Klimaatverandering vs mini ijstijd

Let’s take a look at each (further reading on why Milankovitch cycles can't explain Earth's current warming here).
Hier liegt NASA vermoed ik. Als NASA het namelijk wel aan Milankovic cycli toe zouden wijzen vervalt de basis voor de fundamentele verkeerde theorie dat stikstof en CO2 klimaatverandering veroorzaken.
 
Patrick Moore bij Reiner Fullmich over onder andere klimaat en ijstijden.

We zitten in een IJstijd (Holoceen).
Volgens Moore is GMO niet gevaarlijk en zijn GMO's veiliger dan non-GMO's.
Co2 is geen veroorzaker van temperatuurverandering, het is omgekeerd.
Greenpeace is een ponizischema geworden.
Wij hebben met het gebruik van fossiele brandstoffen voorkomen dat het leven zou uitsterven. Het was op een gegeven moment 180 ppm, bij 150 ppm was het leven uit gaan sterven. Nu ergens tussen 400 en 450 ppm.
Voor elke graad opwarming kun je voedsel 200 km noordelijker verbouwen. Enorm potentieel voor Rusland en Canada.
Waterstof is geen geschikte bron voor energie, wel om verzilting tegen te gaan.
De toekomst van energie is niet blauw of groen, maar nucleair.
Dank voor het plaatsen FFF, heb hem helemaal beluisterd. Prachtig gesprek! Vooral vanaf ± 1:30 over nucleaire energie vond ik zeer de moeite waard. Ga misschien het boek wel een keer kopen.
Korte samenvatting van het boek is hier te vinden:
 
Ieder seizoen heeft zijn mooie momenten, maar ik heb wel voorkeur voor de zomer. Of het kunstmatig is of niet, de hoge temperaturen van deze zomer vind ik wel fijn.
Winter, lente en herfst vind ik ook mooi. Zolang het maar niet weken achter elkaar regent of hard waait. Daar hou ik niet van.
 
Laatst bewerkt:
Slecht nieuws voor normale mensen. Het wordt weer warmer. Het klimaat is nog steeds niet gerepareerd.

Schermafbeelding 2022-08-29 om 19.15.43.png
 
Dit jaar hoop ik op een zomerse kerst.
Lekker op een zonnig warm Scheveningen het kerstdiner naar binnen happen, in plaats van in de sneeuw.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.921
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan