Kijk uit voor ecofascisme!

Vreselijk, is dat hetzelfde water wat naar Limburg enz is overstroomd?

Ik denk dat het minder gaat over het water wat naar Limburg is gestroomd, maar juist de bufferfunctie die blijkbaar niet goed kon worden vervuld. Dus het water dat niet had hoeven stromen maar opgevangen moest worden?

van Wikipedia:
1626860848399.png
De Vesder (Duits: Weser; Frans: Vesdre; Waals: Aiwe di Vesse) is een rivier van 60 km lengte in de Ardennen, waarvan ze de noordelijke grens vormt. Ze behoort tot het stroomgebied van de Maas en loopt bijna geheel door de provincie Luik.

1626860677391.png
 
Dus, met de voorkennis van minimaal een aantal dagen had er tijdig water geloosd kunnen worden om opvang te hebben

Precies dat. Ik ben het in beginsel met je eens.

Maar er is altijd ruimte voor nuance: misschien ligt dit wel iets gecompliceerder. Er dient namelijk ook rekening gehouden te worden met een minimaal waterpeil, aangezien dit stuwmeer de grootste zoetwatervoorziening van België is (met het oog op de mogelijkheid van een extreem droge zomer). Ongetwijfeld zijn er protocollen voor de bepaling van het juiste waterpeil op ieder tijdsmoment, de vraag is of deze protocollen correct zijn. Indien correct, zijn de protocollen in de afgelopen tijd juist opgevolgd door de verantwoordelijke personen?



Daarnaast ben ik benieuwd of er vergelijkbare situaties naar voren gaan komen, ook in Nederland en Duitsland. Daarmee bedoel ik door de mens beïnvloedbare factoren. Denk dat dit alles redelijk kwantificeerbaar is en daarmee een simulatie mogelijk is. Zo van: "als"... we dit hadden gedaan - "dan"... was het zo verlopen.
 
Julian, word wakker. Ze zijn bezig om in versneld tempo hun zelfgecreeerde 'virussen' en zelfgecreeerde 'klimaatverandering' uit te rollen, niet meer en niet minder. Jij bent te 'brainy', meer intuitie en minder hersengymnastiek!

Mike
 
"De" agenda is voor mij zo klaar als een klontje.

Echter: zonder dit te kwantificeren en goed uit te zoeken ben je nergens.
Dat is mijns inziens op het niveau van Wouter Raatgever, Micha Kat etc...
Vooral heel hard roepen en zeggen dat je bewijs hebt en dat alles en iedereen slecht is.

Laat maar zien.
Bewijzen liegen niet.

Gideon van Meijeren is een voorbeeld van iemand die dit begrijpt. Gebruikt hij zijn intuïtie? Vast. Moet hij meer intuïtief schaken in de 2e slaapkamer? Nee natuurlijk niet. Hij gebruikt zijn juridische kennis om iemand schaakmat te kunnen zetten. Hugo de 🤡 lul je niet onder tafel met je intuïtie. MANNELIJKE energie - de ratio - is het wapen, niet de vrouwelijke intuïtie.
 
Soms hoef je niet eerst exact te weten hoe iets precies ziet om te voelen dat er iets aan de hand is. Er zijn nu wereldwijd vreemde wolkbreuken en overstromingen allemaal tegelijk aan de gang, dat komt heus niet door een of andere dombo die vergeet een bepaalde handeling te verrichten bij een dam of waterreservoir, dit is BOZE OPZET. Hoe ze die wolkbreuken veroorzaken is zeker de moeite waard om te onderzoeken, maar 'aan je water voelen' (bewuste woordspeling) dat er iets niet klopt dient hieraan vooraf te gaan. Ik heb het gevoel dat jij het omdraait en dus te 'brainy' bent. Ik ben benieuwd hoe jij uit de Briggs-Meyers test rolt als persoonlijkheid.

Mike
 
Precies dat. Ik ben het in beginsel met je eens.

Maar er is altijd ruimte voor nuance: misschien ligt dit wel iets gecompliceerder. Er dient namelijk ook rekening gehouden te worden met een minimaal waterpeil, aangezien dit stuwmeer de grootste zoetwatervoorziening van België is (met het oog op de mogelijkheid van een extreem droge zomer). Ongetwijfeld zijn er protocollen voor de bepaling van het juiste waterpeil op ieder tijdsmoment, de vraag is of deze protocollen correct zijn. Indien correct, zijn de protocollen in de afgelopen tijd juist opgevolgd door de verantwoordelijke personen?



Daarnaast ben ik benieuwd of er vergelijkbare situaties naar voren gaan komen, ook in Nederland en Duitsland. Daarmee bedoel ik door de mens beïnvloedbare factoren. Denk dat dit alles redelijk kwantificeerbaar is en daarmee een simulatie mogelijk is. Zo van: "als"... we dit hadden gedaan - "dan"... was het zo verlopen.

Soortgelijks speelt ook bij de bemaling van de Alblasserwaard bij Kinderdijk of het sluiten van de Maeslantkering.

Wikipedia: Een computersysteem, Beslis en Ondersteunend Systeem (BOS) genaamd, beslist automatisch of de kering bij dreigend hoogwater gesloten moet worden. Dit gebeurt als de waterstand in Rotterdam boven de 3 meter NAP of in Dordrecht 2,90 meter boven NAP dreigt te komen. Bijzonder is dat dit computersysteem de kering volledig zelfstandig sluit, ook wanneer er geen personeel aanwezig is. Naast de Maeslantkering bestuurt het BOS ook de Hartelkering. Omdat de keringen automatisch sluiten, zonder tussenkomst van mensen, worden hoge eisen aan het BOS gesteld. Dit is dubbel redundant uitgevoerd om uitvallen zo veel mogelijk te voorkomen. In het geval dat de computer volledig dienst weigert kan het bedieningspersoneel alsnog de beslissing nemen om de kering te sluiten.

Dick
 
Ik ben nog niet gaan kijken maar Waal en Lek schijnen ook vrij hoog te staan voor deze tijd van het jaar. Dat klopt gewoon niet!
 
Soms hoef je niet eerst exact te weten hoe iets precies ziet om te voelen dat er iets aan de hand is. Er zijn nu wereldwijd vreemde wolkbreuken en overstromingen allemaal tegelijk aan de gang, dat komt heus niet door een of andere dombo die vergeet een bepaalde handeling te verrichten bij een dam of waterreservoir, dit is BOZE OPZET. Hoe ze die wolkbreuken veroorzaken is zeker de moeite waard om te onderzoeken, maar 'aan je water voelen' (bewuste woordspeling) dat er iets niet klopt dient hieraan vooraf te gaan. Ik heb het gevoel dat jij het omdraait en dus te 'brainy' bent. Ik ben benieuwd hoe jij uit de Briggs-Meyers test rolt als persoonlijkheid.

Mike

Ik denk dat me compleet verkeerd begrijpt, Mike. Ik ben juist een bijzonder intuïtief persoon. Daarnaast heb ik een fascinatie voor processen en (causale) verbanden. Een fijne combi. Een van de leuke dingen op dit forum vind ik analyseren, om zo, met elkaar, de geest te scherpen. Ik vind het dan ook bijzonder om de aanname te doen dat iemand (ik) geen benul heeft van de krachten achter de schermen, het grotere verhaal. En daarmee een inhoudelijke reactie teniet te doen.

Jazeker, ik snap dat het "wel ERG" mooi past in het klimaatplaatje en denk ook dat het boze opzet is (angst en verderf/offers zijn mooi meegenomen). Daarom is het waarschijnlijk te bewijzen. Met bewijs. Daar is analyse voor nodig op basis van feitelijkheden.

Je test heb ik naar eer en geweten ingevuld, voor zover dit wat waard is:

Screenshot_20210721-152205.jpg
 
een of andere dombo die vergeet
Bij adequate protocollen gaat dit niet op. Er is een schuldige aan te wijzen.
Indien dit op meerdere plaatsen gebeurd zou zijn kunnen we van een patroon spreken, wat de eventuele bewijslast versterkt.

Natuurlijk snap ik dat niet alles te bewijzen is... In het geval bijvoorbeeld van manipulatie van het weer: hoe ga je dit in hemelsnaam bewijzen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan