Kun je dik worden van het drinken van veel water?

Mijn zoon dronk altijd cola (natuurlijk is hij inmiddels te dik en ik bestook hem met mailtjes ha ha) Maar als hij komt eten (vanaf zijn werk) wil ik graag iets te drinken hebben voor hem.
Ik heb dus wijn zonder alcohol en Radler bier = bier met appelsap o.i.d..
Ik neem aan dat dat allemaal gefermenteerd is en niet dat de appelsap bv op het laatste moment is toegevoegd zonder fermentatie.
Kun je nog uitleggen waarom een gefermenteerd produkt wel goed is? Lijkt de samenstelling dan op maagzuur o.i.d. ?
 
als ik het goed begrijp zijn bij gefermenteerde producten de suikers er al uit opgegeten toch?...een soort voorgerijpt zodat het makkelijk verteerbaar is.
 
Plus probiotische bacterien die meehelpen met de voedswelvertering. Deze zijn ook zuur en ondersteunen daarmee het maagzuur.

Ik betwijfel of appelsap niet pas naderhand is toegevoegd aan Radler, het is gewoon veredeld vruchtensap en zal dus ongewenste gisting in de maag teweegbrengen.

Mike
 
Ik probeer ook wel eens de rauw power yoghurt (gemaakt van rauwe melk) ipv de rauwe melk, maar deze is natuurlijk gefermenteerd, de lactose (melksuiker) is dan gedeeltelijk omgezet als ik het zo goed zeg.

De yoghurt geeft mij toch niet dezelfde soort energie als de melk, vroeg al eerder of ik de rauw power yoghurt nu als vervanging kan zien voor de melk.. (omdat de melk soms zo'n stuk reizen is). Maar ik denk het dus eigenlijk niet...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan