kerst menu

Vandaag zeeduivel met saffraan, slagroom,-citroensaus (gaat ook nog gesauteerde ui, knoflook, pepertje, witte wijn, zelfgetrokken visbouillon en Madeira in) met pastinaakpurree. En salade van wilde spinazie feta, mozzarella, olijven, avocado, komkommer. vinaigrette.

Morgen edelhert. Bereiding blijft verrassing want vriend kookt morgen, haha. Ik gok op gestoofd in ganzenvet iig. Zoals altijd/het hoort bij wild. Maar zal morgen verslag doen van het volledige recept.

Hier is het ook elke dag kerst, alleen de purree en bubbels zijn de feestelijke, afwijkende noot. (en zeeduivel eten we ook niet elke dag ;) )

Oh en toe: rauwmelks kaasjes! nom nom nom.

 
Quote:
Eet elke dag alsof het kerst is!


Ik draai het om,en eet met kerst zoals iedere dag.

Een aantal jeren geleden at ik nog zoals velen dat met de kerst doen incl.een stuk ijstaart.IK had toen ook een glucosemeter gekregen en meteen gebruikt.Na het eten (1 uur later)een waarde van 9,5 mmol/l.

At al een tijdje 'paleo'maar dacht ,och een keertje anders kan wel.En dat anders was vooral een overdaad aan KH.Die glucosemeter was dus een goed geschenk omdat het pijnlijk blootlegde wat de uitwerking van verkeerde voeding is.

Hoezo eet iedere dag alsof het kerst is??Zit niet te wachten op metformine met kerst. :mrgreen:

ad

 
Wij hebben een voorgerechtje van rauwe tartaar gegeten, met een glaasje champagne of een karmeliet (blond bier). Daarna witlof met ham en kaasroomsaus met zoete aardappelpuree, stoofvlees en een glas rode wijn. Toetje chocomousse met slagroom en lekkere thee. Niks wat we normaal niet eten, alleen eten we normaal niet zo veel en langdurig maar daar is het kerstmis voor :wink:

 
Gister onder de middag: hutspot stoofpotje, zonder aardappels, met spekjes (als ondergrondje voor de avond)

Avond: een Marokkaans buffet bestaande uit:
Quote:
Thee met een plak kerststol met spijs.

Soep: Harira, een Marokkaanse soep met linzen.

Couscous met diverse groentes er op.

Toektoek (hoop dat ik het goed schrijf), diverse groentes waaronder tomaat en paprika

Met gehakt gevulde tomaat uit de oven bestrooid met kaas

Kip van de barbecue

Een heerlijke dikke met groente en patat gevulde omelet

Als toegift kregen we een stukje cake met een karamelsaus erover, daarin zat denk ik ook nog wat spijs verwerkt.

En toe was er nog koffie en thee.



Absoluut niet wapf proof maar het smaakte wel allemaal errug lekker.

Heb wel een onrustige nacht gehad en vandaag afwachten hoe de ontlasting zal gaan.

Maar we hadden wel een bijzondere gezellige avond hier op camping Zebra in Ouzoud, Marokko.

Lia

 
Quote:
Maar we hadden wel een bijzondere gezellige avond hier op camping Zebra in Ouzoud, Marokko.

en dat is ook super belangrijk!

Ik hoop dat de ontlasting gewoon door blijft gaan en dit "uitstapje" niet zorgt voor al te veel problemen.

 
Weet iemand waar ik een aluminiumvrije gourmetstel kan kopen?
Heb glazen gezien, mmaar wel aluminium pannetjes, dat schiet niks op natuurlijk!

Als dit niet bestaat, weet iemand dan een gifvrije steengril?

 
Ook toevallig Devotion, ik ben ook op zoek naar een verantwoord gourmetstel. Ik wil graag RVS-pannetjes. Tot nu toe nergens te vinden helaas. Iemand?
 
Ik las dat je deze eerst voorverwarmen moet in de oven.
Daarna gewoon op een steengril leggen. Maar dit is geen pizzastee uiteraard (Eerst een steengril kopen, suggesties?)

Vlees leg je dan gewoon zonder olie op de steen?

Heb geen ervaring met steengrill.
 
Rijk en overvloedig eten met de kerstdagen? Hier vindt je lekkere romige recepten:
http://volzicht.nl/heerlijke-gezonde-recepten-voor-de-kerstdagen/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.906
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan