Kefir

Bij mij gaat het nu super met de kefir .

Als ik hem te zuur vind dan voeg ik gewoon nog wat melk toe en zet hem dan nog een 8 tal uren in de koelkast . :D

 
Wie heeft er voor mij kefirkorrels? Was vanmorgen bij de Ekoplaza maar daar hebben ze het helemaal niet, evenals de MSM poeder. Zo jammer. Gr Caroline

 
ik heb nog niet genoeg kefirkorrels sorry. Maar op marktplaats kan je ze zo kopen ook.

ik heb nog wel msm capsules eventueel .....

 
Hoi,

Ik heb 100 Gr ( genoeg voor een liter) kefirkorrels voor je. :D

Gratis ophalen, verzenden kan ook, maar dan moet e alleen wel zelf de benodigheden naar mij opsturen!

 
Hoi Pino. Fijn! Waar woon je? Misschien kan ik ze dan inderdaad gewoon ophalen. En wat heb je nodig als je ze evt opstuurt?

 
Zonne; ik wil graag msm poeder voor in de yoghurtsmoothie...of bestaat dat helemaal niet?

 
Ja msm poeder bestaat ook wel hoor.

eventueel kan je de msm capsules die ik heb ook openmaken en in de smoothie doen natuurlijk. Er zit 1 gram in per capsule en ik heb er nog een stuk of 70.

 
Hoi Pino. Fijn! Waar woon je? Misschien kan ik ze dan inderdaad gewoon ophalen. En wat heb je nodig als je ze evt opstuurt?

Ik woon in Wassenaar.

Voor verzending, een voldoende gefrankeerde envelop met daarbij een zipbag (hersluitbaar Plasticzakje)

Geef voor het gemak je mailadres ff.

 
carolinebrandsen@kabelfoon.nl

Ik woon niet zo heel ver bij jou vandaan...miss vanavond ophalen? Kan dat?

 
Hey Caroline, je zoekt toch de melkkefir? Ik lees in je verhaal dat je geen zuivel gebruikt, of ben je inmiddels bekeerd :D

 
Hoe zit het met als je een te grote glazenpot/fles neemt bijv. een glazen pot van 5 liter en je bereid maar 1 liter waterkefir,er rest dan veel zuurstof in de glazenpot.Vraag me af of dit iets geeft.Ik gebruik geen weckfles maar een glazenpot met een schroefdeksel,sluit dit ook goed af?

 
Een lijstje met stammen van bacterien en gisten die gevonden zijn in kefir.

Het zijn er weliswaar geen 80, zoals Mike zei, maar het is een beginnetje.

Mike, zou je zo vriendelijk willen zijn de missende stammen aan te vullen, zodat we een mooi totaal beeld hebben van alle stammen in de kefir? Dat moet voor jou geen moeite zijn.

Bacterien
  • Lactobacillus acidophilus

  • Lactobacillus brevis

  • Lactobacillus casei

  • Lactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus

  • Lactobacillus delbrueckii subsp. delbrueckii

  • Lactobacillus delbrueckii subsp. lactis

  • Lactobacillus helveticus

  • Lactobacillus kefiranofaciens subsp. kefiranofaciens

  • Lactobacillus kefiri

  • Lactobacillus paracasei subsp. paracasei

  • Lactobacillus plantarum

  • Lactobacillus rhamnosus

  • Lactobacillus sake

  • Lactococcus lactis subsp. cremoris

  • Lactococcus lactis subsp. lactis

  • Lactococcus lactis

  • Leuconostoc mesenteroides subsp. cremoris

  • Leuconostoc mesenteroides subsp. dextranicum

  • Leuconostoc mesenteroides subsp. mesenteroides

  • Pseudomonas

  • Pseudomonas fluorescens

  • Pseudomonas putida

  • Streptococcus thermophilus

Gisten
  • Chamaerops humilis

  • Kazachstania unispora

  • Kazachstania exigua

  • Kluyveromyces siamensis

  • Kluyveromyces lactis

  • Kluyveromyces marxianus

  • Saccharomyces cerevisiae

  • Saccharomyces martiniae

  • Saccharomyces unisporus

 
Waarom wil je al die bacteriën en gisten met naam en toenaam weten?

Ik bedoel, wat wil je met die informatie?

 
Heeft er iemand nog kefirkorrels? Ik kom begin september naar Nederland en kan ze wel komen ophalen. Ben nu al weken aan het zoeken hier in frankrijk en op websites en niks. Dank bij voorbaat

 
Ja hoor heb ze! Is dat praktisch haalbaar? Woon tussen Rotterdam en Hoek van Holland

 
WOw dat is fantastisch. Ik ga naar Rotterdam. Nu weet ik niet waar Hoek van Holland is maar zal het even opzoeken. Wat bedoel je met praktisch haalbaar? Dat ik zo ver moet rijden? Ik moet in Rotterdam zijn. En voor het vervoer, ik put het in een frigobox :lol:

Opgezocht! 30 km van Rotterdam, goed te doen, na 1200km kan dat ernog wel bij :D

Ik zal je terug contacteren wanneer ik kom naar het Noorden. Dank je hartelijk. Droom van kefir en kan het niet maken, enkel kopen in de bioshop maar is natuurlijk niet hetzelfde. Zalig, mijn eigen kefir, eindelijk!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.393
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan