kefir

Omdat mn zoontje nog steeds niet elke dag standaard poept, vraag ik me af of waterkefir een optie is.
Vanaf welke leeftijd en hoeveel is de max voor een 1 jarige

Elke dag melkkefir en melk van bio grasgevoerde koeien (ben overgestapt), beker spa reine

Borst krijgt hij alleen snachts en s ochtends

Als ik zuivel wederom een tijdje wil weg laten, wat geef ik dan te drinken?

Alvast bedankt
 
Poept hij niet elke dag of is zijn poep niet standaard? Of allebei?

Heb je wel eens lauwe thee geprobeerd?

Wat betreft de waterkefir kan je eerst een klein beetje geven en kijken hoe dat gaat.
 
Hoi bananenjam,

Sinds enkele maanden poept hij om de dag of elke 3 dagen.
Het is gewoon een grote harde keutel, waar soms normale poep achteraan komt.

Had destijds rauwe melk en melkkefir laten staan, maakte geen verschil. Dus waar het wel van komt, geen idee.
 
heb je al geprobeerd extra vitamine c te geven (zure vorm) helpt ook en zou jouw kind op deze leeftijd wat oxypowder mogen hebben, het geeft geen buikpijn/kramp en het gaat er makkelijk uit.
 
Das een goede marijan! Geweldig.
Zal eerst vita c proberen, heb nog genoeg DSM vita c. Hoeveel verdeeld over de dag?

Daarna zal ik oxypowder proberen.
 
de meningen zijn nogal verdeeld over hoeveelheden, ik zou niet meer als een mespunt geven 1e keer voor zo'n klein kindje als de jouwe en kijken wat er gebeurt
 
Wil even laten weten dat 2x 1/8e thee lepel niks doet voor mijn zoontje.
Hij eet en drinkt ook erg weinig de laatste 2 of 3 weken.

Heb maar een klysma ballonetje besteld en de bitterzout. zodra ik het binnen heb, ga ik er mee a/d slag.
 
@bananenjam,
@Marijan, Zoonlief heeft afgelopen dagen een klysma gehad. Kwamen vrijwel direct een paar harde "konijnen" keutels uit. Vervolgens op potje kwam het water er uit met wat zachte poep.
Volgende dag kwamen er alleen onverteerde stukjes ananas uit en troebel water. De ananas was van een paar uur eerder.
Dat zegt mij dat hij niet enorm verstopt is.
Gister geen klysma gedaan omdat hij zelf 1x gepoept heeft. Dit was één zachte(re) drol.

Heb de bitterzout binnen, Maar besef me ineens dit niet hetzelfde is als oxypowder. Dit dacht ik voorheen n.l wel.

Kan ik gewoon bitterzout geven?
In het laatste flesje voor het slapen gaan?? Beginnend met 1/8e tl voor 2 a 3 dagen?
 
bitterzout is niet te zuipen. Ik zou het eerder 's morgens geven, dan kun je tenminste iedere keer even een schone luier geven.
 
Fruit bevat Amper vitaminen maar wel fructose , een bevriende diabeet wil daarom melkkefir gaan drinken (van grasgevoerde rauwe melk.)
Klopt het dat er meer vitamine in de kefir dan in fruit zit?
 
Weston Price over de 'voedingswaarde' van fruit:



Er bestaat een misvatting over de voedingswaarde van fruit. Uiteraard zijn vruchten prima als aanvullende voeding, maar de meeste vruchten bevatten zeer weinig mineralen. Je zou bijvoorbeeld ruim 18 kilogram appels per dag of zo’n 13 kilogram sinaasappels moeten eten om aan je twee gram fosfor te komen. Wanneer deze vruchten worden gezoet in de vorm van jam of gelei, zou je zelfs 16 kilogram sinaasappelmarmelade per dag moeten eten, goed voor 33.000 calorieën.
Maar weinigen kunnen meer dan 3.000 calorieën eten. Je zou ook meer dan 30.000 calorieën, of 14 kilogram per dag, aan honing tot je moeten nemen om aan je twee gram fosfor te komen. Zo moet je 18 kilogram ahornsiroop per dag eten, goed voor 85.000 calorieën.

Mike
 
Kefir bevat vit B(1,2,6,12), vit C en K, plus veel aminozuren en mineralen.
https://draxe.com/kefir-benefits/
 
Een tweede fermentatie maakt de kefir milder, lekkerder en verhoogt de vit B waarde nog eens, hier staat hoe je dat doet: http://gezondgestel.nl/kefir/
 
Van het werk van Price leren we dat wat je ook aan voedingswaarde denkt te halen uit planten, dierlijke voeding verslaat deze met twee vingers in de neus!

Mike
 
Nou ja zeg; hoor ik net op 3FM dat er oermelk in de schappen komt; melk van A2 koeien! Zal alleen helaas wel gepasteuriseerd worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.241
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan