Kijk uit voor ecofascisme!

Vrij koeltjes in Spanje dus. Bodywarmer aan ? 😁

Normaal deze temperatuur. Malaga is zelden heet en zelden koud.

Een paar dagen per jaar, ergens tussen half juli en half augustus, temperaturen boven de 40. 35gr voor Malaga is veel en ik zit hier al 20j. Dat gebeurt op het warmst van de dag ergens eind juni tot maximum eind augustus.

In het binnenland van Malaga scheelt dat. Laat ons zeggen ongeveer 1gr warmer per 2.5km, maar in de winter andersom.

• Leuk
Waarderingen: Surv
Ook Eurocommissarissen moeten elektrisch rijden (en doen dat vaak in een BMW i7) en dat vinden ze niet altijd even fijn vanwege de laadpauzes. Archieffoto © ANP

Eurocommissarissen klagen over rit naar Straatsburg met elektrische auto: ’Reis kan wel zeven uur duren’​

Brussel​

Alexander Bakker

Terwijl de Europese Commissie met regelzucht probeert om miljoenen burgers in elektrische auto’s te krijgen, klagen de Eurocommissarissen zelf over de luxe stekkerbolides waarmee ze naar Straatsburg worden gebracht. Tijdens het maandelijkse verhuiscircus van het Europarlement hebben de Eurocommissarissen hun wekelijkse vergadering in de Franse stad.
https://archive.ph/o/P7p8O/https://...e-is-die-parkeerplek-eigenlijk/153274465.html
Via Politico klagen kantoren van meerdere Eurocommissarissen over de lange laadpauzes van 20 tot 30 minuten en dat ze net als gewone automobilisten in de avond bij verlaten laadstations staan, terwijl ze graag naar huis willen. De rit is rond de 440 kilometer enkele reis. Drie anonieme bronnen beweren dat de Hongaarse Eurocommissaris Olivér Várhelyi soms de stekkerauto laat staan en zich per busje naar Straatsburg laat vervoeren. Uit angst voor meeluisterende passagiers willen ze niet met de speciaal afgehuurde hogesnelheidstrein naar Frankrijk.

Timmermans​

Het besluit om elektrische dienstauto’s aan te schaffen stamt nog uit de tijd van voormalig klimaatpaus Frans Timmermans. Hij kwam ook met allerlei regels die autofabrikanten dwingen om in de toekomst alleen nog maar elektrische auto’s te produceren. Daarnaast komt er dankzij Timmermans vanaf 2028 een klimaattaks die benzine en diesel nog duurder gaat maken.
De lobby van autofabrikanten waarschuwt Brussel al langer dat consumenten nog niet altijd klaar zijn om over te stappen naar een volledig elektrische wagen. Onder Eurocommissaris Wopke Hoekstra (Schone Groei) zijn er eerste stappen gezet om het radicaal groene beleid van Brussel wat af te zwakken.
https://archive.ph/o/P7p8O/https://...ijk-en-willen-minder-bijdragen/153470799.html
Er is overigens een alternatief gevonden voor de lange laadpauzes: chauffeurs kunnen langzamer rijden om het rijbereik te vergroten. Op het traject tussen Straatsburg en Brussel valt op dat lang niet alle auto’s met een Belgisch diplomatenkenteken zich houden aan de maximumsnelheid. Dankzij de geblindeerde ramen is niet altijd te zien of het gaat om auto’s met een Eurocommissaris of andere EU-diplomaten.

JOHN CLAUSER, WINNAAR VAN DE NOBELPRIJS VOOR FYSICA 2022:

"Ik kan met zeer groot vertrouwen beweren dat er geen klimaatnoodtoestand is.
Hoezeer dit ook veel mensen van streek mag maken, mijn boodschap is dat de planeet NIET in gevaar is.

Atmosferisch CO2 en methaan hebben een verwaarloosbare uitwerking op het klimaat.
De maatregelen die overheden hebben ingevoerd, zijn volkomen onnodig en zouden moeten worden afgeschaft.
Tot nu toe hebben [we] volkomen verkeerd geïdentificeerd wat het dominante proces is dat het klimaat beheerst, en al die verschillende modellen zijn gebaseerd op onvolledige en onjuiste fysica.
Het dominante proces is 'het wolken-zonlicht-reflectiethermostaatmechanisme'.
Wolken zijn allemaal stralend wit, en ze kaatsen 90% van het zonlicht terug de ruimte in, waardoor ze het meest cruciale maar het meest over het hoofd geziene aspect van het klimaatsysteem zijn.
Twee derde van de aarde bestaat uit oceanen. De Grote Oceaan alleen al beslaat de helft van de aarde. De gemiddelde bewolking van de aarde is 67%; ongeveer 50% boven land en 75% boven oceanen.
Ik beweer dat de bovenstaande opvallende eigenschappen van wolken het ontbrekende stukje van de puzzel zijn."

Gisteren kwam het tot de eerste landelijke tropische dag van het jaar. In de Bilt steeg de temperatuur uiteindelijk naar 31,2 graden. Het ging direct ook om een nieuw dagrecord.
Waar ik mij het meest over verbaas en irriteer is dat de diverse sociale (media) er direct boven opspringen, alsof we te maken hebben met een heuse inferno.

Nu ben ik even gaan graven in de Weerstatistieken van de maand mei, want men doet net alsof het nog nooit zo warm dan wel heet is geweest in de laatste lentemaand.

Ik kan je vertellen het is echt wel warmer geweest hoor. Overigens komen 22 van de 31 dagrecords uit de vorige eeuw. Waar waren toen de klimaatactivisten van bijvoorbeeld Extinction Rebellion...
Ik wil er enkel en alleen mee aangeven dat de MEDIA een groot aandeel heeft in de Klimaatdiscussie.

Hieronder staan een aantal historische maximumtemperaturen, oftewel de dagrecords. Gemakshalve heb ik alleen gekozen voor de tropische temperaturen.
Weerman Sjors

Forum statistieken

Onderwerpen
4.689
Leden
8.704
Nieuwste lid
Freedomfighter2
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan