kokosolie

LOL... maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Is alle genoemde olie nu van dezelfde kwaliteit of niet? Verschil in smaak laat ik even voor wat het is maar als het prijstechnisch een stuk beter kan dan Amanprana graag!

 
Quote:
NEVER trust a vegan!


Dit kan je toch niet menen? Sorry dat ik het zeg, maar dit klinkt als een oude man die nog steeds alle Duitsers vervloekt omdat ze vroeger zijn fiets hebben gestolen. Maar goed, laten we hier trouwens maar niet over gaan discussiëren en er liever de humor van inzien. :)

 
Quote:
Toen heb ik jou niet gehoord.


Ik volg ook niet het hele forum van A tot Z, maar bovenstaande link naar jouw post vind ik toch een hele andere soort uitdrukking.

En wat de andere 2 links betreft. Er zijn legio groeperingen op Aarde die zich om een of andere reden tegen anderen keren zoals: huidskleur, seksuele voorkeur, politiek stellingname, religie, om maar een paar bekenden te noemen. Prima dat je het niet eens bent met een visie, een houding, woorden of daden van andere mensen. Prima om daar een onderbouwde mening over te hebben en te geven. Maar om dan meteen een grote groep mensen die je feitelijk niet eens persoonlijk kent over één kam te scheren en te etiketteren/beoordelen als 'onbetrouwbaar'..., wat vind je daar zelf dan van? Was jij ook onbetrouwbaar toen je vegetariër was? Zijn veganisten niet ook gewoon spirituele wezens in een menselijk lichaam die (in deze fase van hun leven) andere voedselkeuzes maken dan jij? Of zie jij andere fundamentele verschillen?

Maargoed, laten we het erop houden dat het een grapje was, want ik kan me niet voorstellen dat je dit werkelijk meende. En jij weet dat ik ook wel een grapje kan hebben, dus verloren tijd om hier al te lang op door te blijven gaan.

 
Uit de eerste link:

Quote:
Seems there’s no joie de vivre. And that passion must be going somewhere. To the dark side? Someone who has the time and inclination to make a nut rissole must be methodical and scheming enough to, I don’t know, start a war, say… Really! That is a tough, focused, dogmatic mind that can resist the Danepak sizzle and pretend they’re happy with a portobello mushroom as a fake burger. Scheming! Liars! Not to be trusted!


Ik heb het al vaker gehad over het extremistische, militante en dogmatische karakter van vegetariers/veganisten. Zie ook:

http://www.beyondveg.com/billings-t/claims-cred/claims-cred-1e.shtml#rose-colored glasses



De Amerikaanse 'biologische' keten Whole Foods wordt gerund door veganisten. Dit is het laatste nieuws over de 'zuiverheid' van hun business:

http://www.naturalnews.com/037413_Whole_Foods_Monsanto_GMO.html

I rest my case.

Mike

 
Hoeveel vredelievende en openminded vegetariërs/veganisten zijn er wel niet in vergelijking met dit extremistische, militante en dogmatische groepje? Een van de eilandvolkeren die WP bezocht voerde strijd met een andere stam. Maakt dat alle WAPF-aanhangers oorlogszuchtig? En bedenk eens hoeveel strijdlustige en ook dogmatische Indianenvolkeren er waren, terwijl de meesten van hen als jagers/verzamelaars leefden en dagelijks biologische voeding binnen kregen.

 
Quote:
NEVER trust a vegan!


Mike ik vind dit forum erg waardevol, zeker gezien jou inzet en bijdrage.

Alleen de uitspraak van hierboven kan ik niet achter staan.

 
Als ik zo vrij mag zijn om je goedbedoeld persoonlijke feedback te geven, dan raad ik je aan om eens diep in jezelf te onderzoeken waarom vega's iets vijandigs in je oproepen. Het voelt niet vrij bij jou, het voelt als een patroon wat ooit is ontstaan (hatemail?) en steeds weer wordt getriggerd wanneer het onderwerp 'vega' de revue passeert. Iedereen heeft in meer of mindere mate een extremistische, militante en dogmatische neiging. De een komt er mee voor de dag en/of erkent het in zichzelf, de ander ontkent en onderdrukt het, en identificeert zich zoveel mogelijk met het tegenbeeld hiervan. Zou het kunnen zijn dat deze vega-minderheid een deel van jezelf reflecteren? Een deel dat graag gezien en ontvangen wil worden door jou? Een deel dat zich dus duidelijk in je laat voelen zodra er iets in je omgeving is die dit triggert...

En hiermee ontken ik niet dat er werkelijk een extremistische, militante en dogmatische groep bestaat die ellende aanricht op aarde. Dit praat ik ook zeker niet goed. Laat dat duidelijk zijn.

 
Dan kun je evengoed met 'psycho babble' aankomen als: 'onderzoek waarom nachtschades/gluten zo'n weerstand bij je oproepen'. Veganisten plaatsen zichzelf buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood en nemen daardoor automatisch bewust of onbewust een moreel superieur standpunt in. Dat extremisme komt voort uit ondervoede hersenen die onvoldoende verzadigd vet en cholesterol krijgen.

Jij wilt mij voortdurend een 'complex' aanpraten, waardoor mijn strijdbaarheid kan worden verklaard. Ik prik het liefst door alle bullshit heen, nuchter en met beide benen op de grond. De wereld heeft geen tijd meer voor onvruchtbare veganistische experimenten, we moeten gaan eten als onze voorouders!

Mike

 
Ik zal het eens duidelijk zeggen, wat Mike bedoeld met "NEVER trust a vegan!"

Namelijk wat betreft zijn voedingskeuze en er star aan vast houden terwijl zijn lichaam anders zegt. Kunnen ze hier niet meer tussen de regels lezen of is het muggenziften verheerlijken?

Het lichaam hoort er bij net als de ziel. Eenvoudige voeding vol met activators etc. is veel gezonder dan het moderne (ook vegan) gecompliceerde eten. De grote variatie in ons voedingspatroon zorgt er juist voor dat wij als ziel versuffen. Geestelijk gezien vasten we op de juiste wijze als wij ons onthouden van handelingen die tegen de orde van de liefde in gaan.

Als een mens dus naar lichaam en ziel volkomen gezond wil blijven, moet hij van kind af aan matig gevoed worden met zuiver voedsel. En geestelijk weten we wat goed en slecht is, dingen die tegen de orde van de liefde ingaan.

Het eetbare fruit moet in de eerste plaats volkomen rijp zijn. in die staat kan men het met mate eten; maar toch is het in gekookte en gebraden vorm gezonder dan rauw, omdat door het koken en braden de slechte en nog ongegiste bestandsdelen eruit verwijderd worden. hetzelfde is met wortelen en groenten het geval.

Waaruit bestond dan het voedsel van die vroegere eenvoudige mensen?

Soms uit peulvruchten, die heel eenvoudig goed voorbereid zacht gekookt, wat gezout en dan nooit in warme toestand werden gegeten. Ook gewoon goed brood, melk en honing was al een heel oude eenvoudige kost en daardoor bereikten de mensen vaak een hoge leeftijd en waren tot het laatste ogenblik van hun leven in het bezit van het tweede gezicht.

Wel mag iedereen zo nu en dan matig wijn drinken, maar nooit zoveel dat hij er een roes van zou krijgen.

Goede vleesgerechten zijn vis, duiven, kippen, lamsvlees, geitenvlees, kalfs- en rundvlees. van de genoemde spijzen moet echter nooit meer dan één met wat brood (zetmeel!Menno brood!) erbij, worden gegeten en ook moet het fruit altijd maar matig en altijd goed rijp of gekookt of gebraden gegeten worden, evenals wortelgewassen en groenten, maar altijd slechts één tegelijk.

Bij dergelijke kost zou het lichaam nooit zo dik worden, waardoor het traag, slaperig en sloom wordt, waarbij dan de ziel heel wat te doen heeft om zulk een zware machine in beweging te houden, laat staan dat ze naast zulk werk zich nog met andere dingen zou kunnen bezighouden.

Dus wat je hier vaak leest bij Mike, eet meer vet en dan eiwitten en dan pas zetmeel zie je hier boven ook terug, net als echte bier en echte wijn, de gewassen die er nu op deze aarde groeien zijn anders dan vroeger, dus pas je aan, je hebt een verstand, je hebt gevoel, je hebt inzicht en Intuïtie gebruik dat dan ook.

Je lichaam is de tempel waar je ziel in woont, dus zorg er dan ook naar behoren voor, ga niet op dwaalwegen. Of leer van je dwaze dingen, je hebt ook geestelijk vasten, dat betekent houdt vast aan de dingen die in de orde van de liefde zijn

 
Quote:
Dr. Goerg ken ik nog niet, een poging waard maar je betaalt wel nog € 9,- verzendkosten dus dat komt neer op ruim € 24,- per liter.



Ik dacht dat ik het op een video met Mercola had gezien en direct de indruk kreeg dat het bij de allerbeste merken was... Maar het zou ook deze met David Wolfe kunnen zijn:

Niet moeilijk, met al die hype altijd... ;-)



Alle Mercola's over coconut: www.youtube.com/user/mercola/videos?query=coconut

De 1e bestelling is zonder verzendkosten bij healthxl, maar mss geldt dat enkel voor België... Ik zie ook Nederlandse sites die hem hebben op het 1e zicht.

Ik zou in elk geval benieuwd zijn hoe jullie hem vergelijken met Aman Prana dan...

Ik ben zelf niet gek van kokosnootolie in het algemeen, maar deze vond ik aanvankelijk echt lekker. Maar het gaat mij vrij snel tegensteken. Er zal ws wel een hemelse voedselcombinatie zijn die het heel lekker maakt.

Nota in de marge: als ik Ayurveda een beetje mag geloven, zijn een aantal dingen die ik juist graag veel zou eten (voor smaak of gezondheid) niet zo extreem gezond voor mij, waaronder appels en kokosnootolie. Schrok ik wat van. Hoeveel pech kan je hebben :)

 
@ Mike

Quote:
Dan kun je evengoed met 'psycho babble' aankomen als: 'onderzoek waarom nachtschades/gluten zo'n weerstand bij je oproepen'.


Enerzijds ja, anderzijds nee. Mensen die nachtschades en gluten eten worden misschien onverstandig gevonden, maar in zekere zin wel in zijn of haar waarde gelaten. Zie en voel je dit verschil?

Quote:
Veganisten plaatsen zichzelf buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood en nemen daardoor automatisch bewust of onbewust een moreel superieur standpunt in. Dat extremisme komt voort uit ondervoede hersenen die onvoldoende verzadigd vet en cholesterol krijgen.


Een reactie zou kunnen zijn: Nou en? Laat ze. Als zij geloven dat ze er goed aan doen en als zij het gevoel hebben dat het ze goed doet... laat ze. Als ze mis zitten komen ze er misschien wel achter en tot die tijd zijn ze voor mensen die denken zoals ons een goed voorbeeld van hoe het niet zou moeten zijn en een interessant wetenschappelijk experiment uitgevoerd door vrijwilligers. Ik ben erg benieuwd wat er zal blijken na 50 jaar. Laat ze maar vega eten. De Aarde mag wat mij betreft vrij zijn om iedereen een kans te geven om te experimenteren met allerlei onderzoeken, zo lang het anderen en de natuur maar niet te veel belast. Wat dat betreft heb ik heel wat liever met vega's van doen (die in mijn ervaring vaak socialer en heel wat ecologisch bewuster zijn) dan onwetende alleseters die zich vol stoppen met junkfood van de bio-industrie. Desondanks stel ik vega's ook kritische vragen en vertel ik ze over de onderzoeken van WP. Ik attendeer ze op teksten die ik schrijf en mail die ze vaak ook toe. Maar als ze er niet aan willen geloven, even goede vrienden.

Nu verder uitgewerkt:

Quote:
Veganisten plaatsen zichzelf buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood...


Ze eten geen dierlijke voeding, maar ze eten wel doodgemaakte planten of doden ze terwijl ze ze eten. Er zijn ook legio dieren die nagenoeg veganistisch eten en geen andere dieren doden, ook al krijgen ze misschien toch per ongeluk ook wat kleine beestjes binnen. Plaatsen deze dieren zichzelf dan ook buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood?

Quote:
...en nemen daardoor automatisch bewust of onbewust een moreel superieur standpunt in.


Zo kan je er wel tegen aan kijken ja, maar nemen dan niet alle mensen een moreel superieur standpunt in? Geen mens mag zich nog als een dier gedragen. De meeste mensen wensen zich ook helemaal niet als een dier te gedragen en keuren het dierlijke gedrag van anderen af. We hebben een dik wetboek vol regels en talloze religies die ons ervan proberen te behoeden om ons als een dier te gedragen. Ook de spirituele stromingen zijn hier juist op gericht.

Ik ben het wel met je eens dat we er goed aan doen om te gehoorzamen aan de wetten van de natuur, maar ergens houdt dit ook op en kiezen we voor menselijke of spirituele opvattingen. Naar mijn mening is er (althans hier op Aarde) evengoed niks mis met dieren doden en eten, mits met respect en dankbaarheid. Maar de mensen die het hier moeilijk mee hebben verdienen naar mijn idee evengoed respect en mededogen.

Quote:
Dat extremisme komt voort uit ondervoede hersenen die onvoldoende verzadigd vet en cholesterol krijgen.


In hoeverre is dit bewezen, want het is wel een interessante stelling.

Quote:
Ik prik het liefst door alle bullshit heen, nuchter en met beide benen op de grond. De wereld heeft geen tijd meer voor onvruchtbare veganistische experimenten, we moeten gaan eten als onze voorouders!


Goed, we hebben mede dankzij WP een visie, een goede visie, een onderbouwde visie, een aanneembare visie, maar daar houdt het wat mij betreft bij op. Wat weten wij nu werkelijk zo zeker van onze voorouders? We hebben wat losse fragmenten in de grond en in grotten gevonden en hebben daar een beeld bij gecreëerd. Maar een groot deel hiervan is gebaseerd op aanname. Prima om mee te werken en voor zolang als een waarheid te gebruiken, maar laten we ons alsjeblieft niet zo superieur wanen dat we nu weten waar we werkelijk vandaan komen en hoe onze voorouders leefden.

@ Amancay

Quote:
Ik zal het eens duidelijk zeggen, wat Mike bedoeld met "NEVER trust a vegan!"

Namelijk wat betreft zijn voedingskeuze en er star aan vast houden terwijl zijn lichaam anders zegt.


Als dat zo is, dan kan Mike dat toch schrijven of zich nadien corrigeren. Bedoelde je dat Mike, want dan zijn we gauw klaar.

 
Quote:
maarre.... hoe zit het nou met die kokosolie?!


Quote:
Die wordt nog steeds gemaakt van kokosnoten.


:) :D :mrgreen:

Mike

 
Quote:
Enerzijds ja, anderzijds nee. Mensen die nachtschades en gluten eten worden misschien onverstandig gevonden, maar in zekere zin wel in zijn of haar waarde gelaten. Zie en voel je dit verschil?


Dat komt omdat ze daarnaast vaak nog wel verstandig eten, wat het effect van nachtschades enigizns tenietdoet. Veganisten eten helemaal niet verstandig. Uit compassie voor dierenleed brengen ze zichzelf mensenleed aan. Leed op leed is niet minder leed, maar meer. Je voedt dus de energie die je afwijst!

Quote:
Een reactie zou kunnen zijn: Nou en? Laat ze. Als zij geloven dat ze er goed aan doen en als zij het gevoel hebben dat het ze goed doet... laat ze. Als ze mis zitten komen ze er misschien wel achter en tot die tijd zijn ze voor mensen die denken zoals ons een goed voorbeeld van hoe het niet zou moeten zijn en een interessant wetenschappelijk experiment uitgevoerd door vrijwilligers.


Ze maken (onbewust) als 'subgroupering' evengoed onderdeel uit van een medisch, voedings- en genetisch experiment, uitgezet door de powers-that-be, die ons allemaal richting een onvruchtbaar en extremismebevorderend vegetarisch eetpatroon willen begeven. Mijn aversie hiertegen is niet zozeer gebaseerd op de mensen die hier intuinen, maar tegen de zieke club die ons dit aanpraat. De tijd van experimenten is voorbij, we moeten weer terug naar oude, beproefde eet- en leefwijzes.

Quote:
Ze eten geen dierlijke voeding, maar ze eten wel doodgemaakte planten of doden ze terwijl ze ze eten. Er zijn ook legio dieren die nagenoeg veganistisch eten en geen andere dieren doden, ook al krijgen ze misschien toch per ongeluk ook wat kleine beestjes binnen. Plaatsen deze dieren zichzelf dan ook buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood?


Je illustreert juist mijn punt: voor alles wat leeft moet er iets sterven, dus ook planten. Om die reden kunnen veganisten niet om deze cyclus heen. Het is een illusie om te denken dat je dit wel kan. Lierre Keith gaat hier uitgebreid op in in haar boek The Vegetarian Myth. Een absolute aanrader!

Quote:
Zo kan je er wel tegen aan kijken ja, maar nemen dan niet alle mensen een moreel superieur standpunt in?


Jij en ik kunnen als mensen hierover disussieren en filosoferen. Dat maakt ons dus menselijk: ons bewustzijn en onze vrije wil. We moeten echter wel de voedingsstoffen consumeren die het mogelijk maken ons bewustzijn en onze vrije wil volledig te ontplooien en waar te maken. We zijn ook biologische en fysieke wezens, dus we kunnen ons niet alleen bezighouden met de geest. Dit is ook het punt dat Amancay maakt.

Quote:
In hoeverre is dit bewezen, want het is wel een interessante stelling.


http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/435305.stm

Quote:
Wat weten wij nu werkelijk zo zeker van onze voorouders? We hebben wat losse fragmenten in de grond en in grotten gevonden en hebben daar een beeld bij gecreëerd. Maar een groot deel hiervan is gebaseerd op aanname. Prima om mee te werken en voor zolang als een waarheid te gebruiken, maar laten we ons alsjeblieft niet zo superieur wanen dat we nu weten waar we werkelijk vandaan komen en hoe onze voorouders leefden.


En dat zeg jij, die zich baseert op 'Keylontic Science'? Over aannames gesproken! Ik baseer me liever op antropologisch en archeologisch onderzoek, als je het niet erg vindt!

Mike

 
Uit Eat Fat Get Thin (Eet vet word slank) van Barry Groves:

Quote:
Cholesterol is een witte, wasachtige stof. Het is geen vet, maar een vorm van alcohol, die een lipide-alcohol wordt genoemd. Bij hogere diersoorten wordt het aangetroffen in alle cellen en het is met name veelvuldig aanwezig in hersen- en in zenuwweefsel.

In de cellen wordt het voornamelijk gebruikt als een structurele bouwsteen – de celwanden bestaan hieruit. In deze celmembranen heeft de verhouding van cholesterol ten opzichte van andere lipiden een grote invloed op de stabiliteit en doordringbaarheid van de membranen.

De myelineschede, het ‘isolatiemateriaal’ rondom de zenuwen, kent de hoogste concentratie cholesterol. (Multiple sclerose is het gevolg van de afbraak van deze myelineschede.)

Behalve het belang dat cholesterol vormt voor de structuur, vervult het ook andere belangrijke functies: het is een voorloper van verschillende hormonen, waaronder zowel de mannelijke als de vrouwelijke geslachtshormonen; in de lever wordt het gebruikt om galzuren en galzouten aan te maken, die uitgescheiden worden in de darmen, als onderdeel van het spijsverteringsproces; en het wordt gebruikt door het lichaam om zonlicht om te kunnen zetten in vitamine D.


Mike

 
Quote:
Je illustreert juist mijn punt: voor alles wat leeft moet er iets sterven, dus ook planten. Om die reden kunnen veganisten niet om deze cyclus heen.



Toch wel als fruitariër?

Als je vooral eet wat technisch gezien fruit is (waaronder verschillende "groenten"), hoef je geen boom/wortel/plant te vermoorden.

Ik maak geen pleidooi voor fruitariërs, maar intuïtief en spiritueel is dit de enige perfecte logica zonder grappige truukjes, vind ik zelf.

Ik heb 's morgens nl. geen zin om mijn tanden in een wild beest te zetten, noch in bitter bladgroen of een selder. Insecten nog minder, maar dat zie ik een kind van 3 nog wel opeten, dus kan cultureel beïnvloed zijn.

En je laat daarbij alles mooi leven en ontvangt het fruit dat de plantenwereld jou gul schenkt :)

 
En Ghee: Of de melk die de koe jou gul schenkt, een melkariër.

Etc.. Etc..................................

Vergeet niet Ghee sommige fruit leeft ook en kan zich met zijn pitten weer voorplanten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.158
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan