder dorst hebt en de oedeem verdwijnt (eigen ervaring)

Ik weet niet zeker of ik het zo goed uitleg, in het boek: water, het goedkoopste medicijn staat er veel meer over. Maar zo heb ik het begrepen.

 
Quote:
We weten wel dat zo'n patroon van 'vermageren' door slecht eten wel dit effect heeft: je lichaam slaat voedingsstoffen op voor de volgende slechte tijd.

Maar dat geldt misschien ook voor water?


Als het lichaam voedingsstoffen wil opslaan omdat het grote tekorten hieraan kent, dan kan water ook tot die voedingsstoffen behoren. Je bent dan ernstig uitgedroogd. Veel overgewicht wordt sowieso veroorzaakt door vocht vasthouden.

Fiona, kennelijk geloof je nog in de mythe dat je elke dag veel water moet drinken. Hier een citaat uit een post van mij in een andere topic:

Quote:
Moeten we daarom 2-3 liter water per dag drinken? Welnee! Net zoals Nora [Gedgaudas] benadrukt dat je simpelweg voldoende vet moet eten moet je ook simpelweg voldoende water drinken en niet meer dan dat. Nog beter is een vloeistof gebaseerd op verzadigde vetten, zoals bijv. rauwe melk of beestenbottenbouillon. Water is een informatiedrager en hoe meer positieve informatie je aan water toevoegt hoe effectiever de inname van dergelijke vloeistoffen is. De negatieve informatie in koffie en frisdrank is helaas even effectief, het is maar net welke informatie je aan water toevoegt. Een drank die rijk is aan verzadigd vet is rijk aan waterstof. Waterstof is de bouwsteen van water en levert volledige hydratatie op, zonder enig verlies, de overdracht naar de cellen is 100%. Verzadigd vet hydrateert dus beter dan water! Vandaar dat verzadigde vetten de vertering van verhitte eiwitten (waar veel water voor nodig is) ondersteunen. Daarnaast verhoogt verzadigd vet de zuurstoftoevoer naar de cellen, waardoor je zowel het tekort aan vocht als aan zuurstof effectief kunt oplossen.

Zelf drink ik minimaal 1 liter, vaak zelfs 2 liter of meer, rauwe melk per dag. Als ik dergelijke hoeveelheden water drink, moet ik om de haverklap naar de WC en krijg ik alsmaar meer dorst, maar mijn lichaam beloont me met geen dorst en geen voortdurende toiletbezoekjes als ik rauwe melk drink. Mijn lichaam vertelt me: wat moet ik met al dat water? Ik raak er zelfs meer door uitgedroogd! Water is vaak basisch en een basische vloeistof in je maag zonder toegevoegde voedingsstoffen is geen goed idee, want daarmee verdun je voortdurend je spijsverteringssappen, waarvan maagzuur er een is met juist een zeer zure pH (pH staat trouwens voor 'potential of hydrogen', de mate waarin iets waterstof bevat en waterstof is een zuur). Rauwe melk is eveneens basisch, maar is rijk aan voedingsstoffen en dat werkt anders uit in je maag.


Mike

 
Ik kreeg gisteren een ingeving. Ik hoorde Mike vorige week zeggen dat het idd helemaal niet nodig is om zoveel water te (moeten) drinken. Maar wanneer heb je (denk je) veel water nodig? Als je vergiftigingsverschijnselen hebt. Dus met een westers eetpatroon kan ik me voorstellen dat je veel water drinkt, om het gif sneller af te voeren of te verdunnen, zo lijkt het. Als je dus een juist eetpatroon hebt, heb je niet zoveel water nodig, je haalt dan voldoende vocht uit de gegeten producten (groenten en fruit met name).

 
Als het gif oplosbaar is in water (keukenzout bijvoorbeeld), zou dat best wel eens kunnen gelden. Bij vetoplosbare stoffen is dat toch iets moeilijker, denk ik.

 
Ik drink altijd gefilterd water en dus niet van de kraan (gedestilleerd is ook goed zeggen ze). Ook al zit er geen fluoride in ons kraanwater, kunnen er wel restjes van medicijnen in zitten: http://www.kraanwater.nu/feiten/Kra...iteit/Pages/Medicijnresten_in_kraanwater.aspx

Mijn muntplantje groeit ook goed met het gefilterd water 8)

Dus ik neem het zekere voor het onzekere. Het smaakt ook veel beter vind ik. Verder heb ik een roestvrijstalen fles die ik vul met gefilterd water als ik op pad ben.

 
Gedistilleerd water is NIET goed! Het is water dat ontdaan is van minerale informatie en zal op zoek gaan naar deze informatie in jouw lichaam. Het lichaam kan helemaal niets met dat gedistilleerde water en zal het zo snel mogelijk willen lozen. Met de afvoer van het water worden er dan ook kostbare mineralen uit je lichaam afgevoerd via de urine. Geen goed idee dus. Masaru Emoto heeft gedistilleerd water gefotografeerd en het vertoonde geen kristalvorming.

Wil je nog gezondere en krachtigere muntplantjes, dan kun je een afgestreken theelepel Keltisch zeezout toevoegen aan een liter water en dit aan de plantjes geven. Zoals je zult begrijpen gaat het om de INFORMATIE in water. Water is een INFORMATIEDRAGER. In plaats van water dat mineralen uit je lichaam meeneemt is het veel verstandiger om mineralen in water juist toe te voegen aan je lichaam. De bodem en planten (maar ook dieren) zitten op exact diezelfde informatie te wachten, waaruit blijkt dat alle levensvormen essentieel precies hetzelfde nodig hebben.

Mike

 
Ik wist wel dat gedestilleerd water geen mineralen bevat, maar niet dat het daardoor mineralen uit je lichaam afvoert? Bedankt voor de suggestie voor mijn plantjes!

 
Dat is ook zo het geval met regenwater, dat is ook 'hongerig' water.

Als je al regenwater drinkt doe er dan sole in.

 
Hoe zit het met al die mensen die drinken bij het eten? Het is een gewoonte van veel mensen om dat te doen. In restaurants ook bv.
Bij maagklachten geen drinken bij het eten toch?
 
Met uitzondering van gefermenteerde drabken, deze ondersteunen de spijsvertering. Er is een reden waarom bier en wijn al heel lang worden gedronken bij het eten of dat je iets eet als je bier of wijn drinkt!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan