Kijk uit voor ecofascisme!

Uit de nieuwsbrief van Juglen
Overheid geeft Chemelot goedkeuring tot lozing 14.000 kg microplastic in Maas
Chemelot is het grootste industriecomplex van Nederland en produceert veel van het plastic dat in Nederland over de toonbank gaat. Dit bedrijf heeft een vergunning aangevraagd – en gekregen – om de komende 7 jaren ruim 14.000 kilo microplastic per jaar in de Maas te mogen lozen. Deze deeltjes breken niet af en komen in ons oppervlaktewater terecht, dat gebruikt wordt voor drinkwater. Ik kon het zelf niet geloven dat de overheid hier toestemming voor geeft, maar uit een verslag met Kamervragen blijkt dat de keuze bewust is gemaakt. Dit bedrijf staat in de top 10 meest CO2-producerende bedrijven van Nederland, zelfs boven Shell en Nuon. Chemelot doet sinds vorig jaar mee aan Operation Clean Sweep, waarbij het meehelpt aan het opruimen van plastic zwerfafval uit de zee; hypocrieter kan het in mijn ogen niet!
 
1632133793591.png
[ Foto ]
"Thorium geldt al tijden als de grote belofte van duurzame energie. Nu is China een stap dichter bij een reactor" - Artikel

(https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/thorium-geldt-al-tijden-als-de-grote-belofte-van-duurzame-energie-nu-is-china-een-stap-dichter-bij-een-reactor~bbe873da/)Serieus… Met 300 miljoen bouwt China de eerste thoriumreactor, de energie van de toekomst! Wat doet Europa? 5 miljoen voor onderzoek. Terwijl ze HONDERDEN MILJARDEN over de balk smijten met subsidies voor wind en zon. Onvoorstelbaar.

🏛 TELEGRAM.me/FVDgeluid SLUIT JE AAN of DEEL DIT BERICHT!
 
Goh, wie had dat nou zien aankomen?
Nieuwbouwwijken mogen niet meer op het gas worden aangesloten, waardoor elk nieuwbouwhuis drie tot viermaal zoveel elektriciteit verbruikt als voorheen. Plus elektrische auto’s en laadpalen. Maar het piept en kraakt vooral omdat de industrie onder druk van CO2-heffingen en klimaatdoelen massaal hun nieuwbouw aan het elektrificeren is. Het resultaat is dat het netwerk van Liander in Noord-Holland het dreigt te begeven onder de vraag.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.886
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan