kokosolie

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik bak nu al weer een tijdje met kokosolie, maar die pot die ik heb gekocht is 10 euro !

Welnu mijn vraag, waar kan ik goede en toch goekope kokosolie kopen ?

Zie door de bomen het bos niet meer op het internet, wie heeft tips.

 
zoals ik van Mike begrepen heb is de beste van Aman Prana. Een tijdje geleden ben ik internet aan het afstruinen geweest voor deze 1,6 l. potten.

Waar je op uit komt is dat je hem net zo goed in de natuurwinkel kan kopen (bij ons hebben ze deze Aman Prana; en misschien ook wel op verzoek) Op internet iets goedkoper maar dan komen er weer verzendkosten bij. Dan ben je meestal nog duurder uit.

Een pot kost € 39,95.

 
Extra vergine kokosolie is nu eenmaal niet goedkoop, maar wel heel goedkoop en lekker. Hier op het forum gebruiken de meesten die van Amanprana denk ik. Ik had laatst die van Mattisson, die is iets goedkoper geloof ik (zo'n 13 a 13 euro voor een halve liter), maar vind die van Amanprana net iets lekkerder geloof ik. Opletten dat je dus de Extra Vergine neemt en NIET de ontgeurde. Er zijn verschillende topics over kokosolie hoor. Misschien eerst een beetje beter zoeken op het forum ipv gelijk een nieuwe topic starten ;)

 
goh Henrik, dat is heel wat voordeliger als Aman Prana. Ik bestel ook wel eens bij IHerb. Is de kwaliteit vergelijkbaar?

Goed gevonden zeg..

 
ik bestel die kokosolie ook al een tijd, vanaf het begin eigenlijk. Er zijn nog wel goedkopere varianten te vinden maar van Nutiva weet je bijna wel zeker dat hij altijd goed is.

 
Hendrik, weet je of 'jouw' kokosolie hetzelfde smaakt als die van Aman Prana. Het zit wel in een plastic pot, dat is wel jammer. Begrijp ik goed dat de verzendkosten $4 zijn?

Ik zoek ook nog een goedkoop adresje. Ik koop altijd de grootste potten van Aman Prana en probeer ze te kopen wanneer ze bij de Ekoplaza weer zo'n stickeractie hebben. Dan kan je o.a. een 15% korting-sticker plakken op een willekeurig product.

Hier kan je voor 33,96 euro een pot van 1600 ml bestellen, zonder verzendkosten als je er 2 besteld of als je er nog iets kleins bij besteld om over de 35 euro te komen. Kokosolie blijft lang goed en kan je ook met iemand samen kopen.

 
DenniS,

Verzendkosten variëren, en net als overal loont het om net ff iets meer te bestellen, mijn voorbeeld ging uit van 4 potten. Verzendkosten zijn dacht ik 27 dollar. Omgerekend naar een prijs per liter kwam ik op ongeveer 15 euro. Een hele pot a 1.6 L kost dan ongeveer 24 euro.

Ik weet dus niet of deze hetzelfde smaken naar die Aman Prana. Hoe smaakt ie dan? Oordeel je dat op kokos-geur en kokos-smaak? In dat geval zit het wel goed.

Inderdaad zijn het plastic potten. Verschil is denk ik wel dat het een vaste stof is(gestold vet) in tegenstelling tot een vloeistof. Bovendien wordt het niet verhit... dus als er al afgifte zal zijn vanuit de plastic wand dan zal het minimaal zijn.

 
klinkt erg interessant! Gebruik nu ook de "dure" versie van amanprama maar als mensen met beide ervaring hebben of kunnen aangeven dat de kwaliteit gelijk is ben ik om!

Graag reacties van ervaren gebruikers.... :D

 
Ik bedoelde natuurlijk:
Quote:
Extra vergine kokosolie is nu eenmaal niet goedkoop, maar wel heel GOED en lekker. Hier op het forum gebruiken de meesten die van Amanprana denk ik. Ik had laatst die van Mattisson, die is iets goedkoper geloof ik (zo'n 12 a 13 euro voor een halve liter), maar vind die van Amanprana net iets lekkerder geloof ik.


 
@Henrik

Ik heb toevallig woensdag nog 2 nieuwe bestelt en met nog wat andere dingetjes en mijn verzendkosten waren net geen 16 dollar. Als je boven de 80 dollar bestelt dan zijn de verzendkosten meteen 12 dollar lager. Maar 4 potten is natuurlijk ook gewicht... misschien kan dat dan wel ja.

 
het is met name het gewicht dat telt.

toch blijft het onvoorstelbaar dat men soms zo weinig verzendkosten berekend.

soms hebben ze acties waarbij de verzendkosten de helft zijn van normaal.

Let op dat je nooit boven de 150 euro uitkomt (inclusief verzendkosten) anders gaat de douane je ook nog importheffing rekenen.

 
Okay, dus als ik het dan op een rijtje zet, kom je bij die Amerikaanse site uit op:

1 potten incl verz kosten: $ 49,39 ================ 37,99 euro per pot

2 potten incl verz kosten: $ 73,16 = 56,27 euro ==== 28,14 euro per pot

3 potten incl verz kosten: $ 112,32 = 86,39 euro === 28,80 euro per pot

4 potten incl verz kosten: $ 143,40 = 110,29 euro == 27,52 euro per pot

Bij 4 potten krijg je extra quantumkorting, maar de hogere verzendkosten doen dit verschil te niet.

Quote:
Ik bestel het zelf altijd bij iHerb.com. Dit scheelt vaak meer dan 50% op de prijs in Nederland, zelfs met de verzendkosten erbij. Ik kies altijd voor International Airmail verzending voor 6 dollar. Het pakketje komt meestal binnen 10 dagen aan. Als je bij je eerste bestelling de code “JUG765” vermeldt, dan krijg je 10 dollar korting op je eerste bestelling boven de 40 dollar of 5 dollar korting op een bestelling onder de 40 dollar. De moeite waard lijkt me! Eén nadeel, je hebt wel een creditcard nodig om daar te kunnen bestellen.


En nog eens $ 10 korting als je wilt... Zo wordt het wel erg aantrekkelijk!

Alleen kom je bij 2 potten dan niet boven de $ 60 uit en valt deze hoeveelheid toch wat duurder uit wegens de verzendkosten die dan hoger blijven.

 
Ik heb het nog al eens gezegd en ik maak niet graag reclame, maar wat hebben jullie tegen

Dr Goerg? bv http://healthxl.eu/en/premium-organic-coconut-oil-421.html

59,42% Laurin fatty acids (meer dan Aman Prana, dacht ik) en nog niet zó hoog geprijsd (21,80 indien per 3L).

Bovendien wordt die kerel van Aman Prana in de sector niet van de goede vibes bevonden...!

Dus ts de twee is het makkelijk kiezen voor mij.

 
Nutiva (erg lekker!) komt per pot aanzienlijk goedkoper uit dan Aman Prana, maar niet dan Royal Green, die nu ook grote potten verkoopt: 1400 ml, net geen € 30,- voor prima olie!

Dr. Goerg ken ik nog niet, een poging waard maar je betaalt wel nog € 9,- verzendkosten dus dat komt neer op ruim € 24,- per liter. Voor de mensen in Amsterdam: Unlimited Health heeft ook goede voor

€ 23,95 per liter.

En nu we het toch over geld hebben: Unlimited Health verkoopt dezelfde magnesiumolie als Zechsal voor

€ 16,95 per 200 ml.

Hilda

 
Sorry, off topic, even tussendoor: Van de week was ik bij unlimited health hopend dat ze adrenal/adrenanorm zouden hebben (niet dus, wel een adrenaven, plantaardig) en in gesprek met een verkoopster begreep ik dat ze raw/vegan zijn en zodoende iets met een dierlijk component niet in het assortiment zullen hebben. Zelfs niet iets waar bijvoorbeeld knoflook in zit.

Ik was nog nuchter genoeg om naar het boek van Wilson te wijzen, dat ze wel verkopen, en te zeggen dat het daarin aangeraden wordt, maar wat ik achteraf, veel later door had: dezelfde verkoopster heeft een pot remeker ghee afgerekend met een grote afbeelding van een koe erop.

Nu vraag ik me af wat nou de logica is van die club.

 
@Catalina,

Het is best een fijne winkel waar je leuk kunt rondsnuffelen, en veel gezonde producten kunt kopen. Het was mij er ook al opgevallen dat wanneer ik er aan de verkoopster om voedingsadviezen vroeg, ik zulke vreemde verhalen te horen kreeg, dat ik die maar met een korreltje zout nam.

Ik kreeg in ieder geval niet de indruk dat ze er heel erg veel verstand van heeft...

Maar ik weet natuurlijk niet of ik de zelfde verkoopster sprak als jij...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.745
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan